Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:20

MCE schreef:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/22/ge ... t-a4003588

gaan we deze produkten nu ook boycotten

kopen we nu alleen producten met nederlanders met 2 paspoorten in de hoofdrol?

Dit vind ik dus zo"n onvolledig artikel. Ongeveer 20% van de nerderlandse bevolking heeft een migratieachtergrond waarvan 13% een niet westerse, dus gekleurde. Daar komen dan de gekleurde Nederlanders, hier geboren en getogen, hun ouders ook hier geboren bij. Dan heb je het zeker niet over 50 % van de totale bevolking.
Wanneer het artikel daar ook onderscheid in zou maken was het een ander verhaal, nu is het puur stemming makend.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:29

bigone schreef:
Regels gelden ook voor deze groep. Afstand houden is er één van. En om half twee moest je weggaan. Wanneer je het na ik weet niet hoeveel oproepen alsnog vertikt dan terecht dat je opgepakt word, ook al ben je 90 en loop je met een rollator . Je bent nooit te oud voor een strafblad of boete. Ik heb me doodgeërgerd aan al dat volk wat daar loopt te knuffelen en gratis knuffels uitdeelde. Het is maar goed dat Corona aardig op zijn retour is anders was het hierna wel weer fiks uit de klauwen gelopen .
oh dus jij vind bent het wel o.k als een 90 jarig iemand met een rollator een pak op zn sodemieter krijgt als deze demonstreerd waar hij voor staat?

En de al 2 weken durende demos van BLM daar erger jij je niet aan? Volgens mij hielden ze destijds op de Dam nou ook niet bepaald rekening met de anderhalve meter samenleving!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:31

Popstra, heb je een link naar het nieuwsbericht over deze 90-jarige man?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:38

Nee, kijk in het bericht van bigone, die schrijft dat het niet uit maakt of je nu 90 bent en met roll loopt. Maar je kon gister zat filmpjes zien hoor van ouderen die hard aan gepakt werden en ondersteboven gespoten door het water kanon. Was echt niet leuk om te zien.
Kijk maar, echt allemaal tuig die demonstranten :roll:
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... sdh54_G9YQ

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:46

Popstra schreef:
Nee, kijk in het bericht van bigone, die schrijft dat het niet uit maakt of je nu 90 bent en met roll loopt. Maar je kon gister zat filmpjes zien hoor van ouderen die hard aan gepakt werden en ondersteboven gespoten door het water kanon. Was echt niet leuk om te zien.
Kijk maar, echt allemaal tuig die demonstranten :roll:
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... sdh54_G9YQ

Leeftijd doet hier niet ter zake. Als de politie je sommeert om te vertrekken, dan doe je dat. Punt.
Het gaat hier bovendien om een demonstratie die vooraf al was verboden, uiteindelijk onder strikte voorwaarden toch voor een bepaalde duur gedoogd werd. Vervolgens worden de gestelde voorwaarden ook nog eens geschonden. Ja, dan kun je het krijgen. Ook als je 90, 13, wit, zwart of pimpelpaars bent.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:50

https://www.dumpert.nl/item/7935931_95fc758a

Hier nog een.
En tjongejonge, wat zijn jullie nu eensgezind joh!! Toen ondanks de Corona maatregelen de BLM demo was stonden jullie nog net niet te klappen voor ze!
En nu: regels zijn regels.
Echt mijn broek zakt hier van af in dit topic :r

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:58

Popstra schreef:

Hier nog een.
En tjongejonge, wat zijn jullie nu eensgezind joh!! Toen ondanks de Corona maatregelen de BLM demo was stonden jullie nog net niet te klappen voor ze!

Wie bedoel je met 'wij'? Ik heb bij de eerste massale BLM-demonstratie volgens mij precies hetzelfde gezegd als nu.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:58

maar dan advocaat van de duivel..:
waarom gaan die mensen niet weg? Waarom gaan ze in discussie met de ME?

Op het moment dat die er komen, is er al van alles aan vooraf gegaan.. ik denk dan dat je gewoon moet vertrekken... of zie ik dat nou zo krom?

elnienjo

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:25

Waarom zijn er geen waterkanonnen ingezet gedurende al die BLM riots?
Het is wel meten met twee maten geworden ondertussen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:34

Dat is de vraag omkeren...
AL die BLM riots (wat geen riots waren overigens) waren toegestaan omdat de capaciteit leek t voldoen. Toen Rotterdam moest stoppen, werden mensen ook gesommeerd te vertrekken of te verplaatsen, en toen gingen ze.. meen ik..? Of gingen die ook stenen gooien en schelden tegen agenten en ME?
Deze demo was van tevoren al níet toegestaan vanwege de opzet van de demo en de te verwachtte aantallen ..

Dus ik zie niet zo helemaal dat dit hetzelfde zou zijn?

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:36

elnienjo schreef:
Waarom zijn er geen waterkanonnen ingezet gedurende al die BLM riots?
Het is wel meten met twee maten geworden ondertussen.

Omdat die protesten wél waren toegestaan ;) Zit best een verschil tussen. Als een BLM protest niet was doorgegaan en mensen toch agressief hadden lopen doen als de politie vroeg om weg te gaan, was waarschijnlijk precies hetzelfde gebeurd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:37

In Rotterdam hebben ze vanalles lopen vernielen toen ze gesommeerd werden te vertrekken. En daar heb ik geen waterkanon gezien. Op de Dam was het nog erger, daar werd uberhaupt niets gedaan om de toeloop te stoppen en ze weg te krijgen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:39

Popstra schreef:

Hier nog een.

