Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:19

Shadow0 schreef:
Nicolletje schreef:
Over vooroordelen gesproken := Als je niet multi-culti in de stad woont, woon je dus ergens in een witte boerenenclave, zit je (uit verveling) aan de drugs en ben je een beetje slapjes? :=
Hmmmz..

Dat schreef Electra niet :)

Jawel dat schrijft ze wel. Ze schrijft dat ze het er niet mee eens is dat het in een dorp veiliger is. In een dorp raak je namelijk verslaafd aan alcohol en drugs. De 1e koffieshop is hier wel 20 km vandaan maar dat terzijde;-)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:22

janderegelaa schreef:
Jawel dat schrijft ze wel. Ze schrijft dat ze het er niet mee eens is dat het in een dorp veiliger is.

Klopt, dat schreef ze. Maar ze schreef niet dat DUS iedereen die niet in een probleemwijk woont, automatisch in zo'n dorp woont. En dat was dan wel weer wat Nicolletje concludeerde :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:24

Vroeg, niet concludeerde.
Ik vind het wel insinuerend geschreven.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:31

'Wilders wint aan vertrouwen bij CDA-kiezer'
zondag 15 augustus 2010 | 11:32 | Laatst bijgewerkt op: zondag 15 augustus 2010 | 13:17

Geert Wilders. ANP

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders krijgt meer vertrouwen van CDA-kiezers. Zijn populariteit steeg onder deze groep fors van 3,1 in juni naar 5,2. Bij de VVD steeg zijn score van 4,6 naar 5,6. Toch geniet Wilders van de fractieleiders van de grotere partijen met een gemiddelde van 3,8 het minst vertrouwen doordat hij laag scoort bij linkse kiezers.

Het meeste vertrouwen krijgt VVD-leider Mark Rutte (5,3). PvdA-leider Job Cohen is op dit punt het sterkst teruggezakt. Vanaf maart daalde hij van 5,8 naar 5,5 in juni en nu staat hij op 4,5. Dat is wel net iets meer dan CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen (4,3), die overigens slecht scoort onder PVV-kiezers (score 2,7).

Dat blijkt zondag uit de wekelijkse peiling van Maurice de Hond, waarin verder weinig verschuivingen te zien zijn. De PVV blijft daarin de grootste partij met 31 zetels. De VVD houdt stand op 26 zetels en het CDA krabbelt weer een zetel omhoog naar 19. Hoewel de echte zetelverdeling bijna omgedraaid is (VVD 31, PVV 24, CDA 21) komt een beoogde coalitie met deze drie partijen virtueel uit op 76 zetels. Dat is dezelfde nipte meerderheid als nu in de Tweede Kamer.

De Hond gaf zondag aan dat hij het niet eens is met de Politieke Barometer, een andere peiling, van donderdag. Daarin staan de VVD en PVV gelijk op 31 zetels en het CDA op 19 en daarmee zou deze coalitie op 81 zetels uitkomen, een winst van vijf. De Hond vindt dat onbegrijpelijk want hij ziet onder zijn deelnemers dat er weinig kiezers van links naar rechts overstappen. De vijf zetels die de PvdA sinds juni virtueel verloor, vloeien volgens De Hond vooral naar de SP, GroenLinks en D66

jantergouw

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 14:08

Al met al mag het wel duidelijk zijn dat het komende CDA congres een formaliteit is en er met ruime meerderheid vóór gestemd gaat worden. Wat me erg opvalt is dat links van hoop naar hoop vliegt, ondanks dat iedere vorige hoop de grond in werd geboord, stapt men weer naar de volgende hoop.

1. De hoop en overtuiging dat onder de nieuwe, sterke, vakkundige leiding van Job Cohen, de PVDA de grootste partij zou gaan worden en zodoende de PVV buitenspel zou komen te staan. Resultaat: De PVDA verloor 3 zetels ten opzichte van de vorige verkiezingen en staan in de peilingen zelfs op nog minder zetels dan ze op 9 juni behaalden.

2. De hoop en overtuiging dat Nederland nooit massaal op de PVV zou gaan stemmen. Resultaat: 24 zetels in de Tweede Kamer.

