Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Hannanas

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:33

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:33

Word een beetje moe van al die Trump dingetjes op Fb enz

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:31

De oplossing: dan kijk je ze niet.

Ik vind die make-over wel hilarisch :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:41

rapido schreef:
Word een beetje moe van al die Trump dingetjes op Fb enz

Echt? Ik vind het wel mooi om te zien hoe de persoon Trump mensen brengt tot grootste creatieve uitingen.

Ik vind het ook heel boeiend om te lezen (wellicht niet op FB maar op media die verder gaan dan een oneliner en een emoticon) dat mensen samen beginnen te analyseren wat er mis is met de manier waarop in de VS jarenlang politiek bedreven is. Al ware het maar omdat wij in NL na 15 maart een soortgelijke discussie gaan krijgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:48

(Huh, het is vast niet mogelijk om al voor 15 maart te leren van andermans fouten?)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:51

Shadow0 schreef:
(Huh, het is vast niet mogelijk om al voor 15 maart te leren van andermans fouten?)

Voor ons hier op Bokt als 'mini-maatschappij' wellicht nog wel, maar zowel 'de politiek' als ook 'popular opinion' zijn volgens mij olietankers. Die veranderen niet zomaar van koers. Bovendien zit de politiek volgens mij nu in 'verkiezingsmodus': veel beloftes en goedkoop scoren over de rug van je tegenstander.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:37

Blue_Eyes schreef:
De oplossing: dan kijk je ze niet.

Kijk ze ook niet, scrol er overheen
Net zo vermoeiend als het zwarte Pieten gedoe

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:43

Zou Trump zichzelf als God beschouwen, zelfs verheven boven de VS?

deze foto zag ik langskomen ergens.
Afbeelding
Republican presidential debate in Las Vegas uitgezonden door CNN op 15 december 2015..

Waarom 'pledgen' alle mensen daar behalve trump, terwjil dat pledgen juist zo belangrijk geacht wordt..
voelt hij zich daar verheven boven 'vaderland'?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:57

Cowboy55 schreef:
Ik vind het wel mooi (...) dat mensen samen beginnen te analyseren wat er mis is met de manier waarop in de VS jarenlang politiek bedreven is. Al ware het maar omdat wij in NL na 15 maart een soortgelijke discussie gaan krijgen.

We hebben hier in Nederland in 1916 het vrouwenkiesrecht ingevoerd en het districtenstelsel afgeschaft.

Voordeel van evenredige vertegenwoordiging is dat het eerlijker is.
Ik heb hier al eens de stad Austin genoemd. De stad is 'linkser' dan het ommeland. For some reason or the other is het niet dat Austin 1 eigen district is (wat erg goed kan), nee - de stad is verdeeld in 5 taartpunten met een lap ommeland erbij. En het is erg zeldzaam dat er ook maar 1 district 'democratisch' wordt.
En zou je iets anders willen stemmen dan rep or dem - de kans is levensgroot dat je stem in wezen weggegooid is, de kans dat de kandidaat van jouw keuze 'het wordt' is klein.

En in al die dichotomieen hebben ze nu een president waar de republikeinse partij niet eens blij mee is.
Hoe zot kun je zijn...

Die discussie hoeven wij niet meer te voeren, wij hebben dat vermaledijde systeem al meer dan een eeuw niet meer.

Overigens vind ik dat dit soort discussies 1) altijd en 2) extra intens voor de verkiezingen gehouden moeten worden. ;)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:06

Echt heel slecht, maar ik heb met Trump het idee dat ik naar het tweede deel van de film Bruce almighty aan het kijken ben..

Genieten van de macht die je hebt, zonder stil te staan bij de mondiale gevolgen..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:45

Janneke2 schreef:
Cowboy55 schreef:
Ik vind het wel mooi (...) dat mensen samen beginnen te analyseren wat er mis is met de manier waarop in de VS jarenlang politiek bedreven is. Al ware het maar omdat wij in NL na 15 maart een soortgelijke discussie gaan krijgen.

We hebben hier in Nederland in 1916 het vrouwenkiesrecht ingevoerd en het districtenstelsel afgeschaft.

