Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 18:15

Ik ben wel een vleeseter (ook volgens het bloedgroepen dieet overigens). Een keer overslaan wil ik wel doen, maar ik ga geen vegetariër worden.
Hier wordt de goedkoopste pasta gekocht, zit toch geen verschil in smaak in.

too good to go werkt heel vaak niet, is al weg voordat je er aan denkt. Want tja, als iedereen dat wil kopen, dan is er ook weer niet genoeg voor iedereen. Aan het einde van de dag naar de markt geeft hier geen korting. En je moet ook maar net dan kunnen natuurlijk.

Shampoo e.d. kan echt het allergoedkoopste zijn. Het werkt toch hetzelfde. Maar heel af en toe wil ik ook wel graag eentje die wel gewoon echt lekker ruikt. Dat moet ook kunnen vind ik. Maar mijn haar wordt er niet beter van ofzo. Zo ook met body lotion. alles werkt, maar bij de goedkoopste cremes blijft alles vet, bij bodylotion valt dat wel mee.

BigOne

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 18:27

Shampoo en douche schuim koop ik in grotere hoeveelheden, vooral wanneer het 1+1 is. En af en toe kijk ik even op bvb wehkamp, die hebben soms hele grote korting op bvb zes flessen shampoo.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 18:30

De action is hier bij shampoo goedkoper dan de 1+1 of 2+2 van de kruidvat.
Dus ga voortaan naar de action.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 18:30

Kinke, dat je niet echt in de buurt zit dat had ik al wel begrepen. Als je tijd en gelegenheid heb, stuur als je wilt mij een pb.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:02

DuoPenotti schreef:
De action is hier bij shampoo goedkoper dan de 1+1 of 2+2 van de kruidvat.
Dus ga voortaan naar de action.

Wanneer je van veel spullen een allergische reactie krijgt dan blijf je liever bij die merken die goed bevallen. En laat de action die nu niet hebben, helaas.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:05

Dan word het inderdaad moeilijker.
Ik heb bij de action altijd de Inecto Naturals Coconut Shampoo.
Want ik kan ook niet overal tegen en deze wel. En is dier product en proefvrij.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:15

germie schreef:
Ik ben wel een vleeseter (ook volgens het bloedgroepen dieet overigens). Een keer overslaan wil ik wel doen, maar ik ga geen vegetariër worden.
Hier wordt de goedkoopste pasta gekocht, zit toch geen verschil in smaak in.

too good to go werkt heel vaak niet, is al weg voordat je er aan denkt. Want tja, als iedereen dat wil kopen, dan is er ook weer niet genoeg voor iedereen. Aan het einde van de dag naar de markt geeft hier geen korting. En je moet ook maar net dan kunnen natuurlijk.

Shampoo e.d. kan echt het allergoedkoopste zijn. Het werkt toch hetzelfde. Maar heel af en toe wil ik ook wel graag eentje die wel gewoon echt lekker ruikt. Dat moet ook kunnen vind ik. Maar mijn haar wordt er niet beter van ofzo. Zo ook met body lotion. alles werkt, maar bij de goedkoopste cremes blijft alles vet, bij bodylotion valt dat wel mee.

Heb je al iets gevonden voor je dagcreme? Ik had altijd een duurdere van Nivea, maar toen ik die een keer niet kon krijgen heb ik een goedkope van de kruidvat meegenomen, onder het motto: als het niks is, dan ben ik niet zo veel geld kwijt geweest. Maar ik vind hem eigenlijk best goed, hij trekt snel in, blijft niet zo vettig, en hij kost de helft

Dit is hem!
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-sensit ... /p/3445730
Ik had altijd deze van nivea
https://www.kruidvat.nl/nivea-visage-es ... /p/4998792

En wanneer hij tegen de datum begint te gaan (want ik gebruik hem niet dagelijks), dan gebruik ik hem als handcreme. Ik heb al jaren geen handcreme gekocht :+ :D en ja, als je die van nivea kunt krijgen met een 1+1 actie dan kost die hetzelfde, maar ik koop verder nooit wat van nivea en om nou 2 tubes dagcreme te kopen die ik toch niet op ga krijgen vind ik ook weer zonde.

