Mogelijk wijk in Marokkaanse stijl in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Mogelijk wijk in Marokkaanse stijl in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:55

Ninx schreef:
MRmichiel schreef:
Als er markt voor die huizen is, waarom niet? Geeft weer een beetje afwisseling!
@TS, Had je hetzelfde gereageerd als het om bijv. Duitse of Spaanse architectuur ging. Ik krijg van jouw topics een beetje het idee dat je een kruistocht bent begonnen tegen alles dat Turks, Marokkaans en|of moslim is.

Ik sluit me hierbij aan....
Het gaat om de architectuur, en die is prachtig....

Helemaal mee eens. Wat is er mis met huizen in Marokkaanse stijl? Zou er een vakantiegevoel van krijgen! En als de mensen er dan ook eens net zo aardig zijn als in Marokko... Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:56

susje schreef:
Tallie_Ho schreef:
Als jij turkse voorvaderen hebt, je word geboren in Nederland en je woont er, dan ben je een Nederlander met Turkse voorvaderen Haha!

Maar de "Nederlander" op straat kijkt naar hem en denkt: 'Dat is een Turk'
Scheve mond

dat is niet waar hoor, heb een vriendin die is een halve turk

en daar zie je echt niet vanaf dat het een turk is!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:56

Ninx schreef:
Tallie_Ho schreef:
Aha.. Dus gewoon wegblijven uit steden als het je niet zint.. Ja, goede oplossing.. Pling

Zo werkt het dus niet, of, nouja, wel dus.. Omdat er een aantal nationaliteiten zich niet kunnen gedragen en jij niet fatsoenlijk over straat kunt, moet je er maar weg blijven..

**kan beter helemaal uit Nederland vertrekken, Zwitserland is mooi, toch??**

Ik hoop dat jij begrijpt dat ik dat niet bedoel.... anders heb ik al mijn posts voor Jan L*L neergeplempt!
Maar iemand die uit een gebied komt waar de problematiek waarover wij spreken zich nauwelijks afspeelt, en toch zo'n grote mond opzet wil ik adviseren dan vooral daar te blijven.
Het is een FEIT dat er problemen spelen, de groep die daaronder lijdt moet gehoord worden en er moet gezocht worden naar oplossingen.
En de oplossing ligt NIET in het afschrijven van gehele bevolkingsgroepen.
We hebben hersenen gekregen (sommigen iets minder), laten we die dan ook gebruiken.

Je mag van mij naar Zwitserland gaan hoor... daar houden ze alles buiten de grens en ligt al het goud van mijn vergaste familieleden in de staatskluis.... keurig verworven welvaart! Helemaal top! Boos!

Geen troep op straat, je mag er gaan werken als je laat zien dat je serieus bent, belastingtarief is veel lager omdat de staat daar niet alles en iedereen binnen laat en een huis, een auto en een zak geld geeft.. Er word erg weinig gestolen, Geneve kan je ieder moment van de dag over straat zonder te worden lastig gevallen..

Zwitserland zou geweldig zijn, waar het niet dat ik een vriendje heb die ik met nog geen 100.000 friese paarden uit de provincie krijg Huilen van het lachen En om het nou uit te maken?? Neuh Clown

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:57

ik vind gewoon dat als ze hier zijn, ze zich hebben aan te passen
dus ze volgens ons cultuur, als ze dat niet willen kunnen ze toch naar hun eigen land?
als ik zou emigreren heb ik me ook aan te passen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:58

Aanpassen... Hoe ver moet dat gaan?

Al emigreer ik naar Timboektoe, een 'echte' Timboektaan zal ik never nooit worden, hoe sterk ik me ook probeer aan te passen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:58

susje schreef:
Tallie_Ho schreef:
Als jij turkse voorvaderen hebt, je word geboren in Nederland en je woont er, dan ben je een Nederlander met Turkse voorvaderen Haha!

Maar de "Nederlander" op straat kijkt naar hem en denkt: 'Dat is een Turk'
Scheve mond

En dan vraag je het en krijg je als Antwoord: ja, inderdaad, ik ben een Turk.. Haha!