3. De hoop en overtuiging dat er nooit partijen die in zee zouden gaan met de PVV. Resultaat: Zowel VVD en CDA willen maar wat graag, en zijn bereid om ver te gaan om de steun van de PVV te verkrijgen.

4. De hoop en overtuiging dat het wel snel gedaan zou zijn met de PVV als de besprekingen eenmaal begonnen zouden zijn. Resultaat: De PVV blijkt juist in populairiteit te stijgen en zijn in de peilingen al weken de grootste partij van Nederland.

5. De hoop dat de CDA stemmers wel in grote getale zouden protesteren en het anti manifest zouden ondertekenen. Resultaat: Een schamele 600 ondertekenaars van wie een deel twijfelachtig is daar men meermalen kan stemmen onder verschillende namen.

Nu is de hoop weer gevestigd op het congres en omdat dat ook een desillusie wordt, zal de volgende hoop wel zijn dat de Eerste Kamerverkiezingen van maart a.s. een minderheid voor VVD, PVV en CDA op zullen leveren. Als dat achter de rug is valt er weinig meer te hopen voor links. Dan blijft alleen nog de hoop op een val van dit kabinet over. Ook dat zal niet meevallen, daar de voorspellingen van politicologen is dat zo'n rechts kabinet een stuk langer en sterker zal zijn dan menigeen denkt.

Hoop doet gekken en dwazen in vreugde leven

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:17

Wat vinden de mensen die op de PVV hebben gestemd hiervan? Link naar nieuwsartikel Op deze manier blijft er weinig over van waarom men juist op de PVV heeft gestemd? Iets zegt me dat de PVV op veel meer partijpunten gaat inleveren.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:21

Ann schreef:

Wat mij betreft: ik heb ooooooit in een ver verleden op Balkenende gestemd en wat mij betreft nooit meer CDA.
Ik heb er nog spijt van :=

Oja: ik heb geen PVV gestemd dus wat hij laat vallen kan mij op zich niets schelen, ik heb niet op hem gestemd.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 14:46

Ann schreef:
Wat vinden de mensen die op de PVV hebben gestemd hiervan? Link naar nieuwsartikel Op deze manier blijft er weinig over van waarom men juist op de PVV heeft gestemd? Iets zegt me dat de PVV op veel meer partijpunten gaat inleveren.

Dat ligt er aan welke punten dat zouden zijn. Ik weet heel zeker dat Wilders niets inlevert van de punten die belangrijk zijn voor hem. Dat zal ik uitleggen. Als er niet genoeg tegemoet gekomen wordt aan de PVV, wat zou dan de reden moeten zijn om toch een gedoogakkoord te tekenen? Als hij nou in het kabinet minister had kunnen worden, dan zou je nog kunnen zeggen dat hij veel wil inleveren om maar op het pluche te komen. Die vlieger gaat in de huidige constructie niet op. Als je dus alle plussen en minnen tegen elkaar wegstreept, dan kan het niet anders dat Wilders genoeg binnen moet halen op gebied van immigratie, integratie, ouderenbeleid en veiligheid op straat. Krijgt hij dat niet, dan doet hij niet mee.
Binnen een paar weken weten we het, ik weet het nu al. ;-)
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 15-08-10 14:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:49

Maar het geld wat bezuinigen op ontwikkelingshulp had moeten opleveren, moet nu ergens anders vandaan komen. Ik kan me voorstellen dat het consequenties gaat hebben voor bv. ouderenbeleid en veiligheid op straat?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 14:53

Je vroeg wat PVV stemmers daar van vinden. Ten eerste is het artikel niet correct daar er al jaren 0.8% van het BNP aan ontwikkelingshulp betaald wordt en dit onder het nieuwe kabinet naar 0.7% gebracht wordt. Dat houdt een besparing van 575 miljoen euro in. Liever had ik dat bedrag hoger gezien. Desondanks kan ik hier mee leven als hij maar concrete punten scoort op vooral immigratie en integratie.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:03

Ik denk dat Wilders vooral moet schipperen nu. Inleveren moet hij sowieso maar alles is beter dan linkse partijen aan de macht.
In mijn ogen is het een lange termijn strategie. Nu gedogen, straks eerste kamer verkiezingen waarna de PVV hoogstwaarschijnlijk heel veel dingen al kan tegenhouden. En dan bij de volgende verkiezingen de grootste worden. Dat scenario verwacht ik. Ze zijn nu ook de grootste en als ze hun marketing goed op de rails zetten zijn ze dan nog groter. Persoonlijk zette ik in op de gematigde moslim, daar zijn nog heel wat zieltjes te winnen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:06

Ontruiming Lourdes na bommelding
Update: zondag 15 aug 2010, 14:47

In de Franse bedevaartsplaats Lourdes zijn 30.000 gelovigen geëvacueerd na een bommelding. Een onbekende heeft tegen de politie gezegd dat er om drie uur vier bommen zullen ontploffen.

