Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:42

mysa schreef:
Uhm.. Er woonden echt wel mensen voordat de Nederlanders er een kolonie stichtten. Iets met Koi, weet niet precies. En Zoeloe's en zo.
(En mijn opmerking heb ik hierboven al ergens uitgelegd).


Op de NPO is een hele mooie serie erover gemaakt ‘Goede Hoop’ .

Er woonden zeker mensen daar en het is verschrikkelijk hoe ze daar toentertijd mee om zijn gegaan. Ik vond het verschrikkelijk in die docu. Ook dat de geschiedschrijving zo vervalst is, met ‘er woonden geen mensen’ en ‘we brachten beschaving’.

Ik vind Zuid Afrika een prachtig land, maar ik zou er voor geen goud willen wonen. Die ongelijkheid en het vele racisme zou ik echt niet trekken.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:20

Ik zou er niet willen wonen omdat er een prijs op je hoofd staat als blanke. Zou er nu ook niet meer durven reizen, ik krijg de indruk dat het er een behoorlijk stuk grimmiger is geworden dan 20 jaar geleden.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:26

elnienjo schreef:
Ik zou er niet willen wonen omdat er een prijs op je hoofd staat als blanke. Zou er nu ook niet meer durven reizen, ik krijg de indruk dat het er een behoorlijk stuk grimmiger is geworden dan 20 jaar geleden.

Maar dat is hier ook. Hier durven mensen ook niet zichzelf te zijn.
Overigens ben ik nooit in zuid Afrika geweest dus ik kan niet echt meepraten

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:54

elnienjo schreef:
Ik zou er niet willen wonen omdat er een prijs op je hoofd staat als blanke. Zou er nu ook niet meer durven reizen, ik krijg de indruk dat het er een behoorlijk stuk grimmiger is geworden dan 20 jaar geleden.


Grimmiger? Hangt er vanaf welke kleur je hebt denk ik. Ik heb ooit een mooi project gemaakt over de apartheid, ik wil het je wel doorsturen? Geeft je een beetje insight hier en daar.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 23:11

Ik ben er geweest met twee vriendinnen twee jaar geleden, rond wezen reizen voor 3.5 week met een auto met drie jonge (blanke) meiden.

Wat een vriendelijke mensen daar. Zwart, wit, rood of geel. Niet onveilig gevoeld en wij hebben daar toch wel dingen uitgevreten die ik misschien hier nu niet eens meer zou doen.

Dat wilde ik even gezegd hebben en nu ga ik weer door met meelezen :)

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 23:17

elnienjo schreef:
Ik zou er niet willen wonen omdat er een prijs op je hoofd staat als blanke. Zou er nu ook niet meer durven reizen, ik krijg de indruk dat het er een behoorlijk stuk grimmiger is geworden dan 20 jaar geleden.


Jij wilt sowieso liever met alleen maar blanken en christelijken wonen toch?

CharleyT
Berichten: 4028
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 06:45

tamary schreef:
mysa schreef:
Nee, dat snap ik ook. Maar misschien is het dan verstandiger dat ze terug gaan naar hun eigen land?

Zuid-afrika is hun land. En zover als de archeologie en de verdere verhalen er zijn, waren er in het huidige zuid-afrika ook geen mensen toen (iets met geen water en geografische barrieres als ik het goed onthouden heb). Kennelijk hadden de europeanen wel de middelen/machines om er een dorp/stad te bouwen.


Je geheugen is niet helemaal up-to-date zeg maar. Kijk aub even op wikipedia, geschiedenis Zuid Afrika.
Een stukje uit de tekst:''Voor de komst van de Nederlandse kolonisten (1652) werd Zuid-Afrika bewoond door de Khoikhoi en San ten westen van de Visrivier, en door Xhosa, Zoeloe en anderen ten oosten van de Visrivier.''
De geschiedenis begint al in de pre-historie, weet niet wat voor geschiedenislessen jij gehad hebt, maar hier is geen aandacht aan besteed blijkbaar.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:10

tamary schreef:
mysa schreef:
Nee, dat snap ik ook. Maar misschien is het dan verstandiger dat ze terug gaan naar hun eigen land?

Zuid-afrika is hun land. En zover als de archeologie en de verdere verhalen er zijn, waren er in het huidige zuid-afrika ook geen mensen toen (iets met geen water en geografische barrieres als ik het goed onthouden heb). Kennelijk hadden de europeanen wel de middelen/machines om er een dorp/stad te bouwen.