-

Waar ik bij shampoo trouwens ook rekening mee hou is dat ik iets neem waar ik geen conditioner bij nodig heb, dat scheelt een fles, en ook een paar minuten onder de douche per douchebeurt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:16

Het ergste vind ik zonnebrand := Ik wil graag een echt goede, ivm huidkanker. En ik moet er nog tegen kunnen. Dat zijn best wel uitgaven af en toe, helaas. Maar zonder kan echt niet, heb al verhoogd risico met jaarlijkse controle in ziekenhuis, dus doe er alles aan om de kans klein te maken. Maar dat wordt ook steeds duurder.

Shampoo enzo kan ik niet elk merk gebruiken, helaas. Heb een tijd aller goedkoopste gebruikt, maar daar kan mijn huid niet tegen. Ook kan ik niet zonder conditioner(dan kan ik het niet borstelen) maar hoef haar maar 2 keer per week te wassen, soms minder. Dus mijn merk koop ik tijdens aanbieding. Gezichtsverzorging koop ik online bepaalde merken, budget maar waar ik wel tegen kan. En dan het liefste als er extra geld binnengekomen is. De meeste producten hebben een houdbaarheidsdatum die best ver weg ligt, dus zolang je ze dicht laat kan je het lang bewaren. Open zijn ze beperkt houdbaar, maar dat staat er altijd op hoelang.

Maar bij al die dingen zie ik dus de prijzen omhoog gaan. Dat valt gewoon echt op als je altijd budgetten maakt en bijhoudt wat, waar en welke prijs

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:58

Welke zonnebrand gebruik je, ik biodermal. Gelukkig geen reactie op en met 1+ 1 nog te doen . Weinig van nodig.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:57

Ik woon dan nog wel thuis , maar spullen voor mijzelf koop ik uiteraard wel op eten na. Ik let ook altijd inderdaad op de 1 plus 1 acties. Met name met shampoo. Ik heb de syoss shampoo die toch altijd wel een flink prijskaartje heeft. 1x per jaar hebben ze een actie dat je met 10 flessen zo 40 euro bespaard en 20 kwijt bent voor die 10 flessen. Dan Koop ik gelijk in voor een jaar. En bij deze shampoo ben je ook niet veel nodig. Mensen gebruiken vaak teveel shampoo.

Ik weet niet of mensen in de buurt wonen van deze winkel maar op sommige plekken hebben ze een winkel genaamd die grenze die ook dat soort spullen al een stuk goedkoper verkoopt. Wel even op de datum letten!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:58

Ik vind het superknap, de budgetten die ik voorbij zie komen. Ik doe m'n best, maar het lukt me moeilijk. En indd, lekkerder vlees bij de slager, maar ook meteen een stuk duurder. Ik koop veel huismerk, maar toch sta ik altijd weer versteld dat het zo duur is. Maar ja, ik weet ook wel dat het nog minder kan. Het is een stuk gemakzucht, maar dan nog, ik vind het echt heel knap dat er mensen zijn die de discipline kunnen opbrengen om met moestuinen enzo in de weer te gaan. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik vrij ernstig ziek ben, maar meer dan fulltime werk. En dan is er ook weinig energie meer om nog veel andere dingen te doen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 22:27

Vraag mij soms wel af waarom ik zo lang doet met een klein flesje robijn. Was zo'n 4/5x in de week, maar doe echt maanden ermee. En ja ik gebruik het wel.

Fles douche doe ik zeker 6 maanden mee.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 22:41

doucheschuim doe ik inderdaad ook maanden mee dat ik denk , maar hoe kan dat?

Ik betaal de boodschappen niet , maar eet wel echt veel minder vlees als een aantal jaar geleden. Vaak genoeg dat ik er geen zin in heb. Ik sla het zeker 2 keer in de week over en heb daar ook geen moeite mee. Ik vindt veel vlees ook niet lekker meer... Zo lus ik al geen kip en vindt ik maar weinig nog echt heel erg lekker.

