Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:23

ukje schreef:
Hij zou nooit meer op vrije voet moeten komen maar de doodstraf krijgt hij toch niet omdat belgie het europese verdrag heeft getekent en trouwens vindt IK dat je iemand moet laten boeten voor wat hij gedaan heeft en met een doodstraf komt degen er veel te gemakkelijk van af. Dit is helemaal mijn mening en dat er andere mensen anders over denken kan ik best wel respecteren.

Maar in een land waar levenslang niet levenslang is dan? Hij zou met 50 weer op vrije voeten kunnen zijn bij wijze van...

Inderdaad is het voor iemand vreselijker zijn hele leven lang te zitten, zijn wij dan:

Ten eerste juist humaner deze man de doodstraf op te leggen?
Ten tweede niet veel slimmer bezig als we zeker stellen dat deze man nooit schade meer aan kan richten?
Ten derde (en dit klinkt cru, I know) niet veel efficienter bezig? We moeten miljoenen uitgeven omdat wij willen dat iemand 'echt' boet voor zijn daden, terwijl ik dan veel meer het gevoel heb dat onze portomonee moet 'boeten'

En zoals Sigrid zegt ben ik er in bepaalde gevallen als deze voor, in andere gevallen als drugssmokkel niet...

Djeenie

Re: Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:33

Ik leg mijn mening niet op in dit topic, ik geef ze. Waarom zou ik ze willen opleggen? Het haalt toch niks uit, maar jullie voelen je wel 'onbegrepen' :) En Sigrid, ik refereerde naar de situatie in dit geval, lezen is inderdaad een kunst. Maar een moordenaar vermoorden is ook moord, dat maakt je zelf ook een moordenaar. Hoe je dat ook wil draaien of keren :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:35

Djeenie schreef:
Ik leg mijn mening niet op in dit topic, ik geef ze. Waarom zou ik ze willen opleggen? Het haalt toch niks uit, maar jullie voelen je wel 'onbegrepen' :) En Sigrid, ik refereerde naar de situatie in dit geval, lezen is inderdaad een kunst. Maar een moordenaar vermoorden is ook moord, dat maakt je zelf ook een moordenaar. Hoe je dat ook wil draaien of keren :)

nee, dat maakt je alleen een moordenaar als je het zo ziet. Ik zou het persoonlijk zien als een daad die alleen ten goede van deze maatschappij komt :)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:37

Dus iemand doden staat niet gelijk aan moordenaar? Ik weet dat het woord vreselijk klinkt, en jij kan het dan zien als een goede daad voor de 'maatschappij', maar je hebt toch iemand gedood.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:39

Adil,dat is juist het kromme dat wij niet echt levenslang hebben ik weet niet hoe het in belgie zit, hoewel hier hebben al een paar echt levenslang gekregen zoals mohammed B en nog iemand die komen echt niet meer vrij als je deze man dat ook zou geven in combi met TBS komt ie helemaal niet meer gemakkelijk vrij.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:41

Laat de overige gevangenen weten wat hij gedaan heeft en de maatschappij heeft nooit meer last van hem....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:42

Inderdaad... kinderverkrachters en kindermoordenaars zijn het uitschot van de gevangenis... Hij wordt onvermijdelijk iemands 'bitch' als hij niet 'per ongeluk' van een trap valt en zijn nek breekt...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:44

Djeenie schreef:
Dus iemand doden staat niet gelijk aan moordenaar? Ik weet dat het woord vreselijk klinkt, en jij kan het dan zien als een goede daad voor de 'maatschappij', maar je hebt toch iemand gedood.

Je kunt niet op alles de stempel 'moordenaar' drukken...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:46

Rock schreef:
Inderdaad... kinderverkrachters en kindermoordenaars zijn het uitschot van de gevangenis... Hij wordt onvermijdelijk iemands 'bitch' als hij niet 'per ongeluk' van een trap valt en zijn nek breekt...

Dan kun je nog beter iemand de doodstraf geven...Probleem ook opgelost en daarbij ben je humaner gebleven dan de moordenaar zelf...

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:47

Ach Adil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:51

Adil18 schreef:
Rock schreef:

Dan kun je nog beter iemand de doodstraf geven...Probleem ook opgelost en daarbij ben je humaner gebleven dan de moordenaar zelf...

Ja, ik denk eigenlijk dat dat voor de dader minder pijnlijk zal zijn dan wat hem nu te wachten staat...

