elenaMM77 schreef:ach, ze krijgen een bijbeltest of zo lees ik tussen de regels door..
arme mensen die dan atheist zijn..
/
De gemiddelde atheïst kent de bijbel beter dan de gemiddelde christen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rapido schreef:hoezo?? In Europa zijn ook zat landen of neem Australië die geen vluchtelingen of immigranten opnemen.Nu zet Trump er een stop op ( voor 3 maanden) en dan is het plots belachelijk en word het breed uit gemeten
NatasjavE schreef:elenaMM77 schreef:ach, ze krijgen een bijbeltest of zo lees ik tussen de regels door..
arme mensen die dan atheist zijn..
/
De gemiddelde atheïst kent de bijbel beter dan de gemiddelde christen.
Ierpier schreef:rapido schreef:hoezo?? In Europa zijn ook zat landen of neem Australië die geen vluchtelingen of immigranten opnemen.Nu zet Trump er een stop op ( voor 3 maanden) en dan is het plots belachelijk en word het breed uit gemeten
A) daar is ook een boel stennis over geweest (en nog steeds) en daar ben ik het ook niet je eens (met dat beleid). "Jamaar zij doen het ook" is al sinds de kleuterschool geen argument.
B) het gaat niet alleen om immigratiebeperking, wat ik best begrijp, het is overduidelijk een ban op moslims. (Pin me dr niet op vast maar vgm had hij gezegd dat "lieve christenen" wel mogen komen). Als jij niet ziet waarom een groep mensen weren op basis van geloof gevaarlijk (en onethisch, onmenselijk en bovenal racistisch) is, kan ik je niet helpen. Ik verwijs je wel door naar diverse WO2 boeken/series/films. Gut hoe had dat toch kunnen gebeuren?
harbourlight schreef:[ Afbeelding ]
rapido schreef:hoezo?? In Europa zijn ook zat landen of neem Australië die geen vluchtelingen of immigranten opnemen.Nu zet Trump er een stop op ( voor 3 maanden) en dan is het plots belachelijk en word het breed uit gemeten
geerke schreef:het gaat niet zo zeer om de kleur,maar om hun idealogie.Trump heeft niets tegen buitenlanders...zolang zij Amerika supporten en daar blij zijn.....en zich niet tegen Amerika keren.
Citaat:It directs the Department of Homeland Security to publish a weekly “comprehensive list of criminal actions committed by aliens and any jurisdiction that ignored or otherwise failed to honor any detainers with respect to such aliens.”
Shadow0 schreef:geerke schreef:het gaat niet zo zeer om de kleur,maar om hun idealogie.Trump heeft niets tegen buitenlanders...zolang zij Amerika supporten en daar blij zijn.....en zich niet tegen Amerika keren.
Onjuist: Trump weert nu ook mensen die al jaren zonder enig probleem wonen in de VS met een greencard en prima functies. Zonder aanzien des persoons. Het gaat gewoon op basis van afkomst.
En de landen die een veel sterkere band hebben met terrorisme (bijvoorbeeld Saoudie Arabie) weert hij niet, en dat heeft ongetwijfeld helemaal niet te maken met dat hij daar wel zaken heeft lopen, en in andere landen niet. Dat is geheel toeval.
Overigens: Trump heeft wel iets tegen buitenlanders. Ik geloof dat hij daar wel duidelijk genoeg over is geweest.
geerke schreef:Drifter schreef:Niets tegen immigranten amehoela, hij heeft zelfs tijdens zijn verkiezing gezegd dat hij er over nadacht om een speciaal registratiesysteem voor Moslims te maken, of misschien dat ze een speciale identificatiekaart moesten dragen.
en hoe komt dat?
geerke schreef:purny schreef:Klinkt als Hitler...
bij Hitler werden de joden gewoon vergast....hier is sprake van een aantal nationaliteiten die Amerika niet meer in mogen....bijna hetzelfde ....toch?
purny schreef:En dat bedoelde ik ook. Klinkt erg dat ik dit zeg maar de joodse gemeenschap moest vroeger een ster dragen. Een registratiesysteem en pas om te zien dat het een moslim is gaat dezelfde kant uit.
Urbiezira schreef:Ik vind het ook knap beangstigend. En niet (h)erkennen dat dit ruikt naar een totalitair en Hitler-achtig regime is IMO je kop in het zand steken, om wat voor reden je dat dan ook doet.