ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patsur

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 06:04

Kan iemand die foto hier plaatsen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:38

De foto staat op Sky News
http://news.sky.com/skynews/article/0,, ... 33,00.html
De foto is genomen door een Spaanse toeriste (dus geen Britse of Noorse). Hoewel het om een naar het schijnt blank kindje gaat, vind ik het niet zo op Maddy lijken. Of ze moeten haar haar hebben geverfd Verder krijgen Marrokkaanse mensen soms ook lichtgetinte kinderen. Ik hoop idd dat ze ze snel vinden, dan kan dit misverstand ook de wereld uit.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:00

poeh nou ik vind het op de foto toch wel lijken eerlijk gezegd...

hoop dat ze dat kindje gauw vinden, ook al is het niet maddy dan idd is het maar uit de wereld geholpen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:02

Lusitana, ver gezocht vind ik wat overdreven, ben erg blij dat mensen de moeite nemen een foto van een kindje te maken die in hun ogen goed op Madie lijkt..beter teveel dan te weinig denk ik dan maar, want er zal maar net een toevalstreffer tussen zitten. KAn me wel voorstellen dat er massahysterie kan ontstaan hierdoor en dat men overal Maddie denkt te gaan herkennen..had het prettiger gevonden als de mensen die een foto namen, dit privé houden en dat de politie hun verplicht de foto's in beslag te nemen en er een boete op te leggen bij het publiceren ervan. Dit om de mensen erom heen hun privacy te behouden, want de kans is groter dat ze het niet is, dan wel...en toch vind ik dat ze goed lijkt hoor, zie het neusje en het haar en de donkere ogen.
Dus het openbaar maken, dat vind ik wel té..

De mensen op de foto's zien er imo niet uit als toeristen, ook niet als inlanders, maar mss een generatie wiens familie daar woont en op visite zijn (halfbloedjes bv)..en die vrouw die dat kindje draagt, gut, t ljkt net een man.
Hopelijk komt er gauw opheldering.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:07

Afbeelding

Afbeelding

zo, de foto van de toeristen en een "echte" maddy even bij elkaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:09

Inderdaad een grote gelijkenis! Ik ben heel benieuwd of het kindje van de foto opgespoord gaat worden.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:57

Ik geloof niet dat ze het is. Ik geloof ook niet dat ze nog in leven is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:19

Volgens mij is het kindje op de foto wat jonger, maar de foto is ook niet zo duidelijk.
In ieder geval is het de moeite waard om te onderzoeken. Ze let wel erg op degene die de foto maakt, net of ze contact zoekt.
Ik vind het ook helemaal geen toeristen lijken.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:22

Vind het bar moeilijk om die fotos te vergelijken, omdat de eerste niet scherp is, veel schaduwen heeft. Op die manier lijken veel jonge kindjes op Maddy.

Maar die spaanse toeriste, is dus naar SkyNews gegaan met haar fotos, of begrijp ik het niet goed?

Dat vind ik dan weer apart.

EDIT: en ook apart dat je met het meest gezochte meisje ter wereld zo rond loopt, lijkt me dat zelfs een domme kidnapper door heeft dat dat nou niet zo handig is?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:30

De foto stond nu inderdaad in de krant en bij nader inzien zijn het wel inlanders, maar ik vind het niet zo ongewoon dat ze een kind met licht haar hebben. Het jongetje wat er bij loopt lijkt mij ook donkerblond en niet zwart.
Daarbij, als de fotograve dacht dat zij het was, waarom houdt ze die mensen dan niet aan om betere foto's te maken? Er stond toch een grote beloning op het vinden van het meisje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:45

Ergens anders las ik dat ze de foto van uit een rijdende bus heeft genomen. Ook zal ze in een hotellobby gezien zijn en zou ze in het Engels gevraagd hebben wanneer ze haar moeder weer zou zien.

Hopen maar dat ze het is en gevonden wordt.

Ik ben wel een type die de bus tot stilstand zou dwingen, er uit zou springen en het kind beter zou bekijken, om politie zou roepen als ik denk dat het Maddie is, maar in een vreemd land en als buitenlander in Marokko, weet ik het ook niet hoor, wellicht ook wel niet. Hier in Nederland absoluut wel en ik denk wel meerderen. Het is makkelijk oordelen over hoe een ander moet oordelen, ik kan alleen niet begrijpen dat je de foto maakt en dan een maand later je het ineens weer herinnerd. Maar sommige mensen zitten soms erg apart in elkaar.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:50

Op de oorspronkelijke foto zie je duidelijk de motorkap van de auto van waaruit hij genomen is.

