Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 23:12

@Janderegelaa
Dit soort verhalen kan ik tientallen plaatsen. Het zou ook raar zijn als dat niet zo was, want waar komen dan al die PVV stemmers vandaan. Het zijn juist dit soort gevallen die de PVV zo groot maken. En de politiek zorgt dat de PVV alleen maar groter wordt, omdat ze nog steeds de kop in het zand steken en net doen of het allemaal wel meevalt en dit uitzonderingen zijn. Je kunt mensen niet kwader maken dan ze te negeren als ze weten dat ze gelijk hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:16

jantergouw schreef:
@Janderegelaa
Dit soort verhalen kan ik tientallen plaatsen. Het zou ook raar zijn als dat niet zo was, want waar komen dan al die PVV stemmers vandaan. Het zijn juist dit soort gevallen die de PVV zo groot maken. En de politiek zorgt dat de PVV alleen maar groter wordt, omdat ze nog steeds de kop in het zand steken en net doen of het allemaal wel meevalt en dit uitzonderingen zijn. Je kunt mensen niet kwader maken dan ze te negeren als ze weten dat ze gelijk hebben.

Dus, begrijp ik het goed, dat je vindt dat ik mijn kop in het zand steek? Of bedoel je, dat ik lieg?

Kijk, het is dat ik alleen vrienden bij mij thuis uitnodig, anders zou ik zeggen, kom eens op de thee, dan zal je zien dat het leven best meevalt in de grote stad. Maar misschien komt dat omdat je in een piepklein dorpje woont in het buitenland?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:22

Electra63 schreef:
HAHAHAHAHa,

Ten eerste is Charlois groot.
Ik woon niet in de Tarwewijk, daar zijn sommige straten inderdaad een stuk minder.

Ik doe mijn boodschappen gewoon in mijn buurt hoor, dat durf ik echt.
Wij gaan veel uit, en ik kom een aantal keren per week 's avonds laat thuis. Mijn auto moet ik dan 3 straten verder parkeren en ik bel toch echt mijn man niet of hij me dan uit mijn auto komt halen.
Verder heb ik 2 hele knappe dochters en die gaan gewoon stappen en lopen gewoon over straat.
Verder zit ik op een sportschool. Daar is 90% man en van die 90% is (schat ik) 60% van buitenlandse afkomst.
Dus, ik denk dat ik aardig kan beoordelen hoe het in Charlois is.
Tuurlijk zijn er problemen met hangjeugd (ook nederlandse hangjeugd). Ik erger me meer aan straatvuil (en dan bedoel ik geen hondenpoep) en onderhoud van sommige straten.
En het stikt tegenwoordig van de Polen, maar daar hoor je bijna niemand over, want die zijn wit, dus valt het niet of minder op.

Weet je, sommige mensen hebben het zo enorm druk met het opzoeken van negatieve berichtjes -komt op mij zelfs obsessief over!- over een bepaalde bevolkingsgroep dat ze geen tijd meer hebben om kennis te maken met het echte leven! Dus in die zin kan ik ze ook niet serieus nemen omdat ze i.m.o totaal niet weten waar ze het over hebben.. Als ik een topic ga openen om daar Nederlanders te trashen, of om Anitillianen te trashen, of Polen, dan kan ik daar ook met gemak DUIZENDEN negatieve linkjes en artikelen voor vinden hoor, dat is echt niet zo moeilijk..! Negatief benaderen is de makkelijke en laffe weg.
Maar ik leef liever in de echte wereld, ik heb contact met mensen van verschillende culturen/achtergronden, en ook mijn ervaring is daar he-le-maal niet negatief in. Juist de mensen die geen contact hebben met andere culturen (zo ook veel pvv stemmers) schreeuwen het hardste: angst voor het onbekende... :(:)
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 14-08-10 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:25

Electra63 schreef:
jantergouw schreef:
@Janderegelaa

Dus, begrijp ik het goed, dat je vindt dat ik mijn kop in het zand steek? Of bedoel je, dat ik lieg?

Kijk, het is dat ik alleen vrienden bij mij thuis uitnodig, anders zou ik zeggen, kom eens op de thee, dan zal je zien dat het leven best meevalt in de grote stad. Maar misschien komt dat omdat je in een piepklein dorpje woont in het buitenland?

