Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
krak schreef:Cindyrella schreef:Als je iets wil zeggen, leer dan eerst eens het verschil tussen de verschillende feestdagen die er zijn!
Ramazan is namelijk iets heel anders dan het offerfeest!
Offerfeest is pas in december, dus je hondjes en je buurman moeten nog lang wachten!
Als je iets wil zggen, weet dan wel waar je over praat!
amai amai wie heeft u in u gat gebeten vandaag seg
meiske, ik ken genoeg van de ramadam om te weten dat de ramadam altijd voorgaand aan het offerfeest is ja?!
vorig jaar zijn ze tijdens de ramadam al komen eisen!!!! dat wij onze schapen (die onze huisdieren zijn en dus geen vee), aan hun zouden verkopen
en al tijdens de ramadam zijn hier in de buurt schapen gestolen!
dus meiske, voordat ge hier komt schreeuwen en tieren en hier wilt komen proberen door te laten schijnen dat ne mens ne racist is, wilt ge dan eens op een vriendelijke, respectvolle manier vragen hoe het juist zit?
tzou u eigen gene kwaad doen me dunkt het!
Snoevie, ik ben het volledig met u eens! ge moogt amper nog iets zeggen of ge krijgt al ne stempel van racist, of nog leuker, als een onwetend mens
Blue_Eyes schreef:Zouden er mensen zijn die niets goeds in zich hebben? Ik weiger om alleen maar naar de zwarte kant van de mens te kijken. Niks kortzichtigs aan, dat is juist vaak verder kijken dan je neus lang is.
Snoevie schreef:dat weet jij toch niet Klijn?
misschien doen katholieken er minder overdreven over.
Snoevie schreef:dat weet jij toch niet Klijn?
misschien doen katholieken er minder overdreven over.
Klijn schreef:Nee ik heb idd geen onderzoek gedaan naar het aantal katholieken dat meedoet aan het vasten klopt. Het was gebaseerd op wat ik zie in mijn omgeving, en daaruit kan ik concluderen dar er meer moslims zijn die mee doen aan de ramadan dan katholieken die mee doen aan het vastenIn verhouding uiteraard.
Cindyrella schreef:Doe je dat dan ook, je aanpassen aan een ander land als je daar bent?? Stel dat je op vakante gaat naar een islamitisch land, dan lig jij waarschijnlijk schijnheilig in je bikini op het strand.. Niet eccht aanpassen in mijn ogen.
Daarbij om even ontopic te gaan: Ik vind een kantine ook gewoon een plaats om je lunch te eten, het is dan ook niet zo handig om daarheen te gaan als je aan het vasten bent. Maar mijn collega bijvoorbeeld, heft er hlemaal geen moeite mee als ik eet en drink. Ze zegt het is mijn geloof en ik vind het fijn dit te kunnen doen, dat anderen dit niet doen, vind zze totaal geen probleem, ze wordt er alleen maar sterker van!
Snoevie schreef:Ineke2,dat heb ik ook gehoord,dat je juist in het land zelf er weinig van merkt.
alleen hier moet het vaak overdreven geuit worden door sommigen.
tja zwerte vaak als je feiten aanhaalt word dat al als discriminerend gezien........zelfs ondanks dat t feiten zijn