Voordeel van evenredige vertegenwoordiging is dat het eerlijker is.
Ik heb hier al eens de stad Austin genoemd. De stad is 'linkser' dan het ommeland. For some reason or the other is het niet dat Austin 1 eigen district is (wat erg goed kan), nee - de stad is verdeeld in 5 taartpunten met een lap ommeland erbij. En het is erg zeldzaam dat er ook maar 1 district 'democratisch' wordt.
En zou je iets anders willen stemmen dan rep or dem - de kans is levensgroot dat je stem in wezen weggegooid is, de kans dat de kandidaat van jouw keuze 'het wordt' is klein.

En in al die dichotomieen hebben ze nu een president waar de republikeinse partij niet eens blij mee is.
Hoe zot kun je zijn...

Die discussie hoeven wij niet meer te voeren, wij hebben dat vermaledijde systeem al meer dan een eeuw niet meer.

Overigens vind ik dat dit soort discussies 1) altijd en 2) extra intens voor de verkiezingen gehouden moeten worden. ;)

De discussie hoeft niet over het systeem te gaan inderdaad. Maar na de Brexit en Trump krijgen we op 15 maart weer een uiting van boze (witte) mensen tegen de gevestigde politieke orde. Nou heb ik an sich niks tegen de uiting -reuring is goed wat mij betreft- maar wel de richting die gekozen wordt met die uiting.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:15

Hebben jullie al meegekregen dat er 7 moslim landen zijn waar een ban op zit, vanaf nu al.
Mensen uit die landen mogen Amerika niet meer in, ook niet als ze daar wonen en even naar hun thuisland zijn geweest, ze kunnen niet meer terug, visums zijn ingetrokken.

Ik ben benieuwd wanneer de republikeinen nu wakker worden en er een rem op gaan zetten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:35

spatter schreef:
Hebben jullie al meegekregen dat er 7 moslim landen zijn waar een ban op zit, vanaf nu al.
Mensen uit die landen mogen Amerika niet meer in, ook niet als ze daar wonen en even naar hun thuisland zijn geweest, ze kunnen niet meer terug, visums zijn ingetrokken.

Ik ben benieuwd wanneer de republikeinen nu wakker worden en er een rem op gaan zetten.

Waar heb je dat stuk gelezen dat mensen die al in de VS zaten maar even weg waren niet meer terug mogen? Ik kan het niet vinden.....

Edit: ik lees wel bij Reuters dat Amerikaanse juristen Green Card holders uit de 7 landen adviseren om even goed advies in te winnen bij Immigration Lawyers voordat ze de VS uit gaan.....maar dat heeft er vooral mee te maken dat de details van het besluit van Trump volstrekt onduidelijk zijn......
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 28-01-17 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:40

Volgens mij gaat het om nieuwe immigratieaanvragen, maar ik lees op twitter het een en ander over oa Iraanse journalisten die apart worden genomen bij het aankomen in Amerika

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:39

Cowboy55 schreef:
De discussie hoeft niet over het systeem te gaan inderdaad. Maar na de Brexit en Trump krijgen we op 15 maart weer een uiting van boze (witte) mensen tegen de gevestigde politieke orde. Nou heb ik an sich niks tegen de uiting -reuring is goed wat mij betreft- maar wel de richting die gekozen wordt met die uiting.

Ik werd er van de week aan herinnerd: het woord 'newspeak' komt uit 1984, dwz de roman van George Orwell. Dat detail was weggezakt.

Maar wat boze witte Nederlanders in 's hemelsnaam zouden moeten hebben tegen "de gevestigde politieke orde" ontgaat mij.
(Ja, velen geloven Wilders, dat weet ik. En velen snappen nauwelijks hoe onze democratie werkt, wat hen extra kwetsbaar voor leugens maakt. Dat weet ik ook.)

Witte heteromannen met bakken geld, meaning de vvd en consorten (pvv, cda) maken hier al sinds jaren en jaren de dienst uit.
Heb dan het benul en de eerlijkheid om toe te geven 1) dat de hemel niet op aarde is en 2) dat jouw eigen mensen aan het roer stonden en 3) dat anderen de klappen op hebben gevangen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:04

spatter schreef:

Je moet het wel even goed neer zetten namelijk dat er alleen mensen de USA binnen mogen die het land support gevén en lief hebben. Ook de christelijke minderheden uit de moslim landen zijn gewoon welkom. en heel eerlijk, zo kwalijk is dit toch niet?!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:05

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:30

rapido schreef:
spatter schreef:

Je moet het wel even goed neer zetten namelijk dat er alleen mensen de USA binnen mogen die het land support gevén en lief hebben. Ook de christelijke minderheden uit de moslim landen zijn gewoon welkom. en heel eerlijk, zo kwalijk is dit toch niet?!