Echt?
Ga alsjeblieft eens een fatsoenlijk geschiedenisboek lezen.

Foaly

Berichten: 5029
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:44

tamary schreef:
mysa schreef:
Nee, dat snap ik ook. Maar misschien is het dan verstandiger dat ze terug gaan naar hun eigen land?

Zuid-afrika is hun land. En zover als de archeologie en de verdere verhalen er zijn, waren er in het huidige zuid-afrika ook geen mensen toen (iets met geen water en geografische barrieres als ik het goed onthouden heb). Kennelijk hadden de europeanen wel de middelen/machines om er een dorp/stad te bouwen.


Er wonen mensen op de kleinste poedersuiker in de Stille Zuidzee en dan zou Zuid-Afrika te onbewoonbaar zijn? :')

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:59

MarcoBorsato schreef:
elnienjo schreef:
Ik zou er niet willen wonen omdat er een prijs op je hoofd staat als blanke. Zou er nu ook niet meer durven reizen, ik krijg de indruk dat het er een behoorlijk stuk grimmiger is geworden dan 20 jaar geleden.


Grimmiger? Hangt er vanaf welke kleur je hebt denk ik. Ik heb ooit een mooi project gemaakt over de apartheid, ik wil het je wel doorsturen? Geeft je een beetje insight hier en daar.

Dus als je voorouders VOC/kolonisten waren dan is het okee blanken nu te vermoorden?
Denk niet direct dat Zuid Afrikaners gelukkig zouden worden in het Nederland van nu, maar als je uberhaupt vluchtelingen toestaat naar de EU te komen, dan toch zeker zij met West-Europese roots.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:11

Tiepfoudt schreef:
Het compenseert iig de oorverdovende stilte vanuit NPO/KRO-NCRV/RTL en co :+ .........
Of ik zit er totaal naast en gaat het vanavond op tv over niets anders dan Smeets, dat kan natuurlijk ook nog :D

Heeft dat er niet mee te maken dat er iemand van de NOS nu ook voor hetzelfde beschuldigd wordt?

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:25

elnienjo schreef:
Dus als je voorouders VOC/kolonisten waren dan is het okee blanken nu te vermoorden?
Denk niet direct dat Zuid Afrikaners gelukkig zouden worden in het Nederland van nu, maar als je uberhaupt vluchtelingen toestaat naar de EU te komen, dan toch zeker zij met West-Europese roots.


Waarom zeg je dit? Hoe kun je uit mijn tekst deze conclusie trekken?

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:32

Cer schreef:
Tiepfoudt schreef:
Het compenseert iig de oorverdovende stilte vanuit NPO/KRO-NCRV/RTL en co :+ .........
Of ik zit er totaal naast en gaat het vanavond op tv over niets anders dan Smeets, dat kan natuurlijk ook nog :D

Heeft dat er niet mee te maken dat er iemand van de NOS nu ook voor hetzelfde beschuldigd wordt?


Vanmorgen werd bij WNL Smeeds besproken hoor. *\o/* *\o/*

Maar er valt nog niet veel te melden, omdat de beschuldigingen in onderzoek zijn.
Maar geen doofpot ;)

Lynnepinny

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:47

elnienjo schreef:
MarcoBorsato schreef:
Grimmiger? Hangt er vanaf welke kleur je hebt denk ik. Ik heb ooit een mooi project gemaakt over de apartheid, ik wil het je wel doorsturen? Geeft je een beetje insight hier en daar.

Dus als je voorouders VOC/kolonisten waren dan is het okee blanken nu te vermoorden?
Denk niet direct dat Zuid Afrikaners gelukkig zouden worden in het Nederland van nu, maar als je uberhaupt vluchtelingen toestaat naar de EU te komen, dan toch zeker zij met West-Europese roots.

Hoezo alleen West-Europees? Omdat de witte mens beter en beschaafder is? 8)7

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:53

In de (uiteraard totaal door D66 geïnfiltreerde) Volkskrant staat ook een artikel van 2 pagina's over de zaak-Smeets. Daarin komt Smeets er niet bepaald goed van af.

Deze affaire gaat echt niet in de doofpot. De journalistiek doet gewoon zijn werk.

