Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 11:28

Cer schreef:
Als dat als "het hele land" gezien wordt, dan heb ik gewoon een ander beeld van de meerderheid denk :)

Ik zeg NIET dat het niet zorgerlijk is, maar ik zeg dat het niet het HELE land is, dat is een verschil

Het hele land bij gemeentehuizen waar protesten zijn! Ja dat is door het hele land en gezien de terreur tegen burgemeesters een grote schande.

Cer

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 11:30

Je kan er uitroeptekens achter zetten, maar ik lees het toch echt anders :j
Ik vind het hele land ook alle inwoners, en dat is niet zo, de meerderheid is niet zo (gelukkig) maar prima als dat wel zo gezien wordt verder

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 11:50

Volgens mij gaat het er vooral om dat leden van het tweede kamer en het kabinet openlijk de lokale politiek laten vallen en aanvallen.
Dat zijn dingen voor een bananenrepubliek niet voor een democratie zoals Nederland.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 11:51

Dan kun je je dus inderdaad af vragen waar we heen gaan met dit land.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 12:00

Dan ga je ervan uit dat het niet te stoppen is en dat mensen die hier iets aan willen doen, geen schijn van kans maken? Of valt dat dan mee?

Want ik voel me totaal niet aangeroepen om ook maar ergens te gaan rellen, ik luister helemaal niet naar FVD, (het ging toch om het opstoken van menigtes?) dus daarop baseer ik dat het niet het hele land betreft. Zo lees ik het. En ik denk echt dat er meer mensen zijn zoals ik, zoals jullie bijvoorbeeld?

maar misschien lees ik het helemaal verkeerd hoor :j Of bekijk ik het te positief, dat kan

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 12:23

Benzz schreef:
Cer schreef:
Zolang er genoeg mensen zijn die zich niet laten opstoken, gaan "we" niet echt ergens heen denk?

(sorry :o maar ik vind dat soort generalisaties altijd wat onderbuikerigs en dreigends hebben.. ja het is niet fris, maar het 'hele land' is wel iets groter dan die paar menigtes (en hoe groot zijn die menigtes) maar goed het draagt blijkbaar wel goed bij aan het onruststoken, en dat is juist de bedoeling dus het lijkt mij wijs om daar niet in mee te gaan)

De laatste tijd is er anders vrij veel demonstraties die niet goed aflopen als het over dit onderwerp gaat. Vd week is er nog een Burgemeester opgestapt. Ik denk dat je deze zorgen juist moet uitspreken.

Ik wou net zeggen. Er zijn wel serieuze dingen aan de hand. Als beleidsmedewerkers hun werk niet meer kunnen uitvoeren door intimidatie en aggressie is er wel iets aan de hand. Als politiek die agressie en intimidatie actief gaat voeden - a la PVV - hebben we toch echt een serieus probleem.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 12:24

fransje23 schreef:
Dan kun je je dus inderdaad af vragen waar we heen gaan met dit land.

Of met de wereld. Radicaal- en extreemrechts is sterk in opkomst

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 13:54

Cer schreef:
Dan ga je ervan uit dat het niet te stoppen is en dat mensen die hier iets aan willen doen, geen schijn van kans maken? Of valt dat dan mee?

Want ik voel me totaal niet aangeroepen om ook maar ergens te gaan rellen, ik luister helemaal niet naar FVD, (het ging toch om het opstoken van menigtes?) dus daarop baseer ik dat het niet het hele land betreft. Zo lees ik het. En ik denk echt dat er meer mensen zijn zoals ik, zoals jullie bijvoorbeeld?

maar misschien lees ik het helemaal verkeerd hoor :j Of bekijk ik het te positief, dat kan

Het gaat niet zo zeer om wat de meerderheid van de bevolking doet maar dat volksvertegenwoordigers van landelijke partijen zich zo, naar mijn idee onfatsoenlijk, gedragen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 14:30

Staat allemaal nog los van de AI beelden gemaakt en gedeeld door kamerleden en internettrollen op social media met, een verdacht, duidelijke voorkeur voor radicaal rechts.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 16:25

fransje23 schreef:
Staat allemaal nog los van de AI beelden gemaakt en gedeeld door kamerleden en internettrollen op social media met, een verdacht, duidelijke voorkeur voor radicaal rechts.

