Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:51

@nobility, inderdaad,Je kan geen afscheid nemen, het is gewoon in 1x voorbij met de grote kans dat je dus het lichaam niet meer kan zien. En dan inderdaad ook nog horen dat er mensen aan het plunderen zijn. Ik zou niet weten hou ik het een plekje zou kunnen geven. Daarom ben ik ook zo dankbaar dat er geen bekende van mij in het vliegtuig zat. Maar echt verschrikkelijk voor alle nabestaanden, niet te bevatten, ik blijf er inderdaad ook maar aan denken. Natuurlijk weet je dat het altijd fout kan gaan, maar een technisch probleem kan vaak niet te voorkomen zijn, maar zo iets. Vreselijk :n
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:54

F_Orumster schreef:
@Raponsje, ik vraag me af in hoeverre de slecht getrainde rebellen niet rare fratsen aan het uithalen zijn vanuit het trauma dat ze opgelopen hebben. Met het besef niet meer alleen gestreden te hebben voor hun ideeën maar ook een grote oorlogsmisdaad te hebben gepleegd.

(Dit is geen tegen- of voorbericht op jouw bericht hoor, gewoon brainstormen).

De rebellen schijnen wel getraind te zijn. De meeste leiders van de rebellen hebben al eerder een oorlog meegemaakt en komen uit Rusland.

Ook hebben meerdere westerse soldaten al aangegeven dat de missle waarmee het vliegen is neergehaald alleen bediend kan worden wanneer je daar ook voor getraind bent.

Eén van de rebellen leiders gebruikt een bijnaam die in het Nederlands vertaald "schietgraag" betekent.
Zal zometeen even kijken of ik terug kan vinden wie dat is. Nu eerst even wat eten.
Laatst bijgewerkt door Raponsje op 20-07-14 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:55

Ik schreef: 'een soort van Robin Hood achtige figuren'. Ik kan zo snel niet de specifieke berichten vinden, maar er is voorbij gekomen dat ze uit respect de lijken weg hebben gehaald. En voor sommige mensen begrijpelijke redenen waarom ze onderzoekers niet toelaten.

Ik heb daar echt mijn twijfels bij, denk eerder dat er geprobeerd wordt bewijsmateriaal te verdoezelen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:02

Suelza schreef:
Maar nog wel in handen van de rebellen?

Ja, de hulpverleners moesten ze afstaan aan de rebellen. Begin er een beetje een hard hoofd in te krijgen dat Nederland de slachtoffers terug krijgen.

N0a

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:04

15u37

De Verenigde Staten hebben de plaats in het oosten van Oekraïne opgespoord waarvandaan donderdag de raket is afgevuurd naar het vliegtuig van Malaysia Airlines. Ook is er bewijs dat pro-Russische separatisten het vliegtuig boven Oekraïne hebben neergehaald met een raketsysteem dat uit Rusland kwam. Dat heeft de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, John Kerry, zojuist gezegd in een interview met CNN.

'Het is behoorlijk duidelijk dat dit een systeem was dat was overgebracht vanuit Rusland', aldus Kerry. Hij liet weten dat het bewijs dat op dit moment beschikbaar is 'duidelijk wijst op de separatisten'.
Volgens Kerry staat het vast dat de afgelopen maand een stroom van wapens en een konvooi van ongeveer 150 voertuigen met onder meer militair personeel, raketlanceerinstallaties en artillerie uit Rusland naar het oosten van Oekraïne is gegaan.

Dus dat ze bewijs vernietigen is in mijn ogen vrij zinloos..

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:10

NOa, als dat vaststaat dan is Rusland toch mede verantwoordelijk voor deze oorlogsmisdaad?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:10

Bewijzen vernietigen geloof ik ook niet helemaal in. Er is idd met de satellieten duidelijk vast te stellen waar en door wie het is afgevuurd. Dat ze zichzelf hebben verrijkt (zowel seperatisten als de Oekraïners zelf) met persoonlijke bezittingen van de slachtoffers ben ik wel zeker van. Walgelijk idd, volgens onze maatstaven.

Mijn ogen zijn heel erg geopend door het boek: Is dit een mens? Van Primo Levi.
Waargebeurd en beschrijft precies wat honger, angst en de drang om te overleven doet met mensen.

