Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 18:26

journee schreef:
[

Het 'snachts mogen vervoeren en slachten tijdens warme periodes lijkt mij ook een zinvolle oplossing. Dan is het niet alleen koeler maar ook rustiger op de weg. Bijzonder dat dat nu nog niet mag eigenlijk? Benieuwd wat daarvan de reden was.

Maar die kun je hand in hand laten lopen met niet boven de 30 graden vervoeren. En nu draait ze dat terug. En dat is helemaal niet nodig.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 18:56

Benzz schreef:
journee schreef:
[

Het 'snachts mogen vervoeren en slachten tijdens warme periodes lijkt mij ook een zinvolle oplossing. Dan is het niet alleen koeler maar ook rustiger op de weg. Bijzonder dat dat nu nog niet mag eigenlijk? Benieuwd wat daarvan de reden was.

Maar die kun je hand in hand laten lopen met niet boven de 30 graden vervoeren. En nu draait ze dat terug. En dat is helemaal niet nodig.

wellicht moet dan eerst geregeld worden dat er 's nachts geslacht kan worden.

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:05

En wanneer dan beginnen met slachten ? Met bloedheet weer is het om 10 a 11 uur nog warm, dan moeten ze nog geladen worden en dan naar het slachthuis. Dus om een uur of 2 aankomst slachthuis, er is al geregeld dat er bij hitte om 4 uur begonnen kan worden. Die 2 uur maakt weinig verschil. Puur voor de bühne om ‘s nachts slachten mogelijk te maken.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:13

juval schreef:
wellicht moet dan eerst geregeld worden dat er 's nachts geslacht kan worden.

Er mag vanaf 4 uur snachts geslacht worden, dus ik vind dit weer typisch iets voor de buhne.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:25

het maakt toch wel verschil of er om 1 uur s nachts geslacht wordt, of om 1 uur s middags? of zijn jullie het daar ook niet mee eens. Het dag/nacht ritme moet in deze gevallen gewoon omgedraaid kunnen worden. Ik begrijp dat jullie sowieso tegen slachten zijn, maar het is nu eenmaal zo dat de meeste mensen wel vlees eten. Het luistert allemaal heel nauw wat planning betreft. de varkens/kippen kunnen niet zomaar een paar dagen/weken langer in de stallen blijven.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:39

Benzz schreef:
journee schreef:
[

Als de consequenties van 30 graden zijn dat dieren nog 24 uur langer in overvolle stallen zitten opgesloten, dan zou ik dat idee en alternatieven wel goed willen onderzoeken. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de dieren er beter van worden en niet minder.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:39

juval schreef:
het maakt toch wel verschil of er om 1 uur s nachts geslacht wordt, of om 1 uur s middags? of zijn jullie het daar ook niet mee eens.

Dat maakt zeker verschil, maar dat maakt niet dat je beide maatregelen naast elkaar kan laten lopen. Daarvoor hoef je niet de regel van boven de 30 graden niet vervoeren. Beetje dierenwelzijn kan geen kwaad hoor.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:40

journee schreef:
Als de consequenties van 30 graden zijn dat dieren nog 24 uur langer in overvolle stallen zitten opgesloten, dan zou ik dat idee en alternatieven wel goed willen onderzoeken. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de dieren er beter van worden en niet minder.

Bijvoorbeeld: Zorgen dat die stallen niet overvol zitten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:42

Juval, je haalt er zaken bij die niet genoemd zijn. Anti slachten enz. Ik eet vlees, weliswaar heel weinig en ben van boerenafkomst. Het enige wat ik bepleit is dat dieren in fatsoenlijke omstandigheden hun leven kunnen leiden en niet hun laatste uren benauwd in een vrachtwagen moeten zitten.
Europees geregeld zou helemaal mooi zijn.
En om er een whattaboutisme in te gooien, kunnen paarden ook rustig met 35 graden op wedstrijd en paar uur op de trailer staan toch? Ook een beest.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:50

Benzz schreef:
journee schreef:

Bijvoorbeeld: Zorgen dat die stallen niet overvol zitten.

Dat lijkt me een goed plan, maar hoe ga je er voor zorgen dat dit ook niet gebeurd? Weersvoorspelling voor langere termijn is ook nog steeds niet accuraat.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:58

BigOne schreef:
En om er een whattaboutisme in te gooien, kunnen paarden ook rustig met 35 graden op wedstrijd en paar uur op de trailer staan toch? Ook een beest.