Natuurlijk bedoelt hij niet dat je liegt. Je blik is hooguit wat vertroebeld om één of andere reden. Als ik op Google Charlois en crimininaliteit invoer dan komen er heel veel pagina's tevoorschijn. Of toch kop in het zand? Misschien...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:27

Precies CtjeLief.
Tuurlijk zijn er problemen in een grote stad, dat kan ook niet anders met zoveel mensen op een klein oppervlak.
Ik heb ook wel eens ruzie met iemand. Als iemand voorpiept bij de kassa of in het verkeer. Maar dat heb ik wel eens met een Nederlander gehad, of met een Marokkaan.
Ik ben behoorlijk assertief, maar ik doe gewoon normaal tegen iedereen. Eerlijk gezegd denk ik nooit in termen van buitenlanders, zwart, moslim of zo. Als ik me erger aan iemand dan is dat om een reden en wat hij of zij is, of hoe ze eruit zien, boeit me totaal niet.

Electra63

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:30

Als jij alles zo goed weet Janderegelaar, vertel mij dan maar eens, hoe het dan komt dat mijn blik vertroebeld is of waarom en hoe ik dan mijn kop in het zand steekt.
Ben je dan wel eens in Charlois geweest? En in welk gedeelte dan? Ook al maakt dat mij niet uit, ik kom namelijk overal.
En dat er problemen zijn in mijn wijk, dat hoef jij mij niet te vertellen, maar de problemen die er zijn, worden zeker niet door moslims veroorzaakt.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 23:35

Electra63 schreef:
jantergouw schreef:
@Janderegelaa

Ben jij de politiek dan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:37

O, je bedoelde mij daar niet bij?
Laat ik dat nou toch echt gedacht hebben, excuses hoor.
Maar misschien komt het door Janderegelaar, die weet ook zo goed hoe het in Charlois is.
Lang leve Google.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:39

In het licht blijkt het monster vaak de schaduw van een vlinder.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:43

CtjeLief:
Mensen zitten altijd vol vooroordelen.
Waar ik woon, wonen behalve uitkeringstrekkers, buitenlanders, ook een aantal artsen, notaris, officier van justitie en een politiecommissaris bijvoorbeeld. En er wonen ontzetten veel kunstenaars bij mij in de buurt.
Maar dat is verder niet zo interessant om te vermelden.
Misdaad scoort nu éénmaal.
Charlois is namelijk heel groot. Alleen als je daar nooit komt, dan weet je dat niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:51

Moderatoropmerking:
Even ter herinnering: Het is niet de bedoeling om op de man te spelen. Als je wilt reageren doe dat dan op de inhoud van een post en niet op de man.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:53

Dat snap ik niet ThePast03.
Als er iets gezegd wordt over een wijk waar jezelf woont, dan mag je dat toch verdedigen of ontkennen/ontkrachten?
Of moet alles wat geplaatst wordt alleen met een positief bericht beantwoord worden?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:55

Electra63 schreef:
O, je bedoelde mij daar niet bij?
Laat ik dat nou toch echt gedacht hebben, excuses hoor.
Maar misschien komt het door Janderegelaar, die weet ook zo goed hoe het in Charlois is.
Lang leve Google.

Roep maar Google wat je wilt. Alle stukken die ik er op lees komen van de hand van mensen uit jouw wijk. En als die er niet eens meer willen wonen dan hoef ik daar zeker geen bezoekje te brengen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:56

Zou ik zeker niet doen Janderegelaar, het is daar heel gevaarlijk.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:58

Electra63 schreef:
Zou ik zeker niet doen Janderegelaar, het is daar heel gevaarlijk.

Is ook niet raar met 44% niet Westerse allochtone bevolking. Overigens wil Wilders niet alleen de criminele moslim wegsturen maar alle buitenlandse criminelen. Wat zal het lekker rustig worden in Charlois ;) En wedden dat de inwoners dan niet klagen dat ze deze personen weer terug willen hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:04

Ik wil helemaal niet rustig wonen. Ik woon niet voor niets in een stad.
Maar misschien wil jij zeggen waar jij woont, dan kan ik jouw wijk/stad ook even gaan googlen?

Maar als ik er geen problemen mee hebt (met mijn wijk), waarom jij dan wel? Je woont er niet, je komt er nooit? Waar maak je je druk om?

