wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:15

Citaat:
Volgens het CBS nam in de eerste drie kwartalen van vorig jaar vooral het aantal arbeidsmigranten uit de Europese Unie toe.

Uit de bron. :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:15

Niet zo gek. Heel de wereld had zwaar last van de crisis, NL nog een van de minste. Dus hier was het betrekkelijk veilig. Verder: ook heel veel Oost-Europese arbeiders die hier in die tijd gekomen zijn, omdat dat nu kan.

@Randalinpony: precies dat :+

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:16

Heino schreef:
Shadow0 schreef:
Ja, opmerkelijk is dat he? Mensen blijven roepen dat het moet veranderen, ook al IS het al lang veranderd. Het gaat blijkbaar niet om de werkelijkheid, maar om Het Idee.

Mja net als dat links nog steeds knuffelt en theedrinkt en meer niet :z

Dat zul je mij niet horen zeggen.

Wijkcoaches die in Marokkaanse probleemwijken ervoor zorgen dat de jongeren naar school gaan, op tijd uit hun bed komen een een vrijetijdsbesteding vinden zodat ze niet op straat rondhangen valt imo wel onder de categorie knuffelpolitiek. En dat vind je inderdaad niet terug bij een rechtse partij. Net als moskeen die gebouwd worden en daarvoor 2 miljoen subsidie krijgen onder het mom van symbool van de integratie, dat soort praktijken zullen bij een rechtse regering ook niet voorkomen. Die doen weer andere dingen verkeerd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:18

Christel: volgens velen in dit topic anders wel, helaas
En dan plaats je een keer een ingevuld lijstje met meningen over immigratie en dan is men verbaasd :+

En mensen begeleiden naar werk lijkt mij nog altijd nuttiger dan ze uitkeringen laten trekken en in de bak gooien (weet je wat dat kost???)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:19

christel1857 schreef:
Wijkcoaches die in Marokkaanse probleemwijken ervoor zorgen dat de jongeren naar school gaan, op tijd uit hun bed komen een een vrijetijdsbesteding vinden zodat ze niet op straat rondhangen valt imo wel onder de categorie knuffelpolitiek.

Dat zal wel wezen dan, maar het is toch de basis? De enige manier om die kinderen een toekomst te bieden is toch door ze naar school te sturen en uit de criminaliteit te houden? Wat wil je dan, ze allemaal eerst de fout in laten gaan omdat ze het zelf niet redden om uit die vicieuze cirkel te kruipen, en ze dan maar opsluiten... Nee, daar worden ze beter van.

Ik zie werkelijk niet in wat er fout is aan deze aanpak... :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:22

christel1857 schreef:
Wijkcoaches die in Marokkaanse probleemwijken ervoor zorgen dat de jongeren naar school gaan, op tijd uit hun bed komen een een vrijetijdsbesteding vinden zodat ze niet op straat rondhangen valt imo wel onder de categorie knuffelpolitiek.

Het zal wel aan mij liggen maar als dat de efficientste en effectiefste manier is om de problemen op te lossen (en die kans is aardig groot, omdat voldoende politiemacht en veel straf namelijk ook heel veel geld kost) vind ik het een prima methode.

Het doel is tenslotte dat we met zo min mogelijk kosten voor de maatschappij zoveel mogelijk overlast beperken en zoveel mogelijk mensen zover krijgen dat ze een positief en niet een negatief deel zijn van de maatschappij.
Of zijn dat niet de effecten die jij zou willen zien?

Citaat:
En dat vind je inderdaad niet terug bij een rechtse partij. Net als moskeen die gebouwd worden en daarvoor 2 miljoen subsidie krijgen onder het mom van symbool van de integratie, dat soort praktijken zullen bij een rechtse regering ook niet voorkomen. Die doen weer andere dingen verkeerd.

2 miljoen onterechte vastgoedsubsidie claimen bv :) Overigens vraag ik me af of er
a. op dit moment nog subsidie gegeven wordt
b. het bezwaar zich alleen richt op de subsidie. Ik had de indruk dat de bouw van moskeeen uberhaupt aan banden moest, en dat snap ik niet zo goed.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:22

Hermelientje schreef:
janesmith schreef:
Dat heb je wel fout want Mark Bovens is hoogleraar aan de Universiteit Utrecht en Anchrit Wille is senior onderzoeker aan de Universiteit Leiden, dus dit zijn echt niet zomaar nitwits die maar een mening geven.

Ik ben hier even de draad kwijt want Mark Bovens zei dit in 2009:

Citaat:
De Utrechtse hoogleraar bestuurskunde Mark Bovens spreekt van een 'nieuwe klassenmaatschappij langs de lijnen van opleiding', waarbij de PVV moet worden gezien als de politieke vertegenwoordiger van de lager opgeleiden.

Zie:
http://www.intermediair.nl/artikel/werk ... lders.html

Beweer jij nu dat hij in 2010 het tegenovergestelde zegt? Van mij mag hij zichzelf tegenspreken, maar erg wetenschappelijk lijkt me dat niet.

