Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
listiglistje schreef:Ik denk dat dat lichamen slepen nogal uit zijn verband is gerukt door de media, dit was noodzakelijk.
ceasario schreef:Het gaat me niks verbazen dat er straks een oorlog uitbreekt..
pepermunt14 schreef:Ik las net op nos.nl dat er 'checkpoints' zijn.
Als je hier langs bent gegaan mag je gaan en staan waar je wilt.
ceasario schreef:pepermunt14 schreef:Ik las net op nos.nl dat er 'checkpoints' zijn.
Als je hier langs bent gegaan mag je gaan en staan waar je wilt.
Die checkpoints is begrijpelijk vanuit hun standpunt..
Ze willen niet dat Kiev ff alles overneemt..
Ze zullen ook nog ff extra aandacht geven aan Timmermans die ze nog kennen van die tegendemonstratie..in Kiev.
pepermunt14 schreef:[
Dat snap ik ook, ze willen het niet verliezen.
Maar dat er dan zo weinig Hulp is en geen onderzoek is. laten ze deze mensen niet toe? Of hoor ik dingen die niet kloppen.
flamejessy schreef:de mensen uit Ukraine willen bij Rusland horen. Dit mag niet van Europa en Amerika. Maar nu deze mensen iets verkeerd gedaan hebben(volgens Amerika want er is nog niks onderzocht.)
Krijgt Rusland de schuld..
Heel krom..
gohya schreef:Ow ik meende dat het begon toen bekend werd dat Oekraïne bij de EU wilde horen.
ceasario schreef:gohya schreef:Ow ik meende dat het begon toen bekend werd dat Oekraïne bij de EU wilde horen.
Wat moet je met die Oekrainers..?? Behalve dat er wat gaspijpen overlopen en het een graanschuur is en veel hout, waar corrupte boswachters illegaal bij verdienen met illegale kap.
Dat platteland is net zo ontwikkeld als andere armoedige landen..waar de rijken alles gestolen hebben en er warmpjes in het westen zitten.
xxCYNNxx schreef:tjonge jonge wat een ontzettend negatief (voor zover je uiteraard over een positief topic kan spreken met dit onderwerp) topic is dit geworden zeg.
Mensen die al oproepen tot oorlog. Serieus? Alleen omdat er Nederlanders in het vliegtuig zaten? Ik zie namelijk praktisch iedereen (op een paar na dan) maar roepen 'is 193 doden nog niet genoeg, voor er actie wordt ondernomen?' Pardon; er zijn niet 193 mensen overleden, maar 298, laten we nu niet zo respectloos worden in het topic dat we die andere onschuldigen maar even vergeten.
Niemand die tot 'bommen erop' overging in de afgelopen maanden, om over andere brandhaarden in de wereld maar niet te vergeten, dus waarom nu wel?
Begrijp me niet verkeerd; ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is; niemand in dat vliegtuig die ook maar iets met het hele conflict te maken hadden en toch werden zij uit de lucht geschoten.
Overigens ben ik van mening dat het een ongeluk was; het doel was een ander vliegtuig en het was nooit de bedoeling een passagier vliegtuig neer te halen.
En alsjeblieft zeg; hou je verstand bij elkaar en filter in godsnaam wat de media brengt; nogmaals meerdere partijen hebben een sterk politiek belang bij een bepaalde schuldige. Om die reden neem ik ook niks zomaar voor waar aan wat naar buiten wordt gebracht door met name de Amerikanen, de Oekraïnse regering, maar ook de media die duidelijk het standpunt van de Amerikanen volgen.
Dit is zo'n grote beerput met helaas alleen maar verliezers; de slachtoffers, de nabestaanden en de gewone Oekraïner; over hun ruggen wordt er nu een groot politiek spel gespeeld. Je kunt bijna wel zeggen dat deze ramp geschiedenis gaat schrijven, besef dat goed.
btw; ik ben ook niet pro Russisch, als jullie dat soms mochten denken, maar ik zie duidelijk dat deze ramp wordt aangewend om een politiek gevecht uit te vechten. En dan doet de waarheid er niet meer toe, alleen maar wat bij partijen in HUN straatje past.
Ik vind het verschrikkelijk voor de slachtoffers en hun nabestaanden, want ik ben bang dat niemand binnen de betrokken partijen (politiek gezien dan he) bereid is om hun politieke doel te laten varen ter wille van de waarheid.
