Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:59

Loretta schreef:
Als er zulke beelden van een BLM demonstratie waren gemaakt waarbij mensen met veel pigment in hun huid in elkaar werden geslagen dan waren alle BLM afdelingen uit alle landen waar die BLM discussie speelt over Nederland heen gevallen. Hoe langer het duurt hoe duidelijker de hypocrisie er vanaf druipt.

Keihard op ouderen in slaan is gewoon zo ontzettend laf. Ik kan gewoon niet snappen dat zo iemand zichzelf nog onder ogen durft te komen.

Dit!

Nederland geeft die idioten de kans om door te slaan in hun hetze.
Ik las net dat Afrikaantjes (de bloem) het ook al moet ontgelden.

Vanuit Amerika komen tenminste nog tegengeluiden van bekende Afro Americans. In Nederland zit men als BN-er (of wat daar voor door moet gaan) echt onder de plak van de deugcommissie, anders krijgen ze geen klusjes meer aangeboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:05

Electra63 schreef:
Er waren heel veel hooligans in DH om te rellen. Als je dan moet vertrekken van de ME, dan ga je beter weg.

Dat is ook wat ik bij die al die filmpjes zie, janken dat ze geslagen worden/nat gespoten worden, maar wat doe je daar dan ook met je dikke neus vooraan :n Ga gewoon weg als dat gevraagd wordt en anders is dit gewoon de consequentie en je eigen domme schuld.

Jaren geleden was project X in Haren, compleet uit de hand gelopen. Mijn collega was er ook, gewoon om te kijken.. Had ie klappen van de politie gekregen en vond ie het raar dat wij dat zijn eigen schuld vonden. Iedereen die bij zoiets aanwezig is loopt dat risico als het uit de hand loopt :n

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:07

Ik was uiteraard ook tegen de demonstratie van gisteren, maar aangezien ze al die andere nooit verboden hebben en veel minder streng gehandhaafd, vind ik het nog steeds 2 maten.
Voor dat hele BLM-gezeik begon was er wél door ME gehandhaafd en weggestuurd bij een kleinschalig demonstratietje van 30 man over 5G geloof ik. Waar hadden we het toen over? Zo weinig animo en wel optreden en BLM kreeg overal vrij baan.

Hopelijk werkt omgekeerde psychologie in het geval van BLM en krijgt de bevolking er een steeds grotere hekel aan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:25

elnienjo schreef:
Ik was uiteraard ook tegen de demonstratie van gisteren, maar aangezien ze al die andere nooit verboden hebben en veel minder streng gehandhaafd, vind ik het nog steeds 2 maten.
Voor dat hele BLM-gezeik begon was er wél door ME gehandhaafd en weggestuurd bij een kleinschalig demonstratietje van 30 man over 5G geloof ik. Waar hadden we het toen over? Zo weinig animo en wel optreden en BLM kreeg overal vrij baan.

Hopelijk werkt omgekeerde psychologie in het geval van BLM en krijgt de bevolking er een steeds grotere hekel aan.

Dat de demonstratie van gister in Den Haag was verboden had er ook mee te maken dat er bewust voetbalhooligans naar den Haag zijn gekomen om te rellen. En dat het weg zou hebben van een evenement

Popstra

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:47

Ehm, de hooligans waren bij het station, niet op het veld waar het er vredig aan toe ging. Mensen kregen geeneens de kans om fatsoenlijk van het veld weg te komen. Oh en nog wat, deze demo is gister op de dag zelf op het laatst nog toegestaan door de burgemeester.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:49

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:04

Popstra schreef:
Ehm, de hooligans waren bij het station, niet op het veld waar het er vredig aan toe ging. Mensen kregen geeneens de kans om fatsoenlijk van het veld weg te komen.

dat betwijfel ik, gezien de tijdlijn van de twitterberichten...

Citaat:
Oh en nog wat, deze demo is gister op de dag zelf op het laatst nog toegestaan door de burgemeester.

tot half 2... daarna moesten ze weg.. en gingen ze niet

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:10

elnienjo schreef:

het maakt nogal uit of de organisatie van tevoren aangeeft netjes afstand te houden e.d. of dat het een demonstratie is die expliciet tegen het afstand houden is.

