Project X Haren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:17

tante_trien schreef:
Allemaal van hetzelfde type; dieptriest. :n

Inderdaad... Vreselijk trieste bedoening, het overspoelt inmiddels inderdaad van de uitnodigingen in heel nederland voor allemaal Project X'en.. :n

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:17

Bij de persconf. werd gezegd dat er een kern van goed georganiseerde raddraaiers was. Die hadden zich verzameld aan "de voorzijde" en toen ging het mis.
Het merendeel van de jongeren daar was denk ik gewoon van goede wil en had helemaal geen zin in zo'n rel. Wel een beetje dom dat ze daarheen zijn gegaan. Je hoeft geen genie te zijn om te kunnen bedenken dat het een rel wordt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:18

Ik vraag mij altijd af; hebben die mensen geen normale werkend leven? Want blijkbaar hebben ze alle tijd om zich goed te organiseren om te rellen :?
En om ze toch maar over 1 kam te scheren; ze lijken zo op elkaar, type engerd :=

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:20

tante_trien schreef:
00peetje00 schreef:
zag op teletext dat ze naar Gouda willen komen. Laat ik nou net in gouda wonen. :oo

Wassenaar, zoeterwoude...

Gouda en Huizen ook voor zover ik weet.

Roodvos

Re: Project X Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:24

Ja, over het type engerd gesproken. Mijn buurvrouw noemt dat altijd heel netjes "van een bepaald niveau".

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:25

Vuurneon, helaas gaat het organiseren door de huidige technologie hartstikke snel.
Groepsgesprekken in de Whats app, twitteren/Fben op je gsm, het is een kwestie van een minuutje en je hebt heel veel mensen tegelijk bereikt -O-

Mijn hoop is, hoe meer van deze Projecten opgezet worden, hoe minder interessant het wordt. Maar goed, ben bang dat dat tevergeefs gehoopt gaat zijn...

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:25

Ik ben nog steeds een beetje stil van wat er allemaal is gebeurd gisteravond. :\ We stiekem verwacht dat we een reguliere uitzending zouden maken en dat we af en toe wat updates van het 'feest' zouden geven. Liep dat even anders zeg, ik ben echt geschrokken van wat er zich allemaal heeft afgespeeld hier in Haren. Ben blij dat ik nog wel op een normale manier naar huis kon komen, ME was wel vrij agressief naar ons maar dat is ook niet gek natuurlijk.
Ik kwam ook veel jongeren tegen die hun vrienden kwijt waren geraakt en niet wisten hoe ze naar huis moesten komen. Sommigen waren met het openbaar vervoer en hadden dus geen vervoer meer, anderen hadden hun fietsen in het centrum staan waar ze niet meer bij konden.

Het was ondanks de verschrikkelijke aanleiding wel even enerverend radio maken, maar doe mij volgende week toch maar ons oude programma.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:26

je kan wel zeggen dat het is fout gegaan toen de politie kwam, maar het is toch niemand zijn recht om te gaan lopen schelden en flessen gooien, en dranghekkes gooien? slopen is toch (een woord wat toch gefilterd wordt door bokt) geen feestje? WAT een onzin...

ik vind het vreselijk dat er niet meer ME was, en dat ze niet meer mochten doen als met stokjes slaan. ze hadden meer busjes moeten hebben en die lui gewoon moeten oplaaien. waar was dat waterspuit ding?

ben eigenlijk wel benieuwt of het merendeel van de probleemschoppers uit haren en omstreken kwam, of van verweg.

Morris

vuurneon schreef:
Ik vraag mij altijd af; hebben die mensen geen normale werkend leven? Want blijkbaar hebben ze alle tijd om zich goed te organiseren om te rellen :?
En om ze toch maar over 1 kam te scheren; ze lijken zo op elkaar, type engerd :=

Misschien zijn ze in het werkende leven, wel bank-medewerker .... en in het weekend en bij bijzonderer gelegenheden gaan ze los. Hoe triest! Ik hoop dat ze allemaal gepakt worden en hun verdiende straf krijgen.

xJasmijn

De media had er gewoon niks over moeten zeggen, alles kwam op tv, radio etc. En allemaal zeggen ze : niet komen!

tja, wat denk je dan, tuurlijk gaan mensen dan expres komen!

eigenlijk hadden ze daar gewoon een feest moeten geven, mensen komen toch, worden dronken en gaan dan heel de boel afbreken omdat ze niks te doen hebben.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:27

Ik heb al een aantal project X evenementen gerapporteert bij facebook, en ook even een berichtje naar de politie facebook.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:28

tante_trien schreef:
Ik heb al een aantal project X evenementen gerapporteert bij facebook, en ook even een berichtje naar de politie facebook.

bij ons in de buurt was ook al een project x georganiseerd voor vanavond. Omroep brabant had het al op de site staan...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:28

Ik hoop dat alle kosten op de daders verhaald zullen worden.
ME had niet agressief genoeg kunnen zijn in mijn ogen, zijn ze nou helemaal !!! Gewoon erop meppen, die relschoppers hadden daar NIETS maar dan ook NIETS te zoeken.
Ik heb trouwens ook geen medelijden met mensen die niet meer wisten hoe ze thuis moesten komen, eigen schuld had je daar maar niet naartoe moeten gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:29

Nou hier ook wat moois. Er zou vanavond een feest in het dorp zijn.
Hebben ze 'voor de grap' even een project Y van gemaakt, nou zoals het er nu uitziet komen er al een aantal mensen die ik niet ken, terwijl het feest echt bedoeld is voor het dorp... Stupid people.

tante_trien

Hopen dat het uiteindelijk allemaal mee zal vallen.

