Citaat:Volgens het CBS nam in de eerste drie kwartalen van vorig jaar vooral het aantal arbeidsmigranten uit de Europese Unie toe.
Uit de bron.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Shadow0 schreef:Ja, opmerkelijk is dat he? Mensen blijven roepen dat het moet veranderen, ook al IS het al lang veranderd. Het gaat blijkbaar niet om de werkelijkheid, maar om Het Idee.
Mja net als dat links nog steeds knuffelt en theedrinkt en meer niet
christel1857 schreef:Wijkcoaches die in Marokkaanse probleemwijken ervoor zorgen dat de jongeren naar school gaan, op tijd uit hun bed komen een een vrijetijdsbesteding vinden zodat ze niet op straat rondhangen valt imo wel onder de categorie knuffelpolitiek.
christel1857 schreef:Wijkcoaches die in Marokkaanse probleemwijken ervoor zorgen dat de jongeren naar school gaan, op tijd uit hun bed komen een een vrijetijdsbesteding vinden zodat ze niet op straat rondhangen valt imo wel onder de categorie knuffelpolitiek.
Citaat:En dat vind je inderdaad niet terug bij een rechtse partij. Net als moskeen die gebouwd worden en daarvoor 2 miljoen subsidie krijgen onder het mom van symbool van de integratie, dat soort praktijken zullen bij een rechtse regering ook niet voorkomen. Die doen weer andere dingen verkeerd.
Hermelientje schreef:janesmith schreef:Dat heb je wel fout want Mark Bovens is hoogleraar aan de Universiteit Utrecht en Anchrit Wille is senior onderzoeker aan de Universiteit Leiden, dus dit zijn echt niet zomaar nitwits die maar een mening geven.
Ik ben hier even de draad kwijt want Mark Bovens zei dit in 2009:Citaat:De Utrechtse hoogleraar bestuurskunde Mark Bovens spreekt van een 'nieuwe klassenmaatschappij langs de lijnen van opleiding', waarbij de PVV moet worden gezien als de politieke vertegenwoordiger van de lager opgeleiden.
Blue_Eyes schreef:christel1857 schreef:Wijkcoaches die in Marokkaanse probleemwijken ervoor zorgen dat de jongeren naar school gaan, op tijd uit hun bed komen een een vrijetijdsbesteding vinden zodat ze niet op straat rondhangen valt imo wel onder de categorie knuffelpolitiek.
Dat zal wel wezen dan, maar het is toch de basis? De enige manier om die kinderen een toekomst te bieden is toch door ze naar school te sturen en uit de criminaliteit te houden? Wat wil je dan, ze allemaal eerst de fout in laten gaan omdat ze het zelf niet redden om uit die vicieuze cirkel te kruipen, en ze dan maar opsluiten... Nee, daar worden ze beter van.
Ik zie werkelijk niet in wat er fout is aan deze aanpak...
Shadow0 schreef:janesmith schreef:Toch nog lang niet vesting genoeg want Nederland heeft in 2008/2009 een recordaantal van 143 duizend immigranten mogen verwelkomen. Een dergelijk aantal is niet eerder waargenomen, zegt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag.
Uiteraard plaatsen we hier de bron
Maar immigranten zijn niet hetzelfde als asielzoekers.
christel1857 schreef:Blue_Eyes schreef:Dat zal wel wezen dan, maar het is toch de basis? De enige manier om die kinderen een toekomst te bieden is toch door ze naar school te sturen en uit de criminaliteit te houden? Wat wil je dan, ze allemaal eerst de fout in laten gaan omdat ze het zelf niet redden om uit die vicieuze cirkel te kruipen, en ze dan maar opsluiten... Nee, daar worden ze beter van.
Ik zie werkelijk niet in wat er fout is aan deze aanpak...
Je zult mij ook niet horen zeggen dat ik het fout vind, het is een andere manier om hetzelfde probleem aan te pakken. De tijd zal het leren wat er wel en niet werkt.
Vind het wel belachelijk dat zulke maatregelen blijkbaar nodig zijn...
Shadow0 schreef:b. het bezwaar zich alleen richt op de subsidie. Ik had de indruk dat de bouw van moskeeen uberhaupt aan banden moest, en dat snap ik niet zo goed.
Shadow0 schreef:janesmith schreef:Wat hebben asielzoekers hiermee te maken? Daar zijn er weinig van.
