Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 13:05

Elisa2 schreef:
Als je eigen vermogen hebt is het toch normaal dat je voor je eigen natje en droogje zorgt? Een auto.. tja ik zie dat niet zo zeer als vermogen maar dat is het wellicht wel. Een auto is ook handig om te hebben en houden ivm werk.

Daarom zie ik en velen met mij ook het liefst de vluchtelingen uit Oekraine. Die willen voor zichzelf zorgen. Veelal in bezit van een auto die goed van pas komt.
Gelukkig mogen zij dan ook werken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:16

Elisa2 schreef:
Ja klopt, in Denemarken daar worden deels de opvangkosten van betaald. Wat imo heel logisch is. Ik weet alleen niet of een auto daar ook onder valt.

Oh maar ik denk te lezen dat iemand 'zijn hele vermogen moet inleveren' voor opvang... dat lijkt me niet eerlijk.
Een gedeelte om te opvang te betalen, wellicht.. (hopelijk dat je dan nog bij je geld kan, als je land in oorlog is. Geen idee of je je pinpas meehebt op de vlucht, of dat je bank nog bestaat..)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:22

Popstra schreef:
Grijze mensen maar laten versterven dan?

Volgens mij hebben die ooit ons land opgebouwd na de 2e wereld oorlog.
Hoe durft men de vergrijzing een ,,probleem, te noemen!!

Precies. Zij hebben al genoeg bijgedragen aan Nederland. En dit probleem lost zich vanzelf op.
Maar de asielzoekers blijven maar komen en komen. Dat probleem lost zich niet vanzelf op. En wat doen zij voor de samenleving?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:27

Dat krijgen ze nooit gecontroleerd.
Marokkaanse en Turkse bijstand gerechtigden daar zou ook 20-30% vermogen hebben in thuisland.

In die zin trekt de Nederlander in Nederland best vaak aan het kortste eind betreft sociale voorzieningen....
Maar dat heet dan geen discriminatie....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:29

Popstra schreef:
Grijze mensen maar laten versterven dan?

Volgens mij hebben die ooit ons land opgebouwd na de 2e wereld oorlog.
Hoe durft men de vergrijzing een ,,probleem, te noemen!!

Dat is in zoverre een probleem, dat het enorm veel geld kost dat opgebracht moet worden door steeds minder mensen.

DuoPenotti

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:31

Waar San
Maar als we er dan duizenden per jaar bij laten komen die ook enorm veel geld kosten word dat probleem niet minder

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:37

DuoPenotti schreef:
Waar San
Maar als we er dan duizenden per jaar bij laten komen die ook enorm veel geld kosten word dat probleem niet minder

De asielzoekers 'kosten' een stuk minder. Als die mensen vervolgens netjes gaan werken en belasting gaan betalen, dan is er geen issue.

Nu gaat t met dat werken vaak mis, daar zou inderdaad meer mee gedaan moeten worden. Ook als je de taal niet goed spreekt kun je werken. Daar zou de overheid meer op moeten pushen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:44

Dat is zeker zo.
Dat is al voor een deel te ondervangen door geen Nederlands paspoort te geven als er geen 10 jaar gewerkt is. Geen bijstand maar direct aan de slag in een kas of warehouse oid waar taal niet uitmaakt. Zelfs al in het azc. Dus niet daar aan de zijlijn zetten, maar op die manier al bij dragen aan hun kosten.
Want je daar kapot vervelen zal de fijne vluchteling ook niet voor de lol doen.
De mensen die hier komen voor de zuigende werking van het alles gratis krijgen, zullen dan denk ik snel elders heen gaan.

En er mag zeker gekeken worden naar bijscholing in soort van BBL om hier hun eigenlijke vak in het Nederlands uit te kunnen gaan voeren oid.

En zo raar vind ik die tegen eis niet voor veilig wonen. Voor huizen die speciaal gebouwd worden waar de geboren Nederlanden nog langer mag gaan wachten.

Dat zou gewoon nu veranderd moeten worden in onze procedures.
Dan krijg je denk ik heel andere mensen hier , waar ook veel meer draagvlak voor zal zijn.

_San87_ schreef:
DuoPenotti schreef:
Waar San

De asielzoekers 'kosten' een stuk minder. Als die mensen vervolgens netjes gaan werken en belasting gaan betalen, dan is er geen issue.

Nu gaat t met dat werken vaak mis, daar zou inderdaad meer mee gedaan moeten worden. Ook als je de taal niet goed spreekt kun je werken. Daar zou de overheid meer op moeten pushen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:49

Misschien zit de winst ook wel niet in de vluchtelingen zelf, maar in de volgende generatie die ze op de wereld gaan zetten (hun kinderen) die in het Nederlandse scholensysteem terecht komen en mogelijk 40 jaar lang inkomstenbelasting gaan betalen over hun arbeid.