Waar of niet?? Lachen

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:59

zie post van karin hierboven tal Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:59

Karin schreef:

Al emigreer ik naar Timboektoe, een 'echte' Timboektaan zal ik never nooit worden, hoe sterk ik me ook probeer aan te passen.

door de nederlandse taal te spreken en te schrijven.

en begrijpen dat wij hun cultuur niet hoeven na te leven!

en er moet dus ook geen woonwijk komen in marokaanse stijl

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:00

Zoals ik de vorige pagina volgens mij idd ook al zei.....

Ik ben benieuwd hoe iedereen het er vanaf brengt als ze ook daadwerkelijk emigreren.....

Karin

'De Nederlander' op straat zal ook naar mij kijken en denken 'dat is een Turk'. Of 'dat is een Marokkaan'. Ik zie er namelijk ook niet al te Nederlands uit met mijn donkere haar en donkere ogen. Knipoog

Als je klein bent en wordt uitgescholden voor vieze Turk, dan doet het je nog wat. Tegenwoordig ben ik immuun voor mensen die vinden dat ze vooroordelen over mij mogen hebben op basis van mijn uiterlijk. Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 17:00

luxx schreef:
roodje schreef:
Onderwerp was eigelijk MOGELIJK wijk in marokkaanse stijl...

inderdaad, ik zit hier echt met plaatsvervangende schaamte te lezen wat jullie hier allemaal schaamteloos neerplempen.
het is niet alleen gruwelijk off-topic maar ook verregaand respectloos en nog heel erg dom ook.
hoop dat er een paar vette sanctie's uitgedeeld worden en dat dit topic op slot gezet wordt en indien mogelijk zelfs naar de mesthoop verplaatst, het gaat echt helemaal nergens over.
ik zou me kapot schamen als ik jullie was.

makkelijk praten vanuit frankrijk.. Clown

enig idee hoe het er aan toe gaat in NL en dan vooral in de grote steden?

waterval123

belachelijk.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:01

Maureenn schreef:
belachelijk.

Goh, wat een goed onderbouwd antwoord.

Ninx

_Lott schreef:
ik heb totaal geen haat

als ik hier zit heb ik er geen last van!

je hoort er constant over, en dan gaat het niet over iets wat op een hand te tellen is!

Prima, maar wat zegt jou dat dan? Dat het dus blijkbaar een feit is dat er problemen spelen?
Goed, ben ik met je eens....

Maar generaliseren, haat zaaien, de kloof verbreden is dan niet zinvol. En dat is iets dat aan beide zijden van de lijn gebeurt.
Een oplossing ontstaat niet vanuit al dat negativisme (tenzij men concentratiekampen opnieuw een goede oplossing vind... ik ben zelf jood, dus teken er niet voor vanuit ervaring zullen we maar zeggen), een oplossing komt er door een FEIT te erkennen en een ander FEIT te willen creëren.... Dat is een positieve insteek.

Vanaf de bank gaan zitten roepen dat alle buitenlanders de oorzaak zijn van alle onheil zal dat vooroordeel alleen maar bevestigen... al is het maar omdat je het graag zo ziet.

susje

oh oh oh Lott toch
hoop dat het ooit als je wat ouder wordt ofzo nog goed met je komt Scheve mond

ga verder helemaal mee met de post van Luxx en ga verder vooral op mn handen zitten...

mods?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 17:02

Karin schreef:
Maureenn schreef:
belachelijk.

Goh, wat een goed onderbouwd antwoord.

schijnbaar als je je mening onderbouwt ben je een racist.. dus ik snap best dat mensen hun mening niet meer willen onderbouwen..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:02

Tallie_Ho schreef:
Geen troep op straat, je mag er gaan werken als je laat zien dat je serieus bent, belastingtarief is veel lager omdat de staat daar niet alles en iedereen binnen laat en een huis, een auto en een zak geld geeft.. Er word erg weinig gestolen, Geneve kan je ieder moment van de dag over straat zonder te worden lastig gevallen..

