Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
F_Orumster schreef:@Raponsje, ik vraag me af in hoeverre de slecht getrainde rebellen niet rare fratsen aan het uithalen zijn vanuit het trauma dat ze opgelopen hebben. Met het besef niet meer alleen gestreden te hebben voor hun ideeën maar ook een grote oorlogsmisdaad te hebben gepleegd.
(Dit is geen tegen- of voorbericht op jouw bericht hoor, gewoon brainstormen).
flamejessy schreef:Onschuldig totdat het tegendeel bewezen is…
Verschrikkelijk wat er gebeurd is met vlucht MH017. Natuurlijk moet de dader of daders gestraft worden voor hun acties maar laten we in onze woede de feiten niet vergeten en pas een conclusie trekke wanneer alle feiten boven tafel zijn.
Vele oorlogen zijn begonnen met voorbarige conclusies en laat deze ramp niet uitlopen tot meer ellende.
Nadat de democratisch gekozen president van Ukraine is afgezet door een militie in Kiev (Dezelfde militie die wij nu de regering noemen) splits een deel van het land, namelijk de Krim zich af met meer dan 95% van de stemmen. Het bericht dat Rusland de Krim heeft “gestolen” is dus een beetje ongegrond. Stel dat het Nederlandse deel van België ineens bij Nederland wilt horen met 95% van de stemmen in een referendum en wij gaan hiermee akkoord, zijn wij dan ook “slecht”.
Vervolgens zien we constant in het nieuws dat Rusland wapens levert aan de separatisten in Ukraine.
Dit is iets waar Amerika ook niet voor terugdeinst door wapens te leveren aan bijv.: Israël, de rebellen in Syrië en de hulp aan Kiev.
Waarom is het voor Amerika geen probleem om zich met de hele wereld te bemoeien maar mag Rusland zich niet bemoeien met zijn eigen grensgebied waar eigen burgers wonen?
Nu het belangrijkste punt:
Wat voor een voordeel behaald Rusland (of de separatisten) aan het neerhalen van een commercieel vliegtuig?
Wat heeft het westen (samen met door het westen gesteunde Kiev) dan aan het neerhalen van dit toestel?
1. Wanneer de NAVO Kiev extra wilt bewapenen zal niemand hier nu iets van zeggen.
2. Israël rijdt tijdens deze afleiding met tanks de grens van Gaza over.
3. De deze week opgerichte BRICS bank komt zo onder spanning te staan.
Conclusie: Ga niet zomaar af of de berichten van “Amerikaanse Veiligheidsdiensten” maar concludeer pas wanneer je alle feiten kent.
http://www.reuters.com/article/2014/03/ ... E820140316
http://en.wikipedia.org/wiki/Israel%E2% ... _relations
http://www.reuters.com/article/2014/01/ ... S320140127
http://rt.com/news/163564-obama-ukraine-military-aid
LadyMadonna schreef:Toch ben ik geloof ik een van de weinige die de rebellen niet als grote boemannen ziet.
- de lichamen die geborgen konden worden zijn geborgen in de trein, op afwachting van experts
De zwarte dozen zijn geborgen, op afwachting van experts.
Ik kan ze best begrijpen, hun hebben met veel pijn en moeite, bloed zweet en tranen, dit stuk grond veroverd, dat staan ze niet zomaar af. Dus mensen zijn "welkom", maar op hun voorwaarden.
Dat er geplunderd is, geld, sieraden, credit cards, paspoorten... Is walchelijk, maar toch ook weer begrijpelijk.
Die mensen hebben níks.
Als er hier een Russisch vliegtuig neer stort zetten we daar ook onze eigen mensen op
flamejessy schreef:de mensen uit Ukraine willen bij Rusland horen. Dit mag niet van Europa en Amerika. Maar nu deze mensen iets verkeerd gedaan hebben(volgens Amerika want er is nog niks onderzocht.)
Krijgt Rusland de schuld..
Heel krom..
flamejessy schreef:de mensen uit Ukraine willen bij Rusland horen. Dit mag niet van Europa en Amerika. Maar nu deze mensen iets verkeerd gedaan hebben(volgens Amerika want er is nog niks onderzocht.)
Krijgt Rusland de schuld..
Heel krom..
N0a schreef:OVSE krijgt nu begeleiding van de Berkut. (Soort van ME) Hopelijk gaat dat niet escaleren daar met die rebellen.
flamejessy schreef:de mensen uit Ukraine willen bij Rusland horen.
Citaat:Dit mag niet van Europa en Amerika.
Raponsje schreef:N0a schreef:OVSE krijgt nu begeleiding van de Berkut. (Soort van ME) Hopelijk gaat dat niet escaleren daar met die rebellen.
Heel fijn dat er versterking is.
Aan de andere kant, bewoners, boeren en rebellen hebben daar al alles geplunderd en veranderd.
Er is niet echt meer bewijs te vinden of iets vast te stellen op het rampgebied.
flamejessy: Rusland heeft hen voorzien van wapens.
Plus de leiders zijn Russen en opgeleid in Rusland.
Poetin staat vierkant achter de rebellen en daarom krijgt Rusland de schuld.