En dat er niets van gezegd wordt, het wordt soort van genormaliseerd. En dat maakt het zorgwekkend.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 17:03

er wordt best wel veel van gezegd maar door de politiek volledig genegeerd, ze doen zoals zij het willen. en dat is men beu, dus komen de kiezers/burgers in opstand.
Links of rechts we verdragen elkaar slecht en dat zou met wat meer verdraagzaamheid het verschil kunnen maken.

Het is inmiddels duidelijk dat de nieuwe generaties anders in de politiek staan, landsbelang is minder belangrijk *D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:05

NRC biedt excuses aan Wijers aan. Ze kunnen de beschuldiging niet hard maken dat hij Yesilguz zou hebben beledigd.

En een middenkabinet met GL/PvdA en VVD is uitgesloten. Dat heeft Buma bekend gemaakt.

was net op radio journaal

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:08

mce schreef:
er wordt best wel veel van gezegd maar door de politiek volledig genegeerd, ze doen zoals zij het willen. en dat is men beu, dus komen de kiezers/burgers in opstand.
Links of rechts we verdragen elkaar slecht en dat zou met wat meer verdraagzaamheid het verschil kunnen maken.

Het is inmiddels duidelijk dat de nieuwe generaties anders in de politiek staan, landsbelang is minder belangrijk *D

Het heeft helemaal niets met negeren van de burgers te maken.
Wel met de burgers met de grootste bek en die geweld gebruiken.
Wij kiezen onze volksvertegenwoordigers en die maken of veranderen wetten en de regering moet dit uitvoeren.

Maar dat Kamerleden oproepen tot geweld of niet eens hun afkeuring laten blijken of lokale politici niet steunen, is gewoon onacceptabel.
Welke Kamerleden dit dan ook doen of juist niet doen.
Toevallig zijn het wel vooral radicaal-rechtse politici van FvD en PVV die dit doen, net als fake-news verspreiden (en maken). Met hulp van duiders/figuren als Duck, Kafka, Derksen en Jack van Gelder.
Dat regeringsleden, zoals Yesilgoz en Van der Plas en Keizer en onze MP Schoof, daarover stil blijven, zegt ook weer genoeg.

Over BBB ben ik niet verbaasd, maar de VVD is echt ook behoorlijk opgeschoven, sinds het vertrek van Rutte, blijkt iedere x weer.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:10

Electra63 schreef:
mce schreef:

Het heeft helemaal niets met negeren van de burgers te maken.
Wel met de burgers met de grootste bek en die geweld gebruiken.
Wij kiezen onze volksvertegenwoordigers en die maken of veranderen wetten en de regering moet dit uitvoeren.

Maar dat Kamerleden oproepen tot geweld of niet eens hun afkeuring laten blijken of lokale politici niet steunen, is gewoon onacceptabel.
Welke Kamerleden dit dan ook doen of juist niet doen.
Toevallig zijn het wel vooral radicaal-rechtse politici van FvD en PVV die dit doen, net als fake-news verspreiden (en maken). Met hulp van duiders/figuren als Duck, Kafka, Derksen en Jack van Gelder.
Dat regeringsleden, zoals Yesilgoz en Van der Plas en Keizer en onze MP Schoof, daarover stil blijven, zegt ook weer genoeg.

Over BBB ben ik niet verbaasd, maar de VVD is echt ook behoorlijk opgeschoven, sinds het vertrek van Rutte, blijkt iedere x weer.

Nou, volgens mij stonden er ook wel partijleiders van de Pvdd te aplaudiseren toen er in stallen werd ingebroken. Dus het gevaar komt niet alleen van rechts.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:26

Net op de radio een verslaggever die van nog meer senatoren van BBB onvrede had gehoord over de spreidingswet, bekritiseren van de Raad van State en de NOS. Zal morgen een pittige partijvergadering worden denk ik.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:27

Ja laten we niet uitvlakken dat pvdd ook gewoon ruziezoekers zijn die weinig bereikt heeft. Weliswaar een wat meer ethisch morele visie, maar de partijleden onderling vechten elkaar al de tent uit.

