Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Alet74

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:10

Ik word hier ook niet vrolijk van. Een zwarte dag in de politieke geschiedenis van ons land.
Ik begrijp jouw quotes niet zo goed janesmith, dit zijn allemaal mensen die ook niet blij worden van het regeerakkoord. Wat wil je hiermee zeggen? Respecteer je deze mensen niet? Vind je het grappig? Hoe moeten we dit zien?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:44

Alet74 schreef:
Ik word hier ook niet vrolijk van. Een zwarte dag in de politieke geschiedenis van ons land.
Ik begrijp jouw quotes niet zo goed janesmith, dit zijn allemaal mensen die ook niet blij worden van het regeerakkoord. Wat wil je hiermee zeggen? Respecteer je deze mensen niet? Vind je het grappig? Hoe moeten we dit zien?

Wat ik grappig vind is dat ik overal maandenlang heb gelezen dat Wilders niets van zijn programma voor mekaar zou krijgen en alles in zou leveren, terwijl de waarheid is dat hij al zijn belangrijke punten heeft binnengehaald.
En ja, ik ben blij met die punten, maar dat mag je me niet kwalijk nemen. Links zou net zo blij zijn geweest met het binnenhalen van hun punten als er een linkse partij in dit kabinet had gezeten.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:46

En nu nog een antwoord op de vraag waarom je in je vorige post gekozen hebt voor deze quotes. Hoe verhouden die zich tot de rest van jouw (die) post?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:50

Alet74 schreef:
En nu nog een antwoord op de vraag waarom je in je vorige post gekozen hebt voor deze quotes. Hoe verhouden die zich tot de rest van jouw (die) post?

Die mensen geven allemaal commentaar op punten die de PVV heeft binnengehaald.
Zowel immigratie, integratie, veiligheid en bezuiniging op ontwikkelingshulp zijn punten van Wilders.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:51

Feit, er emigreren meer Turkse Nederlanders naar Turkeye dan er immigreren. Feit er komen nauwelijks nog Marokkanen uit Marokko voor gezinshereniging
Feit een huwelijk met een bruid uit het vaderland van opa is aan zoveel regels gebonden dat het bijna onuitvoerbaar is.

Feit, zowel in de zorg als bij de politie bestaat een fors personeelstekort omdat men te weinig betaald wordt voor teveel werk. Maar die salarissen gaan dus niet omhoog, waar haalt Geert zijn beloofde personeel dan vandaan???
En dat zijn maar een paar punten, het is allemaal te weerleggen.

Het is een hoop Haagse bluf, maar de PVV stemmers zullen er wel intrappen tot ze de gevolgen gaan voelen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:52

@janesmith: Ik vind ze een beetje ongelukkig gekozen als ik zo vrij mag zijn.
Het is net alsof je wilt zeggen dat jij (misschien) je zin hebt gekregen en deze mensen dit 'lekker' niet hebben.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:53

sarabande schreef:
Feit, er emigreren meer Turkse Nederlanders naar Turkeye dan er immigreren. Feit er komen nauwelijks nog Marokkanen uit Marokko voor gezinshereniging
Feit een huwelijk met een bruid uit het vaderland van opa is aan zoveel regels gebonden dat het bijna onuitvoerbaar is.

Feit, zowel in de zorg als bij de politie bestaat een fors personeelstekort omdat men te weinig betaald wordt voor teveel werk. Maar die salarissen gaan dus niet omhoog, waar haalt Geert zijn beloofde personeel dan vandaan???
En dat zijn maar een paar punten, het is allemaal te weerleggen.

Het is een hoop Haagse bluf, maar de PVV stemmers zullen er wel intrappen tot ze de gevolgen gaan voelen.

Kortom, geen enkele reden voor links om zuur te zijn of tegen dit kabinet te ageren.
Alles verloopt volgens hun wil. _O-

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:55

Alet74 schreef:
@janesmith: Ik vind ze een beetje ongelukkig gekozen als ik zo vrij mag zijn.
Het is net alsof je wilt zeggen dat jij (misschien) je zin hebt gekregen en deze mensen dit 'lekker' niet hebben.

