Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Libra76

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 18:42

Ik ben een trouwe kijken van rondje Binnenhof op YouTube. En deze was er ook een gesprekje met minister Wiersma. Zij irriteert mij mateloos. Haar afwijkende en nietszeggende antwoorden, de schuld bij de ander leggen, een rapport in twijfel trekken. En dan ook nog een klein gedeelte van het rapport in twijfel trekken en het constante uitstelgedrag. Mega irritatie trigger.
Maar er zullen vast mensen denken wat een geweldige minister. Ik zie het alleen niet

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 18:50

Libra76 schreef:
Ik ben een trouwe kijken van rondje Binnenhof op YouTube. En deze was er ook een gesprekje met minister Wiersma. Zij irriteert mij mateloos. Haar afwijkende en nietszeggende antwoorden, de schuld bij de ander leggen, een rapport in twijfel trekken. En dan ook nog een klein gedeelte van het rapport in twijfel trekken en het constante uitstelgedrag. Mega irritatie trigger.
Maar er zullen vast mensen denken wat een geweldige minister. Ik zie het alleen niet

Eens hoor, ik stoor mij ook aan haar.

En ze is gewoon veel te licht voor deze functie. En zelfkennis heeft ze ook niet, want als ze dat zou hebben had ze de functie niet aangenomen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 18:54

Maar wat denken jullie? Gaat het deze week klappen op asiel?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:28

prompter schreef:
A20 bij Rotterdam en A12 bij Den Haag is ook al jaren maximaal 80 rijden.

Ach ja, die A 12, Den haag in wordt het op de Utrechtse baan 80 km maarrrr: helaas leve de logica: Den Haag uit mag je na nog geen kilometer gewoon lekker 100 km rijden. Over de zelfde Utrechtsebaan

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:50

Aan de kant van de huizen 80, aan de kant van de industrie 100.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:53

is er al aangetoond dat het verlagen van de maximumsnelheid op snelwegen heeft geleid tot minder longontstekingen?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:57

Die snelheidsverlagingen rond Rotterdam zijn er niet voor het verminderen van longontsteking (dat verband is er volgens mij niet of niet onderzocht), maar voor het verminderen van NOx die plaatselijk neer slaat en minder verkeerslawaai.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 22:13

Benzz schreef:

Ik denk het niet. Eerlijk gezegd. Als dit kabinet nu klapt dan blijft er weinig over van NSC en BBB. Die hebben geen reden om de steker eruit te trekken.
PVV zou misschien de steker eruit kunnen halen op asiel. Want dan kunnen ze zeggen: wij willen wel maar worden tegengewerkt door de andere.
VVD zie ik eerder de steker eruit trekken op financiën, dus voorjaarsnota

Maar goed het is allemaal giswerk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 23:36

juval schreef:
is er al aangetoond dat het verlagen van de maximumsnelheid op snelwegen heeft geleid tot minder longontstekingen?

Wel tal van andere voordelen.
https://www.tudelft.nl/stories/vooral-v ... de-snelweg

Waarom al deze whataboutism (je benoemde het zelf al zo mooi)?

Waarom zou het RIVM liegen over dat onderzoek van longontstekingen in de buurt van geiten bedrijven? Vind het ook bijzonder dat je 1 quote van een enkele geitenhouder aanhaalt om een onderzoek van het RIVM onderuit te halen, persoonlijk. Die man heeft er immers baat bij…. En is geen wetenschapper? (De flauwe comment over D66 alleen al…)

Geitenhouders zullen vast allerlei goede intenties hebben maar als er risico’s voor de gezondheid zijn dan vind ik het niet gek dat het RIVM daarop adviseert. En als het onderzoek zo slecht is dan zullen er binnen no-time andere experts opstaan om dat te beamen, gezien het onderzoek openbaar is? Als ik google dan zie ik nog niet veel tegengeluid, behalve dat van een enkele geitenhouder.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 09:28

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 10:02

Benzz schreef:

Ik hoop het oprecht niet. Ik zit niet echt te wachten op een tweede ronde met deze onstabiliteit en nog meer extreem rechts.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 10:19

Juist nu wel, Wilders krijgt zelfs uit eigen gelederen kritiek, net als bbb en nsc. Z’n populisme begint barsten te vertonen want hij levert niets nada noppes.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 10:26

Dan heb ik dat gemist. Door trump nieuws heb ik het nieuws een beetje ingekort, maar moet het niet nog meer barsten? Dat je die zekerheid echt hebt net zoals bij FvD?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 10:36

Ik zie die zekerheid nog niet hoor, dat er niet geleverd wordt komt door de pro pvv'ers toch voornamelijk door de oppositie, het ligt niet aan Geert natuurlijk want die wil wel :\

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 12:53

Citaat:
Verplichte training ouderen roept vragen op
Ouderen in de Drechtsteden die huishoudelijke hulp nodig hebben, moeten sinds kort verplicht eerst een fitnesstraining volgen. Daarbij moeten ook hoogbejaarde mensen opdrukoefeningen doen en gewichten tillen. Deze aanpak roept vragen op, meldt AD Rivierenland.

De Sociale Dienst Drechtsteden is een jaar geleden begonnen met een proef, die geleidelijk uitgerold wordt, om ouderen eerst maar eens een training van het Lochemse bedrijf HCR Powerfull Ageing te laten volgen. Volgens de Sliedrechtse politicus Danny Stierman (Slydregt.nu) schrikt dat ouderen af om huishoudelijke hulp te vragen. Hij vertelt meerdere senioren gesproken te hebben, die te maken kregen met de maatregel: “Het is telkens hetzelfde verhaal: Als je niet goed genoeg je best doet, krijg je geen hulp omdat je niet gemotiveerd bent, en doe je wel je best, krijg je geen hulp omdat ze dan kunnen zeggen dat je het werk best zelf kunt doen.”

