wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:37

Denk je dat de migratie in 4 jaar met het zelfde beleid is gestegen?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:38

Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen oplossingen aanvallen omdat ze "knuffelig" zouden zijn. Als je bijvoorbeeld een dreinerig kind met een knuffel weer in het gareel kunt krijgen waarom zou je het dan niet doen.

Het gaat er toch om of oplossingen werken. Als een oplossing niet werkt moet je proberen iets anders te verzinnen, als hij wel werkt kun je er mee doorgaan. Soms werkt een strenge aanpak en soms een vriendelijke, de effectiviteit hangt samen met de juiste keuzes.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 13-06-10 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:38

sarabande schreef:
janesmith schreef:
Beiden moeten strenger, dus dat is simpel.

Ja heel simpel voor simpel denkenden. Asiel is totaal iets anders.

Mensen weigeren uit andere EU-landen wordt wat lastig en lijkt mij ook niet zinvol. Veel Nederlanders vertrekken ook naar andere EU-landen trouwens
Bedenk daarbij dat veel van die arbeidsimmigranten hier werk doen waar veel Nederlanders zich te goed voor voelen. Kijk maar een in de agrarische sector.

Asielzoekers komen er bijna niet meer in.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:39

janesmith schreef:
Als je dat zo een belangrijk punt vindt, dan zou jij ook voordeel moeten zien in het sluiten van de grenzen want een feit is dat een heel groot deel van het geld dat ze hier vangen rechtstreeks naar hun moederland gestuurd wordt en daar zien we nooit meer iets van terug.

Ik weet niet hoe het met jou is, maar het grootste deel van het loon van de meeste nederlanders, inclusief de allochtone nederlanders, gaat gewoon op aan wonen, eten en al die andere saaie dingen die je moet doen om te overleven. Het grootste deel van hun inkomen stroomt dus net zo hard weer de nederlandse samenleving in.

Het probleem met Wilders zijn xenofobie, is dat wij ons geld aan het buitenland verdienen. 70% van onze inkomsten komt uit het buitenland. Als er één ding is wat slecht is voor onze economie, dan is het het opwerpen van barierres en het sluiten van grenzen. Het klinkt bijvoorbeeld heel goed om ons eigen asielbeleid weer te gaan regelen ipv in samenwerking met Europa. Maar dat betekent effectief gezien dat we het Schengen-accoord gaan opzeggen en dat betekent weer dat alle vrachtwagenchauffeurs straks weer een paar uur bij de grens bezig zijn met stapels bureaucratisch papierwerk. Dat kost niet alleen griezelig veel geld, maar het levert ook weer stapels papierwerk en de bijbehorende ambtenaren op. Je weet wel, die ambtenaren waar hij op wilde bezuinigen.

Ik heb het al veel vaker aangehaald, maar politieke beslissingen hebben vaak allerlei onbedoelde neveneffecten en dat is nou net één van die zaken, waar Wilders altijd maar weer aan voorbij gaat. Want dat kan je niet in mooie ronde oneliners vatten.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:41

Shadow0 schreef:
christel1857 schreef:
Je zult mij ook niet horen zeggen dat ik het fout vind, het is een andere manier om hetzelfde probleem aan te pakken. De tijd zal het leren wat er wel en niet werkt.

Nou, de tijd heeft al het een en ander geleerd hoor ;) De cijfers van vergelijkbaar beleid in Amerika tonen duidelijk aan dat repressie alleen vooral veel geld kost en weinig oplevert. Een combinatie van maatregelen (wortel / stok-benadering) is veel effectiever.

Citaat:
Vind het wel belachelijk dat zulke maatregelen blijkbaar nodig zijn...

Dat kan. Dat mag. Maar dat is een waardeloos uitgangspunt voor het maken van beleid. Je hebt te maken met de situatie zoals die hier en nu is. Het had vast 'eigenlijk' anders moeten zijn, maar NU moeten we het doen met wat er NU is.

