Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:41

Mijn eerlijke opinie? Er is nauwelijks een Nederlandse site te vinden met behoorlijke achtergrond. Snel en niet zo diep is nu.nl. Vermijd de Telegraaf te allen tijde.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:42

listiglistje schreef:
Ik denk dat dat lichamen slepen nogal uit zijn verband is gerukt door de media, dit was noodzakelijk.

Het is gewoon een hele vuile "oorlog"
Men wijst maar naar elkaar, maar vergeten ff , dat een paar maanden geleden volop verkering was met de Oligarchen die waarschijnlijk nu nog achter de schermen aan de touwtjes trekken..

Het gaat me niks verbazen dat er straks een oorlog uitbreekt..en alle zakelijke deals worden afgebroken..

Beide partijen oost en west zijn bezig met verlakkerij en propaganda.
En Putin zegt direct , ik niks, dan jullie ook niet en de KRAAN is dicht en breekt de pleuris uit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:49

ceasario schreef:
Het gaat me niks verbazen dat er straks een oorlog uitbreekt..

Hoe vaker we dat herhalen, hoe groter de kans is. Als we allemaal ons best doen die propaganda tegen te gaan, door steeds maar weer te herhalen dat we geen oorlog willen, maken we misschien nog een kans. Maar hoe meer we het gaan zien als iets waar we geen invloed op hebben, hoe meer het dat ook wordt.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:53

Ik zie nergens tekens van een komende oorlog in de Russische vs. Oekraïne zaak.

Ze gaan heus niet van een tikje op het hand en een foei eb nu mogen sommige van je vriendjes geen reizen meer maken naar een ander land, naar een oorlog omslaan.
Er is een reden dat er al heel lang niet naar omgekeken wordt.

Dit is ook geen extra oorlogmisdaad, wat zou dit erger maken dan al de andere onschuldige omgekomen mensen.
Dit is zeer erg, ik kan mij niet voorstellen dat ik plots mijn ouders of kind zou verliezen.. Maar westers bloed is niet erger dan Oekraïens of Russisch..

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:53

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:57

pepermunt14 schreef:
Ik las net op nos.nl dat er 'checkpoints' zijn.
Als je hier langs bent gegaan mag je gaan en staan waar je wilt.

Die checkpoints is begrijpelijk vanuit hun standpunt..
Ze willen niet dat Kiev ff alles overneemt..

Ze zullen ook nog ff extra aandacht geven aan Timmermans die ze nog kennen van die tegendemonstratie..in Kiev.

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:02

ceasario schreef:
pepermunt14 schreef:
Ik las net op nos.nl dat er 'checkpoints' zijn.
Als je hier langs bent gegaan mag je gaan en staan waar je wilt.

Die checkpoints is begrijpelijk vanuit hun standpunt..
Ze willen niet dat Kiev ff alles overneemt..

Ze zullen ook nog ff extra aandacht geven aan Timmermans die ze nog kennen van die tegendemonstratie..in Kiev.

Dat snap ik ook, ze willen het niet verliezen.
Maar dat er dan zo weinig Hulp is en geen onderzoek is. laten ze deze mensen niet toe? Of hoor ik dingen die niet kloppen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:08

pepermunt14 schreef:
[
Dat snap ik ook, ze willen het niet verliezen.
Maar dat er dan zo weinig Hulp is en geen onderzoek is. laten ze deze mensen niet toe? Of hoor ik dingen die niet kloppen.

Ik zie net op de ZDF meer onafhankelijke berichten en beelden.

Er is in het begin door dorpbewoners geplunderd en schamen (niet voor de camera) zich daarvoor en hebben angst voor zware vervolging.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:12

flamejessy schreef:
de mensen uit Ukraine willen bij Rusland horen. Dit mag niet van Europa en Amerika. Maar nu deze mensen iets verkeerd gedaan hebben(volgens Amerika want er is nog niks onderzocht.)
Krijgt Rusland de schuld..
Heel krom..

Waarom gaan ze dan niet in Rusland wonen als ze zó graag bij Rusland willen horen? Moeten al die Oekraïners dan ook maar bij Rusland horen omdat er een aantal dat wel willen?
En waarom opeens nu? nu dat Oekraïne bij de EU wil horen?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:14

Dat is niet iets van nu hoor, dat speelt al heel lang.
Maar er was politieke onstabiliteit en de toenemende armoede.. en dat heeft geleid tot de situatie van nu.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:15

Ow ik meende dat het begon toen bekend werd dat Oekraïne bij de EU wilde horen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:25

gohya schreef:

Wat moet je met die Oekrainers..?? Behalve dat er wat gaspijpen overlopen en het een graanschuur is en veel hout, waar corrupte boswachters illegaal bij verdienen met illegale kap.
Dat platteland is net zo ontwikkeld als andere armoedige landen..waar de rijken alles gestolen hebben en er warmpjes in het westen zitten.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:26

ceasario schreef:
gohya schreef:

Wat moet je met die Oekrainers..?? Behalve dat er wat gaspijpen overlopen en het een graanschuur is en veel hout, waar corrupte boswachters illegaal bij verdienen met illegale kap.
Dat platteland is net zo ontwikkeld als andere armoedige landen..waar de rijken alles gestolen hebben en er warmpjes in het westen zitten.