Dat doe je gewoon niet als je om je paard geeft. Er zou wel iets geregeld moeten worden voor als een paard naar de kliniek moet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 20:53

Probleem is dat niemand om slachtvee geeft. Niet de boer, want die kan zich die emoties niet permitteren, niet de medewerkers van transport dn slachthuis, niet de meeste politici, en wij, de consumenten al helemaal niet.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 21:06

Lekker weer die posts de afgelopen pagina's met de sector die het alleen maar om geld gaat of niet om zijn dieren geeft. Totaal niet generaliserend :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 22:41

Mijn oom had in de jaren 60 al een kalveropfok. Zijn kleindochter en haar man staan nu aan het roer en ik garandeer je dat ze echt geen sodemieter om de kalveren geven behalve dat ze ze in leven willen houden want dood kalf levert niets op. Dat is gewoon bio-industrie, een kalf is een product.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 23:26

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 23:35

Veronica2 schreef:
Over politiek geproken, ik zat naar Sbs6 te kijken en Wilders heeft zich een nieuwe slogan aangemeten: Make Europe Great Again. Hij hield gisteren een speech in Madrid, te zien op zijn FB: https://www.facebook.com/watch/?v=672073508477219 .

Hij wilde toch uit de EU?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 23:39

Hij wil, samen met patriots for Europe de eu van binnen uithollen. Eu parlement als Reichstag !!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 23:42

Benzz schreef:
Veronica2 schreef:
Over politiek geproken, ik zat naar Sbs6 te kijken en Wilders heeft zich een nieuwe slogan aangemeten: Make Europe Great Again. Hij hield gisteren een speech in Madrid, te zien op zijn FB: https://www.facebook.com/watch/?v=672073508477219 .

Hij wilde toch uit de EU?

Misschien was dat bedoeld als waarschuwing :o?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 08:40

Dat is MEGA en komt uit de koker van Musk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 10:03

BigOne schreef:
Mijn oom had in de jaren 60 al een kalveropfok. Zijn kleindochter en haar man staan nu aan het roer en ik garandeer je dat ze echt geen sodemieter om de kalveren geven behalve dat ze ze in leven willen houden want dood kalf levert niets op. Dat is gewoon bio-industrie, een kalf is een product.

Ah, dus zij zijn een soort van leidend voor iedereen die kalveren opfokt? Of hoe bedoel je dit in relatie tot de post van Mysa, dat niemand om slachtvee geeft?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 10:18

mysa schreef:
Dat is MEGA en komt uit de koker van Musk.

zo eng, dat een persoon zoveel invloed kan hebben toch? nu ook al met de duitse verkiezingen. Europa krijgt ook steeds meer gelijkgestemde leiders.

maar goed, misschien is MEGA niet zo slecht om een beetje tegen MAGA en Rusland op te kunnen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 10:26

Cer schreef:
BigOne schreef:

Ah, dus zij zijn een soort van leidend voor iedereen die kalveren opfokt? Of hoe bedoel je dit in relatie tot de post van Mysa, dat niemand om slachtvee geeft?

Daarmee bedoel ik dat intensieve bio industrieën weinig om de individuele beesten geven. Een gemiddeld boerenbedrijf met melkvee valt daar niet direct onder. Wel de grote geiten/kalver/varkens en pluimvee bedrijven. Het enige waar ze om geven is zorgen dat ze niet dood gaan voor ze bij de slager zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:35

Als het een keer anderhalve maand lang bloedheet is dan gaan er heel veel bedrijven in de sector gewoon kapot bij een totaalverbod op vervoer. Ik begrijp dat de PVDD daar op hoopt. En dat is ook gelijk het gevaarlijke aan de PVDD. Met slimmer moties en truucjes proberen ze een sector om zeep te helpen. Tja en stel dat dat aankomende zomer zou gebeuren dan weet ik niet of er voldoende wagens met airco voor handen zijn om dat op te vangen.

Natuurlijk moet er wel iets veranderen in de sector. En daarom is vervoer in de nacht ook een prima optie. Maar de PVDD is gewoon een radicale partij die niet wil zoeken naar redelijke oplossingen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:52

https://www.ad.nl/politiek/minister-fabers-asielwetten-moeten-aangepast-worden-en-gaan-helemaal-niet-werken-zegt-raad-van-state~aee86c70/

Minister Fabers asielwetten moeten aangepast worden en gaan helemaal niet werken, zegt Raad van State

Marjolein Faber, PVV-minister van Asiel en Migratie, moet haar asielwetten aanpassen, schrijft de Raad van State. De kabinetsadviseur stelt zelfs dat de maatregelen die ze wil invoeren om de instroom van asielzoekers te beperken helemaal niet gaan werken.

Hoe toevallig...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:55

Ik denk dat ze gewoon doorzet en de wetten ongewijzigd in wil gaan voeren.