MyWishMax schreef:Ah, sorry ik dacht dat jullie die nog hadden. Nog knapper dan! Maar hier is boodschappen wel inclusief verzorgingsproducten en helaas medicatie. Maar misschien heb je nog tips? Want vlees eet ik echt bijna nooit, maar toch lastig. (Misschien ook omdat ik door ziekte een moeilijke eter ben, kleine hoeveelheden, erg vaak en extra eiwit haha, veel vervangers qua eiwit kan ik niet genoeg van eten)
Ik vind het onwijs knap, dus als je wat zou willen uitleggen, heel graag! Brood bak je wel zelf?
De verzorgingsproducten die ik in de supermarkt koop reken ik altijd gewoon bij de boodschappen, en dat is oa wc papier, inlegkruisjes, keukenrol, en soms wat tandpasta en wasmiddel.
Shampoo en douchegel haal ik altijd bij de Action. Al is dat ook het geld niet.
Ik spaar denk ik het meeste uit door gewoon veel zelf te maken. Sausjes, soepen, kruidenmixen.. Ik koop droge ingrediënten vrij groot in; dus pasta, rijst, bonen, kruiden en specerijen.. Sojasaus en olie heb ik ook vaak in 2 liter verpakkingen.
Too good to go is erg leuk om te doen, al geeft de Lidl de laatste tijd wel érg magere pakketjes
Brood pakketten bij de Plus zijn ook ideaal; vaak 4 tot 6 broden voor €2,99.
Zelf bakken doe ik ook wel.
En een grote vriezer om aanbiedingen in te vriezen is zeker een aanrader. Daar doe ik ook seizoensgroenten in, en maaltijden die ik in grotere hoeveelheden doe bereiden zoals ovenschotels met aardappelen en groenten die in de aanbieding waren.
In Zeeland haal ik zo nu en dan een zak aardappelen; 15 kilo voor 5 euro, bij de aardappelboer