Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:41

prompter schreef:
Dat naar Engeland willen heeft een hele specifieke reden: de wet was altijd zo, dat als je 1 voet op Engelse bodem zette, je recht had om er te blijven. Geen moeilijke procedure dus.

Volgens mij is het racisme in Engeland behoorlijk sterk, dus of ze weten wat ze te wachten staat....

Racisme? Engeland? Nah….

https://edition.cnn.com/interactive/202 ... -cmd-intl/

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:42

Nu komen er 75 in Gerkesklooster, een dorp met 700 inwoners. Dus dan wordt meer dan 10% van je dorpje buitenlands. Als ik daar zou wonen zou ik ook absoluut niet blij zijn. Gaan er ook asielzoekers naar de randstad?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:49

germie schreef:
Gaan er ook asielzoekers naar de randstad?

Ja

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:49

Cer

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:53

Dat asielzoekers gespreid worden? Of staat er iets raars in?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:19

Hij wil dwang maar de VVD is nog niet om maar dat gaat wel gebeuren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:22

chanicha schreef:
Hij wil dwang maar de VVD is nog niet om maar dat gaat wel gebeuren.

Dan gaat vvd volgens mij komend voorjaar heel veel stemmen verliezen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:23

germie schreef:
Nu komen er 75 in Gerkesklooster, een dorp met 700 inwoners. Dus dan wordt meer dan 10% van je dorpje buitenlands. Als ik daar zou wonen zou ik ook absoluut niet blij zijn. Gaan er ook asielzoekers naar de randstad?

Uh ja best veel. Hier alleen al in de buurt staan er nu drie AZCs.
Loop eens door de gemiddelde wijk met veel sociale huur in een (middel)grote stad.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:28

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:44

En maar niemand die de kraan dicht wil draaien... Er stromen er 1000-1500 per week binnen. Dat kun je niet blijven huisvesten zonder het complete land te ontwrichten en op enorme kosten te jagen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:46

elnienjo schreef:
En maar niemand die de kraan dicht wil draaien... Er stromen er 1000-1500 per week binnen. Dat kun je niet blijven huisvesten zonder het complete land te ontwrichten en op enorme kosten te jagen.

Ja en nee. Grootste probleem qua kosten is nog altijd de vergrijzing. Maar das een lastige groep om wat over te zeggen ethisch gezien. Volgens de meeste.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:48

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:49

Japan heeft ook vergrijzing. Grote probleem daarmee komt vanuit ons economisch model, niet van de stijgende gemiddelde leeftijd/vergrijzing van de bevolking zelf.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:49

Danique_G schreef:
elnienjo schreef:

Ja en nee. Grootste probleem qua kosten is nog altijd de vergrijzing. Maar das een lastige groep om wat over te zeggen ethisch gezien. Volgens de meeste.

Dat zijn mensen die hier hun leven lang belasting hebben betaald en die nu financieel afgeknepen worden en de zorg laat ook steeds meer te wensen over. De mensen die binnenkomen blijven volgens de cijfers van het CBS grotendeels hun leven lang in een uitkering dus kosten alleen geld.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:52

Maar vergrijzing vang je op door mensen alleen binnen te laten die hier ook willen werken.
Zoals andere landen al lang doen. Heb je een bepaald beroep heb je meer kans binnen te komen. Maar heb je niets bij te dragen voor het land dan denk maar niet dat je binnenkomt en al helemaal niet dat je de nationaliteit krijgt.
Vergrijzing vang je niet op door 50-70% in de bijstand te laten hangen.
Mensen die hier nooit bij hebben gedragen aan die bijstand, nooit bij gedragen hebben aan zorgpremie of op welke andere manier dan al belasting te hebben betaald. Doe 50-70% kost alleen maar, vanaf dag 1. Tot ze waarschijnlijk zelf vergrijsd zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:53

elnienjo schreef:
Denemarken voert ook een sterk ontmoedigingsbeleid, de immigrant moet echt zelf willen integreren en werken anders wordt zn uitkering zodanig gekort dat ze liever weggaan. Als we dat nu in de hele EU in voeren dan hou je hier alleen de welwillende gemotiveerde mensen over.

Precies en bij het opvangen moeten ze hun eigen vermogen inleveren en wordt de opvang daarmee mede bekostigd. Een hele goede zaak!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 12:54

Grijze mensen maar laten versterven dan?