Zo zie ik dat ook. Dat mag toch als je op een bepaalde partij gestemd hebt met bepaalde standpunten? Dan ben je blij als je in het uiteindelijke akkoord al die standpunten waarvoor je die partij gestemd hebt ook terugziet. Is dat raar vind je?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:58

Stel dat zo is, dan snap ik niet waarom jij zo blij lijkt te zijn janesmith. Want dan is het toch een inhoudsloos, onzinnig stuk geworden? Dan is het toch eerder iets om je voor te schamen, dan iets om zo blij mee te zijn? Ik begrijp je reactie niet.

Reactie op je laatste reactie. Ik vind dat niet getuigen van respect eerlijk gezegd. Maar dat is mijn bescheiden mening. Zoiets als een blinde een lekker snoepje voor houden en zeggen 'pak dan!'

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:01

Je kan niet altijd blij of tevreden zijn met hoe dingen gaan alet

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:02

Alet74 schreef:
Stel dat zo is, dan snap ik niet waarom jij zo blij lijkt te zijn janesmith. Want dan is het toch een inhoudsloos, onzinnig stuk geworden? Dan is het toch eerder iets om je voor te schamen, dan iets om zo blij mee te zijn? Ik begrijp je reactie niet.

Reactie op je laatste reactie. Ik vind dat niet getuigen van respect eerlijk gezegd. Maar dat is mijn bescheiden mening. Zoiets als een blinde een lekker snoepje voor houden en zeggen 'pak dan!'

Ik vind het een heel goed akkoord. Links vindt het onzinnig. Dat is wel een verschil lijkt me.
Dat voorbeeld van dat snoepje begrijp ik niet. Wie heeft welke blinde een snoepje voorgehouden?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:02

shilady schreef:

Dat is in dit geval raar, want volgens Rutte is het een akkoord voor iedereen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:05

Ach dat neem ik ook met een korreltje zout zoiezo kan nooit iedereen blij zijn dus hij had die woorden niet moeten kiezen
maarja je moet toch iets zeggen tegen de pers haha

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:08

Mijn vergelijking lijkt me wel voor zich spreken; eerst juich je over 'jouw' winst (om het zo maar even te noemen) en dan sluit je je post af met reacties van mensen die zich er helemaal niet in kunnen vinden. Deze mensen hebben dan (bij toeval?) ook nog allemaal zo'n achtergrond dat ik er een beetje een vieze smaak bij krijg - door wat je zo tussen de regels door lijkt te zeggen. Duidelijker zo?

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:09

Alet74 schreef:

Voor de rechtsen (waaronder ik) is dit een geweldige dag.
Tijd voor echte veranderingen.
De rechtsen zijn nu aan de beurt om de rotzooi die de linksen ervan hebben gemaakt op te ruimen.
De rechtsen zijn jaren lang niet vrolijk geweest van de linkse regering, nu is het onze beurt kun je wel zeggen. :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:12

Welke linkse regering? Heb ik iets gemist?

En dat wij-zij is toch niet nodig? We wonen hier toch met zijn allen? Het gaat om ons allemaal, niet om links of recht. Jammer dat het daar steeds op uit lijkt te komen, het is zo kortzichtig en niet nodig.

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:14

Alet74 schreef:

En dat wij-zij is toch niet nodig? We wonen hier toch met zijn allen? Het gaat om ons allemaal, niet om links of recht. Jammer dat het daar steeds op uit lijkt te komen, het is zo kortzichtig en niet nodig.

nou goed, de rotzooi van de centrum-linkse regering ;)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:16

Alet74 schreef:

Dat had links zich een jaar of wat geleden moeten bedenken toen ze volledig de roep van rechts in de wind sloegen waar het de immigratie betrof en de vraag om wat aan het straatterrorisme en islamisering te doen. Links deed of we niet bestonden.
Ze wilden perse niets doen aan de massa immigratie, en nu ineens zeggen dat we het toch samen moeten doen? Beetje te laat.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:18

Alet74 schreef:
shilady schreef:

Dat is in dit geval raar, want volgens Rutte is het een akkoord voor iedereen.

