'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:32

Als alle leuke jongens dan ook komen, dan pak ik ook alvast even wat kleren in! Zwembroek, linnen broek, zonnebril :D

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:34

maarja volgens mij word je voor ongeveer alles naar de hel gestuur dus... word vast een gezellige boel daar :P ik heb vast ook al eens wat slechts gedaan haha

Nies_

Re: 'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:14

idd, dat denk ik ook, en dat is dan ook de reden dat ik het er nogal op vind lijken dat geloven zijn gesticht om met zoiets te kunnen dreigen, zodat alle burgers zouden gehoorzamen.
Maargoed dat is mijn mening.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:46

randalinpony schreef:
@Saskiaatje: aangezien volgens sommigen álle lesbische meisjes naar de hel gaan, lijkt het me daar voor jou een stuk fijner leven.... :D

Ik hoop niet dat ik nu te ver ga...

Je gaat voor mij niet te ver, voor jou heeft geloof geen waarde, dat kan ik begrijpen. Jammer...hoop dat je ooit nog de bijbel leest en je gedachten veranderen.

Ik weet niet of je als homo/lesbi naar de hel gaat. Bijbel is daar niet duidelijk in. Die geeft aan dat als je in Jezus gelooft (edit: zijn opstanding uit de dood als verlossing voor jouw zonde) naar hemel gaat. Meer niet.
Als mens mag ik niet oordelen, maar de uitspraak van de paus, is niet handig/ correct. Homo's zijn evenveel mens als elk ander mens.
Laatst bijgewerkt door sdi op 20-01-09 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:53

sdi schreef:
randalinpony schreef:
@Saskiaatje: aangezien volgens sommigen álle lesbische meisjes naar de hel gaan, lijkt het me daar voor jou een stuk fijner leven.... :D

Ik hoop niet dat ik nu te ver ga...

Je gaat voor mij niet te ver, voor jou heeft geloof geen waarde, dat kan ik begrijpen. Jammer...hoop dat je ooit nog de bijbel leest en je gedachten veranderen.

Ik weet niet of je als homo/lesbi naar de hel gaat. Bijbel is daar niet duidelijk in. Die geeft aan dat als je in Jezus gelooft naar hemel gaat. Meer niet.
Als mens mag ik niet oordelen, maar de uitspraak van de paus, is niet handig/ correct. Homo's zijn evenveel mens als elk ander mens.

Ik denk wel dat je het onderstaande van mij bedoelt, maar toch zet ik het even neer :j

Je kan best geloven dat Jezus heeft bestaan, maar het draait juist om het feit of je Jezus als jouw verlosser van jouw zonden ziet, dat je zonder zijn dood en opstanding geen recht hebt op genade van God. Dat is wat mij altijd is verteld. Want er zijn genoeg mensen die geloven dat Jezus heeft bestaan, Moslims ook; die geloven dat hij een profeet was en is gekruisigd. Ze geloven alleen niet in zijn opstanding en het feit dat hij de zoon van God zou zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:20

Sok schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik ben het wel met Ninx en randalinpony eens, dat hij dit soort dingen beter voor zich kan houden. Dat hij die mening heeft is op zich niet zo erg, maar er zit zoveel gevolg aan als hij hem uit.

Wat hij volgens mij niet doet, is die mening opdringen. Hij geeft hem, maar hij dwingt niemand om dezelfde mening te hebben, dreigt niet met gevolgen of zo.

Neuh, we gaan alleen naar de hel.
Verder niet zo erg toch

:\

Ik heb absoluut niets tegen gelovigen, dat voorop gesteld, maar ik heb het idee dat een hele hoop radicalen het geloof als "smoes" klaarhouden om het uitschot maar te mogen veroordelen, kwetsen en beledigen.

Volgens mij heeft de paus er niks over te zeggen wie er wel of niet naar de hel gaan, en dat weet hij zelf ook...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:03

Citaat:

Ik weet niet of je als homo/lesbi naar de hel gaat. Bijbel is daar niet duidelijk in. Die geeft aan dat als je in Jezus gelooft (edit: zijn opstanding uit de dood als verlossing voor jouw zonde) naar hemel gaat. Meer niet.

Hohoho!

Ten eerste geloof ik wel degelijk in een schepper, alleen niet op de manier waarop Christenen dat doen.

De bijbel heb ik wel degelijk hele stukken uit gelezen. Uit nieuwsgierigheid en omdat het voor kunstgeschiedenis wel handig was, begrijp je oudere kunst beter. :)

Gek genoeg vind ik dat het hele geloof zoals dat in de kerk wordt gedraaid, niet altijd de meest logische versie.

