ukje schreef:Hij zou nooit meer op vrije voet moeten komen maar de doodstraf krijgt hij toch niet omdat belgie het europese verdrag heeft getekent en trouwens vindt IK dat je iemand moet laten boeten voor wat hij gedaan heeft en met een doodstraf komt degen er veel te gemakkelijk van af. Dit is helemaal mijn mening en dat er andere mensen anders over denken kan ik best wel respecteren.
Maar in een land waar levenslang niet levenslang is dan? Hij zou met 50 weer op vrije voeten kunnen zijn bij wijze van...
Inderdaad is het voor iemand vreselijker zijn hele leven lang te zitten, zijn wij dan:
Ten eerste juist humaner deze man de doodstraf op te leggen?
Ten tweede niet veel slimmer bezig als we zeker stellen dat deze man nooit schade meer aan kan richten?
Ten derde (en dit klinkt cru, I know) niet veel efficienter bezig? We moeten miljoenen uitgeven omdat wij willen dat iemand 'echt' boet voor zijn daden, terwijl ik dan veel meer het gevoel heb dat onze portomonee moet 'boeten'
En zoals Sigrid zegt ben ik er in bepaalde gevallen als deze voor, in andere gevallen als drugssmokkel niet...