Zoals ik eerder al schreef... ik ben normaliter tegen de doodstraf, maar deze persoon moet 0,0 kans hebben op vrijlating, ontsnapping of wat dan ook. Deze persoon mag nooit, maar dan ook nóóit meer in de maatschappij terugkeren :n

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:54

Dus ik ben een moordenaar als ik vind dat zo'n afschuwelijke vent de doodstraf mag krijgen? Nou, dan ben ik maar een moordenaar. Het zal verdorie je kind maar geweest zijn, die daar doodgestoken is door die griezel. ;(
Wat een verdriet... Wat een zinloos geweld op van die kindjes..... ;( ;( ;(

Het staat vast dat deze opgepakte persoon het gedaan heeft, hij heeft bekend en van mij mag zo iemand afgemaakt worden. Het zij in de gevangenis of hetzij via het doodstrafsysteem. Nou hebben ze dat niet in Belgie, wat ik in dit geval heel jammer vind. Ik mag toch hopen dat deze man NOOIT meer vrij komt, op z'n minst. Levenslang is 30 jaar???? Tja, dat betekent dat die vent dus ooit vrij komt...

Hmmmm, ik geloof dat ik daar als ouder met vermoord kind nooit mee zou kunnen leven. Wat die ouders moeten doorstaan of de nabestaanden van die medewerkster, dat is toch verschrikkelijk. Daar kom je nooit meer overheen. Dat er zulke engerds rondlopen.... Wat heeft de maatschappij daaraan?

Ik weet wel dat ik de veiligheid op onze eigen psz ga bespreken volgende week. Als zoiets met mijn dochter zou gebeuren, zou ik ALLES doen om zo'n moordenaar uit de maatschappij te weren. ALLES, ja.

Ik kan de ouders van hieruit alleen maar sterkte toewensen, maar dat klinkt al zo magertjes.........
Niets kan hun verdriet wegnemen, denk ik.......... Arme, arme mensen........

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:55

Rock schreef:
Adil18 schreef:

Ja, ik denk eigenlijk dat dat voor de dader minder pijnlijk zal zijn dan wat hem nu te wachten staat...

Zoals ik eerder al schreef... ik ben normaliter tegen de doodstraf, maar deze persoon moet 0,0 kans hebben op vrijlating, ontsnapping of wat dan ook. Deze persoon mag nooit, maar dan ook nóóit meer in de maatschappij terugkeren :n

Amen!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:56

Djeenie schreef:
Ach Adil :)

Lief he :P

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:01

Zo'n gek mag nooit, maar dan ook nooit meer de straat op! Gooi hem ergens in een cel, en laat hem daar lekker uithongeren, of leven op half broodje en water per dag... Je bent toch te ziek als je dit doet?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:09

Niet iedereen is op de hoogte geloof ik:

Een levenslange gevangenisstraf betekent in Nederland ook echt levenslang. De veroordeelde zal de rest van zijn leven in detentie verblijven.
bron: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... slang.html

Levenslang is dus wel degelijk levenslang in Nederland. Mohammed B. komt niet meer vrij in dit leven. De wetgeving hiervoor is enkele jaren geleden (na moord op Pim Fortuyn) gewijzigd.
Er is toen ook een extra gevangenisstrafmaat ingevoerd van 30 jaar. Om het gat tussen maximale straf van 20 jaar en levenslang te dichten.

Hoe het in België is geregeld weet ik niet. Maar ik geloof dat Dutroux ook niet mee vrijkomt.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:56

o mijn god ik was er gisteren gewwon misselijk van toen ik het op het nieuws zag.
verschrikkelijk,deed hij niet de joker na met zijn geverfde gezicht..
het is zo erg voor diegene die daar aanwezig waren,de begeleidsters en de wat oudere kinderen.die vergeten het moeilijker als een baby.
maar mijn god hoe haal je het in je hoofd gestoord of niet je gaat toch geen kindjes ,baby,s neer steken.
als daar mijn kindje zou zitten zou ik die vent dood schoppen denk ik,voel gewoon de woede als moeder zijnde.
zo ver als ik weet gelezen heb zijn er nu drie kindjes al dood en de begeleidster ,een kindje is in het ziekenhuis later bezweken aan de verwondingen.
ja kan hiet wel verder mijn woede en zo uiten ,maar daar schiet ik niks mee op vrees ik.
ik wil in ieder geval de ouders en nabestaande van de kindjes de ouders van de kindjes die het gelukkig wel overleefd hebben en de begeleidsters heel veel sterkte toewensen ,wandt te tijd na het insident is zeker net zo dramatisch.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:10

Citaat:
De 20-jarige Kim D. kwam gisterochtend via een zijdeur het kinderdagverblijf in Sint-Gillis bij Dendermonde binnengedrongen. Hij belde dus niet eerst aan, zoals media eerder berichtten.