In één van de twee gevallen is er een risico voor de volksgezondheid. Jij mag raden welke :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:17

Popstra schreef:
Ehm, de hooligans waren bij het station, niet op het veld waar het er vredig aan toe ging. Mensen kregen geeneens de kans om fatsoenlijk van het veld weg te komen. Oh en nog wat, deze demo is gister op de dag zelf op het laatst nog toegestaan door de burgemeester.

Dat de demo is toegestaan was omdat het op dat moment rustig was. Signalen dat er gereld zou worden waren al de hele week aanwezig

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:19

Wat ik er in elk geval uithaal: het ging toch de hele tijd al om racisme, niet om corona. En men probeert bewust steeds situaties uit te lokken om dan te kunnen zeggen dat er 'met twee maten' gemeten wordt, alsof het er niet toe doet dat bepaalde dingen bewust worden uitgelokt. (Want het lijken allemaal stuk voor stuk rechtstreekse foto-ops te zijn die zijn gebaseerd op de situaties die eerder in de aandacht zijn geweest. We waren verontwaardigd over een oude man die omver werd geduwd, oh, misschien kunnen we kijken of we met een oude man ook iets uit kunnen lokken. Dat die oude man vervolgens niet struikelt, valt en ernstig hoofdletsel heeft maar zijn fiets pakt om die richting de ME te smijten... details.)

Ook het voorbeeld met de dreigbrief snap ik niet helemaal. Iemand gaat bewust zelf een dreigbrief in elkaar zetten en dan liegen dat het in de bus gedaan is... wat bezielt je dan? Wat wil je dan bewijzen?
Als ik dat lees denk ik niet 'redelijke mensen, misschien hebben ze een punt', maar 'hmm, mensen die liegen en misleiden om een punt te maken, is dat waar ik mijn mening door wil laten vormen?'

Maar goed, de politie neemt dat serieus, oa omdat gericht briefjes in de bus doen bij een persoon niet helemaal dezelfde context is als boos iets roepen, en dan... wordt dat niet gebruikt om blij te zijn dat de politie werkelijk zoiets serieus neemt (wat ze niet altijd doen, maar hier dus blijkbaar wel), maar om te doen alsof dat verkeerd is.

En dan zit er ook nog een prima controle op doordat de politie uitnodigt tot een gesprek zodat er een correcte aangifte gedaan zou kunnen worden... precies zoals het zou horen. En dat is dan slecht? Wat is het punt nou helemaal? Naar wat voor samenleving wil je dan toewerken?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:48

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:13

Dat de mensen op de dam het laatste uur te dicht op elkaar stonden kwam door een veiligheidsregio die geen ballen had. Dat gisteren is ingegrepen is meer dan terecht, en de hooligans zijn zeker wel op het malieveld geweest want ook daar zijn er een aantal omsingeld en weggehouden van de demonstranten. Zijn ook foto's van.
Die mensen van gisteren moeten zich echt de ogen uit de kop schamen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:07

bigone schreef:
Dat de mensen op de dam het laatste uur te dicht op elkaar stonden kwam door een veiligheidsregio die geen ballen had.

ik erger me aan deze uitdrukking, en het is trouwens ook niet waar. De communicatie was niet goed, handhavers wisten niet wat er aan de hand was, er was weinig sturing. Dáárom ging het mis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:25

Magrathea schreef:
bigone schreef:
Dat de mensen op de dam het laatste uur te dicht op elkaar stonden kwam door een veiligheidsregio die geen ballen had.

ik erger me aan deze uitdrukking, en het is trouwens ook niet waar. De communicatie was niet goed, handhavers wisten niet wat er aan de hand was, er was weinig sturing. Dáárom ging het mis.

Ook goed. Maar ook al was er wel een goede communicatie dan nog had Halsema dit door laten gaan .

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:25

:roll: ja, goed verhaal.
Mijn vader zou zeggen: en als mijn tante een bootje was was ze zelf het stuur

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:32

Magrathea schreef:
bigone schreef:

En daar wordt een zekere burgemeester voor betaald, om daar voor verantwoordelijk te zijn.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:33

Magrathea schreef:
bigone schreef:

'Wisten niet wat er aan de hand was'? Ook voordat de Dam vol stond, wist de organisatie nota bene zelf al te vertellen dat er meer dan een paar honderd man op af zouden komen.
De veiligheidsregio had natuurlijk ook zodra die signalen er waren (en dat was écht voordat iedereen al in de binnenstad was) direct kunnen besluiten dat deze hele manifestatie verboden werd, en daar ook op handhaven.