Maar je zal als moeder/vader/whatever maar niets vermoedend zitten kijken, en in eens je kind daar zien staan, bij mij kwam die er niet in hoor. :n

Morris

Als de relschoppers nu bij elkaar een feestje gaan houden, en bij elkaar de boel gaan vernielen..... hmmm misschien een optie..

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:30

Morris schreef:
vuurneon schreef:

Misschien zijn ze in het werkende leven, wel bank-medewerker .... en in het weekend en bij bijzonderer gelegenheden gaan ze los. Hoe triest! Ik hoop dat ze allemaal gepakt worden en hun verdiende straf krijgen.

ontslag waarschijnlijk.

tante_trien

Re: Project X Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:31

Ontslag, strafblad, boete, taakstraf (wat een giller!).........

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:33

xJasmijn schreef:
De media had er gewoon niks over moeten zeggen, alles kwam op tv, radio etc. En allemaal zeggen ze : niet komen!

eigenlijk hadden ze daar gewoon een feest moeten geven, mensen komen toch, worden dronken en gaan dan heel de boel afbreken omdat ze niks te doen hebben.

Tuurlijk, het is de schuld van iedereen, behalve van die duizenden kanslozen die daar, om te beginnen, helemaal niets te zoeken hadden.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:33

ik moet zeggen ik ben me dood geschroken gisteravond. Ik was iemand die de lol er nog wel van in zag en iedereen beetje overdreven vond reageren. Waarschijnlijk ben ik gewoon te naief. Ben ongelooflijk teleurgesteld waarom kan het nou nooit eens normaal? Als ze zich hadden gedragen had zowel de jongeren als haren positief op de kaart gezet. Ben gisteraaf nog wel in de stad groningen geweest. Daar was de sfeer ook al anders. Vind echt heel erg voor de inwoners! vanaf hier sterkte!

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:34

Roodvos schreef:
Ja, over het type engerd gesproken. Mijn buurvrouw noemt dat altijd heel netjes "van een bepaald niveau".

zeg maar gerust GEEN niveau ;)

PocoGaucha schreef:
ik vind het vreselijk dat er niet meer ME was, en dat ze niet meer mochten doen als met stokjes slaan. ze hadden meer busjes moeten hebben en die lui gewoon moeten oplaaien. waar was dat waterspuit ding?

ben eigenlijk wel benieuwt of het merendeel van de probleemschoppers uit haren en omstreken kwam, of van verweg.

Waterkanon was er ook. Zijn ook ontzettend veel mensen van buitenaf gekomen.

sunshine schreef:
Ik hoop dat alle kosten op de daders verhaald zullen worden.
ME had niet agressief genoeg kunnen zijn in mijn ogen, zijn ze nou helemaal !!! Gewoon erop meppen, die relschoppers hadden daar NIETS maar dan ook NIETS te zoeken.
Ik heb trouwens ook geen medelijden met mensen die niet meer wisten hoe ze thuis moesten komen, eigen schuld had je daar maar niet naartoe moeten gaan!

_/-\o_
En dan ook nog beschuldigend aan de burgemeester vragen hoe het kan dat zoveel jongeren niet wisten waar ze heen moesten. Ze zijn er ook toch ook gekomen?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:34

Marjoow schreef:
Supermarktmanager of mederwerker van de AH...

Een vriend van me werkt bij die AH. Ze mochten lekker de straat daar gaan opruimen..

Nou, m'n ouders zijn er gelukkig goed doorgekomen. Kan het nog steeds niet helemaal geloven, wat een idioten leven er toch op deze planeet -O-
Zo naar Haren (zou bij m'n schoonouders gaan eten) en maar eens kijken hoe erg de schade is..

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:35

Wat ik trouwens ook niet snap, waarom stopte het openbaar vervoer nog in Haren? Kijk eens hoeveel mensen er met de trein zijn gekomen!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:36

kirrepir schreef:
Wat ik trouwens ook niet snap, waarom stopte het openbaar vervoer nog in Haren? Kijk eens hoeveel mensen er met de trein zijn gekomen!

Kirsten, dat is best een lastige kwestie.
1) De treinen stoppen daar en doen het fout. Dat hadden ze niet moeten doen, dan hadden al die mensen een taxi moeten pakken :roll: .
2) De treinen stoppen daar niet en doen het fout. De inwoners willen toch ook echt naar huis.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:39

xJasmijn schreef:

Voetbalhooligans komen ook niet naar een voetbalwedstrijd om de wedstrijd te kijken. Deze relschoppers komen dus ook NIET naar een feest om gezellig een feestje te vieren. Die komen om te RELLEN.

Ik vraag me altijd af hoe deze mensen zich thuis gedragen, of bij hun ouders.