Wat die wapenleveringen betreft: ik heb het van de vrt nieuws site, denk niet dat de nationale tv daarover iets zou verzinnen.
Er gaan wel stemmen op in de VS die zeggen dat er geen wapens mogen geleverd worden aan landen die het internationaal recht overtreden (daar zou ergens een wet op bestaan). Net zoals er in het Associatieverdrag tussen Israël en Europa staat dat de mensenrechten moeten gerespecteerd worden (ironisch genoeg werd dat verdrag blijkbaar in het leven geroepen omdat Israël zogezegd het lichtend voorbeeld was in het Midden-Oosten, in tegenstelling tot hun buren
). Hier in België heb ik al van enkele partijen horen voorstellen om dat Associatieverdrag op te schorten (geen idee of dat per land kan, of enkel Europees, en ook geen idee of ze effectief al stappen gezet hebben of enkel nog maar woorden), maar veel concreets is er denk ik niet uit de bus gekomen.Ik ben zeker geen voorstander van geweld, maar ik ben wel benieuwd wat er dan wel kan werken. Gewoon allemaal toekijken hoe de Palestijnen uitgeroeid worden, zodat ze binnenkort alleen nog maar in de geschiedenisboeken voorkomen? En Netanyahu en zijn extremisten nog laten uitzitten tot 2026?

Maar iemand die aan het eind van de oorlog 14 was, heeft die dus meegemaakt tussen zijn 9e en 14e?
). Zou wel een goede zaak zijn, maar ik zie het liever iets vroeger. Al vrees ik dat de Israëlische bevolking intussen zo geïndoctrineerd is dat er maar weinigen zijn die een Palestijns mensenleven nog een stuiver waard vinden. En of een nieuwe regering zich plots aan VN-resoluties zal houden, terwijl ze dit nog nooit gedaan hebben, dat is nog maar de vraag.