Dat het asielbeleid over asielzoekers gaat en niet over immigranten. En dat mensen roepen dat het asielbeleid strakker moet terwijl ze eigenlijk bedoelen dat het immigratiebeleid stricter moet.
Shadow0 schreef:janesmith schreef:Wat hebben asielzoekers hiermee te maken? Daar zijn er weinig van.
Dat het asielbeleid over asielzoekers gaat en niet over immigranten. En dat mensen roepen dat het asielbeleid strakker moet terwijl ze eigenlijk bedoelen dat het immigratiebeleid stricter moet.
Shadow0 schreef:Ik had de indruk dat de bouw van moskeeen uberhaupt aan banden moest, en dat snap ik niet zo goed.
Blue_Eyes schreef:Het zijn misschien geen harde lessen, maar misschien wel zinvollere. Het gaat mij in deze meer om het oordeel dat schuilt in dat woord, de negatieve connotatie ervan, zeg maar.
christel1857 schreef:Je zult mij ook niet horen zeggen dat ik het fout vind, het is een andere manier om hetzelfde probleem aan te pakken. De tijd zal het leren wat er wel en niet werkt.
Citaat:Vind het wel belachelijk dat zulke maatregelen blijkbaar nodig zijn...
Citaat:Nederland loopt harder leeg dan Oost-Europa
Nederland loopt leeg. Zelfs in Polen en Bulgaren emigreren niet zo veel mensen als in ons land. Dat schrijft De Telegraaf.
Het aantal emigranten is de afgelopen jaren verdubbeld tot 160.000 per jaar. Velen vertrekken naar Zuid-Europa, Scandinavië of verdere bestemmingen als Noord-Amerika en Australië. België is al jaren favoriet.
Bron: CBS
De Nederlandse bevolking groeit nog wel, maar dit komt volgens statistisch bureau Eurostat omdat jaarlijks bijna vijftigduizend kinderen meer worden geboren dan dat er mensen overlijden. Als de huidige tendens doorzet, zal het inwonertal van Nederland binnen enkele jaren zelfs afnemen.
Uit een onderzoek van Interview/NSS in maart bleek dat bijna de helft van de jongeren wil emigreren. Het merendeel van de tieners is ontevreden over het leefklimaat in Nederland. Van de jongeren tussen de 13 en 19 jaar vindt 94 procent dat er iets moet veranderen in Nederland. De criminaliteit moet omlaag. Daarnaast vinden jongeren dat het asielbeleid duidelijker en eerlijker moet worden.
Rebeccatjuh schreef:
Heino schreef:Sorry?
Ik kom met een onderzoek waarin staat dat PVV-stemmers gemiddeld laagopgeleid zijn, jij komt met een artikel geschreven door een enkel persoon dat beweert dat dat níet zo is. Is het dan heel vreemd dat ik me afvraag waar diegene die informatie vandaan heeft??
janesmith schreef:Shadow0 schreef:Dat het asielbeleid over asielzoekers gaat en niet over immigranten. En dat mensen roepen dat het asielbeleid strakker moet terwijl ze eigenlijk bedoelen dat het immigratiebeleid stricter moet.
Beiden moeten strenger, dus dat is simpel.
[
We hebben er al 500! in Nederland. Lijkt je dat niet genoeg?
Daphna schreef:Citaat:Nederland loopt harder leeg dan Oost-Europa
Nederland loopt leeg. Zelfs in Polen en Bulgaren emigreren niet zo veel mensen als in ons land. Dat schrijft De Telegraaf.
Het aantal emigranten is de afgelopen jaren verdubbeld tot 160.000 per jaar. Velen vertrekken naar Zuid-Europa, Scandinavië of verdere bestemmingen als Noord-Amerika en Australië. België is al jaren favoriet.
Bron: CBS
De Nederlandse bevolking groeit nog wel, maar dit komt volgens statistisch bureau Eurostat omdat jaarlijks bijna vijftigduizend kinderen meer worden geboren dan dat er mensen overlijden. Als de huidige tendens doorzet, zal het inwonertal van Nederland binnen enkele jaren zelfs afnemen.
Uit een onderzoek van Interview/NSS in maart bleek dat bijna de helft van de jongeren wil emigreren. Het merendeel van de tieners is ontevreden over het leefklimaat in Nederland. Van de jongeren tussen de 13 en 19 jaar vindt 94 procent dat er iets moet veranderen in Nederland. De criminaliteit moet omlaag. Daarnaast vinden jongeren dat het asielbeleid duidelijker en eerlijker moet worden.
Ik weet niet wat ik moet geloven.