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:11

Onschuldig totdat het tegendeel bewezen is…
Verschrikkelijk wat er gebeurd is met vlucht MH017. Natuurlijk moet de dader of daders gestraft worden voor hun acties maar laten we in onze woede de feiten niet vergeten en pas een conclusie trekke wanneer alle feiten boven tafel zijn.

Vele oorlogen zijn begonnen met voorbarige conclusies en laat deze ramp niet uitlopen tot meer ellende.

Nadat de democratisch gekozen president van Ukraine is afgezet door een militie in Kiev (Dezelfde militie die wij nu de regering noemen) splits een deel van het land, namelijk de Krim zich af met meer dan 95% van de stemmen. Het bericht dat Rusland de Krim heeft “gestolen” is dus een beetje ongegrond. Stel dat het Nederlandse deel van België ineens bij Nederland wilt horen met 95% van de stemmen in een referendum en wij gaan hiermee akkoord, zijn wij dan ook “slecht”.

Vervolgens zien we constant in het nieuws dat Rusland wapens levert aan de separatisten in Ukraine.
Dit is iets waar Amerika ook niet voor terugdeinst door wapens te leveren aan bijv.: Israël, de rebellen in Syrië en de hulp aan Kiev.

Waarom is het voor Amerika geen probleem om zich met de hele wereld te bemoeien maar mag Rusland zich niet bemoeien met zijn eigen grensgebied waar eigen burgers wonen?

Nu het belangrijkste punt:
Wat voor een voordeel behaald Rusland (of de separatisten) aan het neerhalen van een commercieel vliegtuig?

Wat heeft het westen (samen met door het westen gesteunde Kiev) dan aan het neerhalen van dit toestel?
1. Wanneer de NAVO Kiev extra wilt bewapenen zal niemand hier nu iets van zeggen.
2. Israël rijdt tijdens deze afleiding met tanks de grens van Gaza over.
3. De deze week opgerichte BRICS bank komt zo onder spanning te staan.

Conclusie: Ga niet zomaar af of de berichten van “Amerikaanse Veiligheidsdiensten” maar concludeer pas wanneer je alle feiten kent.

http://www.reuters.com/article/2014/03/ ... E820140316
http://en.wikipedia.org/wiki/Israel%E2% ... _relations
http://www.reuters.com/article/2014/01/ ... S320140127
http://rt.com/news/163564-obama-ukraine-military-aid

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:11

Het is toch logisch dat die lijken daar weg moeten? Wat denk je wat een broedhaard voor ziekten dat zijn?
De media wil heel graag dat we de esperantisten verschrikkelijke mensen vinden, ik twijfel daaraan.
Oh en diegene die vroeg wat ik lees: ik lees zo ongeveer alles wat los en vast zit, vind het niet nodig om me daarover te verantwoorden.
Ik wordt naïef genoemd, omdat ik zelf probeer te denken...
Klakkeloos achter de media aanlopen en er vanuit gaan dat alles wat in de media komt ook waar is, is denk ik een stuk naïever.

Wat nou als zowel Poetin, Ukraine, en de separisten niet aan boord waren, maar wel een zelfmoord terrorist die Nederland pijn wil doen?
Is zomaar een theorie... En geen onmogelijke theorie.
Dat het vliegtuig is neergeschoten is nog steeds geen feit

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:13

Ik vind juist dat ze juist redelijk snel gewerkt hebben met het bergen van de vele slachtoffers.

Niet niks 298 lichamen/lichaamsdelen verspreid over 11 km, overal her en der...ga dat maar eens bergen in 2 dagen, en dan in zo'n gebied!!
En zo'n pretje is dat bergen niet, als je weet wat je allemaal aantreft en de stank is niet te harden.
Respect voor deze mensen!!!

Zo te horen hebben ze al een hele hoop gevonden/geborgen en die koeltreinen zijn in deze ook een prima oplossing.
De facliteiten zullen er nl niet zijn om zoveel slachtoffers te bergen.
Ik denk dat dat lichamen slepen nogal uit zijn verband is gerukt door de media, dit was noodzakelijk.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:19

OVSE krijgt nu begeleiding van de Berkut. (Soort van ME) Hopelijk gaat dat niet escaleren daar met die rebellen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:20

flamejessy schreef:
Onschuldig totdat het tegendeel bewezen is…
Verschrikkelijk wat er gebeurd is met vlucht MH017. Natuurlijk moet de dader of daders gestraft worden voor hun acties maar laten we in onze woede de feiten niet vergeten en pas een conclusie trekke wanneer alle feiten boven tafel zijn.

