Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:31

BeFunny schreef:
Waarschijnlijk heeft hij gewoon een verzoek in gediend of ze er voor open stonden om in gesprek te gaan.
Daar zie ik nou niet bepaald iets vreemds in. Er is ook bekend gemaakt dat Khalid verder niks met de zaak te maken heeft.

Wat betreft in gesprek gaan.
Het gebeurd vaak dat in zulke gevallen de verdachte met geld over de brug komt dus dat zal Ali wel hebben willen proberen. Je ziet ook vaak dat slachtoffers daarmee akkoord gaan dus niet geschoten altijd mis. Maar dit is speculatie van mijn kant.

Electra63 schreef:
Mediatie wordt soms ook aangeraden, zeker als.de bewijslast moeilijk is.
De boodschapper, Khalid, hoeft daar verder natuurlijk niets mee te maken hebben.
Door zijn bekendheid misschien gevraagd door team Ali.

Kalid was in zijn tijd als advocaat (en is het misschien nog) advocaat van Boef, ook onder contract bij Spec het bedrijf van Breghje Kommers en Ali B. Ali B zelf was ook onder contract bij Spec. En wellicht kent Ali B hem daar van. Kalid Kasem is ook advocaat geweest van aan de groep Taghi gelieerde partij en werd verdacht van het lekken van informatie uit dossiers aan de groep rond Taghi. Dit is nooit bewezen. Ik vind het op zich wel apart dat zowel Kasem als Ruperti (de advocaat van Taghi) menen voor Ali B in de bres te moeten springen of daarvoor gevraagd zijn. Mijn indruk is, dat daar dan toch wel een lijntje ligt.
Maar nogmaals dat is mijn idee ervan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:44

Ja hij is advocaat van boeven.
Daar hebben advocaten wel vaker last van.

Dat Ali B onder contract stond bij Spec of eigenlijk het bedrijfje van zijn vrouw financieel steunde is ook niet zo gek toch? En ook niet dat hij voor een advocaat kiest die al hun advocaat was

Het Stukje Taghi en aanhang is hier niet aan de orde. Het gaat hier over Ali B en hoe hij zich vergrepen heeft aan vrouwen. Niet over de georganiseerde misdaad.

Dat moet je dus ook niet hier bij gaan betrekken ;)

Emmaa2

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:52

Er hoeft zeker geen lijntje te zijn, maar het is natuurlijk wel vreemd en opvallend dat twee vooraanstaande/bekende advocaten zich geroepen voelen (al dan niet gevraagd) om nog een keer aan te dringen op mediation terwijl de vrouwen al hebben aangegeven dit niet te willen. Dat past imo wel bij het patroon dat Ruth Jager ook aankaartte: geen nee kunnen accepteren.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:07

Eventjes een paar taken van een advocaat op een rijtje

*Een goede advocaat informeert en adviseert, onderhandelt en bemiddelt, correspondeert en procedeert wanneer dit nodig is.
Een rechtszaak is vaak niet nodig. ...
De advocaat staat altijd aan de kant van de cliënt. ...
De advocaat heeft een geheimhoudingsplicht.

Dus met andere woorden de advocaten deden gewoon hun werk. Dat Ali geen nee accepteerde dat klopt maar dat is vaker zo als het aankomt op een rechtzaak dat er mensen die alles uit de kast trekken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:09

Als alle bewijs zo enorm in het voordeel van Ali wijst, zoals hij zelf graag wil doen overkomen. Hoef je toch geen 2 advocaten om mediation te laten vragen? Nu nog.
Dat had dan een jaar eerder wel gekund.

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:09

BeFunny schreef:

*Een goede advocaat informeert en adviseert, onderhandelt en bemiddelt, correspondeert en procedeert wanneer dit nodig is.
De advocaat heet een geheimhoudingsplicht.

Dus met andere woorden de advocaten deden gewoon hun werk. Dat Ali geen nee accepteerde dat klopt maar dat is vaker zo als het aankomt op een rechtzaak dat er mensen die alles uit de kast trekken.

Ja, dit rijtje klopt. Maar de advocaten die zijn gaan bellen waren niet de advocaat van Ali B. Sterker nog, zijn eigen advocaat was niet op de hoogte van dit belrondje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:14

Suzanne F. schreef:
Ze hebben inderdaad beiden bij mij op school gezeten vroeger.