En Jezus is voor mij een man met veel wijsheid, die heel goede waarden uitdroeg. De meeste van die waarden onderschrijf ik, en ik probeer ernaar te leven.

Dat stukje van die drie-eenheid enzo, en dat je in Jezus moet geloven om naar de hemel te mogen, dat is voor mij dan weer onverteerbaar, en te vaak ingezet om het volk in de tang te houden. Dit is maar een mening he, anderen mogen daar heel anders over denken.

Voor mij heeft het OT ook alleen waarde als context voor het NT, Jezus zet zich volgens mij juist af tegen gevestigde waarden uit die tijd.

Maar ik geloof dus heilig, dat áls er een hemel zou zijn (en daar geloof ik niet zo erg in, hoewel ik de mogelijkheid niet uitsluit) dat die alleen toegankelijk is voor vrome gelovigen.
Ik geloof niet eens dat er zoiets bestaat als een set voorwaarden voor hel en hemel, omdat de normen en waarden zo verschillen, en je in iedere cultuur en ieder geloof voor andere dingen in het leukere hiernamaals terecht zou komen.

Krijg je zoiets: oh, moslim, mag vrouw slaan: door. Christen, mag geen hond kussen, duim omlaag.... enz.

Nee, dan denk ik eerder dat de algemene spiritualiteit en het al dan niet goede hart gewogen wordt.

Anyway, ik geloof wel degelijk in een schepper, en ik geloof ook wel degelijk in een aantal leefregels, grondbeginselen waaraan ik mijn eigen handelen toets, die deels ook Christelijk genoemd zouden kunnen worden.

Dat is alleen allemaal strikt particulier. Niet omdat ik geen behoefte zou voelen mijn geloof te delen, maar omdat ik meen dat georganiseerd geloof vaak over totaal andere dingen gaat dan de zuivere grondbeginselen van een geloof.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:37

Weet niet eens meer hoe ik op dit soort dingen reageren moet...

Heb zóveel verdriet en pijn door toedoen van dit soort gedachten van dichtbij gezien.
Je wilt niet wéten hoeveel mensen er op het azc binnenkomen doordat zij in het land van herkomst vervolgd worden vanwege homoseksualiteit.
Zij komen hier zonder familie, zonder enig middel om hun toekomst op te bouwen en vorm te geven.
Alles kwijt, álles opnieuw moeten opbouwen terwijl je tijdens die weg ook nog eens op veel weerstand stuit doordat mensen die alles wat vreemd is 'eng en bedreigend' vinden.
Leven in constante angst & schaamte; helemaal alleen.

:(:)

Ik zou zeggen; 'Redt de mensheid vanwege hun bekrompen geest.'

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:44

Kyno schreef:
Weet niet eens meer hoe ik op dit soort dingen reageren moet...

Heb zóveel verdriet en pijn door toedoen van dit soort gedachten van dichtbij gezien.
Je wilt niet wéten hoeveel mensen er op het azc binnenkomen doordat zij in het land van herkomst vervolgd worden vanwege homoseksualiteit.
Zij komen hier zonder familie, zonder enig middel om hun toekomst op te bouwen en vorm te geven.
Alles kwijt, álles opnieuw moeten opbouwen terwijl je tijdens die weg ook nog eens op veel weerstand stuit doordat mensen die alles wat vreemd is 'eng en bedreigend' vinden.
Leven in constante angst & schaamte; helemaal alleen.

:(:)

Ik zou zeggen; 'Redt de mensheid vanwege hun bekrompen geest.'

Goed punt, zeer goed punt heb je hier! Hier had ik nog niet eens aan gedacht, aan deze mensen. Zij zijn er een stuk erger aan toe dan de homo's in de westerse wereld over het algemeen. Jouw punt over het redden van de mensheid vanwege hun bekrompen geest is erg goed.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:51

Het is echt onbeschrijflijk, de verhalen die je hoort van die mensen.
Dat heeft zóveel indruk op mij gemaakt.
Zo heb ik één cliënt die zo verschrikkelijk is gemarteld en toegetakeld enkel en alleen vanwege het feit dat hij homoseksueel is. Hij is maar liefst 3 maanden gevangen gehouden, gemarteld en vernederd.
Die man draagt voor zijn leven de littekens.
Hij kan niet slapen 'snachts, geen eetlust en een zware depressie.
Daarbij leeft hij in zo'n constante angst dat dit geresulteerd heeft in een achtervolgingswaanzin.