Dus hele discussie over schuld medewerkers is niet nodig..... walgelijk. Ook heeft hij nog steeds niet bekend. Voor mij is het ook zo klaar als een klontje; de doodstraf, het liefst op de pijnlijkste manier mogelijk.
Iemand die weerloze babies(!!) doodt, verliest alle rechten. Walgelijk! En als mij dat een moordenaar maakt, so be it. Als de wereld maar van zo'n walgelijk monster verlost is, zonder dat het ook maar ooit de kans heeft om het weer te flikken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:18

Weet je wat ik onrespectvol vond, de prins filip en matilde die langskwamen. Moesten de hulpverleners in een rijtje gaan staan gewoon te staan. Na zo een dag heb je andere dingen aan je hoofd, en kan je nog altijd nuttiger werk doen.

Verder zal de info over hoe en wat morgen ook weer anders zijn... dus zou me er niet op baseren.
Meestal zit er foute info tussen, maar het is toch de eerste keer dat de info zo veranderd zelf per uur.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 24-01-09 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:23

ukje schreef:
_Sigrid_ schreef:
Binnen de huidige wetgeving vind ik levenslang in dit geval ook de enige optie. Al is het alleen maar om herhaling te voorkomen.

Ik denk dat deze man Levenslang en dan in TBS vorm moet krijgen.

Ja dan kan hij door een psychiater met te groot ego weer op proefverlof. Doe maar niet :n

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:06

katiavl schreef:
Weet je wat ik onrespectvol vond, de prins filip en matilde die langskwamen. Moesten de hulpverleners in een rijtje gaan staan gewoon te staan. Na zo een dag heb je andere dingen aan je hoofd, en kan je nog altijd nuttiger werk doen.

Ik denk niet dat je weet wat er in die hulpverleners omgaat. Die respecteren en waarderen zulke dingen enorm weet ik van iemand die eerder ook hulpverlener is geweest bij een ramp. Ook ikzelf ben ooit hulpverlener geweest bij een ramp (vuurwerkramp Enschede) en zoiets doet gewoon goed.
Een klein beetje respect vanuit zulke hoek doet enorm goed en men hoeft er niet aan mee te doen hoor, is helemaal vrijwillig ;)

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:27

Ik was er gisteren niet echt met m'n hoofd bij dus heb ik vandaag alles in de krant gelezen... Er stonden wel 10 pagina's in!
Er is ook een foto vrijgegeven van de moordenaar, lijkt op zich een vrij normale jongen, stil en in zichzelf gekeerd zeggen buurtbewoners en ex-collega's.
Hij huurde een mooi appartementje in een wijk waar veel gezinnen met kinderen wonen, werkte in een magazijn maar heeft 2 weken voor de feiten zelf z'n ontslag gegeven...
Aan de onderzoekers heeft hij tot nu toe nog geen kick gegeven, hij zegt niks en lacht alleen maar... Echt heel vreemd allemaal, ik ben benieuwd naar z'n "verhaal".
Dendermonde ligt op een boogscheut van mij, het is wel akelig als je ziet wat er met de wereld gebeurt...

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:30

lientjeds schreef:
volgens de media iemand die uit psychiatrische inrichting komt. Maar kunnen die zomaar naar buitenlopen en zulke dingen doen?!!!

Ik weet niet of dit al opgehelderd is, maar dit klopt dus helemaal niet... Net als de geruchten dat hij onder invloed van drank en drugs was, hij was volledig nuchter.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:32

En het is vast niet de laatste keer geweest Dit gaat waarschijnlijk nog gebeuren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:32

Angie_ke schreef:
lientjeds schreef:
volgens de media iemand die uit psychiatrische inrichting komt. Maar kunnen die zomaar naar buitenlopen en zulke dingen doen?!!!

Ik weet niet of dit al opgehelderd is, maar dit klopt dus helemaal niet... Net als de geruchten dat hij onder invloed van drank en drugs was, hij was volledig nuchter.

Ja maar het verhaal veranderd elke nieuwuitzending, nu was hij bv wel weer gesminkt, en heeft hij wel een smoes gebruikt maar direct met mes gezwaaid.