Dat is een vrij domme redenatie van jou, Hermelientje. In dat jaar had de PVV 9 zetels en nu 24. Er is in die tijd dus veel veranderd en dus is het heel goed mogelijk dat destijds het wel waar was dat de lager opgeleiden voor de PVV stemden en nu inmiddels dat dus veranderd is. Wat nou als al die 9 zetels van lager opgeleiden kwamen en de 15 winstzetels allemaal van hoger opgeleiden. Reken jij eens uit wat dat dan met het gemiddelde doet.

De huidige situatie is als volgt;

Een grote verrassing is dat de PVV niet alleen veel aanhangers kent in de lagere sociale milieus, hetgeen door menigeen wordt verondersteld, maar dat ook veel hoger opgeleiden zich kennelijk aangetrokken voelen tot de wijze van optreden van Wilders en zijn partij. Ruim 22 procent van de stemmen ging naar de PVV, daarmee uitkomend op 33 kamerzetels. Grote verliezer binnen deze groep is de PvdA die momenteel nog maar door 6 procent wordt gesteund, goed voor slechts 9 kamerzetels.

Blue_Eyes

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:23

Als EN het grootste deel van de lager opgeleiden EN een heel groot deel van de hoger opgeleiden Wilders heeft gestemd, WAAROM heeft die man dan nu maar 24 zetels? :)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:24

Blue_Eyes schreef:
christel1857 schreef:

Dat zal wel wezen dan, maar het is toch de basis? De enige manier om die kinderen een toekomst te bieden is toch door ze naar school te sturen en uit de criminaliteit te houden? Wat wil je dan, ze allemaal eerst de fout in laten gaan omdat ze het zelf niet redden om uit die vicieuze cirkel te kruipen, en ze dan maar opsluiten... Nee, daar worden ze beter van.

Je zult mij ook niet horen zeggen dat ik het fout vind, het is een andere manier om hetzelfde probleem aan te pakken. De tijd zal het leren wat er wel en niet werkt.
Vind het wel belachelijk dat zulke maatregelen blijkbaar nodig zijn...

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:25

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:
Toch nog lang niet vesting genoeg want Nederland heeft in 2008/2009 een recordaantal van 143 duizend immigranten mogen verwelkomen. Een dergelijk aantal is niet eerder waargenomen, zegt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag.

Uiteraard plaatsen we hier de bron

Maar immigranten zijn niet hetzelfde als asielzoekers.

Wat hebben asielzoekers hiermee te maken? Daar zijn er weinig van.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:27

christel1857 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Je zult mij ook niet horen zeggen dat ik het fout vind, het is een andere manier om hetzelfde probleem aan te pakken. De tijd zal het leren wat er wel en niet werkt.

Nah... de opmerking 'tja, rechts doet weer andere dingen verkeerd' plus de kwalificatie 'knuffelpolitiek' geven mij toch niet de indruk dat je positief denkt over deze handelwijze... :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:29

janesmith schreef:

Dat het asielbeleid over asielzoekers gaat en niet over immigranten. En dat mensen roepen dat het asielbeleid strakker moet terwijl ze eigenlijk bedoelen dat het immigratiebeleid stricter moet.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:30

Shadow0 schreef:
b. het bezwaar zich alleen richt op de subsidie. Ik had de indruk dat de bouw van moskeeen uberhaupt aan banden moest, en dat snap ik niet zo goed.

Voor mij persoonlijk hoeft er helemaal geen moskee meer bij. Vind het niet passen in Nederland. En als we in een land leven waar je een vergunning moet aanvragen om een serre te bouwen, en die wordt vervolgens niet toegekend omdat de serre niet bij het rustieke beeld van de gemeente zou passen, dan vraag ik me af waarom religie wederom weer boven de wet uit moet stijgen en er zo'n afzichtelijke minaret de skyline van een gemeente moet domineren.
Subsidie ben ik niet voor, en al helemaal niet als symbool voor de integratie. Sinds wanneer is een moskee een symbool voor integratie? Dat slaat toch nergens meer op.

@Blue_eyes: vind het ook knuffelpolitiek. Harde lessen zijn het iig niet of wel?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:30

Blue_Eyes schreef:
Als EN het grootste deel van de lager opgeleiden EN een heel groot deel van de hoger opgeleiden Wilders heeft gestemd, WAAROM heeft die man dan nu maar 24 zetels? :)

Wie beweert dat dan? Bron? Quote?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:31

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:

Dat het asielbeleid over asielzoekers gaat en niet over immigranten. En dat mensen roepen dat het asielbeleid strakker moet terwijl ze eigenlijk bedoelen dat het immigratiebeleid stricter moet.

Ben het absoluut eens met het partijpunt: "nooit meer een generaal pardon"
Weet niet zo goed waar dat dan onder valt?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:31

Het zijn misschien geen harde lessen, maar misschien wel zinvollere. Het gaat mij in deze meer om het oordeel dat schuilt in dat woord, de negatieve connotatie ervan, zeg maar.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:32

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:

Beiden moeten strenger, dus dat is simpel.

Shadow0 schreef:
Ik had de indruk dat de bouw van moskeeen uberhaupt aan banden moest, en dat snap ik niet zo goed.