Gezien de Nederlandse vrouw nog maar 1,5 kind gemiddeld krijgt moet het gemiddelde wat omhoog gekrikt worden ( ;) ) door asielzoekers binnen te laten die hopelijk meer kinderen krijgen. Die kinderen zullen vervolgens de personen zijn die jouw luier gaan verwisselen in het bejaardentehuis mits het Nederlandse stelsel nog niet ingestort is tegen die tijd.

Wil je minder asielzoekers, neem meer dan 2.1 kind.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 14:05

Cer schreef:
Elisa2 schreef:
Ja klopt, in Denemarken daar worden deels de opvangkosten van betaald. Wat imo heel logisch is. Ik weet alleen niet of een auto daar ook onder valt.

Oh maar ik denk te lezen dat iemand 'zijn hele vermogen moet inleveren' voor opvang... dat lijkt me niet eerlijk.
Een gedeelte om te opvang te betalen, wellicht.. (hopelijk dat je dan nog bij je geld kan, als je land in oorlog is. Geen idee of je je pinpas meehebt op de vlucht, of dat je bank nog bestaat..)

Aan de andere kant, als wij (mijn man en ik) zonder inkomsten komen te staan moeten we ook ons eigen bezit op peuzelen voor we in aanmerking komen voor steun vh rijk.
Bin there done that toen onze bussines verboden werd!

Of Kijk wederom naar die bakker die zijn dorpsgenoten om hulp moet vragen om de energie rekening te kunnen betalen...

Of emigreer naar het buitenland. Je moet jezelf toch echt kunnen bedruipen.

Komt bij cash geld altijd het beste wettige betaalmiddel is en blijft. In tijd van oorlog kun jij met beetje pech niet meer bij je geld! Pinnen? Forget it.
Alles is weg..bevroren..ingenomen om de oorlog te financieren...foetsie

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:28

Ik zie niet helemaal wat jouw antwoord met mijn reactie van doen heeft? :)

Je eigen bezit oppeuzelen om over de loop van een periode in je onderhoud te voorzien en 'je hele vermogen inleveren' vind ik een verschil, maar misschien begrijp ik het verkeerd?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 15:23

germie schreef:
Nu komen er 75 in Gerkesklooster, een dorp met 700 inwoners. Dus dan wordt meer dan 10% van je dorpje buitenlands. Als ik daar zou wonen zou ik ook absoluut niet blij zijn. Gaan er ook asielzoekers naar de randstad?

Inderdaad en de bewoners wisten weer van niks.
https://www.waldnet.nl/wn/nieuws/72628/ ... oobos.html

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 15:31

Wat FDF en omgekeerde vlaggen met vluchtelingen te maken heeft, ontgaat mij volledig?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 15:44

Cer schreef:
Wat FDF en omgekeerde vlaggen met vluchtelingen te maken heeft, ontgaat mij volledig?

De omgekeerde vlaggen staan voor Nederland in nood, asieldwang is daar ook een onderdeel van.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 15:47

Ah, ik meende dat ze voor de boeren waren (en voorheen in de scheepvaart gebruikt werden) maar ik zit niet zo goed in die geschiedenis..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 15:52

Cer schreef:
Ah, ik meende dat ze voor de boeren waren (en voorheen in de scheepvaart gebruikt werden) maar ik zit niet zo goed in die geschiedenis..

Nee, is een algemeen teken van verzet. En in de scheepsvaart inderdaad nood.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 16:17

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:01

oomens schreef:
Nikass schreef:
Maar laten we dat dan even weglaten, en stel dat Europa een beter toekomstperspectief biedt. Maakt dat je dan iets uit?

Dan is die aanzuigende werking die altijd wordt afgedaan als een sprookje misschien toch wel een ding.
Kennelijk bieden we mensen die elders vandaan vluchten zodanig veel meer kansen dan andere landen, dat het hun bestemming (mede) bepaalt, en dat ze bereid zijn daar behoorlijke risico's voor te lopen.

