Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:14

Berdien schreef:
Daar ben ik inderdaad ook bang voor, dat het verschil dusdanig klein wordt dat Trump het aan gaat vechten en dan... dan zijn de gevolgen niet te overzien.

De manier waarop stemmers inderdaad worden tegengewerkt is ongekend. En dat noemt zich een democratie en 'leader of the free world' :n

Land of the free, jaja... en zich dan ook nog de greatest democracy in the world noemen.

Ik hoop inderdaad dat Biden wint en met een onbetwistbare meerderheid. Verwacht ook dat Trump zich niet gemakkelijk neerlegt bij verlies.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:25

8nnemiek schreef:
Zo kun je heel wat a4-tjes vullen inderdaad :=
Het terugdraaien van veel van Obama's regels zonder enige andere reden dan het schoppen tegen Obama vind ik ook zoiets.. Het verbieden van de wanpraktijken rondom de Tennessee walking horses was er ook zo eentje: https://www.wkms.org/post/first-week-tr ... y#stream/0
Waaróm zou je dat terugdraaien |o

Er zijn velen die dit niet weten. Als je ook maar enigszins gevoel in je donder hebt moet dit toch al genoeg zijn om die vent af te schrijven

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:54

En heel veel mensen interesseert het geen reet wat Trump roept of doet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:56

Ik zag gister een interessante anaylse van waarom de polls dit jaar
waarschijnlijk beter zijn dan in 2016. Zal het vanmiddag even opzoeken

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:29

Berdien schreef:
En toch.... toch zou ik er echt niet te hard vanuit gaan dat hij niet herkozen wordt. Ja, in de polls staat hij achter. Ja, hij zegt de meest idiote dingen. Ja, de dingen die hij heeft gedaan vallen veelal in de categorie 'twijfelachtig'.

Maar hem nu al als verliezer in de hoek wegzetten is imo echt niet verstandig. Ik denk dat echt nog geen gelopen race is, en dat hij een eventueel verlies ook zeker niet zonder meer zal aanvaarden.
Eens. Ik kan het niet goed onderbouwen, maar ik geloof pas dat ie heeft verloren als dit officieel bekend wordt.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:17

Ik had het er vanmorgen met mijn vriend over, maar die kon me niet echt een antwoord geven..

In sommige staten gelden de mail-in votes die binnen komen na election day wél mee in de tellingen wie er wint..
Maar is er een absolute eind datum waarneer deze niet meer gelden? Dus een absolute datum waarop de tellingen compleet zijn en het dus "écht" niet meer kan veranderen (er van uit gaande dat Trump niks tegenwerkt)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:58

Ailill schreef:
Haha, ik zie opeens een theekransje voor me, Trump en Wilders _O-

Boris ook even uitnodigen. Misschien een andere kapper deze keer.

Ik lees al een tijdje mee. Ik hou ook mn hart vast wat er gaat gebeuren. Mijn Amerikaanse collega is inmiddels al murw en laat zich er niet eens meer over uit, moe van de strijdlust die ze al jaren voert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:00

Dat is per staat verschillend, er zijn al een aantal rechtszaken over gevoerd voor verlenging van de telling en inkomende ballots. Toevallig een Republikeinse rechter wees het af. Twee democratische rechters gingen akkoord .

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:06

En er zijn staten waar ze pas op de dag van stemmen mogen gaan tellen, enorm handig.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:12

bigone schreef:
Dat is per staat verschillend, er zijn al een aantal rechtszaken over gevoerd voor verlenging van de telling en inkomende ballots. Toevallig een Republikeinse rechter wees het af. Twee democratische rechters gingen akkoord .

Dat gaat over de vraag of stemmen die na volgende week dinsdag pas binnenkomen, maar wel voor die tijd gepost zijn nog geldig zijn.

Normaal gesproken zouden de stemmen geteld moeten zijn voordat de kiesmannen de president kiezen. In het geval van Bush/Gore heeft het hooggerechtshof bepaald dat voor die datum de hertelling in Florida klaar moest zijn, waardoor er niet meer een goede hertelling gehouden kon worden en Gore zijn nederlaag erkende. Volgens mij heb ik laatst ergens gelezen dat de kiesmannen op de eerste woensdag na de derde maandag in december de president kiezen. Dat zou betekenen dat ze ongeveer een maand de tijd hebben om de stemmen te tellen. Maar dat is dus heel erg afhankelijk van de ruimte die het hooggerechtshof hierin biedt en Kavanaugh heeft al laten merken dat hij een voorstander is van het beperken van de tijd dat er geteld mag worden.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:20

Dan maar hopen dat er geen idiote eisen of beperkingen worden gesteld aan vrijwilligers die willen bijdragen aan het op tijd tellen van de stemmen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:19

Er staan korte filmpjes op nos.nl , elke keer twee Amerikanen die uitleggen waarom en op wie ze stemmen. Een man zei dat het document waarin Biden, zijn broers en zoon beschuldigd worden van misdaden blijkbaar alleen bij Foxnews was en nu plotseling kwijt is en er ook geen kopie is. Het is toch echt ongelooflijk hoeveel leugens er verspreid worden om Trump in het zadel te houden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:22

Jup.. "kwijt geraakt in de post" :') Sure..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:59

Een nieuwsbericht dat de Amerikaanse supermarktketen Wallmart wapens uit de schappen haalt ivm de presidentsverkiezingen en dan begint dat bericht met beelden opgenomen op Utrecbt Centraal. Vreemde keuze van
beelden.

https://youtu.be/-ERWV-dX1es

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:06

Loretta schreef:
Een nieuwsbericht dat de Amerikaanse supermarktketen Wallmart wapens uit de schappen haalt ivm de presidentsverkiezingen en dan begint dat bericht met beelden opgenomen op Utrecbt Centraal. Vreemde keuze van
beelden.