Ik volgde dit topic voor extra info, helemaal omdat (op cnn na dan, maar die vind ik veel te subjectief in deze zaak) de tv media blijkbaar er al weer klaar mee is; zie tenminste op tv er niet echt veel meer aandacht aan besteed word. Extra jammer om nu te zien dat mensen hier zich zo laten opruien door berichten die op de achtergrond ook een politiek doel dienen en dus altijd met argusogen (en een gezonde mate van scepticisme) dient te worden gelezen.
xxCYNNxx schreef:tjonge jonge wat een ontzettend negatief (voor zover je uiteraard over een positief topic kan spreken met dit onderwerp) topic is dit geworden zeg.
Mensen die al oproepen tot oorlog. Serieus? Alleen omdat er Nederlanders in het vliegtuig zaten? Ik zie namelijk praktisch iedereen (op een paar na dan) maar roepen 'is 193 doden nog niet genoeg, voor er actie wordt ondernomen?' Pardon; er zijn niet 193 mensen overleden, maar 298, laten we nu niet zo respectloos worden in het topic dat we die andere onschuldigen maar even vergeten.
Niemand die tot 'bommen erop' overging in de afgelopen maanden, om over andere brandhaarden in de wereld maar niet te vergeten, dus waarom nu wel?
Begrijp me niet verkeerd; ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is; niemand in dat vliegtuig die ook maar iets met het hele conflict te maken hadden en toch werden zij uit de lucht geschoten.
Overigens ben ik van mening dat het een ongeluk was; het doel was een ander vliegtuig en het was nooit de bedoeling een passagier vliegtuig neer te halen.
En alsjeblieft zeg; hou je verstand bij elkaar en filter in godsnaam wat de media brengt; nogmaals meerdere partijen hebben een sterk politiek belang bij een bepaalde schuldige. Om die reden neem ik ook niks zomaar voor waar aan wat naar buiten wordt gebracht door met name de Amerikanen, de Oekraïnse regering, maar ook de media die duidelijk het standpunt van de Amerikanen volgen.
Dit is zo'n grote beerput met helaas alleen maar verliezers; de slachtoffers, de nabestaanden en de gewone Oekraïner; over hun ruggen wordt er nu een groot politiek spel gespeeld. Je kunt bijna wel zeggen dat deze ramp geschiedenis gaat schrijven, besef dat goed.
btw; ik ben ook niet pro Russisch, als jullie dat soms mochten denken, maar ik zie duidelijk dat deze ramp wordt aangewend om een politiek gevecht uit te vechten. En dan doet de waarheid er niet meer toe, alleen maar wat bij partijen in HUN straatje past.
Ik vind het verschrikkelijk voor de slachtoffers en hun nabestaanden, want ik ben bang dat niemand binnen de betrokken partijen (politiek gezien dan he) bereid is om hun politieke doel te laten varen ter wille van de waarheid.
Ik volgde dit topic voor extra info, helemaal omdat (op cnn na dan, maar die vind ik veel te subjectief in deze zaak) de tv media blijkbaar er al weer klaar mee is; zie tenminste op tv er niet echt veel meer aandacht aan besteed word. Extra jammer om nu te zien dat mensen hier zich zo laten opruien door berichten die op de achtergrond ook een politiek doel dienen en dus altijd met argusogen (en een gezonde mate van scepticisme) dient te worden gelezen.
Shadow0 schreef:ceasario schreef:Het gaat me niks verbazen dat er straks een oorlog uitbreekt..
Hoe vaker we dat herhalen, hoe groter de kans is. Als we allemaal ons best doen die propaganda tegen te gaan, door steeds maar weer te herhalen dat we geen oorlog willen, maken we misschien nog een kans. Maar hoe meer we het gaan zien als iets waar we geen invloed op hebben, hoe meer het dat ook wordt.
Xfjord schreef:ik vind het echt heel erg! sterkte voor de nabestaande
hebben jullie dit filmpje al gezien?:
https://www.youtube.com/watch?v=8wR7TUYP-xE
xxCYNNxx schreef:Begrijp me niet verkeerd; ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is; niemand in dat vliegtuig die ook maar iets met het hele conflict te maken hadden en toch werden zij uit de lucht geschoten.
Overigens ben ik van mening dat het een ongeluk was; het doel was een ander vliegtuig en het was nooit de bedoeling een passagier vliegtuig neer te halen
.
kimberley12 schreef:Zo zien criminelen en tuig dat niet, want dat is het...en niet anders. Die hebben geen hart en empathie....