Anyways, nu wel even klaar met incompetente partijleden.

Tijd geleden vertelde ik over de oude stukken uit begin 2000 die ik heb gelezen over gebiedsontwikkeling en verschillende toekomstscenario's. Eindelijk alles gelezen. Ik vertelde dat we al lang een visie hebben over de agrarische sector maar het nooit van de grond is gekomen. Naar mijn mening door gebrek aan een integraal plan en nationale visie. Ik ben nu aan het kijken waarom het nooit van de grond is gekomen. Ik heb wat ronddgevraagd en allerhande interessante onderzoeken en phd onderzoeken ontvangen. Kan me weer uitleven deze kerst _O-

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:33

Raineri schreef:
Ja laten we niet uitvlakken dat pvdd ook gewoon ruziezoekers zijn die weinig bereikt heeft. Weliswaar een wat meer ethisch morele visie, maar de partijleden onderling vechten elkaar al de tent uit.

Anyways, nu wel even klaar met incompetente partijleden.

Tijd geleden vertelde ik over de oude stukken uit begin 2000 die ik heb gelezen over gebiedsontwikkeling en verschillende toekomstscenario's. Eindelijk alles gelezen. Ik vertelde dat we al lang een visie hebben over de agrarische sector maar het nooit van de grond is gekomen. Naar mijn mening door gebrek aan een integraal plan en nationale visie. Ik ben nu aan het kijken waarom het nooit van de grond is gekomen. Ik heb wat ronddgevraagd en allerhande interessante onderzoeken en phd onderzoeken ontvangen. Kan me weer uitleven deze kerst _O-
Wel heel interessant!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:40

Raineri schreef:

Ik zeg Henk Bleker O:)

Natura 2000, EHS voor een deel verdwenen dankzij hem.
Toestemming voor pulsvissen zogenaamd in naam van de wetenschap... Grote investering bleek later illegaal.
Geen plan om de melkveestapel niet te enorm laten groeien na afschaffing van het melkquotum...
Het verdwijnen van de natuur corridor tussen de Veluwe en de Oostvaardersplassen..

Edit:
Vergeet nog de belangrijkste PAS, ook Henk Bleker...
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 28-11-25 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:43

juval schreef:
Nou, volgens mij stonden er ook wel partijleiders van de Pvdd te aplaudiseren toen er in stallen werd ingebroken. Dus het gevaar komt niet alleen van rechts.

Niemand stelt dat het enkel van rechts komt maar het is de afgelopen tijd wel schering en inslag op de rechtervleugel.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:45

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:49

Ja, voor zichzelf en voor het land zou het beter zijn als dit soort uitlatingen gewoon niet toegestaan zijn. Maar Wilders is er groot mee geworden...

Ik ga ook steeds beter begrijpen waarom Rutte Mona Keijzer als staatssecretaris heeft ontslagen, toen ging ze ook tegen het kabinetsstandpunt in.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 09:30

juval schreef:
NRC biedt excuses aan Wijers aan. Ze kunnen de beschuldiging niet hard maken dat hij Yesilguz zou hebben beledigd.

En een middenkabinet met GL/PvdA en VVD is uitgesloten. Dat heeft Buma bekend gemaakt.

was net op radio journaal

Heeft ie al weer teruggenomen. Ik kan het niet meer terugvinden op NOS maar er als ik het goed begrijp, is er bij de VVD eigenlijk niks veranderd ten opzichte van eerder. Verder:

https://nos.nl/l/2592377
NRC biedt excuses aan voor foutieve berichtgeving rondom Weijers.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 09:45

VVD houdt de deur nog volledig dicht en zet volledig in op een kabinet JA21.

PVDA/GL sluit een samenwerking met JA21 niet uit maar geeft wel aan dat er dan veel water onder de brug door moet.

Wiersma legt wederom een advies van de Raad van State naast zich neer en gaat voor versoepeling van de mestwetgeving voor varkens en pluimvee.

Op het gebied van pluimvee is met de zoveelste vogelgriep ook wel weer van alles te doen.
Advies van een commissie die was opgericht om uitbraken in de toekomst te voorkomen wordt weer niets mee gedaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 11:25

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 12:05