De evacuatie verliep rustig, zeggen de lokale autoriteiten. Er zou geen sprake zijn van paniek. De politie zoekt op dit moment naar de bommen maar er is nog niets gevonden. Op het moment van de ontruiming waren veel mensen aan het lunchen.

Edit: De melding is vast gedaan door een drugs gebruikende, alcohol verslaafde hangjongere uit Flakkee ;)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 15:30

janderegelaa schreef:
Ik denk dat Wilders vooral moet schipperen nu. Inleveren moet hij sowieso maar alles is beter dan linkse partijen aan de macht.
In mijn ogen is het een lange termijn strategie. Nu gedogen, straks eerste kamer verkiezingen waarna de PVV hoogstwaarschijnlijk heel veel dingen al kan tegenhouden. En dan bij de volgende verkiezingen de grootste worden. Dat scenario verwacht ik. Ze zijn nu ook de grootste en als ze hun marketing goed op de rails zetten zijn ze dan nog groter. Persoonlijk zette ik in op de gematigde moslim, daar zijn nog heel wat zieltjes te winnen.

Er valt op immigratie en integratie ook nog veel meer te winnen dan de linkse kerk ons wil doen geloven. De leeftijdsgrens kan zonder problemen naar 24 jaar opgetrokken worden. Er worden de laatste tijd figuren uit alle linkse en extreem linkse hoeken getoverd die beweren dat we de grenzen wel bereikt hebben van wat mogelijk is. Onzin! De leeftijdsgrens is een richtlijn waaraan niet de minste rechtsgeldigheid ontleend kan worden. Dit kan iedere willekeurige hoogleraar internationaal recht op de Erasmus uitleggen. Als Nederland een grens van 24 jaar in zou voeren, is er vanuit de EU geen enkele sanctie mogelijk! Al zouden we die leeftijd tot 60 jaar optrekken, is er nog geen hond die ons wat maken kan. Wie het niet gelooft, moet er de EU regels en wetten maar op nalezen.

Ook het voornemen om iedere immigrant pas na 10 jaar recht op een uitkering en paspoort te geven, kan simpel ingevoerd worden. Wederom gaat het namelijk om een richtlijn, en zoals gezegd, aan richtlijnen heeft een land geen boodschap indien het daar voor kiest.

de taaltoets is wel wettelijk vastgelegd in de EU, en heel toevallig gaat die binnenkort in het Europees parlement behandeld worden daar diverse landen als Frankrijk, Denemarken, Zweden, Duitsland en ook Nederland deze wet willen optrekken naar een hogere standaard.

Momenteel is er al een, door de EU toegestane, inburgeringstoets. We zijn vrij om de moeilijkheidsgraad van de toets geheel naar eigen inzicht aan te passen. Momenteel is het zo dat deze uit 100 vaststaande vragen bestaat en je moet er 22 goed hebben om te slagen. De vragen zijn van een simpelheid waar zelfs een kind van 7 jaar geen moeite mee zou hebben. Als je de antwoorden uit je hoofd leert, hoef je de taal niet eens machtig te zijn. Al met al zijn er veel meer mogelijkheden dan links wil doen laten geloven.

En als dat alles niet lukt, dan kan Nederland nog met de schoen op tafel slaan, want we zijn nog steeds de grootste netto betaler aan de Europese Unie van allemaal! Die willen ze niet zomaar kwijt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:03

Nicolletje schreef:
Vroeg, niet concludeerde.
Ik vind het wel insinuerend geschreven.