We hebben er al 500! in Nederland. Lijkt je dat niet genoeg?
Laatst bijgewerkt door janesmith op 13-06-10 22:35, in het totaal 3 keer bewerkt

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:33

Blue_Eyes schreef:
Het zijn misschien geen harde lessen, maar misschien wel zinvollere. Het gaat mij in deze meer om het oordeel dat schuilt in dat woord, de negatieve connotatie ervan, zeg maar.

nah... das ook pas iets van de laatste 2 jaar. Maar het ís nou eenmaal de zachte aanpak. Ik heb mijn twijfels bij de effectiviteit daarvan, maargoed. Daarom stem ik ook niet links, en andere mensen weer wel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:33

christel1857 schreef:

Nou, de tijd heeft al het een en ander geleerd hoor ;) De cijfers van vergelijkbaar beleid in Amerika tonen duidelijk aan dat repressie alleen vooral veel geld kost en weinig oplevert. Een combinatie van maatregelen (wortel / stok-benadering) is veel effectiever.

Citaat:

Dat kan. Dat mag. Maar dat is een waardeloos uitgangspunt voor het maken van beleid. Je hebt te maken met de situatie zoals die hier en nu is. Het had vast 'eigenlijk' anders moeten zijn, maar NU moeten we het doen met wat er NU is.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:34

Citaat:
Nederland loopt harder leeg dan Oost-Europa

Nederland loopt leeg. Zelfs in Polen en Bulgaren emigreren niet zo veel mensen als in ons land. Dat schrijft De Telegraaf.

Het aantal emigranten is de afgelopen jaren verdubbeld tot 160.000 per jaar. Velen vertrekken naar Zuid-Europa, Scandinavië of verdere bestemmingen als Noord-Amerika en Australië. België is al jaren favoriet.

Afbeelding
Bron: CBS

De Nederlandse bevolking groeit nog wel, maar dit komt volgens statistisch bureau Eurostat omdat jaarlijks bijna vijftigduizend kinderen meer worden geboren dan dat er mensen overlijden. Als de huidige tendens doorzet, zal het inwonertal van Nederland binnen enkele jaren zelfs afnemen.

Uit een onderzoek van Interview/NSS in maart bleek dat bijna de helft van de jongeren wil emigreren. Het merendeel van de tieners is ontevreden over het leefklimaat in Nederland. Van de jongeren tussen de 13 en 19 jaar vindt 94 procent dat er iets moet veranderen in Nederland. De criminaliteit moet omlaag. Daarnaast vinden jongeren dat het asielbeleid duidelijker en eerlijker moet worden.

Ik weet niet wat ik moet geloven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:34

janesmith schreef:

Ja heel simpel voor simpel denkenden. Asiel is totaal iets anders.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:35

Rebeccatjuh schreef:

Heino schreef:
Sorry?
Ik kom met een onderzoek waarin staat dat PVV-stemmers gemiddeld laagopgeleid zijn, jij komt met een artikel geschreven door een enkel persoon dat beweert dat dat níet zo is. Is het dan heel vreemd dat ik me afvraag waar diegene die informatie vandaan heeft??

Zomaar even twee quotes waar ik dat uit afleid, Jane. Er zijn er meer, maar ik heb geen zin om verder te gaan zoeken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:35

janesmith schreef:
Shadow0 schreef:

[

We hebben er al 500! in Nederland. Lijkt je dat niet genoeg?

We hebben 500 wat in Nederland?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:36

Weetje wat het grappige is aan google. Het maakt niet uit wat je intikt je vind altijd wel wat je zoekt. Het internet staat vol met tegenstrijdige bronnen.. het zegt allemaal niet zoveel meer...

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:37

Daphna schreef:
Citaat:
Nederland loopt harder leeg dan Oost-Europa

Nederland loopt leeg. Zelfs in Polen en Bulgaren emigreren niet zo veel mensen als in ons land. Dat schrijft De Telegraaf.

Het aantal emigranten is de afgelopen jaren verdubbeld tot 160.000 per jaar. Velen vertrekken naar Zuid-Europa, Scandinavië of verdere bestemmingen als Noord-Amerika en Australië. België is al jaren favoriet.

Afbeelding
Bron: CBS

De Nederlandse bevolking groeit nog wel, maar dit komt volgens statistisch bureau Eurostat omdat jaarlijks bijna vijftigduizend kinderen meer worden geboren dan dat er mensen overlijden. Als de huidige tendens doorzet, zal het inwonertal van Nederland binnen enkele jaren zelfs afnemen.

Uit een onderzoek van Interview/NSS in maart bleek dat bijna de helft van de jongeren wil emigreren. Het merendeel van de tieners is ontevreden over het leefklimaat in Nederland. Van de jongeren tussen de 13 en 19 jaar vindt 94 procent dat er iets moet veranderen in Nederland. De criminaliteit moet omlaag. Daarnaast vinden jongeren dat het asielbeleid duidelijker en eerlijker moet worden.

Ik weet niet wat ik moet geloven.

In ieder geval geen cijfers uit 2006, het is nu 2010 namelijk!