Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jammes schreef:
Femke_Tweety schreef:jammes schreef:
En een vierde die er mijns inziens hard naar solliciteert momenteel.
Om de een of andere reden lijken sommige mensen te denken dat die derde vergunning voor de wolf in heerde/epe is,
Waar de laatste tijd (terecht!) zoveel ophef is.
Maar de derde is een wolf regio voorthuizen waarvan men lijkt te denken dat het een unieke superpowerwolf is die -uiterst zeldzaam- over wolfwerende hekken weet te komen. (Lees enig sarcasme hier)
Die regio Heerde/Epe is bij mijn weten helemaal geen afschotvergunning voor nog.
Uberhaupt geen maatregelen buiten 'doe fikkie maar ff niet los'
Supertje schreef:cursebreaker schreef:De schedel van een das en bv een border collie verschillen toch wel genoeg dat ik me niet kan voorstellen dat dit in eerste instantie foutief beoordeeld is. Zowel vormen als tanden zijn anders in een oogopslag.
Maar goed, je weet maar nooit natuurlijk. In ieder geval goed dat het extra goed gecheckt word nu.
Op het eerste gezicht kunnen een dassenschedel en een bondenschedel behoorlijk op elkaar lijken, en de vorm en grootte van een dassenschedel komt best overeen met sommige hondenrassen. Maar NIET met een bordercollie… een BC heeft een duidelijke stop, een das is convex. Maar de tanden zouden direct zonder twijfel duidelijk moeten maken of het om een das of hond gaat, dus dat dit ‘onderzocht’ moet worden en een tijdje moet duren daar snap ik niks van.
Ginam schreef:Femke_Tweety schreef:
En een vierde die er mijns inziens hard naar solliciteert momenteel.
Om de een of andere reden lijken sommige mensen te denken dat die derde vergunning voor de wolf in heerde/epe is,
Waar de laatste tijd (terecht!) zoveel ophef is.
Maar de derde is een wolf regio voorthuizen waarvan men lijkt te denken dat het een unieke superpowerwolf is die -uiterst zeldzaam- over wolfwerende hekken weet te komen. (Lees enig sarcasme hier)
Die regio Heerde/Epe is bij mijn weten helemaal geen afschotvergunning voor nog.
Uberhaupt geen maatregelen buiten 'doe fikkie maar ff niet los'
Of voor de wolf die in Friesland en Drenthe die pony's pakt? Of zijn dat er meerdere?
Ja het is in België stil op een aanval op schapen na.
Er wordt veel gezegd dat er schapen los gelaten zijn op het militair domein waar de wolven verblijven, maar ik heb dat zelf niet gezien.
Toevallig reed ik gisteren met de paardenvrachtwagen door Oudsbergen en kon het niet laten om te hopen dat er eentje voor de wagen zou lopen
Femke_Tweety schreef:Maar de derde is een wolf regio voorthuizen waarvan men lijkt te denken dat het een unieke superpowerwolf is die -uiterst zeldzaam- over wolfwerende hekken weet te komen. (Lees enig sarcasme hier)
Sansevieria schreef:Daks schreef:Ik zie dat er al links zijn gedeeld.
https://www.rtvnunspeet.nl/gevonden-sch ... hond-daisy
Rick van Malsen (ja ik weet het die .....) plaatste dat ze mogelijk gezien is
Iets met damage control?
Bewijs het maar, geloven doe ik enkel nog wat ik zie.
Supertje schreef:cursebreaker schreef:De schedel van een das en bv een border collie verschillen toch wel genoeg dat ik me niet kan voorstellen dat dit in eerste instantie foutief beoordeeld is. Zowel vormen als tanden zijn anders in een oogopslag.
Maar goed, je weet maar nooit natuurlijk. In ieder geval goed dat het extra goed gecheckt word nu.
Op het eerste gezicht kunnen een dassenschedel en een bondenschedel behoorlijk op elkaar lijken, en de vorm en grootte van een dassenschedel komt best overeen met sommige hondenrassen. Maar NIET met een bordercollie… een BC heeft een duidelijke stop, een das is convex. Maar de tanden zouden direct zonder twijfel duidelijk moeten maken of het om een das of hond gaat, dus dat dit ‘onderzocht’ moet worden en een tijdje moet duren daar snap ik niks van.
Nyaleti schreef:Ja, uitgerekend Rick zal haar wel zien lopen ja..dat hij dat zegt maakt het nog niet bijna geloofwaardig.
Liever elke andere bron.
MarlindeRooz schreef:DuoPenotti schreef:Zouden er foto's zijn gemaakt van de schedel?
Want zie het nog goed gebeuren dat het vervalst word de uitslag.
Nog even en er komt een bosmarmot uit de uitslag.
Wat voor belang heeft de schaapskooi zelf bij het vervalsen van de uitslag?
Citaat:Wenum-Wiesel Gelderland
10-09-2025
14.15 uur
Zichtmelding
Een wolf gezien, ik fietste door het bos op het fietspad van Elspeet naar Apeldoorn. Op de Niersenseweg stak vlak voor mijn fiets (ongeveer 5 meter) een wolf het fietspad over.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Geenwolf.com
tienus63 schreef:Citaat:Vaak wordt de vraag gesteld waar blijft de Partij voor de Dieren. Lieve mensen de Partij voor de Dieren steunt het natuurlijke processen beleid. En de wolf is hun paradepaardje! Snap dat nou alstublieft. Ook de grote grazers lieten ze creperen in de Oostvaardersplassen, want dat is de natuur. KNETTERGEK DUS!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1BQw9J ... tid=wwXIfr