Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:24

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:30

jammes schreef:
https://archive.is/56zLU

AD
3 afschotvergunningen en nog niet 1 geschoten.

En een vierde die er mijns inziens hard naar solliciteert momenteel.

Om de een of andere reden lijken sommige mensen te denken dat die derde vergunning voor de wolf in heerde/epe is,
Waar de laatste tijd (terecht!) zoveel ophef is.

Maar de derde is een wolf regio voorthuizen waarvan men lijkt te denken dat het een unieke superpowerwolf is die -uiterst zeldzaam- over wolfwerende hekken weet te komen. (Lees enig sarcasme hier)

Die regio Heerde/Epe is bij mijn weten helemaal geen afschotvergunning voor nog.
Uberhaupt geen maatregelen buiten 'doe fikkie maar ff niet los'

Saul

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:33

Ik vind het trouwens verdacht stil qua meldingen regio peer (België) of ben ik gek?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:37

Het is idd heel stil deze week met meldingen

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:43

Femke_Tweety schreef:
jammes schreef:
https://archive.is/56zLU

AD
3 afschotvergunningen en nog niet 1 geschoten.

Om de een of andere reden lijken sommige mensen te denken dat die derde vergunning voor de wolf in heerde/epe is,

Maar de derde is een wolf regio voorthuizen waarvan men lijkt te denken dat het een unieke superpowerwolf is die -uiterst zeldzaam- over wolfwerende hekken weet te komen. (Lees enig sarcasme hier)

Die regio Heerde/Epe is bij mijn weten helemaal geen afschotvergunning voor nog.

Of voor de wolf die in Friesland en Drenthe die pony's pakt? Of zijn dat er meerdere?

Ja het is in België stil op een aanval op schapen na.
Er wordt veel gezegd dat er schapen los gelaten zijn op het militair domein waar de wolven verblijven, maar ik heb dat zelf niet gezien.
Toevallig reed ik gisteren met de paardenvrachtwagen door Oudsbergen en kon het niet laten om te hopen dat er eentje voor de wagen zou lopen :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:45

Supertje schreef:
cursebreaker schreef:
De schedel van een das en bv een border collie verschillen toch wel genoeg dat ik me niet kan voorstellen dat dit in eerste instantie foutief beoordeeld is. Zowel vormen als tanden zijn anders in een oogopslag.

Maar goed, je weet maar nooit natuurlijk. In ieder geval goed dat het extra goed gecheckt word nu.

Op het eerste gezicht kunnen een dassenschedel en een bondenschedel behoorlijk op elkaar lijken, en de vorm en grootte van een dassenschedel komt best overeen met sommige hondenrassen. Maar NIET met een bordercollie… een BC heeft een duidelijke stop, een das is convex. Maar de tanden zouden direct zonder twijfel duidelijk moeten maken of het om een das of hond gaat, dus dat dit ‘onderzocht’ moet worden en een tijdje moet duren daar snap ik niks van.

Misschien dat ze niet perse het verschil tussen hond en das willen onderzoeken, maar specifiek willen checken of het Daisy is denk ik dan misschien. Als er gegevens bekend zijn van Daisy, DNA bv of gebit gegevens, kunnen ze dat natuurlijk gaan vergelijken.

Maar puur kijkend naar verschil tussen das en BC schedel, snap ik het inderdaad ook niet want dat is vanaf een foto in principe al overduidelijk te onderscheiden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:50

Ginam schreef:
Femke_Tweety schreef:

Of voor de wolf die in Friesland en Drenthe die pony's pakt? Of zijn dat er meerdere?

Ja het is in België stil op een aanval op schapen na.
Er wordt veel gezegd dat er schapen los gelaten zijn op het militair domein waar de wolven verblijven, maar ik heb dat zelf niet gezien.
Toevallig reed ik gisteren met de paardenvrachtwagen door Oudsbergen en kon het niet laten om te hopen dat er eentje voor de wagen zou lopen :o

Uiteraard zijn er meer fie problemen geven! Maar ik bedoelde deze is zo veel en zo problematisch in het nieuws dat ik vermoed dat er bij deze op redelijk korte termijn daadwerkelijk werk gemaakt gaat worden van zo'n vergunning.

Ze zullen deze toch niet gewoon zonder enig beheer en beleid zijn ding laten doen?? Toch??

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 17:02

Femke_Tweety schreef:

Maar die gaat voorlopig niet door want de faunabescherming heeft een kort geding aangespannen, weet niet precies wanneer dat dient.

Oh en over Epe: het college heeft een brandbrief naar de provincie gestuurd, geen idee wat daar in staat uiteraard. En antwoord hebben ze nog niet, zeiden ze.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 17:10

Inhoud van die brief ben ik best benieuwd naar.

Of college alleen maar hamert op dat er wat moet gebeuren of dat ze ook concreet iets voorstellen.

Reactie provincie uiteraard ook interresant

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 17:50

Sansevieria schreef:
Daks schreef:
Ik zie dat er al links zijn gedeeld.

https://www.rtvnunspeet.nl/gevonden-sch ... hond-daisy

Rick van Malsen (ja ik weet het die .....) plaatste dat ze mogelijk gezien is

Iets met damage control?

Bewijs het maar, geloven doe ik enkel nog wat ik zie.

Ja, uitgerekend Rick zal haar wel zien lopen ja.. :roll: dat hij dat zegt maakt het nog niet bijna geloofwaardig.

Liever elke andere bron.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:06

Supertje schreef:
cursebreaker schreef:
De schedel van een das en bv een border collie verschillen toch wel genoeg dat ik me niet kan voorstellen dat dit in eerste instantie foutief beoordeeld is. Zowel vormen als tanden zijn anders in een oogopslag.