Ow maar van mij hoeven ze niet bij de EU te komen hoor,dat hoor je mij niet zeggen.
Meer landen had ik liever niet bij de EU gehad [o.a. Nederland].

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:28

tjonge jonge wat een ontzettend negatief (voor zover je uiteraard over een positief topic kan spreken met dit onderwerp) topic is dit geworden zeg.
Mensen die al oproepen tot oorlog. Serieus? Alleen omdat er Nederlanders in het vliegtuig zaten? Ik zie namelijk praktisch iedereen (op een paar na dan) maar roepen 'is 193 doden nog niet genoeg, voor er actie wordt ondernomen?' Pardon; er zijn niet 193 mensen overleden, maar 298, laten we nu niet zo respectloos worden in het topic dat we die andere onschuldigen maar even vergeten.

Niemand die tot 'bommen erop' overging in de afgelopen maanden, om over andere brandhaarden in de wereld maar niet te vergeten, dus waarom nu wel?

Begrijp me niet verkeerd; ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is; niemand in dat vliegtuig die ook maar iets met het hele conflict te maken hadden en toch werden zij uit de lucht geschoten.
Overigens ben ik van mening dat het een ongeluk was; het doel was een ander vliegtuig en het was nooit de bedoeling een passagier vliegtuig neer te halen.

En alsjeblieft zeg; hou je verstand bij elkaar en filter in godsnaam wat de media brengt; nogmaals meerdere partijen hebben een sterk politiek belang bij een bepaalde schuldige. Om die reden neem ik ook niks zomaar voor waar aan wat naar buiten wordt gebracht door met name de Amerikanen, de Oekraïnse regering, maar ook de media die duidelijk het standpunt van de Amerikanen volgen.
Dit is zo'n grote beerput met helaas alleen maar verliezers; de slachtoffers, de nabestaanden en de gewone Oekraïner; over hun ruggen wordt er nu een groot politiek spel gespeeld. Je kunt bijna wel zeggen dat deze ramp geschiedenis gaat schrijven, besef dat goed.

btw; ik ben ook niet pro Russisch, als jullie dat soms mochten denken, maar ik zie duidelijk dat deze ramp wordt aangewend om een politiek gevecht uit te vechten. En dan doet de waarheid er niet meer toe, alleen maar wat bij partijen in HUN straatje past.

Ik vind het verschrikkelijk voor de slachtoffers en hun nabestaanden, want ik ben bang dat niemand binnen de betrokken partijen (politiek gezien dan he) bereid is om hun politieke doel te laten varen ter wille van de waarheid.

Ik volgde dit topic voor extra info, helemaal omdat (op cnn na dan, maar die vind ik veel te subjectief in deze zaak) de tv media blijkbaar er al weer klaar mee is; zie tenminste op tv er niet echt veel meer aandacht aan besteed word. Extra jammer om nu te zien dat mensen hier zich zo laten opruien door berichten die op de achtergrond ook een politiek doel dienen en dus altijd met argusogen (en een gezonde mate van scepticisme) dient te worden gelezen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:36

xxCYNNxx schreef:
tjonge jonge wat een ontzettend negatief (voor zover je uiteraard over een positief topic kan spreken met dit onderwerp) topic is dit geworden zeg.
Mensen die al oproepen tot oorlog. Serieus? Alleen omdat er Nederlanders in het vliegtuig zaten? Ik zie namelijk praktisch iedereen (op een paar na dan) maar roepen 'is 193 doden nog niet genoeg, voor er actie wordt ondernomen?' Pardon; er zijn niet 193 mensen overleden, maar 298, laten we nu niet zo respectloos worden in het topic dat we die andere onschuldigen maar even vergeten.

Niemand die tot 'bommen erop' overging in de afgelopen maanden, om over andere brandhaarden in de wereld maar niet te vergeten, dus waarom nu wel?

Begrijp me niet verkeerd; ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is; niemand in dat vliegtuig die ook maar iets met het hele conflict te maken hadden en toch werden zij uit de lucht geschoten.
Overigens ben ik van mening dat het een ongeluk was; het doel was een ander vliegtuig en het was nooit de bedoeling een passagier vliegtuig neer te halen.