Daarbij komt ook nog eens dat hij zelfs hier in NL nog bedreigd wordt door zijn 'belagers'.
Hij wordt telefonisch lastig gevallen door Iraanse spionnen die hier in NL zelfs opereren. (dit hoor ik niet alleen van hem...)

Kortom; die man heeft geen leven.

Maar wat kun je eraan doen?
Dit probleem wordt mede in stand gehouden (en veroorzaakt?) door dit soort uitspraken en gedachten van bekrompen figuren met veel gezag en macht.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:56

Ik had even de neiging om een naam te typen, maar dat laat ik even achterwege...

Dit vind ik echt heel erg om te horen. Ik wist dat het in Iran voor veel mensen, christenen, homo's, moslim-afvalligen gewoon echt heel zwaar is, dat ze geen leven hebben, maar dat het zo erg zou zijn, dat die impact zo diep is had ik niet gedacht.. Heel veel sterkte op je werk ook, Kyno! :(:)

Ik denk dat we die mensen gewoon zo goed als het kan op moeten vangen en er zo veel mogelijk aan moeten doen om die mensen het leven draaglijker te maken.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:03

Dankjewel Ingmar_. :(:)

Het werk is zwaar, maar dat weegt voor mij niet op tegen de piepkleine verbetering die ik (en natuurlijk niet te vergeten de andere (hoofdzakelijk vrijwillige!) vluchtelingenwerkers) soms in hun levens kan aanbrengen.
Door deze mensen andere menselijke warmte te laten ervaren kun je ze net dat beetje beter laten voelen.

Ik noem nu één voorbeeld, maar zo zijn er nog 10.000den anderen met deze meneer.

Als hier ooit iets aan zou veranderen zou de wereld weer een stukje beter worden.

We zijn er met zn allen intelligent genoeg voor, toch?
:\

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:06

We zijn er zeker intelligent genoeg voor, maar we zijn nog wel allemaal dik bekrompen. Daar moet wat aan veranderen, maar daar komt met de tijd toch wel verandering in denk ik.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:07

Ingmar_ schreef:
We zijn er zeker intelligent genoeg voor, maar we zijn nog wel allemaal dik bekrompen. Daar moet wat aan veranderen, maar daar komt met de tijd toch wel verandering in denk ik.

Laten we het hopen! ;)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:18

zolang we homo's homo's bljiven noemen zal er altijd onderscheid blijven.
misschien moet daar de verandering komen.
net als het woord buitelanders, dat blijven buitleanders zolang wij ze zo blijven noemen

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:57

lijntje87 schreef:
zolang we homo's homo's bljiven noemen zal er altijd onderscheid blijven.
misschien moet daar de verandering komen.
net als het woord buitelanders, dat blijven buitleanders zolang wij ze zo blijven noemen

Wat stel je voor dan?

Het zijn tenslotte homo's en buitenlanders?

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:02

waarom iedereen in een hokje plaatsen?
mensen zijn mensen klaar

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:15

Waarom een hokje? Het ís toch zo?

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:20

nee ik vind van niet.
als ik op een feestje kom, en ik ken iemand niet. en ik vraag aan iemand anders wie is dat? en ik krijg te horen bijv. "dat is hans en hij is homo" dan denk ik uuuuh? en?
dat is voor mij niet relevant, kan me geen donderschelen wie waar op valt. en dat gehokjes plaatsen wordt ik moe van.

mens is mens, wit,zwart,paars,groen,

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:23

Als iemand op mijn feestje komt zeg ik ook tegen m'n vrienden "Dat is ** en hij is hetero." :D Mag dat dan ook niet?

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:23

ooit iemand dat horen zeggen?

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:24

nee, want dat is "normaal" (ik heb het iig nog nooit gehoord)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:24

Jazeker. :j In 'mijn kringen' komt dat vaak genoeg voor.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:27

ok, nou in "mijn kringen" niet
misschien moeten we eens wisselen haha

nee maar serieus ik hou niet van hokjes, en wat betreft discriminatie is in mijn ogen een hele hoop verholpen als we niet iedereen een naam zouden geven, en het gewoon accepteren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:28

lijntje87 schreef:
als ik op een feestje kom, en ik ken iemand niet. en ik vraag aan iemand anders wie is dat? en ik krijg te horen bijv. "dat is hans en hij is homo" dan denk ik uuuuh? en?

Oh, zo herkenbaar. :D

Het moet altijd maar gemeld worden dat iemand homo- of biseksueel is, dat vind ik zo raar! Net als een 'coming out', die hebben hetero mensen toch ook niet. :+