Maar goed, je weet maar nooit natuurlijk. In ieder geval goed dat het extra goed gecheckt word nu.

Op het eerste gezicht kunnen een dassenschedel en een bondenschedel behoorlijk op elkaar lijken, en de vorm en grootte van een dassenschedel komt best overeen met sommige hondenrassen. Maar NIET met een bordercollie… een BC heeft een duidelijke stop, een das is convex. Maar de tanden zouden direct zonder twijfel duidelijk moeten maken of het om een das of hond gaat, dus dat dit ‘onderzocht’ moet worden en een tijdje moet duren daar snap ik niks van.

Dat is niet helemaal waar. Wij hebben ook een bordercollie en die heeft niet zo'n stop...loopt dus wat rechter naar beneden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:11

Dus de bijeenkomst in Epe is gewoon netjes verlopen? Ahhh wat mooi, dus die stemmingmakerij van te voren was idd helemaal niet nodig. Hopelijk heeft men in Epe een punt kunnen maken.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:13

Nyaleti schreef:
Ja, uitgerekend Rick zal haar wel zien lopen ja.. :roll: dat hij dat zegt maakt het nog niet bijna geloofwaardig.

Liever elke andere bron.

Laat ik het zo zeggen, die man is van de eerste leugen nog niet gebarsten. Wat een vies spelletje, door met mensen hun gevoel te spelen en een zichtmelding te doen, om maar een wolf de hand boven het hoofd te houden.
Dat ze dit ook gewoon ongegeneerd doen, is nog het meest triest.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:25

Er staat een hele kudde schapen op met militair domein in helchteren. Ze staan achter amper 2 draadjes dus goed voer voor de wolf. Jan Loos kent helaas nog genoeg vriendjes om het rustig te houden.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:34

Het kan dat vergeleken met andere honden bepaalde BCs een mindere stop hebben dan andere hondenrassen, maar vergeleken met een das, die echt convex is (in paardentermen een ramsneus zogezegd) is de stop zelfs bij honden met een rechter profiel goed te zien. Zo’n beetje de enige hond waarmee je op het eerste gezicht een das zou kunnen verwarren is een bullterrier (convex en korte snuit).
Maar aan de tanden en dan met name de kiezen is 100% zeker das of hond te onderscheiden. Dassen hebben een vrij unieke zeer grote eerste kies in de bovenkaak die bij honden niet voor komt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:37

Zouden er foto's zijn gemaakt van de schedel?

Want zie het nog goed gebeuren dat het vervalst word de uitslag.
Nog even en er komt een bosmarmot uit de uitslag.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:42

Hmm, vervalsing geloof ik niet direct in.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:44

DuoPenotti schreef:

Wat voor belang heeft de schaapskooi zelf bij het vervalsen van de uitslag?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:55

Wintu schreef:
Dus de bijeenkomst in Epe is gewoon netjes verlopen? Ahhh wat mooi, dus die stemmingmakerij van te voren was idd helemaal niet nodig. Hopelijk heeft men in Epe een punt kunnen maken.

Totaal ongegrond inderdaad, dat kan worden afgedaan als een ‘schreeuw om aandacht’.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:59

MarlindeRooz schreef:
DuoPenotti schreef:

Wat voor belang heeft de schaapskooi zelf bij het vervalsen van de uitslag?

De schaapskooi onderzoekt het niet zelf hè.
DP bedoelt denk ik dat degene die nu het onderzoek doen met een vervalste uitslag naar buiten komen.

Maar het ligt bij de Universiteit van Wageningen toch? Daar heb ik wel vertrouwen in.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:04

Maar wie zou wat dan wel vervalsen en waarom?

Ik vind dat een beetje complotdenken. Er is geloof ik geen enkel bewijs dat er DNA vervalst is in het wolvenprobleem?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:04

Vervalsing zou ik ook zeker niet vanuit gaan hoor, maar ik vind het gewoon raar. Tenzij de schedel echt zwaar beschadigd is én de tanden missen is het voor iemand met enige kennis echt zo te zien.
Ik ga eerder uit van een hoop bureaucratie en vertraging wat er weer voor zal zorgen dat eventuele maatregelen ook weer enorm langzaam zullen gaan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:09

Vervalsing niet.
Toevallig belangrijke informatie verzwijgen zijn vele niet vies van.
Dus vind het geen hele bizarre gedachtegang van DP.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-25 19:15

Zichtmelding Wenum Wiesel Gld
Citaat:
Wenum-Wiesel Gelderland
10-09-2025
14.15 uur

Zichtmelding

Een wolf gezien, ik fietste door het bos op het fietspad van Elspeet naar Apeldoorn. Op de Niersenseweg stak vlak voor mijn fiets (ongeveer 5 meter) een wolf het fietspad over.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/19mzgN ... tid=wwXIfr

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:25

tienus63 schreef:
Citaat:
Vaak wordt de vraag gesteld waar blijft de Partij voor de Dieren. Lieve mensen de Partij voor de Dieren steunt het natuurlijke processen beleid. En de wolf is hun paradepaardje! Snap dat nou alstublieft. Ook de grote grazers lieten ze creperen in de Oostvaardersplassen, want dat is de natuur. KNETTERGEK DUS!

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1BQw9J ... tid=wwXIfr

Niko Kofferman is een briljante marketeer. Hij wist heel goed hoe hij het aan moest pakken en het heeft gewerkt.
De PVDD heeft veel kiezers getrokken uit medelijden met de diertjes.

Echt jaren geleden wist ik al dat de PVDD een wolf in schaapskleren was. En inmiddels bekennen ze gewoon kleur en zie je meer en meer waar de partij werkelijk voor staat.