Het was een antwoord op janderegelaar, die vertelde hoe gevaarlijk het wel is in mijn wijk waar ik woon.
Hij is er nooit geweest, maar het is daar zo onveilig? Tot die conclusie komt hij na wat googlen?
Verder zei hij, dat hij vanuit Amsterdam naar een dorp was verhuisd omdat dat veiliger is voor een kind.
En ik heb inderdaad gezegd dat dat niet altijd het geval is.
Dat wil niet zeggen dat ieder kind in een dorp verslaafd wordt/is, maar ik ken er wel een aantal. Mijn conclusie, gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring, is: dat het niet altijd veiliger is om op te groeien in een dorp dan in een stad.
En ik denk ook, dat je het als ouder ook niet altijd kan voorkomen. De invloed van vrienden is groot, vooral in de pubertijd.
Ik neem aan, dat als er vooroordelen zijn over wonen in een multi-culti-wijk, ik daar wel op mag reageren?
Maar ik heb mijn zegje weer gedaan, ik ga weer lekker naar de huiskamer.

PS: Janderegelaar: de koffieshop bij mij is 2 straten verder, en toch zijn mijn kinderen niet verslaafd ;)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 16:16

Dat klinkt als die 2 leeuwen die losgebroken waren uit een circus en terwijl ze door de Kalverstraat liepen, vroeg de een aan de ander 'Is dit nou die drukke winkelstraat waar iedereen het altijd over heeft?'

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:26

jantergouw schreef:
Dat ligt er aan welke punten dat zouden zijn. Ik weet heel zeker dat Wilders niets inlevert van de punten die belangrijk zijn voor hem. Dat zal ik uitleggen. Als er niet genoeg tegemoet gekomen wordt aan de PVV, wat zou dan de reden moeten zijn om toch een gedoogakkoord te tekenen? Als hij nou in het kabinet minister had kunnen worden, dan zou je nog kunnen zeggen dat hij veel wil inleveren om maar op het pluche te komen. Die vlieger gaat in de huidige constructie niet op. Als je dus alle plussen en minnen tegen elkaar wegstreept, dan kan het niet anders dat Wilders genoeg binnen moet halen op gebied van immigratie, integratie, ouderenbeleid en veiligheid op straat. Krijgt hij dat niet, dan doet hij niet mee.

De reden dat Wilders ondanks dat hij alles inlevert toch dit kabinet zal steunen is wat JaneSmith al eerder in dit topic zo overnadrukkelijk aangaf: alles beter dan links.

Kinderachtige partijpolitiek, het PvdA ten koste van alles willen blokkeren en het niet interesseren of je eigen kiezers daar onder lijden. Dat is Wilders hè.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:56

UTRECHT - Een 17-jarige jongen uit Utrecht heeft zaterdagavond een 23-jarige straatcoach met een mes in zijn hand gestoken.

De coach was samen met een collega aan het werk. Op de Burgjeslaan kwamen ze de jongen tegen en groetten hem. De jongen begon daarop te schelden en stapte bij iemand in de auto. Even later kwamen ze de auto met de jongen weer tegen op de Boomgaardlaan. De 17-jarige stapte uit en begon weer te schelden. De coaches probeerden hem tot bedaren te brengen. Daarop pakte de jongen een mes en stak de straatcoach in zijn hand. Hij moest naar het ziekenhuis om de steekwond te laten behandelen. De jongen is overmeesterd en ingesloten.

Bron: http://forums.ansaar.nl/showthread.php? ... 50&t=41051

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:19

Even een ordepuntje:

Ik zie de toegevoegde waarde niet van het constant plaatsen van alleen (nieuws)artikelen. Dit is een discussieforum.

Het is de bedoeling dat je hier je eigen visie op het nieuws geeft, desnoods ondersteund met een link naar een (nieuws)artikel. Maar dit is wel erg magertjes en ook nog eens storend.

Nieuws kunnen we allemaal prima zelf halen uit onze kranten, het journaal etc.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:26

Waves schreef:
Even een ordepuntje:

Ik zie de toegevoegde waarde niet van het constant plaatsen van alleen (nieuws)artikelen. Dit is een discussieforum.

Het is de bedoeling dat je hier je eigen visie op het nieuws geeft, desnoods ondersteund met een link naar een (nieuws)artikel. Maar dit is wel erg magertjes en ook nog eens storend.