Vele oorlogen zijn begonnen met voorbarige conclusies en laat deze ramp niet uitlopen tot meer ellende.

Nadat de democratisch gekozen president van Ukraine is afgezet door een militie in Kiev (Dezelfde militie die wij nu de regering noemen) splits een deel van het land, namelijk de Krim zich af met meer dan 95% van de stemmen. Het bericht dat Rusland de Krim heeft “gestolen” is dus een beetje ongegrond. Stel dat het Nederlandse deel van België ineens bij Nederland wilt horen met 95% van de stemmen in een referendum en wij gaan hiermee akkoord, zijn wij dan ook “slecht”.

Vervolgens zien we constant in het nieuws dat Rusland wapens levert aan de separatisten in Ukraine.
Dit is iets waar Amerika ook niet voor terugdeinst door wapens te leveren aan bijv.: Israël, de rebellen in Syrië en de hulp aan Kiev.

Waarom is het voor Amerika geen probleem om zich met de hele wereld te bemoeien maar mag Rusland zich niet bemoeien met zijn eigen grensgebied waar eigen burgers wonen?

Nu het belangrijkste punt:
Wat voor een voordeel behaald Rusland (of de separatisten) aan het neerhalen van een commercieel vliegtuig?

Wat heeft het westen (samen met door het westen gesteunde Kiev) dan aan het neerhalen van dit toestel?
1. Wanneer de NAVO Kiev extra wilt bewapenen zal niemand hier nu iets van zeggen.
2. Israël rijdt tijdens deze afleiding met tanks de grens van Gaza over.
3. De deze week opgerichte BRICS bank komt zo onder spanning te staan.

Conclusie: Ga niet zomaar af of de berichten van “Amerikaanse Veiligheidsdiensten” maar concludeer pas wanneer je alle feiten kent.

http://www.reuters.com/article/2014/03/ ... E820140316
http://en.wikipedia.org/wiki/Israel%E2% ... _relations
http://www.reuters.com/article/2014/01/ ... S320140127
http://rt.com/news/163564-obama-ukraine-military-aid

Tussen deze complottheoriën :+ hoort ook nog dat zeer veel landen hun defensiebudget waarschijnlijk zullen verhogen, ondanks dat overal bezuinigd moet worden, wat voor de industriën er omheen natuurlijk goed nieuws is

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:23

Doe het maar af als een complottheorie. Roepen dat Rusland het gedaan heeft en dat er bewijzen zijn. Maar de bewijzen zelf niet laten zien. En de hele dag op tv alleen maar dingen zeggen waar geen hard bewijs voor is.
Wat ik hiermee wil zeggen is. Zoek zelf je informatie. Neem niet alles wat op tv gezegd word zomaar over!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:25

LadyMadonna schreef:
Toch ben ik geloof ik een van de weinige die de rebellen niet als grote boemannen ziet.
- de lichamen die geborgen konden worden zijn geborgen in de trein, op afwachting van experts
De zwarte dozen zijn geborgen, op afwachting van experts.

Ik kan ze best begrijpen, hun hebben met veel pijn en moeite, bloed zweet en tranen, dit stuk grond veroverd, dat staan ze niet zomaar af. Dus mensen zijn "welkom", maar op hun voorwaarden.

Dat er geplunderd is, geld, sieraden, credit cards, paspoorten... Is walchelijk, maar toch ook weer begrijpelijk.
Die mensen hebben níks.

Als er hier een Russisch vliegtuig neer stort zetten we daar ook onze eigen mensen op

Met dit verschil dat de lijken uit een russisch vliegtuig binnen 12 uur in de koeling zouden liggen en op weg naar hun thuisland.

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:27

de mensen uit Ukraine willen bij Rusland horen. Dit mag niet van Europa en Amerika. Maar nu deze mensen iets verkeerd gedaan hebben(volgens Amerika want er is nog niks onderzocht.)
Krijgt Rusland de schuld..
Heel krom..

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:28

flamejessy schreef:
de mensen uit Ukraine willen bij Rusland horen. Dit mag niet van Europa en Amerika. Maar nu deze mensen iets verkeerd gedaan hebben(volgens Amerika want er is nog niks onderzocht.)
Heel krom..

