Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:38

BrankaZ schreef:
Even opgezocht wat het inhoudt en zie op Wikipedia ook staan dat Powned vorig jaar ook al probeerde om te filmen.

En ik zit het 20.00 uur journaal te kijken en zie de uitdrukkingen van Wilders en Omtzigt.
Wilders zie ik opgelucht kijken en Omtzigt tevreden vol vertrouwen. Kan mis zitten, maar zo komen ze op mij over.

Hopelijk komen ze er samen uit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:41

Elisa2 schreef:
Ja dat klopt, en dat zie ik ook wel..in Nederland is bij iedere maaltijd vlees heel normaal. Ik vind dat niet normaal..1x per dag is wel genoeg en dan nog niet eens iedere dag. Ook geven veel dierlijke producten zuivel en vlees ook overgewicht natuurlijk. De meeste mensen kunnen sowieso minderen. Het is helemaal niet erg als het wat meer een luxeproduct weer wordt, mits het voor de armere mensen ook te betalen blijft.

En ja wel, Nikass zei dat als je Nederland vol vind dat de landbouwdieren dan maar weg moesten. Voor de rest verloopt de discussie fijn en genuanceerd. :-)

Nou genuanceerd.. dat past dan weer niet echt bij jouw bericht ;)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:45

Wintu schreef:
Loretta schreef:

Ik vrees echter wel dat dit ook voor de traditie nog weleens nare consequenties kan gaan krijgen. Lijkt me niet dat Den Haag het naast zich neer kan leggen wanneer politieagenten en burgemeesters hun eigen wetten gaan bedenken.

Ja en dat allemaal omdat men vond het recht te hebben het voor een ander te verknallen.Chapeau

Misschien maar beter dat er juridische molens gaan draaien. Want als een overheid dit over zijn kant laat gaan dan ga maar na wat de volgende stap is. Dan gaat het over hele andere zaken als een traditie.

Benzz

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:50

Heel lang geleden was katten uit elkaar trekken ook een traditie. Toen dat verboden werd zijn er 11 doden gevallen tijdens een demonstratie tegen dit. Omdat het een traditie is betekent niet dat politie met de bevolking mee mag doen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:58

Benzz schreef:
Heel lang geleden was katten uit elkaar trekken ook een traditie. Toen dat verboden werd zijn er 11 doden gevallen tijdens een demonstratie tegen dit. Omdat het een traditie is betekent niet dat politie met de bevolking mee mag doen.

Wat ik vooral bizar vind is hoe er door de lokale autoriteiten mee wordt omgegaan. Zowel burgemeester als politie.
Dan denk ik gelijk. In welke zaken houden ze er nog meer hun eigen wetten op na?

Het gaat in dit filmpje om zeer ernstige verkeersdelicten en zwaar crimineel gedrag. Met zo'n mentaliteit van de politie is de stap naar zware corruptie niet meer al te groot vrees ik.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:00

Eh, afgaande op het bericht van de nos heeft de politie zich netjes gedragen: bij een conflictsituatie de twee partijen uit elkaar gehouden.

(Het stukje YT dat ik heb gezien, daar werd gelukkig geen 120km/u gereden. Zo ja, graag de gevangenis in met de chauffeurs.)

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:09

Loretta schreef:
Benzz schreef:

Wat ik vooral bizar vind is hoe er door de lokale autoriteiten mee wordt omgegaan. Zowel burgemeester als politie.
Dan denk ik gelijk. In welke zaken houden ze er nog meer hun eigen wetten op na?

Het gaat in dit filmpje om zeer ernstige verkeersdelicten en zwaar crimineel gedrag. Met zo'n mentaliteit van de politie is de stap naar zware corruptie niet meer al te groot vrees ik.

Uit de categorie als iemand een joint rookt verkoopt hij misschien ook wel heroine.. overdrijven is ook een vak..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:24

Er zijn natuurlijk wel meer voorbeelden van foute agenten die zeer onprofessioneel werk leveren.
Racistische app groepjes bijvoorbeeld.

Dit is zomaar 1 voorbeeld van wat er mis is bij de overheid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:01

Gelukkig werken de meeste agenten hard en zijn ze goed en eetlijk bezig.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:01

Eh, waren er op Ameland foute agenten die onprofessioneel te werk gingen...?