Ik begrijp dat je het vervelend vindt om geconfronteerd te worden met gebeurtenissen uit de maatschappij. Reden van deze posts in slechts een paar dagen is dat ik wil laten zien dat het gebaggetaliseer uit de linkse hoek niets anders is dan ontkenningspolitiek. Er is wel degelijk heel wat aan de hand maar links wil het niet horen óf sluit de ogen ervoor.

Of het storend is ligt aan je eigen referentiekader. Ik vind nl. van niet.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 19:34

Waves schreef:
jantergouw schreef:

De reden dat Wilders ondanks dat hij alles inlevert toch dit kabinet zal steunen is wat JaneSmith al eerder in dit topic zo overnadrukkelijk aangaf: alles beter dan links.

Kinderachtige partijpolitiek, het PvdA ten koste van alles willen blokkeren en het niet interesseren of je eigen kiezers daar onder lijden. Dat is Wilders hè.

Als ik me niet vergis doen de PVDA, Groen Links en D66 precies hetzelfde. Alles beter dan de PVV in de regering. Cohen wilde eerst niet eens praten over een coalitie met VVD en CDA en toen hij besefte dat CDA wel met de PVV wilde, waar hij niet op gerekend had, toen draaide hij als een blad aan een boom om en was hij ineens wel te porren voor zo'n kabinet.

Kinderachtige partijpolitiek, de PVV ten koste van alles willen blokkeren en het niet interesseren of je eigen kiezers daar onder lijden. Dat zijn Cohen, Halsema en Pechtold hè.

Waves schreef:
Even een ordepuntje:

Ben ik het in ieder geval niet mee eens, want er komen regelmatig stukjes voorbij die ik niet gezien zou hebben als ze hier niet geplaatst zouden zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:47

Wat is er links aan een vals alarm in Lourdes :?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:53

Citaat:
Veel Nederlanders moeten niets hebben van ideeën van Geert Wilders zoals het uitzetten van "tientallen miljoenen" europese moslims, de invoering van een hoofddoekjesverbod of etnische registratie. Laat ook zien dat je het niet eens bent met Wilders' plannen. Teken de petitie tegen de intolerante en discriminerende standpunten van de PVV. Al ruim 25.000 mensen hebben kleur bekend.

Teken ook hier: http://www.nederlandbekentkleur.nl/petitie.html

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:02

Citaat:
Opening Ramadan Festival groot succes!
13/08/2010 -

Afgelopen woensdag 11 augustus was de feestelijke opening van het Ramadan Festival 2010. De Karavaan streek neer op het Zwanenplein in Amsterdam Noord, met alle activiteiten die het gehele Ramadan Festival georganiseerd worden. Rapper Lange Frans was gastheer en gaf met het lied “Het land van” de aftrap van de avond.

Aicha Lagha, voorzitter Stichting Ramadan Festival, opende het Ramadan Festival door de waarden van het festival te delen. Zij vertelde in haar speech dat het Ramadan Festival staat voor ontmoeting tussen mensen met verschillende culturele achtergronden. Zij moedigde alle aanwezigen aan om elkaar op te zoeken en naast elkaar te staan, zeker in tijden van crisis in de huidige samenleving.

Er waren spectaculaire optredens van Phatt (soul, R&B), Mihai (panfluitist, bekend van Holland’s got talent) en Teema (Arabische interpretaties van westerse jazz). De ongeveer 200 bezoekers konden vanaf 21:14 uur, de tijd van de zonsondergang, genieten van een heerlijke iftar maaltijd. Het Ramadan Festival zag hier wederom dat het delen van de maaltijd mensen nader tot elkaar brengt. Eten verbroedert en geeft een goede mogelijkheid om anderen te ontmoeten en ervaringen en kennis met elkaar te delen.

Door de buurtbewoners werd de komst van het Ramadan Festival zeer gewaardeerd. “Zo kom je nog eens in contact met je buren” vertelde een van de buurtbewoners.

http://ramadanfestival.nl/

Misschien een idee?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 20:05

Idee voor wat? Het is er nu toch al.

Citaat:
De internet-petitie 'Wij staan achter het CDA' was zaterdag na één dag door honderden mensen ondertekend.

[url=wijstaanachterhetcda.org]Wij staan achter het cda[/url]
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 15-08-10 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:09

Om aan te schuiven, ramadan duurt namelijk een maand.