Ik las dit verkeerd en dacht even dat er stond dat ze vroeger bij je op schoot hebben gezeten _O-

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:23

Emmaa2 schreef:
BeFunny schreef:

De advocaat heet een geheimhoudingsplicht.

Ja, dit rijtje klopt. Maar de advocaten die zijn gaan bellen waren niet de advocaat van Ali B. Sterker nog, zijn eigen advocaat was niet op de hoogte van dit belrondje.

Dat maakt het wel al anders.
Want het is niet gek dat de advocaat van verdachte contact opneemt met de advocaat van aanklagers voor mediation maar als ze op dat moment hem niet verdedigden dan is dat heel vreemd.

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:26

BeFunny schreef:
Emmaa2 schreef:

Dat maakt het wel al anders.
Want het is niet gek dat de advocaat van verdachte contact opneemt met de advocaat van aanklagers voor mediation maar als ze op dat moment hem niet verdedigden dan is dat heel vreemd.

Oh nee dat was zeker niet vreemd geweest! Aan willen sturen op meditation is heel logisch, vooral in dit soort zaken waar de daadwerkelijke feiten moeilijk te bewijzen zijn maar de consequenties als er wel een veroordeling komt te liggen erg hoog zijn.

Het steekt hem inderdaad bij het feit dat externe advocaten die buiten de zaak staan dit zijn gaan doen. En dan helpt het niet dat het allebei bekende advocaten zijn - eentje is een tv-persoonlijkheid, de ander is een van de advocaten van Taghi.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:51

Nee dan zijn het gewoon personen die zich even voor het karretje hebben laten spannen.

Wat betreft de andere advocaat had ik wel begrepen trouwens dat hij buiten de advocaat van Ali had gehandeld zeg maar. Ik had dat alleen Khaled niet begrepen. Vind het op de èèn of andere manier niks voor hem ook.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 00:31

BeFunny schreef:
;)

Khalid is de advocaat van Boef :D de artiest Boef, een rapper die ook onder contract staat bij Spec. Het bedrijf van Ali en zn ex vrouw.
Niet boeven.

Zo kennen ze elkaar ongetwijfeld. Zou raar zijn als dat niet zo is.
Khalid was ook advocaat van iemand in de groep Taghi. En Ruperti is de advocaat van Taghi. Die kennen elkaar ook. En toevallig beide voelen zich geroepen om voor mediation te pleiten voor Ali. Niet een andere advocaat die er genoeg zijn.

BeFunny schreef:
Het Stukje Taghi en aanhang is hier niet aan de orde. Het gaat hier over Ali B en hoe hij zich vergrepen heeft aan vrouwen. Niet over de georganiseerde misdaad.)

Ik vind dat moeilijk te geloven; het lijkt een kliekje. Als je benaderd wordt door advocaten met een link naar de groep van Taghi (die beide dus hebben) kan dat best bedreigend over komen. En mss was dat juist wel de bedoeling

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 02:47

Wat ik schokkend vind, naast het gedrag van Ali B. is dat al die jaren veel mensen hem de hand boven het hoofd hebben gehouden; zijn management, de mensen rondom the Voice, etc.
Hij staat nu terecht voor de rechter, maar er zijn meer mensen met boter op hun hoofd en :$ dollartekens in de ogen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 06:32

BeFunny schreef:

Dit waren niet de aadvocatenvan Ali B en dat maakt jouw hele citaat dus gewoon onnodig. Ik vind het verre van netjes dat Ali B allerlei mensen de slachtoffers laat benaderen en eigenlijk blijven aandringen tot een gesprek wat zij al geweigerd hebben bij het verzoek door de advocaat in deze zaak van Ali B.

In zo'n zaak moet je gewoon lekker alleen de vertegenwoordigende advocaat zulke verzoeken laten doen, niet allerlei mensen die er niks mee te maken hebben en zeker niet nadat het al afgewezen is. De manier waarop het allemaal gebeurd vind ik echt een nog slechter beeld van hem geven als dat al kon. En het lijkt mij extreem vervelend als slachtoffer en als advocaat van slachtoffers zou ik echt not amused zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 07:00

Cayenne schreef:
Suzanne F. schreef:
Ze hebben inderdaad beiden bij mij op school gezeten vroeger.