Zijn dat geen Amerikaanse staatsburgers die in Nederland wonen en toch willen stemmen, op Utrecht centraal bijv?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:10

IMANDRA schreef:
Loretta schreef:
beelden.

Zijn dat geen Amerikaanse staatsburgers die in Nederland wonen en toch willen stemmen, op Utrecht centraal bijv?

Weet ik niet. Op tafel ligt een Nederlands bord stemdistrict 186.
Het lijken wel stock beelden. Maar ik vind het heel verwarrend een bericht over de VS en dan zie ik beelden van Utrecht Centraal.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:37

Ik moet hier zó vreselijk hard om lachen, Trump: We zullen de eerste zijn met een astronaut op mars, in God vertrouwen wij |o |o |o

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:39

We have made America proud and great again, raap me op :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:40

En dan sluiten ze af met een 'dansende' Trump op YMCA _O- *\%/* _O- *\%/* _O-

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:42

Misschien kan hij een Trump-kolonie stichten op Mars. Matt Damon danste daar ook immers ook al rond op foute disco (The Martian). Zijn we daar ook weer van af.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:31

Ailill schreef:
Berdien schreef:
En toch.... toch zou ik er echt niet te hard vanuit gaan dat hij niet herkozen wordt. Ja, in de polls staat hij achter. Ja, hij zegt de meest idiote dingen. Ja, de dingen die hij heeft gedaan vallen veelal in de categorie 'twijfelachtig'.

Maar hem nu al als verliezer in de hoek wegzetten is imo echt niet verstandig. Ik denk dat echt nog geen gelopen race is, en dat hij een eventueel verlies ook zeker niet zonder meer zal aanvaarden.
Eens. Ik kan het niet goed onderbouwen, maar ik geloof pas dat ie heeft verloren als dit officieel bekend wordt.

Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat mensen die een winkel hebben, restaurant of andere beroep waarbij corona maatregelen failsement betekent of dik in de schulden mogelijk juist op Trump stemmen.

Het is maar net wat jou belangen zijn. Eigenlijk is het grootste probleem dat men maar kan kiezen uit twee kandidaten waardoor in zulke gevallen moet kiezen uit de minste kwade dan dat je opzoek kan gaan naar een president die het beste bij je past.

Ik verwacht nu dat alle anti corona mensen massaal op Trump zullen stemmen. En ik denk dat dit ook geld voor alle mensen die een hobby met vuurwapens hebben of in de handel of verkoop van zitten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:13

Alleen is de grote meerderheid van de Amerikanen, afhankelijk van het onderzoek tussen de 60 en 80%, het juist niet eens met Trump zijn aanpak van de coronacrisis, dat is nou net de reden waarom hij zoveel achterstand in de peilingen heeft.

Wat de wapens betreft, het recht op het dragen daarvan staat in de grondwet. En met zes conservatieve rechters heeft de 2A beweging geen angst meer dat die rechten beknot gaan worden. Net als de evangelicals, hoeven ze niet meer op Trump te stemmen, ze hebben de buit al binnen. Wat dat betreft had Trump de benoeming beter over de verkiezingen heen kunnen tillen. Dan had hij alle conservatieve groepen gedwongen om hem weer in het witte huis te krijgen. Nu kunnen die groepen hun afkeer van Trump laten blijken, door niet te stemmen. Ze hebben al wat ze wilden, een conservatieve meerderheid in het hooggerechtshof. Dus onwelgevallige wetgeving wordt nu toch wel afgeschoten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:56

Tja, dat is ook een bok van jewelste . Ontzettend dom van zijn adviseurs maar ja, dat zijn de afgelopen vier jaar allemaal jaknikkers geworden want Trump kan niet tegen kritiek.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:09

Vannacht had hij weer een nieuw dieptepunt. Volgens hem is het de schuld van de artsen dat er zoveel coronadoden geregistreerd worden. Ze geven corona namelijk als doodsoorzaak op omdat ze daar meer geld voor krijgen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:20

Karl66 schreef:
Vannacht had hij weer een nieuw dieptepunt. Volgens hem is het de schuld van de artsen dat er zoveel coronadoden geregistreerd worden. Ze geven corona namelijk als doodsoorzaak op omdat ze daar meer geld voor krijgen...

Dat van het geld klopt, per behandelde coronapatient ( mits verzekerd via Medical nogwat) krijgen ze 2000 dollar extra.Trump heeft daar zelf voor getekend .
Maar dat betekend niet dat ze coronapatienten opvoeren om geld binnen te harken, medici zijn woest.