Ze hebben het echter laten lopen, omnder het mom van "misschien doen ze het wel rustig en vreedzaam", en hebben zo een precedent geschapen voor meer demonstraties in andere steden.
Als ze dit meteen de kop in hadden gedrukt, had ook de Erasmusbrug of het Malieveld (2×) daarna niet vol gestaan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:33

Citaat:
Ook goed. Maar ook al was er wel een goede communicatie dan nog had Halsema dit door laten gaan .

Ik hoor nadrukkelijk niet tot degenen die vinden dat het wel meevalt met covid,
maar ik vind het goed dat burgemeester Halsema deze keuze heeft gemaakt.

Het ging er beschaafd aan toe, velen droegen mondkapjes - en demonstreren is een groot goed.
(Zeker voor een liberaal iemand als Halsema.)
(Ook bij GL heb je liberalen ;) .)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:36

Magrathea schreef:
bigone schreef:

Interessante reactie. En het was wel! waar, nl: weinig sturing daarom ging het mis zeg je. Klopt, en waar had die sturing vandaan moeten komen? Van de veiligheidsregio en de burgemeester.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:45

Hoor net een interview met Wilfred Ginnee of hoe die heet. Hij is in gesprek gegaan met de andere mannen aan de tafel. Is ook het gesprek met Akwasi aangegaan en Gullit. Waren goede gesprekken en ze waren, met nog een paar andere gekleurde boegbeelden uitgenodigd om te praten over wat er allemaal gebeurt. En hun kant van het verhaal te doen met de booswicht uit Grolloo erbij. Ze hebben bedankt maar er zijn wel een aantal anderen , ik kijk nooit maar vanavond wel! Want als de twee commentatoren bij de derde op visite gaan om te praten , is nog nooit gebeurt, dan is daar misschien ook het kwartje gevallen. Alhoewel Derksen nooit door het stof zal gaan ben ik heel benieuwd wat er vanavond gebeurt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:50

Derksen is een gefrustreerde oude man. Hij leeft echt 30 jaar terug in de tijd.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:53

Margrathea, de demonstratie op de Dam heeft gelukkig niet voor meer besmettingen gezorgd, maar toentertijd was niet te voorzien hoe het uit ging pakken. De veiligheidsregio heeft in mijn ogen wel wat steken laten vallen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:53

Ann schreef:
Margrathea, de demonstratie op de Dam heeft gelukkig niet voor meer besmettingen gezorgd, maar toentertijd was niet te voorzien hoe het uit ging pakken. De veiligheidsregio heeft in mijn ogen wel wat steken laten vallen.

Klopt, dat ontkent ook niemand. Maar een opmerking als "de politie had de ballen niet" vind ik denigerend en niet-kloppend

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:54

De politievakbond ergert zich groen en geel aan dat de agenten gefilmd worden.

https://www.ad.nl/binnenland/politiebon ... ~a41e0893/

Alles heeft natuurlijk twee kanten. Als politieagenten op straat niet gefilmd werden had er nu ook nooit iemand van George Floyd gehoord en dan zaten we nu ook niet al weken in een ontspoort racisme debat. Misschien was het wel lekker rustig zonder al dat gefilm. Aan de andere kant dan konden agenten gewoon ongestraft door gaan met het vermoorden van burgers. Nu lopen ze opeens zelf gevaar. Trouwens overal waar ik tegenwoordig kom wordt ik zelf ook ongevraagd gefilmd op straat, in gebouwen en in het OV. We doen niets anders dan elkaar filmen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:58

Magrathea schreef:
Ann schreef:

Klopt, dat ontkent ook niemand. Maar een opmerking als "de politie had de ballen niet" vind ik denigerend en niet-kloppend

Dat zeg ik niet, jij vult voor mij in dat ik de politie noem. Veiligheidsregio is burgemeesters / hoogste politiebaas en nog wat bobo’s . Agenten hadden al vroeg aangegeven dat er te veel mensen kwamen.