Volgens mij hebben die ooit ons land opgebouwd na de 2e wereld oorlog.
Hoe durft men de vergrijzing een ,,probleem, te noemen!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:55

Ik zou als ik als vluchteling nog vermogen heb, dat graag zelf willen houden en daar wel kosten uit willen betalen. (maar er is natuurlijk ook al gezeik over oorlogsvluchtelingen die een auto hebben.. want stel je voor dat je je auto meeneemt. Nee, die moet je laten staan en je moet gaan lopen, want dat is efficient, ofzo.. )

Het ligt er een beetje aan waar ze vandaan komen en met welke reden, misschien?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:59

Als je eigen vermogen hebt is het toch normaal dat je voor je eigen natje en droogje zorgt? Een auto.. tja ik zie dat niet zo zeer als vermogen maar dat is het wellicht wel. Een auto is ook handig om te hebben en houden ivm werk.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:59

tamary schreef:
Japan heeft ook vergrijzing. Grote probleem daarmee komt vanuit ons economisch model, niet van de stijgende gemiddelde leeftijd/vergrijzing van de bevolking zelf.

Maar daar sla je de spijker op z’n kop in zekere zin. Er is een probleem met ons huidige economische systeem. Waarom symptoombestrijding tegengaan? Waarom wel vluchtelingen benoemen maar vergeten we voor het gemak dat vergrijzing een veel groter risico is voor de samenleving dan vluchtelingen, indien dit economische systeem wordt doorgezet.

Elnienjo, maar dat is een redelijk irrationele benadering en beredenering. Wat logisch is en in lijn is met het feit dat vluchtelingen specifiek worden aangehaald. Maar feit is dat het groeiende aantal ouderen een enorme druk uitoefent op de samenleving niet enkel financieel maar ook de gezondheidszorg en de woningmarkt. Ik maak mij veel meer zorgen over de rekening van die mensen die bij de werkenden komt dan de rekening van de vluchtelingen en de hulp die zij behoeven. Dat is een feit. Net zoals dat soms benoemd wordt dat mensen met een migratie-achtergrond een hogere kans hebben in aanraking te komen met criminele activiteiten.

En ja DP, dat zou een oplossing kunnen zijn. Maar veel liever zie ik nog hervormingen van het systeem wat we hebben en een goede lange termijn visie. Maar goed, dat is iets waar de politiek met elk onderwerp moeite mee heeft…

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:01

Popstra schreef:
Grijze mensen maar laten versterven dan?

Volgens mij hebben die ooit ons land opgebouwd na de 2e wereld oorlog.
Hoe durft men de vergrijzing een ,,probleem, te noemen!!

Het is een probleem. En dat ligt niet aan de mensen. Je maakt het onnodig irrationeel en reageert nogal overtrokken. Het feit dat niemand hier iets over durft te zeggen draagt daar aan bij. Niemand heeft het over sterven tevens … :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Maar die ouderen hebben al bijgedragen. Dat is waarom wij nu luxe hebben.
Luxe die afgebroken word als er teveel mensen bij gaan komen die niet bij gaan dragen.
Dat kun je toch niet met elkaar vergelijken?

Elisa2

DuoPenotti schreef:
Maar vergrijzing vang je op door mensen alleen binnen te laten die hier ook willen werken.
Zoals andere landen al lang doen. Heb je een bepaald beroep heb je meer kans binnen te komen. Maar heb je niets bij te dragen voor het land dan denk maar niet dat je binnenkomt en al helemaal niet dat je de nationaliteit krijgt.
Vergrijzing vang je niet op door 50-70% in de bijstand te laten hangen.
Mensen die hier nooit bij hebben gedragen aan die bijstand, nooit bij gedragen hebben aan zorgpremie of op welke andere manier dan al belasting te hebben betaald. Doe 50-70% kost alleen maar, vanaf dag 1. Tot ze waarschijnlijk zelf vergrijsd zijn.

Mee eens, en zo is het zorgstelsel dus niet houdbaar en de gewone bevolking de dupe want die kunnen geen woningen meer krijgen, moeten steeds meer gaan betalen etc. etc.

Overigens zijn er bevolkingsgroepen die prima geïntegreerd zijn. Molukkers bijvoorbeeld en veel Turkse mensen. Die hebben in de jaren ook echt bijgedragen.

Vergrijzing wordt ook vooral geroepen door de farmaceutische industrie die hun winstmodel graag hoog willen houden. Haal de marktwerking uit de zorg en er ontstaat al iets heel anders. Maar goed, dat is een andere discussie.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 12-10-22 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:02

Elisa2 schreef:
Als je eigen vermogen hebt is het toch normaal dat je voor je eigen natje en droogje zorgt? Een auto.. tja ik zie dat niet zo zeer als vermogen maar dat is het wellicht wel. Een auto is ook handig om te hebben en houden ivm werk.

Oh, ik dacht dat ze hun vermogen moesten inleveren bij opvang? Dat je dat schreef?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:04

Cer schreef:
Elisa2 schreef:

Oh, ik dacht dat ze hun vermogen moesten inleveren bij opvang? Dat je dat schreef?

Ja klopt, in Denemarken daar worden deels de opvangkosten van betaald. Wat imo heel logisch is. Ik weet alleen niet of een auto daar ook onder valt.