Voor de meeste vluchtelingen is het een vlucht. Geen emigratie. Oftewel: het doel is de onveiligheid ontvluchten. Waar je dan terecht komt is van later zorg.
De meeste asielzoekers die naar Europa komen melden zich in Duitsland en Frankrijk.
Dus wat is nou precies jouw probleem?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:05

Elisa2 schreef:
Nikass schreef:
Denk jij dat mensen vluchten, hun land en familie achterlaten, een gevaarlijke tocht ondernemen, voor gratis geld? Wie is hier nou naïef?
Ja

Alsnog snap ik je link met verslavingsproblematiek niet? Er zijn verschillende redenen waarom mensen een uitkering ontvangen, soms heeft verslavingsproblematiek hiermee te maken. Ja klopt. Dus?
Dat punt dus, dat er ook Nederlanders een uitkering ontvangen die daar ook best uit te halen zijn.

Ja we zijn te naïef geweest wat betreft integratie. Die tijd ligt inmiddels alweer even achter ons. Nederland voert het strengste asielbeleid van Europa en mensen met een verblijfsvergunning moeten een inburgeringsexamen doen.
Kan het beter? Ja dat denk ik wel. Moeten er dan minder asielzoekers worden toegelaten? Nee dat denk ik niet. De integratie heeft niets te maken met de aantallen. Nogmaals, Nederland houdt de boot al zoveel mogelijk af.
Gaan asielzoekers beter integreren als we ze stelselmatig stigmatiseren als mensen die hierheen komen om onze banen en huizen in te pikken, lekker lui te leven van ons geld en criminele activiteiten te plegen?
Hmm wat denk je zelf?

Was dat maar waar...https://www.ewmagazine.nl/opinie/achter ... en-846423/

"Aantal asielaanvragen in Denemarken en Nederland
Volgens de laatste cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat vroegen in 2020 1.475 mensen asiel aan in Denemarken. In Nederland ging het om 15.255 aanvragen. De aantallen waren in beide landen kleiner dan eerdere jaren vanwege de coronapandemie.
In datzelfde jaar wees Denemarken 765 asielverzoeken af en Nederland 4.965. Verder zag Denemarken 1.130 mensen terugkeren en Nederland 8.870. Daarbij moet gezegd worden dat mensen niet altijd in hetzelfde jaar vertrokken als hun afwijzing.
De bevolking van Nederland (17,4 miljoen) is drie keer zo groot als die van Denemarken (5,8 miljoen)."

https://www.nu.nl/buitenland/6203223/zo ... uropa.html

Begrijp ik dat jij van mening bent dat mensen met verslavingsproblematiek geen recht hebben op een uitkering?
Bijzonder >;)

En heb je meneer Eerdmans zo hoog in het vaandel?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:10

Elisa2 schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar vergrijzing vang je op door mensen alleen binnen te laten die hier ook willen werken.
Zoals andere landen al lang doen. Heb je een bepaald beroep heb je meer kans binnen te komen. Maar heb je niets bij te dragen voor het land dan denk maar niet dat je binnenkomt en al helemaal niet dat je de nationaliteit krijgt.
Vergrijzing vang je niet op door 50-70% in de bijstand te laten hangen.
Mensen die hier nooit bij hebben gedragen aan die bijstand, nooit bij gedragen hebben aan zorgpremie of op welke andere manier dan al belasting te hebben betaald. Doe 50-70% kost alleen maar, vanaf dag 1. Tot ze waarschijnlijk zelf vergrijsd zijn.

Mee eens, en zo is het zorgstelsel dus niet houdbaar en de gewone bevolking de dupe want die kunnen geen woningen meer krijgen, moeten steeds meer gaan betalen etc. etc.

Overigens zijn er bevolkingsgroepen die prima geïntegreerd zijn. Molukkers bijvoorbeeld en veel Turkse mensen. Die hebben in de jaren ook echt bijgedragen.

Vergrijzing wordt ook vooral geroepen door de farmaceutische industrie die hun winstmodel graag hoog willen houden. Haal de marktwerking uit de zorg en er ontstaat al iets heel anders. Maar goed, dat is een andere discussie.

Het zorgstelsel is prima houdbaar als er andere politieke keuzes worden gemaakt. Op dit moment gaan er grote bedragen naar bedrijven die de zorg uitmelken. Die paar duizend asielzoekers ontwrichten de samenleving niet hoor.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:12

Suzanne F. schreef:
Maar de asielzoekers blijven maar komen en komen. Dat probleem lost zich niet vanzelf op. En wat doen zij voor de samenleving?

Jee wat stel jij je aan zeg. Denk toch eens een beetje realistisch.
En dan meteen ook maar even vooroordelen dat zij niets zouden bijdragen aan de samenleving.. waar baseer je dat op? En wat draag jij zelf eigenlijk bij?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:13

Nee dat begrijp je wederom verkeerd ;-)

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:15

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:22

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:39

Nou inderdaad.. en schandalig hoe er met die kinderen wordt omgegaan!