En alsjeblieft zeg; hou je verstand bij elkaar en filter in godsnaam wat de media brengt; nogmaals meerdere partijen hebben een sterk politiek belang bij een bepaalde schuldige. Om die reden neem ik ook niks zomaar voor waar aan wat naar buiten wordt gebracht door met name de Amerikanen, de Oekraïnse regering, maar ook de media die duidelijk het standpunt van de Amerikanen volgen.
Dit is zo'n grote beerput met helaas alleen maar verliezers; de slachtoffers, de nabestaanden en de gewone Oekraïner; over hun ruggen wordt er nu een groot politiek spel gespeeld. Je kunt bijna wel zeggen dat deze ramp geschiedenis gaat schrijven, besef dat goed.

btw; ik ben ook niet pro Russisch, als jullie dat soms mochten denken, maar ik zie duidelijk dat deze ramp wordt aangewend om een politiek gevecht uit te vechten. En dan doet de waarheid er niet meer toe, alleen maar wat bij partijen in HUN straatje past.

Ik vind het verschrikkelijk voor de slachtoffers en hun nabestaanden, want ik ben bang dat niemand binnen de betrokken partijen (politiek gezien dan he) bereid is om hun politieke doel te laten varen ter wille van de waarheid.

Ik volgde dit topic voor extra info, helemaal omdat (op cnn na dan, maar die vind ik veel te subjectief in deze zaak) de tv media blijkbaar er al weer klaar mee is; zie tenminste op tv er niet echt veel meer aandacht aan besteed word. Extra jammer om nu te zien dat mensen hier zich zo laten opruien door berichten die op de achtergrond ook een politiek doel dienen en dus altijd met argusogen (en een gezonde mate van scepticisme) dient te worden gelezen.

_/-\o_

xJennifx

xxCYNNxx schreef:

Helemaal met je eens!

kimberley12

Shadow0 schreef:
ceasario schreef:
Het gaat me niks verbazen dat er straks een oorlog uitbreekt..

Hoe vaker we dat herhalen, hoe groter de kans is. Als we allemaal ons best doen die propaganda tegen te gaan, door steeds maar weer te herhalen dat we geen oorlog willen, maken we misschien nog een kans. Maar hoe meer we het gaan zien als iets waar we geen invloed op hebben, hoe meer het dat ook wordt.

Zo zien criminelen en tuig dat niet, want dat is het...en niet anders. Die hebben geen hart en empathie....

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:37

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:38

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:39

Xfjord schreef:
ik vind het echt heel erg! sterkte voor de nabestaande

hebben jullie dit filmpje al gezien?:
https://www.youtube.com/watch?v=8wR7TUYP-xE

dit filmpje is al meerdere malen langsgekomen. Dit is niet MH17 voor het geval je dat denkt, dit is een filmpje uit 2013 waarbij 7 slachtoffers vielen in afghanistan, de lading in het vliegtuig kwam los waardoor het vliegtuig neerstortte, ergens in dit topic heb ik de langere versie geplaatst gister. En als je de omschrijving en commentaar op youtube had gelezen had je het ook kunnen weten :P
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 20-07-14 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:39

Xfjord schreef:
ik vind het echt heel erg! sterkte voor de nabestaande

hebben jullie dit filmpje al gezien?:
https://www.youtube.com/watch?v=8wR7TUYP-xE

Lees de beschrijving... Bovendien is dit geen 10 km hoogte ... Gok ik.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:42

xxCYNNxx schreef:
Overigens ben ik van mening dat het een ongeluk was; het doel was een ander vliegtuig en het was nooit de bedoeling een passagier vliegtuig neer te halen
.

Dat is heel erg en dat is buitenkijf t.a.v. dit topic..

Maar inmiddels is de wereldpolitiek weer tot de orde van de dag..en gebruikt nu, naar mijn gevoel, de slachtoffers, om hun smerig spel voort te zetten en dan stoort me , maakt me zelfs kwaad.

Oekraine gaat met hun legertje gewoon verder om te proberen te heroveren waarbij gisteren en vandaag ook weer slachtoffers gevallen zijn. (Hoe kan men elkaar nog vertrouwen)

Het is op dit moment in heel de wereld een smerige politieke bende met onschuldige als slachtoffers.

Furrow

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:46

Xxxcynxxx ik zie wat jij zegt toch vaak voorbij komen in dit topic

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:50

kimberley12 schreef:
Zo zien criminelen en tuig dat niet, want dat is het...en niet anders. Die hebben geen hart en empathie....

Hmm... dat verschilt. Vaak hebben ze wel een hart, maar alleen voor hun 'eigen' groep. Al heb je ook echt mensen die geen empathie kunnen voelen.

Maar het gaat er niet om hoe anderen in elkaar zitten, het gaat erom wat wij ermee doen. En wat mij betreft vind ik dat niemand dit mag aangrijpen om een oorlog te rechtvaardigen. Rusland niet, de VS niet, Oekraine niet, en Nederland niet. En daar kunnen wij wel invloed op uitoefenen, dus dat moeten we ook doen.

LadyMadonna

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:53

"Ik vroeg mijn moeder, wie doet nu zoiets? Russen? Oekraïners? Separisten?
Ze antwoorde: mensen, mensen vermoorden mensen..."