(Een stelletje.... wilde Sunneklaas meemaken - en dat is gebeurd. Toen het er niet echt zachtjes aan toe ging heeft de politie de strijdende partijen uit elkaar gehouden.
Dat is wat ik weet.)

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:24

Tja, ik vind het je reinste sensatiezoekerij. Vorig jaar hebben ze het geprobeerd, vorige week waren ze er weer en nu weer. Blijf gewoon lekker weg, als je aanwezigheid niet op prijs wordt gesteld. Net bij Beau weer een half verhaal, half Nederland weet het nu. Iedereen heeft weer een oordeel over het feest. Waarom dingen zo verknallen, waarom altijd maar denken overal recht op te hebben.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:37

Agressie is onacceptabel, maar zo de grens opzoeken en dan halve waarheden de wereld in helpen vind ik ook niet chique.
Ik vind het ook bijzonder dat de redactie bij Beau geen voorwerk heeft gedaan en uitgezocht wat het inhoudt. Ondanks het een zeer besloten feest voor Ameland betreft, is er wel informatie over te vinden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 00:27

Ja Powned is altijd aan het jennen. Ze hebben nu wel het filmpje gekregen waar ze van droomden, met dank aan een groep Amelanders die niet nadachten over de consequenties van hun daden en een paar politieagenten die duidelijk op de hand van de vechtersbazen waren en pas in grepen nadat zelfs de minister zich er mee bemoeide. Al met al ben ik bang dat dit niet erg goed voor de Amelanders uit gaat pakken.

Het lijkt een beetje op die situatie vorig jaar in Staphorst. Waar later ook bleek dat de politie hun taken verzaakt heeft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 08:49

Hoe werkt het afbrokkelen van 1. de democratie en 2. de rechten van de mens? Hier een interessant artikel over immigratie maatregelen in UK.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... -migranten

Het idee is om vluchtelingen/immigranten hun procedure af te laten wachten in Rwanda. Dat is een land waar mensen uit vluchten want de mensen rechten worden met voeten getreden.
Robert Jensink is gisteren opgestapt want de maatregelen gaan hem niet vergenoeg!
Het Brits hooggerechtshof verbied dit want is tegen de rechten van de mens

Citaat:
Zoeken
Donker/licht thema
Mijn RTL Nieuws
Nieuws
Economie
Sport
Entertainment
Tech
Lifestyle
Editie NL
Uitzendingen
Niet streng genoeg
Britse migratieminister weg uit onvrede met vluchtelingenbeleid
Aangepast 6 december 2023 22:11
Robert Jenrick gisteren bij de premierswoning op Downing Street 10.Beeld © ANP
De Britse minister van Migratie is vandaag opgestapt. Robert Jenrick vindt de nieuwe maatregelen van premier Rishi Sunak om migranten uit te zetten naar Rwanda niet ver genoeg gaan.

Jenrick en veel leden van het Britse kabinet vinden dat het Verenigd Koninkrijk met een migratiecrisis kampt.

Eerder sloot het land een deal met Rwanda. Volgens dat plan, dat al in 2022 uit de koker van het kabinet onder leiding van toenmalig premier Boris Johnson kwam, zouden illegale immigranten naar Rwanda worden gebracht om daar hun asielprocedure af te wachten. Het Afrikaanse land zou daarvoor een beloning krijgen van 140 miljoen euro.

Noodwetgeving
Deze plannen zijn bedacht om andere immigranten af te schrikken, maar Britse rechters van het hooggerechtshof veegden het idee van tafel omdat het in strijd was met het Europese mensenrechtenverdrag.

Maar premier Sunak wil het plan doorzetten. Hij heeft daarvoor vandaag noodwetgeving voorgesteld aan het parlement, bedoeld om het oordeel van het hooggerechtshof te omzeilen. En gisteren was de Britse minister van Binnenlandse Zaken James Cleverly in Rwanda om een nieuw verdrag met dezelfde strekking te tekenen.

Zie 2x vetgedrukte. Immigranten zijn dus niets waard , want Rwanda heeft echt een vreselijk regiem waarin mensen geen rechten hebben, gemarteld worden enz. Brokje 1

En dan valt brokje 2 want het Hooggerechtshof moet omzeild worden dus een soort noodwet moet opgetuigd worden om de mensen rechten te omzeilen! Zeer ernstig zowel 1 als 2.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 07-12-23 09:33, in het totaal 2 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 09:17

BrankaZ schreef:
Even opgezocht wat het inhoudt en zie op Wikipedia ook staan dat Powned vorig jaar ook al probeerde om te filmen.