Vindt het geen ramp , doe zo ook nog iets voor het milieu en ik vindt elke dag vlees ook niet nodig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 06:17

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 07:44

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 07:46

Dat ze het maar halen bij de bedrijven die het hier een belasting paradijs vinden.
Elders kan het niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 07:47

Waarvan wordt dat verwacht betaald te kunnen worden door de minder gefortuneerden? Heel benieuwd wat het gaat worden en voor wie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 07:49

Tja dat was denk ik wel te verwachten. De schatkist bleef in corona tijd maar eindeloos open gaan. Nu de oorlog. Het houdt een keer op. We zullen verwacht ik echt wel terug gaan naar de tijd van de economische crisis.. waarbij ze bezuinigingen na bezuinigingen door gaan voeren voor iedereen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 07:53

Ja had het ook verwacht na corona.
Dat heeft zoveel gekost dat moet terug.
Maar had daar dus geen giga stijgende kosten bij verwacht die er nu door de oorlog wel bij zijn. Zo gaat het dan dubbelop.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 07:54

Spenk schreef:
Tja dat was denk ik wel te verwachten. De schatkist bleef in corona tijd maar eindeloos open gaan. Nu de oorlog. Het houdt een keer op. We zullen verwacht ik echt wel terug gaan naar de tijd van de economische crisis.. waarbij ze bezuinigingen na bezuinigingen door gaan voeren voor iedereen.

Ja ik weet ook wel dat het eraan zat te komen. Dat kon je in Corona tijd al zien. Miljarden steunpakketten etc. En dan een oorlog eroverheen geeft er nog meer vaart aan. Er wordt al een tijd geroepen dat er een recessie aankomt en daarom heb ik al een tijdje de hand meer op de knip. Ik heb met de gedachte gespeeld voor een nieuwe badkamer dus de hypotheek ietsje verhogen omdat er toch veel overwaarde in zit. Maar ben blij dat ik het niet gedaan heb. Ik heb nu alle centjes hard nodig elke maand. Ik merk het echt aan het einde vd maand dat er minder overblijft. En dan mag ik nog mijn zegeningen tellen want er blijft minder over. Ik kom (nog) niet tekort.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:00

Een crisis wordt al sinds 2018 voorspeld inderdaad, dat zit er sowieso aan te komen, alleen is de vraag wanneer en hoe zwaar.
Door het bijprinten van zo enorm veel geld wordt het geld minder en minder waard. Dat, corona, en nu ook de oorlog, het stapelt zich op, de inflatie is nooit zo hoog geweest, dat kan natuurlijk niet lang goed gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:03

Suzanne F. schreef:
Spenk schreef:

Ja ik weet ook wel dat het eraan zat te komen. Dat kon je in Corona tijd al zien. Miljarden steunpakketten etc. En dan een oorlog eroverheen geeft er nog meer vaart aan. Er wordt al een tijd geroepen dat er een recessie aankomt en daarom heb ik al een tijdje de hand meer op de knip. Ik heb met de gedachte gespeeld voor een nieuwe badkamer dus de hypotheek ietsje verhogen omdat er toch veel overwaarde in zit. Maar ben blij dat ik het niet gedaan heb. Ik heb nu alle centjes hard nodig elke maand. Ik merk het echt aan het einde vd maand dat er minder overblijft. En dan mag ik nog mijn zegeningen tellen want er blijft minder over. Ik kom (nog) niet tekort.

Ja, dit.

Wij waren op huizenjacht, maar dat hebben we met het uitbreken van de oorlog meteen maar gestopt. En nu ik zie wat er op de financiële markt gebeurt zijn we beide blij dat we gestopt zijn met zoeken en bieden op een woning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:07

Ik vrees ook voor al mensen die een veel te duur huis gekocht hebben... als je ziet wat er mogelijk gebeuren gaat dan stort die hele markt weer in... en dan zit je met je huis van 5 ton die voor de idiote prijsstijgingen hooguit 2,5 ton waard was... en na het instorten van de markt dus weer..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:12

Ik heb geluk gehad met mijn huis. dat kan niet echt minder waard worden. De woz door de jaren heen was meest hoger dan wat ik ervoor betaald heb. Hypotheek bedrag was net verlaagd door rente opslag die eraf kon. Het gaat wel puzzelen worden maar ik zou nog net over moeten houden tenzij mijn maand gas voorschot over de 350 per maand heengaat. Ik heb nog wat bezuinig speelruimte mocht het nodig zijn ook.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:31

Of een land in een crisis beland heb je als volk ook invloed op. Zodra iedereen stopt met geld uitgeven, omdat er wellicht een crisis komt, weet je zeker dat die crisis gaat komen…