Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Op verzoek van deelnemers van de laatste wolventocht, organiseer ik de derde wolventocht.
Start: Zondag 27 oktober 11.00uur (denk aan wintertijd)
Op het prachtige landgoed Den Treek, ditmaal bij Doorn vanaf de kruising Broekweg met de Oude Arnhemse bovenweg.
Deelname gratis, honden aangelijnd. Op eigen risico.
Wolvenwandeling, niet om wolven te zien, maar om te laten zien dat we nog steeds niet eens zijn, met het huidige beleid.
De wolf is een prachtig beest, echter wel in de gebieden buiten Nederland waar de wolf, wolf mag wezen. De wolf hoort niet in een cultuurlandschap.
Haalbaarheid: Wolven hebben een leefgebied van gemiddeld 300 km2. Het is onmogelijk om een voldoende groot gebied af te rasteren, want dit doorsnijdt telkens wegen en andere menselijke infrastructuur.
Dus een logische conclusie is helaas, dat Nederland te klein is voor de wolf.
Ondanks deze wetenschap is er nog steeds een kleine groep die de wolf toch door wil, drukken.
Laten wij ons gijzelen door de wolvenknuffelaars.
Veel natuurorganisaties willen natuur verkrijgen zoals 1000 jaar geleden.
Zelf kijk ik naar de toekomst. We hebben 18 miljoen mensen in ons kleine land, hoe kan je met deze gegevens de biodiversiteit omhoog krijgen.
Niet door wolven in te zetten.
We willen:
- weer veilig met onze kinderen en honden in de bossen kunnen lopen, zonder elke keer achterom te moeten kijken.
- dat onze boeren het vee weer veilig buiten kunnen laten lopen.
- Dat de heidevelden weer veilig door schapen beheerd kunnen worden.
- Dat onze kinderen weer veilig naar school of sport kunnen fietsen.
- Dat ruiters veilig door de bossen kunnen lopen zonder door - wolven opgejaagd te worden.
- Dat kinderen niet wakker worden en merken dat een huisdier gepakt is .
- Dat maneges, campings, horeca weer gewoon kunnen functioneren.
- We hebben namelijk al 150 jaar de wolf niet gemist.
De natuur is zo mooi om van te genieten. Dit moet wel veilig kunnen.
Deze wandeling is voor ieder die er ook zo over denkt.
Ook is deze wandeling bedoeld voor mensen die niet meer alleen het bos in durven.
Tijdens de wandeling kunt u onderling ervaringen uitwisselen.
Met deze herfstwandeling hoop ik dat u weer kan genieten van de prachtige herfstkleuren en bosvruchten die de natuur te bieden heeft.
Tot zondag 27 oktober
Graag delen.
Arnold van der Ark
Citaat:Woudenberg, Utrecht
17-10-2024
17.30
Zichtmelding wolf met welpen
Het was rond 17.30 in Woudenberg .
Mijn dochter was daar met hond aan wandelen en is heel erg geschrokken door grootte van de wolf die midden op pad stond. Direct omgedraaid en snel naar huis gesneld. De wolf is daar al paar keer gezien.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
Rivendell schreef:https://www.facebook.com/share/v/f176HBWkCR4ZeSy4/
Ik weet niet of dit al gedeeld is, maar wolf pakt jong zwijntje in Italië.
banketstaaf, maar dit is wél echt natuurlijk. We janken toch ook niet als een leeuw in Afrika een zebra veulen pakt?
mysa schreef:Jullie hadden het ook gewoon kunnen negeren; een enkele opmerking weer aanhalen zodat het een pagina later weer aan de orde komt, is niet erg effectief.
tienus63 schreef:Zichtmelding WoudenbergCitaat:Woudenberg, Utrecht
17-10-2024
17.30
Zichtmelding wolf met welpen
Het was rond 17.30 in Woudenberg .
Mijn dochter was daar met hond aan wandelen en is heel erg geschrokken door grootte van de wolf die midden op pad stond. Direct omgedraaid en snel naar huis gesneld. De wolf is daar al paar keer gezien.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/sfWHTs ... tid=WC7FNe