En ik zit het 20.00 uur journaal te kijken en zie de uitdrukkingen van Wilders en Omtzigt.
Wilders zie ik opgelucht kijken en Omtzigt tevreden vol vertrouwen. Kan mis zitten, maar zo komen ze op mij over.

Het lijkt wel een date :=
Ze zijn natuurlijk beide recht door zee, dat scheelt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 09:34

pien_2010 schreef:
Zie 2x vetgedrukte. Immigranten zijn dus niets waard , want Rwanda heeft echt een vreselijk regiem waarin mensen geen rechten hebben, gemarteld worden enz. Brokje 1

En dan valt brokje 2 want het Hooggerechtshof moet omzeild worden dus een soort noodwet moet opgetuigd worden.

Even een niet-politieke toevoeging over het land/de republiek Rwanda: het is inmiddels 30 jaar geleden dat de genocide heeft plaats gevonden. Sindsdien zijn mensen veroordeeld wegens misdaden tegen de menselijkheid en is de grondwet van het land behoorlijk goed herschreven op een heel praktische basis.

Inmiddels wordt het land redelijk stabiel en democratisch geacht. Misschien niet per se naar westerse standaarden, maar zeker wel naar Afrikaanse standaarden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rwanda

T.a.v. de hele move van de Britse regering heb ik verder geen mening overigens.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 09:47

Ik heb er recent een hele documentaire over gezien en ik vind het op zijn minst discutabel := om me heel voorzichtig uit te drukken.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 09:55

Ik vind de plannen van de Britse regering op zijn zachtst gezegd ook apart.
Een noodwet kan hier in Nederland ook, zie maar wat er tijdens de coronapandemie.
Aan de andere kant denk ik dat zoiets hier niet zo'n vaart loopt door de hoeveelheid partijen (in Engeland zijn dat er maar een drietal) en Nederland is nog deel van de EU en moet zich aan de daar geldende regels houden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 09:57

Avalanche schreef:
Ik heb er recent een hele documentaire over gezien en ik vind het op zijn minst discutabel := om me heel voorzichtig uit te drukken.

Je bedoelt de hele move van de Britse regering? Ik weet er heel weinig van af. Vandaar dat ik geen mening heb.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:02

Ja, ik zal de documentaire eens opzoeken. Ik vind het sowieso heel ingewikkeld om er een mening over te hebben eigenlijk. Ik vond er wel wat van hoe ze omgaan met mensenrechten, maar je hebt niet het hele plaatje, dus in hoeverre kun je dan een goed oordeel geven...... snap je? Dat vind ik lastig.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:03

Het klinkt alsof ze wanhopig zijn door de vluchtelingen problematiek.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:16

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:08

Elisa2 schreef:

Begrijpelijk.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:15

Elisa2 schreef:

Of het een populistische (schijn) oplossing hebben gemaakt voor al hun binnenlandse problemen....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:26

Avalanche schreef:
Ja, ik zal de documentaire eens opzoeken. Ik vind het sowieso heel ingewikkeld om er een mening over te hebben eigenlijk. Ik vond er wel wat van hoe ze omgaan met mensenrechten, maar je hebt niet het hele plaatje, dus in hoeverre kun je dan een goed oordeel geven...... snap je? Dat vind ik lastig.

Ik vind het ook heel lastig. Ook als je ziet dat bijvoorbeeld mensen uit de centraal Afrikaanse landen in Zuid Tunesie aankomen en daar eigenlijk ook al tegengewerkt en uitgekotst worden door de locals en de politie, etc.. Wat ik deels ook nog snap. En dan moeten ze nog naar de kust, de mensensmokkelaars, wrakke bootjes op de Middellandse Zee en hopelijk (voor hen) naar Italiaans grondgebied.

Dan vind ik het heel sneu voor die mensen, maar tegelijkertijd denk ik: Dit is niet de oplossing. Ik snap de wens om naar Europa te komen, maar (bijna) niemand zit op jullie te wachten. In Tunesie niet en in Europa voor het grootste deel ook niet. Ik snap dat thuis blijven voor de meesten ook geen alternatief is met pakweg de helft van de bevolking in de landen in centraal Afrika onder de armoedegrens, maar.....