PS niet alle allochtonen (van die 44%), stelen of overvallen je hoor?
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 15-08-10 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:04

Bron: Volkskrant - De PvdA Rotterdam had één strategie: de stemmen van de allochtone kiezers trekken. Het succes blijkt nu een nadeel: cliëntelisme ligt op de loer en hoe moet het met het college?
‘We zijn bijvoorbeeld naar de Mevlana-moskee gegaan en we hebben ze uitgelegd dat ze deze ene keer geen CDA moesten stemmen, omdat ze Leefbaar Rotterdam er dan gratis zouden bijkrijgen. Nou, dat snapten die mannen wel, hoor.’

Aan het woord is Tom Harreman, deelraadvoorzitter voor de PvdA in Delfshaven. Hij legt uit hoe de PvdA allochtonen heeft bewogen afgelopen dinsdag massaal naar de stembus te gaan én PvdA te stemmen. De strategie was zo’n succes dat het Harreman bijna zijn plaats in de gemeenteraad kostte.

Want de ene na de andere allochtone PvdA-kandidaat schoot dinsdag op voorkeurstemmen omhoog. Van de eerste elf PvdA-raadsleden zijn er straks liefst negen van allochtone komaf. Zo duikelde nummer 4, voormalig fractieleider Bert Cremers, naar plek 12.

Harreman zag zichzelf terug op de 19de plek. Zijn collega in het dagelijks bestuur van Delfshaven, Carlos Gonçalves, ging dankzij voorkeursstemmen van de 28ste naar een 8ste plaats. Maar Gonçalves wil helemaal niet in de raad. Hij stond op de lijst als lijstduwer. Hij heeft zijn zetel inmiddels geweigerd en wordt nu ’s lands eerste deelraadburgemeester van Kaapverdiaanse afkomst. Mooi, vooral voor Harreman. Want die schuift daardoor op naar de 18de en laatste PvdA-zetel in de raad.

De Rotterdamse gemeenteraad zal voortaan in een oogopslag duidelijk maken, wat er dinsdag in Rotterdam is gebeurd: links van de burgemeester zit de gekleurde fractie van de PvdA, rechts zitten de autochtonen van Leefbaar Rotterdam.

De PvdA vertegenwoordigt zwarte deelgemeenten als Charlois en Delfshaven; Leefbaar Rotterdam vooral witte deelgemeenten als Prins Alexander en Hillegersberg-Schiebroek.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:07

janderegelaa schreef:
Bron: Volkskrant - De PvdA Rotterdam had één strategie: de stemmen van de allochtone kiezers trekken. Het succes blijkt nu een nadeel: cliëntelisme ligt op de loer en hoe moet het met het college?
‘We zijn bijvoorbeeld naar de Mevlana-moskee gegaan en we hebben ze uitgelegd dat ze deze ene keer geen CDA moesten stemmen, omdat ze Leefbaar Rotterdam er dan gratis zouden bijkrijgen. Nou, dat snapten die mannen wel, hoor.’

Aan het woord is Tom Harreman, deelraadvoorzitter voor de PvdA in Delfshaven. Hij legt uit hoe de PvdA allochtonen heeft bewogen afgelopen dinsdag massaal naar de stembus te gaan én PvdA te stemmen. De strategie was zo’n succes dat het Harreman bijna zijn plaats in de gemeenteraad kostte.

Want de ene na de andere allochtone PvdA-kandidaat schoot dinsdag op voorkeurstemmen omhoog. Van de eerste elf PvdA-raadsleden zijn er straks liefst negen van allochtone komaf. Zo duikelde nummer 4, voormalig fractieleider Bert Cremers, naar plek 12.

Harreman zag zichzelf terug op de 19de plek. Zijn collega in het dagelijks bestuur van Delfshaven, Carlos Gonçalves, ging dankzij voorkeursstemmen van de 28ste naar een 8ste plaats. Maar Gonçalves wil helemaal niet in de raad. Hij stond op de lijst als lijstduwer. Hij heeft zijn zetel inmiddels geweigerd en wordt nu ’s lands eerste deelraadburgemeester van Kaapverdiaanse afkomst. Mooi, vooral voor Harreman. Want die schuift daardoor op naar de 18de en laatste PvdA-zetel in de raad.

De Rotterdamse gemeenteraad zal voortaan in een oogopslag duidelijk maken, wat er dinsdag in Rotterdam is gebeurd: links van de burgemeester zit de gekleurde fractie van de PvdA, rechts zitten de autochtonen van Leefbaar Rotterdam.