Dat ben ik nu volledig met Shadow eens. :)

Als mensen roepen om hardere maatregelen (vergelding, wraak) zijn ze meestal niet geinteresseerd in gegevens en cijfers die hun benaderingswijze niet funderen ShadowO.
Dat repressie op zich niet helpt is ergens logisch, want je geeft de persoon op wie deze wordt uitgeoefend nog steeds geen uitweg, en ook geen reden om trots op zichzelf te zijn.
Je geeft hem alleen reden tot wrok.

Dus beleid dat gericht is op ondersteuning, onderwijs en gerichte straffen als het misgaat, mag je van mij best knuffelen noemen.
De meeste mensen worden groot op bovenstaand recept.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:42

Daphna schreef:

In 4 jaar kan zo vreselijk veel veranderen. Had jij bijvoorbeeld 4 jaar geleden gedacht dat ons politieke en economische klimaat er uit zou zien zoals het vandaag is?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:44

Immigratie mooi inzichtelijk gemaakt. In 2009 inderdaad iets van 146000 immigranten, tov 117000 in 2007. Maarrrrr... de immigranten waar Wilders zo hard op moppert zijn niet-Westers en wat ziet men: niet-Westers in 2009 52000 tov 63000 in 2000. Dat worden er dus (zeker verhoudingsgewijs) minder. Westerse immigranten worden er duidelijk meer; 94000 (2009) tov 70000 (2000). Die Europese Unie toch...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:45

Ik zat vanavond even Adriaan van Dis in Zuid-Afrika te kijken en hoorde dat de Nederlanders het Islamitsich geloof naar Zuid-Afrika hebben gebracht. Wij hebben namelijk moslims uit de Oost daarheen gebracht om daar te werken op onze plantages. En op die manier heeft Nederland altijd mensen uit andere landen ergens heengebracht om voor ons te werken. Toen slaven, later gastarbeiders en nu doen Polen etc het werk.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:46

@Fransje: het mooie is, vroeger moesten we ze gaan halen, nu komen ze uit zichzelf. :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:48

randalinpony schreef:
@Fransje: het mooie is, vroeger moesten we ze gaan halen, nu komen ze uit zichzelf. :D

Gelukkig maar!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:49

janesmith schreef:
Dat is een vrij domme redenatie van jou, Hermelientje. In dat jaar had de PVV 9 zetels en nu 24. Er is in die tijd dus veel veranderd en dus is het heel goed mogelijk dat destijds het wel waar was dat de lager opgeleiden voor de PVV stemden en nu inmiddels dat dus veranderd is. Wat nou als al die 9 zetels van lager opgeleiden kwamen en de 15 winstzetels allemaal van hoger opgeleiden. Reken jij eens uit wat dat dan met het gemiddelde doet.

De opmerking van Mark Bovens ging over de Europese verkiezingen, toen had Wilders een nog hoger percentage van de stemmen dan nu dacht ik. Het kan zijn hoor dat mensen voor Europese verkiezingen heel anders stemmen dan voor nationale verkiezingen maar ik denk dat je de verkeerde cijfers en opmerkingen aan Mark toeschrijft.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:49

Janesmith, werk je nog steeds in Duitsland op die dressuurstal? Ben jij voor Duitsland toch ook een arbeidsimmigrant? :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:53

Ja maar Janesmith past zich aan aan de Duitse cultuur want die vind het bier daar lekker. :+

(Sorry, hoe later op de avond, hoe meliger. Bedtijd. :+ )

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:53

janesmith schreef:
Daphna schreef:

In 4 jaar kan zo vreselijk veel veranderen. Had jij bijvoorbeeld 4 jaar geleden gedacht dat ons politieke en economische klimaat er uit zou zien zoals het vandaag is?

Ja, dat wist ik. Sterker nog ik weet veel ergere dingen die zullen komen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:54

Karl66 schreef:
Het probleem met Wilders zijn xenofobie, is dat wij ons geld aan het buitenland verdienen. 70% van onze inkomsten komt uit het buitenland. Als er één ding is wat slecht is voor onze economie, dan is het het opwerpen van barierres en het sluiten van grenzen. Het klinkt bijvoorbeeld heel goed om ons eigen asielbeleid weer te gaan regelen ipv in samenwerking met Europa. Maar dat betekent effectief gezien dat we het Schengen-accoord gaan opzeggen en dat betekent weer dat alle vrachtwagenchauffeurs straks weer een paar uur bij de grens bezig zijn met stapels bureaucratisch papierwerk. Dat kost niet alleen griezelig veel geld, maar het levert ook weer stapels papierwerk en de bijbehorende ambtenaren op. Je weet wel, die ambtenaren waar hij op wilde bezuinigen.