Ik las dit verkeerd en dacht even dat er stond dat ze vroeger bij je op schoot hebben gezeten _O-

Nou daar heb ik niet echt behoefte aan eigenlijk. :')
Nee zij zaten in 5VWO toen ik in de brugklas zat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 07:50

MyWishMax schreef:
BeFunny schreef:

Dit waren niet de aadvocatenvan Ali B en dat maakt jouw hele citaat dus gewoon onnodig. Ik vind het verre van netjes dat Ali B allerlei mensen de slachtoffers laat benaderen en eigenlijk blijven aandringen tot een gesprek wat zij al geweigerd hebben bij het verzoek door de advocaat in deze zaak van Ali B.

In zo'n zaak moet je gewoon lekker alleen de vertegenwoordigende advocaat zulke verzoeken laten doen, niet allerlei mensen die er niks mee te maken hebben en zeker niet nadat het al afgewezen is. De manier waarop het allemaal gebeurd vind ik echt een nog slechter beeld van hem geven als dat al kon. En het lijkt mij extreem vervelend als slachtoffer en als advocaat van slachtoffers zou ik echt not amused zijn.

Gesprekken tussen slachtoffers en daders hebben zin na therapie tijdens bv gevangenisstraf waarbij de dader echt oprecht spijt heeft.
Die gesprekken vinden in alle stilte onder goede begeleiding plaats en het doel is om het slachtoffer zich beter te laten voelen. Het is erg delicaat en heel moeilijk. Het slachtoffer wordt meestal niet alleen met de dader gelaten.

Wat AliB wilde bereiken is dat hij er beter van zou worden nl dat de aanklacht terug getrokken zou worden. Dat is eigen belang en voor het slachtoffer kan dit het gebeuren zelfs erger maken .
AliB is er vast van overtuigd dat hij niets fout gedaan heeft. En dat is eigenlijk het allergrootste probleem imo.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 07:56

Babootje schreef:
BeFunny schreef:
;)

Khalid is de advocaat van Boef :D de artiest Boef, een rapper die ook onder contract staat bij Spec. Het bedrijf van Ali en zn ex vrouw.
Niet boeven.

Ik weet wie rapper boef is
Maar je had het ook over Taghi plus aanhang (boeven ook Boef is een Boef) ;)

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 21:54

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:12

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:18

Vandaag de uitspraak. Ik ben heel benieuwd maar vrees dat hij er mee weg komt.
Typisch dat hij er vandaag niet bij is maar verder wel continu zelf in de belangstelling ging staan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:22

Hij komt er nooit echt mee weg hoor. Ik denk dat zijn naam sowieso voor altijd beschadigd is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:26

Op die manier gezien niet nee.
Maar denk niet dat hij de bak in hoeft.

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:52

Z'n advocaat had al gezegd dat hij bij een veroordeling sowieso in beroep zou gaan, dus wat dat betreft geeft hij waarschijnlijk niks om vandaag? Omdat het voor hem dan sowieso nog niet over is... Maar wel typisch ja. Vast omdat hij vandaag niks mag zeggen en een of ander zielig verhaal op kan hangen. :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:56

DuoPenotti schreef:
Op die manier gezien niet nee.
Maar denk niet dat hij de bak in hoeft.

Ik denk eigenlijk dat ie in de bak beter af is dan in het wild op straat.
Dus misschien is het zo gek nog niet :o

De imagoschade en financiële schade is misschien wel de beste straf die hij kan krijgen.

En hopelijk zegeviert het recht en krijgt hij wat hij verdient.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:08

Hmm dat werd van Folkert van de Graaf ook gezegd, toch loopt die nog vrolijk overal rond waar hij wil zonder zich ooit ook maar aan 1 regel gehouden te hebben.

Dus denk dat Ali gewoon rond kan lopen.

Maar die imagoschade is idd een hele mooie voor de omhoog gevallen rapper.
En ik denk dat de rechtbank het daar ook op gooit, dat hij zoveel in de media is geweest dat dat genoeg straf is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:11

Ik vind een man die het nodig heeft vrouwen aan te randen of te verkrachten zowiezo een ultieme zielepiet, helemaal geen imago dus.