Je maakt een grapje, toch? Dit zijn bijna letterlijk WO2 Nazi praktijken. Alle alarmbellen gaan hier rinkelen.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:09

rapido schreef:
spatter schreef:

Dus letterlijk alle moslims uit deze 7 landen (en wereldwijd) zouden de USA geen support geven en de USA niet lief hebben? (Waar baseer je dit überhaupt op?) Deze mensen zijn daarom dus niet welkom? En dat vind jij 'niet zo kwalijk'? :?

Ik las toevallig even het topic en wilde mij eigenlijk niet mengen in een discussie, maar hiervan valt mijn mond echt open.. :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:13

Alsof d'r niet genoeg mensen uit andere landen zijn die stennis willen schoppen in Amerika. Heel erg generaliserend allemaal

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:33

hoezo?? In Europa zijn ook zat landen of neem Australië die geen vluchtelingen of immigranten opnemen.Nu zet Trump er een stop op ( voor 3 maanden) en dan is het plots belachelijk en word het breed uit gemeten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:40

rapido schreef:
spatter schreef:

je bedoelt amerika zo lief hebben dat je niet pledged?
zie mijn foto even erboven.. is het pledgen niet juist eer bewijzen aan de amerika en je liefde ervoor uiten?

christelijke minderheden uit moslimlanden .. en hoe ga je dit bewijzen dan?
in indonesie slapen een moslima van 80 samen met een katholiek vrouw van 80 samen in de zelfde kamer van het openbare 'bejaardentehuis'.. je kunt aan hun neus niet zien wie islamitisch is..
en een hoofddoekje is niet verplicht.. evenals het in het christendom niet verboden is (sterker nog, zie de amish, daar dragen de vrouwen ook hoofdbedekking.. dus zelfs op basis daarvan kun je niets zeggen).

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:42

purny schreef:

je mag alleen boarden als het 'zeker' is dat je ook voet in het land van bestemming mag zetten in principe.. als de nieuwe regels inhoud dat de passagier daar geweigerd wordt, moet klm hem mee terugnemen in feite (of ze krijgen een dikke boete omdat ze iemand overgebracht hebben die al wettelijk gezien geen toegang zou hebben).

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:49

ach, ze krijgen een bijbeltest of zo lees ik tussen de regels door..
arme mensen die dan atheist zijn..

nederland zou maar in syrie zijn, kan half bokt amerika niet meer in omdat ze atheist zijn en dus niet voldoende kennis hebben om een 'christelijke' test te halen..

tis toch van de zotte... als je thuis christelijk bent opgevoed maar je doet er nauwelijks iets mee.. dan haal je het waarschijnlijk ook niet.

lol ik denk dat ze blijkbaar deze 7 leefregels zelf even vergeten als 'christenen'.

http://usuncut.com/politics/7-bible-ver ... -refugees/

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:52

Een bijbeltest! Alsof men zelf maar een flauw benul heeft wat er in de bijbel staat. (Iets met vang de daklozen op, voed de hongerigen, behandel uw naaste gelijk uwzelve, geen valse getuignis tegen uw buurman houden, niet andermans vrouw begeren.)

rapido schreef:

Onjuist.

Ook mensen met visa en greencards (dus mensen die allang beoordeeld zijn) worden geweigerd. Naar religie wordt niet gekeken, naar land van herkomst wel. En, klein detail, de landen van herkomst van de daadwerkelijke kapers van 9/11 worden helemaal niet geweerd. (Heel toevallig heeft Trump daar zaken.)

Verder toont Amerika volgens mij al jaren aan dat ze helemaal geen buitenlandse terroristen nodig hebben om veel dodelijke slachtoffers te hebben, want mass shootings gebeuren met regelmaat. Als de veiligheid van mensen werkelijk het doel zou zijn, dan zou men wellicht wat wapenwetgeving kunnen beperken, en wat betere gezondheidszorg, dat redt aanzienlijk meer levens. Maar dat is niet het doel, het aanjagen van internationale spanning blijkbaar wel. (Want hee, meer internationale spanning, daar wordt het veiliger van. Toch?)