Eigenlijk had hij gelijk. Rechts denkt dat deze plannen wel uitgevoerd kunnen en gaan worden, links denkt dat het onmogelijk is. Iedereen blij! :j

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 07:58

Taj_Mahal schreef:
Alet74 schreef:

Voor de rechtsen (waaronder ik) is dit een geweldige dag.
Tijd voor echte veranderingen.
De rechtsen zijn nu aan de beurt om de rotzooi die de linksen ervan hebben gemaakt op te ruimen.
De rechtsen zijn jaren lang niet vrolijk geweest van de linkse regering, nu is het onze beurt kun je wel zeggen. :)

Als ik me niet vergis heeft CDA jaren in het kabinet gezeten? En als ik me niet vergis heeft CDA samen met VVD bij 3 gevallen kabineten gezeten? Dus zo links als jij beweert zijn we nooit geweest. Hoe lang duurt het voordat dit kabinet valt? Hopelijk heel snel

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 08:21

Van Agt I heeft geloof ik ook 4 jaar gezeten

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Van_Agt_I

Ik kan me Bestek '81 nog goed herinneren, ik zat toen net op de middelbare school en er werd moord en brand geschreeuwd dat de bezuinigingen niet kunnen, maar de regering had weinig keus, Nederland was anders al op de fles gegaan. Ze hebben de rit gewoon tot de verkiezingen van 26 Mei 1981 uitgezeten (die dag zal ik overigens nooit vergeten om persoonlijke redenen). Daarna kwam een centrum-links kabinet dat heel snel uit elkaar knalde omdat de PvdA eruit stapte dat daarna in principe werd opgevolgd door een CDA/VVD kabinet.

PS: is het iedereen wel duidelijk dat het antwoord op de poll, "geen van de keuzes" is (PVV zit niet in het kabinet).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 08:55

Is het niet zelf rechts geweest die er een regelrechte puinzooi van hebben gemaakt? Jarenlang heeft Balkenende I en II de touwtjes in handen gehad en hebben die rechtse coalities alles gedaan om de minder bedeelde mensen letterlijk uit te kleden. En nu wordt de rekening bij de minder bedeelde mensen, de ouderen en de gehandicapten neergelegd... en de rijke mensen die merken er niks van want die kunnen gewoon hun zorgverzekering betalen. En andere mensen die rond moeten komen van een schijnbeetje die kunnen het straks niet meer opbrengen.

Maar dat brengt niet weg dat ik vind dat de PVV in een gedooggebeuren zit. Eindelijk wordt er eens een keer naar die man geluisterd. Anderhalf miljoen mensen hebben op hem gestemd! En eindelijk wordt er eens iets gedaan aan iets wat al jaren geleden had moeten gebeuren.

Er zijn veel punten waar ik het mee eens ben.. Zo ben ik het weer niet eens met de verhoging van de accijns op de benzine, het snijden in de zorgtoeslag.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:57

Nou, met die remigratie komt het wel goed, lees dit maar:

Citaat:
I think I will have to move back to The Netherlands when this new government is up and running, it will become a paradise! Everybody will be rich, healthy, full employed and there will be no crime whatsoever anymore. Yeah! How come it took so long to fix everything? ;-)

Nederlanders hebben gelukkig een goed gevoel voor humor :D

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:03

haha jazeker.. ;) opvallend is dat er mensen zijn (ook hier) dit dit serieus oprecht geloven en denken dat Nederland is gered van de ondergang... Die zullen nog thuiskomen van een koude kermis...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:10

Wat ik me afvraag: er komt een hulplijn voor dieren, komt er ook een hulplijn voor moslims die bedreigd worden??