Zelf zegt ze:"Het viel me op dat ze erg blond was en daarom nam ik de foto, maar gisteren heb ik hem pas laten vergroten en naar de politie gebracht."
Ze had zogenaamd in het engels gevraagd wanneer ze haar moeder weer kon zien, bij het tankstation waar ze dus weer door die Noorse gezien was, die de mensen van het tankstation zich trouwens niet kunnen herinneren, evenals het kind niet, dat ook nioet door de bewakingscamera's is gezien. Ik weet niks van praten in de hotellobby, maar haloo een hotellobby, waarom staan die anderen dan ook niet op met ïk heb Maddie gezien? "

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:54

Geweldig trouwens hoe mams die zware hutkoffers draagt. Tong uitsteken

Ooow jeetje mina, nou van die hotellobby heb ik ergens gelezen. Sorry hoor! Overal wordt er momenteel over die foto geschreven...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:11

Als ik zo naar de foto's kijk ben ik bang dat ze het niet is.
Het kindje op de foto ziet er boller uit en zijn de ogen meer symetrisch dan bij maddie.
Ik ben benieuwd wat de uitslag is van het vergelijkingssysteem.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:13

faye schreef:
Inderdaad een grote gelijkenis! Ik ben heel benieuwd of het kindje van de foto opgespoord gaat worden.

Vind je? t kind heeft donkerder (dikker) haar met meer slag. Qua gezicht kun je t niet zeggen (te vaag) maar de neus lijkt me groter

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:41

Zo op het 1e oog kan ik me heel goed voorstellen dat iemand Maddie er in meent te herkennen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:23

Kan ik me ook goed voorstellen Ann, maar de kwaliteit van de foto is verschrikkelijk. Hoop dat de persoon op de foto zich meldt en het kind laat zien..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:09

Ik denk niet dat ze het is, net zoals ann zegt zo 1,2,3 zou je zeggen wat een gelijkenis, maar als je een kind ontvoerd, zou je het dan zo houden? ik bedoel kijk ik teveel films maar uiterlijk veranderen zou dan toch wel "slim" zijn?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:25

Tja, het kan zijn dat ze het is, maar ik kan bij wijze van spreken ook 10 kindertjes optrommelen die een beetje op haar lijken als je een onduidelijke foto van ze maakt.

Beauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:46

ER was net op het nieuws dat het dr niet is Boos!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:04

Tja, de kans dat ze het daadwerkelijk zou zijn, was ook wel erg klein. Scheve mond

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:48

Het meest opvallende van deze Britse media hype is dat voor het eerst de Portugese politie iets gezegd heeft.
Namelijk dat het Maddy niet kan zijn omdat die in mei gestorven is, dat zou er op duiden dat ze veel meer bewijs hebben dan tot nu toe is aangenomen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:49

Heb je een link naar dat nieuws, sarabande?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:55

Nou ik zat vandaag 7 uur in de auto en heb dat 3 keer op het nieuws gehoord, ik zou niet weten waar ik daar een link van kan vinden.
Maar het staat morgen vast in de krant

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:03

"Weer geen Maddy" bericht De Telegraaf
"Voor de zoveelste keer kwamen de ouders van Madeleine McCann, hun familie en alle speurders uit Portugal en Groot Brittannie bedrogen uit. Weer bleek een ogelijke aanwijzing voor de verdwenen kleuter een dood spoor. De westers ogende Bouchra werd eind augustus door een Spaanse toerist op een vakantiekiekje vastgelegd in het Noord-Marokkaanse dorpje Zinat. Sinds enkele dagen begonnen zowel de Britse media als naar het leek ook de autoriteiten de schimmige foto steeds serieuzer te nemen. Vader Ahmed Mohammed don gisteren echter, met de peuter op zijn armen en haar moeder Hafida Akchar naast hem, gewoon het geboortebewijs van zijn dochter overleggen. Begin vorige maand werd een Belgische peuter in Tongeren ook al onterecht was aangezien voor Madeleine."

Zo, nu kunnen we weer verder met het echte onderzoek.