Dat is bangmakerij die nergens op gestoeld is, want Engeland redt het economisch net zo goed en maken geen deel uit van het Schengen verdrag.
Bovendien zou ik niet weten wat een immigratiestop te maken heeft met het Schengenverdrag. Komt bij dat vandaag ook in België een partij aan de macht gekomen is die het immigratiebeleid drastisch wil aanpakken. En België was juist een probleem in ons asielbeleid wat zich nu vanzelf gaat oplossen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:54

Blue_Eyes schreef:
Immigratie mooi inzichtelijk gemaakt. In 2009 inderdaad iets van 146000 immigranten, tov 117000 in 2007. Maarrrrr... de immigranten waar Wilders zo hard op moppert zijn niet-Westers en wat ziet men: niet-Westers in 2009 52000 tov 63000 in 2000. Dat worden er dus (zeker verhoudingsgewijs) minder. Westerse immigranten worden er duidelijk meer; 94000 (2009) tov 70000 (2000). Die Europese Unie toch...

Jarenlang waren de Britten de grootste allochtone groep in Nederland, daar hoorde je nou nooit wat over, behalve opmerkingen over hun gevoel voor humor. Maar na die Engelse "kastmoord" in Nuth moeten we misschien die etniciteit ook maar gaan registreren om de statistiek zuiver te houden. :+

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:56

Blue_Eyes schreef:

Met als grote verschil dat die allemaal dezelfde soort cultuur meebrengen als wij hier al hebben. En voor hen zijn geen speciale regelingen, gebouwen en gedragsveranderingen nodig.

Daphna schreef:
janesmith schreef:

Ja, dat wist ik. Sterker nog ik weet veel ergere dingen die zullen komen.

Oh ja? Vertel eens.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 13-06-10 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:58

Engeland redt het helemaal niet zo goed op moment anders. De bezuinigingen die daar doorgevoerd moeten worden zijn nog wel wat heftiger dan wat hier aan de hand is. Cameron krijgt er nog een flinke dobber aan :=
Buiten dat is Engeland wel lid van de Europese Unie en daar wil Wilders ook vanaf. Me dunkt dat dat nogal gevolgen heeft voor de economische situatie.

Citaat:
Met als grote verschil dat die allemaal dezelfde soort cultuur meebrengen als wij hier al hebben. En voor hen zijn geen speciale regelingen, gebouwen en gedragsveranderingen nodig.

Tja, maar jij was toch degene met de opmerking dat de immigratie alleen maar toenam? Dat klopt dus - maar niet door niet-Westerse immigranten, dus irrelevant wat betreft de PVV.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:59

Janesmith, Engeland is dan ook niet de toeganspoort naar Europa en Nederland toevallig wel. Waar denk je dat een bedrijf voor zal kiezen? Doorsturen via Rotterdam met extra handelingen en kosten bij de Nederlandse grens of doorsturen via Hamburg of Antwerpen zonder die extra handelingen en kosten?

Schengen heeft ook niks met immigratie te maken, wel met het europese asielzoekersbeleid, wat Wilders hier graag in zijn eentje wil gaan doen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:01

Verdeel en heers heet dat, maak je druk om de kleine dingen zoals politiek en je hebt niet door wat er werkelijk om je heen gebeurd. Denk kritisch na, kijk om je heen, vooral naar je eerste levensbehoeften en je weet genoeg.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:02

Blue_Eyes schreef:
Engeland redt het helemaal niet zo goed op moment anders. De bezuinigingen die daar doorgevoerd moeten worden zijn nog wel wat heftiger dan wat hier aan de hand is. Cameron krijgt er nog een flinke dobber aan :=
Buiten dat is Engeland wel lid van de Europese Unie en daar wil Wilders ook vanaf. Me dunkt dat dat nogal gevolgen heeft voor de economische situatie.