Koop een riem voor je broek, dat scheelt. Ik ben het ook niet met alles en iedereen eens, maar jij doet wel erg dramatisch.
En nee, ik stond zeker niet bijna te klappen voor de BLM demo, maar die misser in het beleid maakt niet dat nu alles maar kan. Er is van geleerd, met name: luister naar de politie, dan wordt je niet weggespoten met een waterkanon. En de politie doet niet aan leeftijdsdiscriminatie, dus ja, dan loopt opa wel een risico als ie stout is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:46

elnienjo schreef:
In Rotterdam hebben ze vanalles lopen vernielen toen ze gesommeerd werden te vertrekken. En daar heb ik geen waterkanon gezien. Op de Dam was het nog erger, daar werd uberhaupt niets gedaan om de toeloop te stoppen en ze weg te krijgen.

Geen waterkanon in rotterdam, maar wel politie.. En van wat ik zo net even van google afhaal gingen de mensen wel weg, en degene die dat niet deden werden door de politie 'begeleid'.. ook werd er door politie ingegrepen..

Ik snap niet zo goed waarom er onwaarheden verteld moeten worden?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:48

Popstra schreef:
bigone schreef:
Regels gelden ook voor deze groep. Afstand houden is er één van. En om half twee moest je weggaan. Wanneer je het na ik weet niet hoeveel oproepen alsnog vertikt dan terecht dat je opgepakt word, ook al ben je 90 en loop je met een rollator . Je bent nooit te oud voor een strafblad of boete. Ik heb me doodgeërgerd aan al dat volk wat daar loopt te knuffelen en gratis knuffels uitdeelde. Het is maar goed dat Corona aardig op zijn retour is anders was het hierna wel weer fiks uit de klauwen gelopen .
oh dus jij vind bent het wel o.k als een 90 jarig iemand met een rollator een pak op zn sodemieter krijgt als deze demonstreerd waar hij voor staat?

En de al 2 weken durende demos van BLM daar erger jij je niet aan? Volgens mij hielden ze destijds op de Dam nou ook niet bepaald rekening met de anderhalve meter samenleving!

Als er zulke beelden van een BLM demonstratie waren gemaakt waarbij mensen met veel pigment in hun huid in elkaar werden geslagen dan waren alle BLM afdelingen uit alle landen waar die BLM discussie speelt over Nederland heen gevallen. Hoe langer het duurt hoe duidelijker de hypocrisie er vanaf druipt.

Keihard op ouderen in slaan is gewoon zo ontzettend laf. Ik kan gewoon niet snappen dat zo iemand zichzelf nog onder ogen durft te komen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:50

"Keihard op ouderen inslaan" het wordt steeds erger... is dat in het verlengde van het bericht 'tien jarig meisje met bloemen werd geslagen" ? (wat ook niet helemaal waar is.... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:56

of je zet gewoon ouderen in/voorop in de hoop dat ze het kanon niet gebruiken!!!

wordt dat de nieuwe strategie van de relschoppers

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:59

Er waren heel veel hooligans in DH om te rellen. Als je dan moet vertrekken van de ME, dan ga je beter weg.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:59

Het is hun eigen risico, toch? Als alle ouderen nu opeens besluiten alles kapot te maken bijvoorbeeld, dan zou het laf zijn van de politie om in te grijpen? Kom op zeg, het zijn gewoon volwassenen die zelf wel kunnen inschatten of ze iets goed of fout doen. Wil je niet luisteren, dan moet je maar voelen, dat moeten ze inmiddels ook wel weten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:02

Overdrijven is ook een vak , kom maar op met het filmpje waarbij een meisje met bloemen, door haar rellende hooligan vader voor de hooligans word gezet en een klein drukkertje krijgt van de ME ( die duidelijk oplet dat hij het kind niet raakt ) . Koppen in de krant kind word in elkaar geslagen door ME.

Stemmingmakerij waar een aantal hier zich ook donders schuldig aanmaken . En ben je het er niet mee eens ben je meteen BLM aanhanger . Net zo erg als Afryre die iedereen die het niet eens is voor racist uitmaakt .
Ik heb geen enkele moeite met demonstraties mits toegestaan en demonstranten zich aan de regels houden. Welke organisatie dan ook maar geen openbaar feestje met knuffelende wildvreemden a 5000 man. Achterlijk en echt een dikke middelvinger naar mensen die zich wel aan de maatregelen houden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:08

Volgens mij is het niet eens een kind, t lijkt minstens een 30er.. die ook wederom, op de ME afloopt in plaats van de gevraagde andere kant.. Bloemen of niet, dan ben je gewoon een eigenwijs wijf... denk ik?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:15

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:18

Loretta schreef:
Oude man staat op pakt zijn fiets en wordt in elkaar geslagen.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0237895045

Dat is wat er gezegd word, hij kan ook geprobeerd hebben het park in te gaan . Zo kun je overal wel iets bij zetten om mensen te beïnvloeden .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:25

Loretta, je vond de demonstratie aan het begin van dit topic een heel erg signaal richting de zorg. Wat vind je van het onderwerp van deze demonstraties, of de handelswijze van deze demonstranten, namelijk het expres niet naleven van de coronamaatregelen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:28

Shadow0 schreef:
Loretta, je vond de demonstratie aan het begin van dit topic een heel erg signaal richting de zorg. Wat vind je van het onderwerp van deze demonstraties, of de handelswijze van deze demonstranten, namelijk het expres niet naleven van de coronamaatregelen?

Heb ik vanmorgen al gezegd. Ik vond en vind nog steeds dat deze demonstranten het nog bonter hebben gemaakt dan die lui op de dam. Bijna niemand had een mondkapje en ze liepen bewust dicht op elkaar terwijl er ruimte was. Maar dat had ik vanmorgen ook al geschreven.

Zie mijn reactie van 9:35