De PvdA vertegenwoordigt zwarte deelgemeenten als Charlois en Delfshaven; Leefbaar Rotterdam vooral witte deelgemeenten als Prins Alexander en Hillegersberg-Schiebroek.

Eye-opener: ook gekleurde mensen kunnen Nederlander zijn hoor.
Ik heb een buitenlandse naam, maar ik ben toch echt 100% Nederlander en blank

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:11

Electra63 schreef:
Ik wil helemaal niet rustig wonen. Ik woon niet voor niets in een stad.
Maar misschien wil jij zeggen waar jij woont, dan kan ik jouw wijk/stad ook even gaan googlen?

Maar als ik er geen problemen mee hebt (met mijn wijk), waarom jij dan wel? Je woont er niet, je komt er nooit? Waar maak je je druk om?

Ik kom oorspronkelijk uit Amsterdam, Jordaan om precies te zijn. Nu woon ik gelukkig net buiten Amsterdam, omdat ik een veilige leefomgeving wil hebben voor mijn kind. En inderdaad, weinig buitenlanders. En de buitenlanders die er zijn draaien gewoon mee met de gemeenschap in het dorp en zijn volledig geaccepteerd. Net zoals de 2 Marokkaanse en Surinaamse dames die bij mij werken. En de Marokkaanse doet gewoon de Ramadan maar draagt geen hoofddoekje. "Doen ze in mijn geboorteplaats in Marokko ook niet" zegt ze ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:14

Mensen die de stad verlaten en dan hard roepen hoe slecht het is in de stad vind ik hetzelfde als die ex-rokers.
En ook je kind kan veilig opgroeien in een stad hoor.
Mijn kinderen staan zeer stevig in hun schoenen.
Ik kom dagelijks op Flakkee. Google maar eens naar alcohol en drugsmisbruik van de blanke kinderen op Flakkee.
Ik weet niet wat veiliger is.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:18

Electra63 schreef:
Mensen die de stad verlaten en dan hard roepen hoe slecht het is in de stad vind ik hetzelfde als die ex-rokers.
Ik kom dagelijks op Flakkee. Google maar eens naar alcohol en drugsmisbruik van de blanke kinderen op Flakkee.

Het grote verschil is dat die blanke kinderen geen terroristische aanslagen zullen plegen omdat je geen moslim bent. Om de discussie maar weer even terug te brengen naar de kern :P Voor de blanke kindertjes op Flakkee moet je maar een ander topic openen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:23

Ik open geen topic daarover.
Jij zegt dat het veiliger is om je kind op te laten groeien in een dorp en daar ben ik het niet mee eens.
Ik denk dat de kans dat je kind verslaafd wordt aan iets groter is dan de kans dat je kind gedood wordt bij een terroristische aanslag door moslims in Nederland.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:28

Electra63 schreef:
Ik open geen topic daarover.
Jij zegt dat het veiliger is om je kind op te laten groeien in een dorp en daar ben ik het niet mee eens.
Ik denk dat de kans dat je kind verslaafd wordt aan iets groter is dan de kans dat je kind gedood wordt bij een terroristische aanslag door moslims in Nederland.

Maar de kans dat mijn kind verslaafd raakt heb ik voor een groot gedeelte in eigen hand en een terroristische aanslag niet. Daarbij is mijn verslaafde kind een individu die, buiten wat kleine criminaliteit om de verslaving te bekostigen, niet direct een gevaar is voor de samenleving. Daarentegen is een terroristische aanslag bedoeld om zoveel mogelijk levens te beëindigen zonder onderscheid te maken of het volwassenen zijn of babietjes. Het enige dat telt is of je moslim bent of niet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:18

Electra63 schreef:

Over vooroordelen gesproken := Als je niet multi-culti in de stad woont, woon je dus ergens in een witte boerenenclave, zit je (uit verveling) aan de drugs en ben je een beetje slapjes? :=
Hmmmz..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:02

Nicolletje schreef:
Over vooroordelen gesproken := Als je niet multi-culti in de stad woont, woon je dus ergens in een witte boerenenclave, zit je (uit verveling) aan de drugs en ben je een beetje slapjes? :=
Hmmmz..

Dat schreef Electra niet :)