Langer zelfstandig blijven

Jan Trapman, voorzitter van de Adviesraad Sociaal Domein Sliedrecht en lid van de WMO-Adviesraad Drechtsteden, weet van het experiment, zegt hij in AD Rivierenland, al kent hij de inhoud niet exact. “Het idee is dat ouderen langer zelfstandig kunnen blijven. Dat vinden wij positief. We hebben ook nog geen negatieve reacties gehad.”

Rekening houden met persoonlijke situatie

De WMO-adviesraad heeft geadviseerd de proef vooral uit te voeren en suggereerde daarbij om de fitnesstraining ook aan te bieden aan mensen die nog geen 60 jaar zijn. Wel is er op aangedrongen om rekening te houden met persoonlijke situaties, zodat niet-deelname niet per definitie tot weigering van huishoudelijke hulp leidt. De sociale dienst laat weten hier rekening mee te houden.

Financiële besparing is bijvangst

Volgens de sociale dienst is Powerfull Ageing geen bezuinigingsmaatregel, maar gaat het vooral om de gezondheidswinst en verbetering van het welzijn van de deelnemers, aldus AD Rivierenland. “Een financiële besparing is bijvangst.” Die bijvangst is overigens wel zeer welkom: “We denken niet dat deze interventie de traditionele vormen van ondersteuning overbodig zal maken. Wel zien we mogelijkheden om met een deel van de doelgroep dusdanige gezondheidswinst te boeken, dat zij een beroep op ondersteuning uit kan stellen.”

https://seniorenjournaal.nl/zorg/verpli ... vragen-op/

Dit bericht kwam ik tegen vanmorgen, helaas kan ik niet het hele bericht lezen maar ik ben even verder gaan zoeken, en bovenstaande is wat er de bedoeling van was. Jongeren die hulp vragen zouden eerst mogelijk niet verplicht gaan sporten voor ze een hulpmiddelof hulp krijgen.

De uitwerking lijkt te zijn dat ongeveer iedereen verplicht moet sporten voor er hulp komt, doe je het te goed krijg je niks, doe je het niet goed krijg je niks want dan zou je niet voldoende je best doen.

En nee hoor geld besparen is geen drijfveer maar wel heel erg welkom.
https://www.ad.nl/binnenland/riet-vroeg ... ~a79e69a4/

https://www.ad.nl/zwijndrecht/huishoude ... ~aa45f1b6/

-O- Hoe diep kun je gezonken zijn als hulp verlenende instantie. 8)7 ;( Dat niet iedereen kan krijgen ok, maar dergelijke dingen gaan opleggen (soms ook gewoon schrijnend en pijnlijke tests) om maar geld te gaan besparen. -:(- als mijn vader zoiets zou moeten doen of zijn ulp kwijt raken. Fit is hij wel maar zijn huishouden kan hij toch echt niet doen deels zelf door diverse dingen :n

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 13:27

is dit echt???? het is nog geen 1 april.

wat bizar zeg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 13:30

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 13:36

Dat is echt compleet bezopen :oo

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 13:44

Landbouwminister Wiersma komt terug van verlaging temperatuur veetransport https://www.nu.nl/binnenland/6345187/la ... sport.html

En maar weer traineren en wachten op EU, walgelijk! Heeft ze al iets anders gedaan dan afwachten? Behalve met eventuele dreiging van mkz , toen was het binnen een dag hens aan dek.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:33

_San87_ schreef:
Dat is echt compleet bezopen :oo

Inderdaad! Mensen moeten verplicht 14 X fysio volgen want dan kunnen ze beter opstaan en lopen!? Tjee, ze vragen ook geen hulp om koffie te halen! Degene dit dit verzonnen heeft moeten ze eens verplicht achter een rollator zetten en tegelijkertijd laten stofzuigen... |o

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:35

BigOne schreef:
Landbouwminister Wiersma komt terug van verlaging temperatuur veetransport https://www.nu.nl/binnenland/6345187/la ... sport.html

En maar weer traineren en wachten op EU, walgelijk! Heeft ze al iets anders gedaan dan afwachten? Behalve met eventuele dreiging van mkz , toen was het binnen een dag hens aan dek.

Ik vind de redenen in het stuk best logisch eigenlijk :o ?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:37

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:51

BigOne schreef:

ik vind het voorstel om nachtelijk transport en slachten in te voeren tijdens een periode van hittegolf wel logisch en goed.

Ik ben blij dat we eindelijk een minister hebben die het wél begrijpt.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:56

ruitje schreef:
BigOne schreef:

Ik vind de redenen in het stuk best logisch eigenlijk :o ?

Het 'snachts mogen vervoeren en slachten tijdens warme periodes lijkt mij ook een zinvolle oplossing. Dan is het niet alleen koeler maar ook rustiger op de weg. Bijzonder dat dat nu nog niet mag eigenlijk? Benieuwd wat daarvan de reden was.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 18:14

Er mag ook bij hoge temperaturen wel vervoerd worden mits er een koelsysteem in de wagens zit, maar ja, kost weer geld. Gelukkig zijn er een aantal vervoerders wel zo verstandig. Zelfs 30 graden is in een volgepakte wagen nog te warm. Het gaat Wiersma en de sector alleen om de centen en zeker niet om de dieren.

https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2023/ ... rdeel-meer