Lang niet iedereen in Ukraine wil bij Rusland horen, dus wat je hier zegt klopt (al) niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:28

bigone schreef:
Met dit verschil dat de lijken uit een russisch vliegtuig binnen 12 uur in de koeling zouden liggen en op weg naar hun thuisland.

Ja? Met de Bijlmerramp hebben ze er 5 dagen over gedaan....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:29

flamejessy schreef:
Heel krom..

Een groot deel van de bevolking van de krim, verder ben ik het met je eens

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:30

N0a schreef:
OVSE krijgt nu begeleiding van de Berkut. (Soort van ME) Hopelijk gaat dat niet escaleren daar met die rebellen.

Heel fijn dat er versterking is.

Aan de andere kant, bewoners, boeren en rebellen hebben daar al alles geplunderd en veranderd.
Er is niet echt meer bewijs te vinden of iets vast te stellen op het rampgebied.

flamejessy: Rusland heeft hen voorzien van wapens.
Plus de leiders zijn Russen en opgeleid in Rusland.

Poetin staat vierkant achter de rebellen en daarom krijgt Rusland de schuld.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:31

Wij gaan nooit de waarheid horen, al je de geschiedenis leest is er wel vaker een leugen voorbij gekomen.

We kunnen alleen duimen dat wat we horen juist is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:34

flamejessy schreef:
de mensen uit Ukraine willen bij Rusland horen.

Dat is niet juist. In eerste instantie waren er juist protesten omdat een grote meerderheid van Oekraine bij de EU wilde horen.

Citaat:
Dit mag niet van Europa en Amerika.

Volgens mij interesseert het Europa nagenoeg niets - wij stonden niet te springen om Oekraine toe te laten tot de EU.
De VS is vooral bezig om overal vijanden te zien en te maken, wat dat betreft is dit gewoon de Koude Oorlog versie 2.0. Dat maakt van Rusland nog geen fijne macht die alleen maar opkomt voor de arme onderdrukte bevolking - die spelen hun eigen machtspel, zetten Oekraine behoorlijk onder druk en nemen het ook niet al te nauw met mensenrechten.

De wereld is niet echt te verdelen in goed en fout - in dit geval zijn er veel fout en veel slachtoffers, maar weinig 'goede' strijdende partijen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:36

Raponsje schreef:
N0a schreef:

Heel fijn dat er versterking is.

Aan de andere kant, bewoners, boeren en rebellen hebben daar al alles geplunderd en veranderd.
Er is niet echt meer bewijs te vinden of iets vast te stellen op het rampgebied.

flamejessy: Rusland heeft hen voorzien van wapens.
Plus de leiders zijn Russen en opgeleid in Rusland.

Poetin staat vierkant achter de rebellen en daarom krijgt Rusland de schuld.

Dit is nog steeds niet bevestigt naar mijn weten. Maar goed, ik wil niet dat het een wellus nietus spelletje wordt, maar laten we ons proberen te beperken tot feiten (die er maar heel weinig zijn), en probeer zelf na te denken.
Neem niet alles aan wat er gezegd wordt als waarheid. Niet van Russische kant, niet van de kant van de separisten, niet van Amerikaanse kant, niet van Ukrainse kant....

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:38

Wat zijn de grootste Nederlandse nieuwssites? Ik wil wel wat meer lezen vanuit het Nederlandse perspectief. Nu vind ik alles op BBC en CCN.

Al vind ik CNN wat te agressief.

flamejessy

Amerika heeft ook landen voorzien van wapens?
En waar bemoeid Amerika zich überhaupt mee?
Wat moet Rusland nu dan doen aan de huidige situatie?
Is het niet Oekraïne die iets moet doen?
Al heeft Rusland wapens geleverd. Wat niet bewezen is en alleen maar geroepen word door Amerika die al overal oorlog voert en veroorzaakt!
95 % van de mensen die wonen in krim willen bij Rusland horen.

N0a

Raponsje schreef:
Wat zijn de grootste Nederlandse nieuwssites? Ik wil wel wat meer lezen vanuit het Nederlandse perspectief. Nu vind ik alles op BBC en CCN.

Al vind ik CNN wat te agressief.

Volkskrant.nl / NOS.nl of NRC.nl