Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:@Saskiaatje: aangezien volgens sommigen álle lesbische meisjes naar de hel gaan, lijkt het me daar voor jou een stuk fijner leven....![]()
Ik hoop niet dat ik nu te ver ga...
sdi schreef:randalinpony schreef:@Saskiaatje: aangezien volgens sommigen álle lesbische meisjes naar de hel gaan, lijkt het me daar voor jou een stuk fijner leven....![]()
Ik hoop niet dat ik nu te ver ga...
Je gaat voor mij niet te ver, voor jou heeft geloof geen waarde, dat kan ik begrijpen. Jammer...hoop dat je ooit nog de bijbel leest en je gedachten veranderen.
Ik weet niet of je als homo/lesbi naar de hel gaat. Bijbel is daar niet duidelijk in. Die geeft aan dat als je in Jezus gelooft naar hemel gaat. Meer niet.
Als mens mag ik niet oordelen, maar de uitspraak van de paus, is niet handig/ correct. Homo's zijn evenveel mens als elk ander mens.
Sok schreef:Blue_Eyes schreef:Ik ben het wel met Ninx en randalinpony eens, dat hij dit soort dingen beter voor zich kan houden. Dat hij die mening heeft is op zich niet zo erg, maar er zit zoveel gevolg aan als hij hem uit.
Wat hij volgens mij niet doet, is die mening opdringen. Hij geeft hem, maar hij dwingt niemand om dezelfde mening te hebben, dreigt niet met gevolgen of zo.
Neuh, we gaan alleen naar de hel.
Verder niet zo erg toch
Ik heb absoluut niets tegen gelovigen, dat voorop gesteld, maar ik heb het idee dat een hele hoop radicalen het geloof als "smoes" klaarhouden om het uitschot maar te mogen veroordelen, kwetsen en beledigen.
Citaat:Je gaat voor mij niet te ver, voor jou heeft geloof geen waarde, dat kan ik begrijpen. Jammer...hoop dat je ooit nog de bijbel leest en je gedachten veranderen.
Ik weet niet of je als homo/lesbi naar de hel gaat. Bijbel is daar niet duidelijk in. Die geeft aan dat als je in Jezus gelooft (edit: zijn opstanding uit de dood als verlossing voor jouw zonde) naar hemel gaat. Meer niet.
Kyno schreef:Weet niet eens meer hoe ik op dit soort dingen reageren moet...
Heb zóveel verdriet en pijn door toedoen van dit soort gedachten van dichtbij gezien.
Je wilt niet wéten hoeveel mensen er op het azc binnenkomen doordat zij in het land van herkomst vervolgd worden vanwege homoseksualiteit.
Zij komen hier zonder familie, zonder enig middel om hun toekomst op te bouwen en vorm te geven.
Alles kwijt, álles opnieuw moeten opbouwen terwijl je tijdens die weg ook nog eens op veel weerstand stuit doordat mensen die alles wat vreemd is 'eng en bedreigend' vinden.
Leven in constante angst & schaamte; helemaal alleen.
Ik zou zeggen; 'Redt de mensheid vanwege hun bekrompen geest.'
lijntje87 schreef:als ik op een feestje kom, en ik ken iemand niet. en ik vraag aan iemand anders wie is dat? en ik krijg te horen bijv. "dat is hans en hij is homo" dan denk ik uuuuh? en?