https://www.facebook.com/gq/videos/10155709166153098/
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rapido schreef:Word een beetje moe van al die Trump dingetjes op Fb enz
Shadow0 schreef:(Huh, het is vast niet mogelijk om al voor 15 maart te leren van andermans fouten?)
Cowboy55 schreef:Ik vind het wel mooi (...) dat mensen samen beginnen te analyseren wat er mis is met de manier waarop in de VS jarenlang politiek bedreven is. Al ware het maar omdat wij in NL na 15 maart een soortgelijke discussie gaan krijgen.
Janneke2 schreef:Cowboy55 schreef:Ik vind het wel mooi (...) dat mensen samen beginnen te analyseren wat er mis is met de manier waarop in de VS jarenlang politiek bedreven is. Al ware het maar omdat wij in NL na 15 maart een soortgelijke discussie gaan krijgen.
We hebben hier in Nederland in 1916 het vrouwenkiesrecht ingevoerd en het districtenstelsel afgeschaft.
Voordeel van evenredige vertegenwoordiging is dat het eerlijker is.
Ik heb hier al eens de stad Austin genoemd. De stad is 'linkser' dan het ommeland. For some reason or the other is het niet dat Austin 1 eigen district is (wat erg goed kan), nee - de stad is verdeeld in 5 taartpunten met een lap ommeland erbij. En het is erg zeldzaam dat er ook maar 1 district 'democratisch' wordt.
En zou je iets anders willen stemmen dan rep or dem - de kans is levensgroot dat je stem in wezen weggegooid is, de kans dat de kandidaat van jouw keuze 'het wordt' is klein.
En in al die dichotomieen hebben ze nu een president waar de republikeinse partij niet eens blij mee is.
Hoe zot kun je zijn...
Die discussie hoeven wij niet meer te voeren, wij hebben dat vermaledijde systeem al meer dan een eeuw niet meer.
Overigens vind ik dat dit soort discussies 1) altijd en 2) extra intens voor de verkiezingen gehouden moeten worden.
spatter schreef:Hebben jullie al meegekregen dat er 7 moslim landen zijn waar een ban op zit, vanaf nu al.
Mensen uit die landen mogen Amerika niet meer in, ook niet als ze daar wonen en even naar hun thuisland zijn geweest, ze kunnen niet meer terug, visums zijn ingetrokken.
Ik ben benieuwd wanneer de republikeinen nu wakker worden en er een rem op gaan zetten.
Cowboy55 schreef:De discussie hoeft niet over het systeem te gaan inderdaad. Maar na de Brexit en Trump krijgen we op 15 maart weer een uiting van boze (witte) mensen tegen de gevestigde politieke orde. Nou heb ik an sich niks tegen de uiting -reuring is goed wat mij betreft- maar wel de richting die gekozen wordt met die uiting.
spatter schreef:Hebben jullie al meegekregen dat er 7 moslim landen zijn waar een ban op zit, vanaf nu al.
Mensen uit die landen mogen Amerika niet meer in, ook niet als ze daar wonen en even naar hun thuisland zijn geweest, ze kunnen niet meer terug, visums zijn ingetrokken.
Ik ben benieuwd wanneer de republikeinen nu wakker worden en er een rem op gaan zetten.
rapido schreef:spatter schreef:Hebben jullie al meegekregen dat er 7 moslim landen zijn waar een ban op zit, vanaf nu al.
Je moet het wel even goed neer zetten namelijk dat er alleen mensen de USA binnen mogen die het land support gevén en lief hebben. Ook de christelijke minderheden uit de moslim landen zijn gewoon welkom. en heel eerlijk, zo kwalijk is dit toch niet?!
rapido schreef:spatter schreef:Hebben jullie al meegekregen dat er 7 moslim landen zijn waar een ban op zit, vanaf nu al.
Je moet het wel even goed neer zetten namelijk dat er alleen mensen de USA binnen mogen die het land support gevén en lief hebben. Ook de christelijke minderheden uit de moslim landen zijn gewoon welkom. en heel eerlijk, zo kwalijk is dit toch niet?!
purny schreef:
rapido schreef:Je moet het wel even goed neer zetten namelijk dat er alleen mensen de USA binnen mogen die het land support gevén en lief hebben. Ook de christelijke minderheden uit de moslim landen zijn gewoon welkom. en heel eerlijk, zo kwalijk is dit toch niet?!