Citaat:

Tja, maar jij was toch degene met de opmerking dat de immigratie alleen maar toenam? Dat klopt dus - maar niet door niet-Westerse immigranten, dus irrelevant wat betreft de PVV.

Is dat zo? Hoeveel moet Engeland dan meer bezuinigen dan wij in verhouding?

Ik heb niet gezegd dat de immigratie alleen maar toenam. Dat maak jij er van. Ik zei dat het weer aan het toenemen is, dat is significant iets anders.
En dan hebben we het vooral over kansarme immigranten. We hebben hier al ruim 400.000 werkzoekenden, waarom daar nog meer aan toevoegen?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:04

Janeway het probleem van die immigranten zit hem dus voor een deel in westerse immigranten, en die nemen hier net zo goed een baan in beslag als die met een kleurtje en een rare godsdienst waarvoor ze gebouwen willen neerzetten die jij maar gek vindt.

In de agrarische sector, maar ook in de bouw en industrie zijn er heel wat werkzaam.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:06

Karl66 schreef:
Janesmith, Engeland is dan ook niet de toeganspoort naar Europa en Nederland toevallig wel. Waar denk je dat een bedrijf voor zal kiezen? Doorsturen via Rotterdam met extra handelingen en kosten bij de Nederlandse grens of doorsturen via Hamburg of Antwerpen zonder die extra handelingen en kosten?

Schengen heeft ook niks met immigratie te maken, wel met het europese asielzoekersbeleid, wat Wilders hier graag in zijn eentje wil gaan doen.

Londen is de 5e grootste haven van Europa en de grootste luchthaven met 67 miljoen passagiers. Dus ik denk dat je een ietwat vertekend beeld geeft.

Daphna schreef:
Verdeel en heers heet dat, maak je druk om de kleine dingen zoals politiek en je hebt niet door wat er werkelijk om je heen gebeurd. Denk kritisch na, kijk om je heen, vooral naar je eerste levensbehoeften en je weet genoeg.

Ik zie het echt niet, jij weet het zeg je, dus licht ons eens bij met je kennis. Kunnen we alleen maar beter van worden, toch?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:10

janesmith schreef:
Dat is bangmakerij die nergens op gestoeld is, want Engeland redt het economisch net zo goed en maken geen deel uit van het Schengen verdrag.

Als dat zo is dan is dat toch wel heel opmerkelijk want in Engeland zijn er nog veel meer allochtonen/immigranten dan hier. Waar zeuren we dan eigenlijk over. Kan Wilders zijn standpunten daarover gelijk laten varen, dan Hero de partij even laten democratiseren en hij kan zo bij elke serieuze politieke partij aan de onderhandelingstafel schuiven. Probleem helemaal opgelost. :evaw:

O ja nog even een Brits grapje over hoogopgeleid. Er werd wat gemord dat de nieuwe regering wel erg hoogopgeleid was. 80% van de nieuwe ministers was afgestudeerd aan Oxford of Cambridge (om daar te worden toegelaten heb je negens en tienen nodig en geen Hollandse zesjes). Standaard antwoord op die opmerkingen: dat is inderdaad vreselijk, waarom kunnen wij niet gewoon een domme regering hebben net als alle andere landen. Nu ga ik echt. :evaw:

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:11

randalinpony schreef:
Janeway het probleem van die immigranten zit hem dus voor een deel in westerse immigranten, en die nemen hier net zo goed een baan in beslag als die met een kleurtje en een rare godsdienst waarvoor ze gebouwen willen neerzetten die jij maar gek vindt.

In de agrarische sector, maar ook in de bouw en industrie zijn er heel wat werkzaam.

Dat zijn geen immigranten daar veruit de meesten weer terug gaan naar hun eigen land als het werk gedaan is. Kijk naar de Polen, Roemen etc. Ze werken hier tijdelijk en gaan dan weer terug naar hun eigen land. Maken geen gebruik van onze sociale voorzieningen, dus daar zit echt een heel groot verschil in.