Grappig trouwens, ik las laatst dat uit onderzoek blijkt dat die zgn linkse MSM het laatste jaar onevenredig veel aandacht heeft besteed aan popistische partijen en bewegingen. Dat er heel veel moeite is gedaan om de 'ontevreden burger' niet het gevoel te geven dat er niet naar hem/haar geluisterd wordt.
Persoonlijk heb ik ook de indruk dat het heel erg meevalt met eenzijdige berichtgeving. De gevestigde partijen worden door de media ook behoorlijk kritisch gevolgd.
Dat men daarin niet doorslaat naar eendimensionaal populisme is alleen maar prijzenswaardig.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:55

Citaat:
Hoezo alleen West-Europees? Omdat de witte mens beter en beschaafder is? 8)7

Ik weet niet hoe Elnienjo het bedoeld, maar dat laatste maak je er zelf van... invullen voor een ander...

Ik heb wel eens begrepen dat opvang in de regio handiger is, ook omdat dat meer aansluit bij het leven wat ze gewend zijn, zodat ze niet na een hele traumatiserende ervaring ook nog eens in een hele vreemde wereld terecht komen..

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:02

Lynnepinny schreef:
Hoezo alleen West-Europees? Omdat de witte mens beter en beschaafder is? 8)7

Nee, omdat ze van oorsprong uit Europa komen. Maar Zuid-Afrika is uiteraard wél van hen, zij hebben daar beschaving gebracht, het apartheidssysteem was gewoon een voetnoot, en als zij nu zelf vervolgd en belaagd worden door die ondankbare zwarten, dan hebben zij uiteraard het volste recht, met hun beschaving, hoogontwikkelde moraal en Europese roots, om hier als vluchteling/repatriant met open armen ontvangen te worden. Snap dat dan.

mysa

Berichten: 10652
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:05

Askja schreef:
Persoonlijk heb ik ook de indruk dat het heel erg meevalt met eenzijdige berichtgeving. De gevestigde partijen worden door de media ook behoorlijk kritisch gevolgd.
Dat men daarin niet doorslaat naar eendimensionaal populisme is alleen maar prijzenswaardig.


Is absoluut waar! Ik heb zo iemand in mijn omgeving die regelmatig hoogst verontwaardigd kwesties binnen de gevestigde orde aankaart, steevast eindigend met: "Maar daar hoor je niets over in de MSM". De keren dat ik daar dan net toevallig het weekend een artikel over heb gelezen, zijn niet te tellen. Komt dan ook geen antwoord op, zelfs niet als ik het betreffend artikel erbij pak. Wordt niet gelezen want MSM....

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:30

Het is, toen het in de volkskrant stond, niet breed uitgemeten toch?
Nu kunnen ze er ook echt niet omheen, omdat de jongens het zelf op Twitter hebben geplaatst... Daarbij werd ook aangegeven dat ze de vorige keer niet serieus genomen werden en dat ze het nu weer opnieuw proberen...

ravellie

Berichten: 3101
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:44

Electra63 schreef:
elnienjo schreef:
Ik zou er niet willen wonen omdat er een prijs op je hoofd staat als blanke. Zou er nu ook niet meer durven reizen, ik krijg de indruk dat het er een behoorlijk stuk grimmiger is geworden dan 20 jaar geleden.


Jij wilt sowieso liever met alleen maar blanken en christelijken wonen toch?


Yes, daar is Electra63 weer

Ga eens met een pot Nivea smeren ;)

(Niet Invullen Voor Een Ander)

mysa

Berichten: 10652
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:46

Niet Op De Man Spelen.

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:57

ravellie schreef:
Yes, daar is Electra63 weer

Ga eens met een pot Nivea smeren ;)

(Niet Invullen Voor Een Ander)


Daar is Ravellie weer …………….. heb je al getemd? :+

En dat vul ik niet in voor een ander, maar gewoon reagerend op berichten die in dit geval door Elnienjo worden geplaatst op Bokt of in een ander geval, door jou :D

Maar geef eens je mening over dit onderwerp in plaats van alleen af en toe binnenvallen als het onderwerp in jouw straatje past ;) ;) .
En wees niet bang: ik tem nooit :D

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:59

Electra63 schreef:
En wees niet bang: ik tem nooit :D


challenge accepted

Ravellie, ga de vete even ergens anders uitvechten.

ravellie

Berichten: 3101
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:01

MarcoBorsato schreef:
Electra63 schreef:
En wees niet bang: ik tem nooit :D


challenge accepted

Ravellie, ga de vete even ergens anders uitvechten.


Excuse me
Als er iemand steeds op de man speelt, is het Electra63 wel
Over suggestief gesproken.
En ja, moderators zijn hiervan op de hoogte

ravellie

Berichten: 3101
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:04

Update: en ontopic weer
Zal het topic weer schoon houden, foei lijst toegepast