Zwitserland zou geweldig zijn, waar het niet dat ik een vriendje heb die ik met nog geen 100.000 friese paarden uit de provincie krijg Huilen van het lachen En om het nou uit te maken?? Neuh Clown

Al die gebitten van vergaste joden als onderpand storen jou niet?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:02

Karin schreef:

True, maar als jij Nederlandse voorvaderen hebt, in Timboekoe geboren word en er woont, Ben je dan een Nederlander, of ben je een Timboektaan? Knipoog

susje schreef:
zie post van karin hierboven tal Knipoog

En mijn reactie daarop Knipoog

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:04

Het kan mij niet schelen of het een Marrokaanse wijk of een Spaanse wijk of een Duitse wijk wordt, we wonen in Nederland en dan ga je geen aparte wijken bouwen. Natuurlijk, het idealistische idee is leuk; Mooie wijk met vrolijke kleuren en mozaiekjes, maar denk je serieus dat er ook echt Nederlanders en andere mensen - behalve Marrokaanse mensen - in gaan wonen? Dacht 't niet Knipoog Het lijkt mij dus geen reel plan.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:05

LimaMambo schreef:
schijnbaar als je je mening onderbouwt ben je een racist.. dus ik snap best dat mensen hun mening niet meer willen onderbouwen..

Wanneer je op onheuse wijze generaliseert is dat racistisch....

Wanneer je zegt dat je een probleem signaleert, dat je dat ook zo voelt in je eigen stad en daar boosheid en angst over ervaart is daar niets mis mee. Het is jou beleving, berust op jouw ervaringen en de zaken die je om je heen hoort en ziet.
En als dat inderdaad zo is, moet daar ook gehoor voor zijn.
Zoals er ook gehoor moet zijn voor het feit dat het NIET JUIST is om een hele bevolkingsgroep af te schrijven.....

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:05

Citaat:
Je loopt echt onzin te vertellen met je de huur zal te duur zijn.. Ken je ze allemaal Per gezin ofso...? Denk het niet he;)

Nee ik ken ze niet maar heb wel 42 jaar in Rotterdam gewoond en jaren bij een woningcorporatie gewerkt dus vertel jij me dan dat ik onzin zit te vertellen.

Je heb er ook genoeg die de huren wel kunnen betalen maar die zullen niet in zo'n wijk gaan wonen....

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:07

Ze zien ons aankomen in marokko, we willen een eigen stad! een kerk is al teveel..Clown

In mijn ogen gaan die allochtonen veel te ver, maar dat mag ik vast niet zeggen want dan ben ik een racist nou dat is dan maar zo.
Nog onthouden, dat ze hier een 'tweede turkije' wilde maken en wij ook maar hoofddoekjes moeten dragen..

prima dat ze erzijn, maar dan passen ze zich maar aan nederland aan moeten wij ook als we daar zijn

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 17:07

Ninx schreef:
LimaMambo schreef:

Wanneer je op onheuse wijze generaliseert is dat racistisch....

Wanneer je zegt dat je een probleem signaleert, dat je dat ook zo voelt in je eigen stad en daar boosheid en angst over ervaart is daar niets mis mee. Het is jou beleving, berust op jouw ervaringen en de zaken die je om je heen hoort en ziet.
En als dat inderdaad zo is, moet daar ook gehoor voor zijn.
Zoals er ook gehoor moet zijn voor het feit dat het NIET JUIST is om een hele bevolkingsgroep af te schrijven.....

maar ik vertelde mijn ervaringen en vertel hoe ik mijn omgeving ervaar.. maar dat werd als racistisch beschouwd terwijl ik toch alleen maar mijn ervaring vertel waar naar gevraagd werd.. snap je? Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:08

Zo jongens.... ik geloof dat ik even afhaak.
Ik krijg hoofdpijn van al die negativiteit.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:08

Tallie_Ho schreef:
True, maar als jij Nederlandse voorvaderen hebt, in Timboekoe geboren word en er woont, Ben je dan een Nederlander, of ben je een Timboektaan? Knipoog

Op papier of in je hart?

Ik zal maar niet uitwijden over mijn Indonesische voorvaderen, daar kan ik pagina's over voltikken. Ik weet wel dat een heleboel mensen met een Nederlands paspoort (ook gemixt met Indonesisch bloed) die na de onafhankelijkheid van Indonesië naar Nederland kwamen (sterker nog: gedwongen werden) zich heel lang ontworteld hebben gevoeld. Waar 'hoor' je thuis en wat verwacht je omgeving van je?