Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lynnepinny schreef:Het probleem bij deze demonstratie is dat ze hadden aangekondigd er met (bekende) DJ's te gaan draaien. Ik bedoel, natuurlijk wordt het dan niet toegestaanAls DJ Paul Elstak opeens op het Malieveld staat komen er natuurlijk duizenden mensen op af, niet eens zozeer voor het protest zelf. Je snapt wel dat dat echt niet kan toch? Ze hadden er iets beter over na moeten denken. Ook waren er geloof ik mensen die sowieso al vanaf het begin af aan liepen te rellen ('voetbalsupporters'), dus het is ook niet alsof het er allemaal zo vredig aan toe ging. In tegenstelling tot de meeste BLM protesten die vaak gewoon netjes bleven.
Popstra schreef:Dan zouden ze dus elke Demo tegen wat dan ook moeten verbieden deze tijd want dat gelul over dat het een grondwet zou zijn gaat dus niet op als je het ene wel toe laat en het andere niet!
Popstra schreef:Dan zouden ze dus elke Demo tegen wat dan ook moeten verbieden deze tijd want dat gelul over dat het een grondwet zou zijn gaat dus niet op als je het ene wel toe laat en het andere niet!
Magrathea schreef:Ik ben erg benieuwd wat de tegenstanders van de demonstratie op de Dam hier dan van vinden.
https://nos.nl/video/2338046-bloemen-ee ... -haag.html
Er wordt absoluut geen enkele moeite gedaan om afstand te houden, en het lokt ook agressie uit van andere (ongerelateerde) idioten. En dat terwijl de demonstratie eigenlijk verboden was en toen toch maar toe werd gestaan. Vind je dat dan ook een laffe actie van de burgemeester?
(Ik ben trouwens niet tegen een demonstratie hoor, maar had het volkomen begrepen als ie verboden was geweest)
Popstra schreef:Prima dat er gehandhaafd is op die hooligans maar om nu 65-70 plussers zo hardhandig aan te pakken op het Malieveld waar het vredig aan toe ging is wel weer een andere uiterste!
bigone schreef:rien10 schreef:Ja. Hij is een “echte” grollo-naar.
Joh, gun die seniele zeikerd zijn five minutes of Fame. Maak het niet groter dan het is.
Verschil is dat hij alles onder vrijheid van meningsuiting gooit terwijl toch duidelijk in de wet staat dat je iemand niet mag kwetsen/beledigen.
Helaas doet hij dat aan de lopende band, vrouwen, homo’s , noem maar op, hij heeft overal commentaar op. Vreemd mannetje .
Popstra schreef:Prima dat er gehandhaafd is op die hooligans maar om nu 65-70 plussers zo hardhandig aan te pakken op het Malieveld waar het vredig aan toe ging is wel weer een andere uiterste!
LiselotZorro schreef:ravellie schreef:en voetballers niet meer aan tafel willen schuiven etc
Voetballers gaan daar inderdaad niet meer aan tafel zitten, niet dat ze er ooit een uitnodiging voor hebben gehad hoor. Tegelijkertijd lijken ze er tot dusver geen moeite mee te hebben om in een land als Qatar te gaan spelen. In een stadion wat gebouwd is door slaven. Slaven die dat niet allemaal overleefd hebben.
Die bedrijven gaan vanzelf weer adverteren als blijkt dat het geld kost. Het is allemaal een poging om goedkoop te scoren. Meer niet.
Cer schreef:Nou ja de tendens op social media is volgens mij juist nu dat de politie niets doet tegen zwarten en juist wel tegen blanken... Als ik mijn Twitter tijdlijn mag geloven (en geeeen idee hoe dat er allemaal tussenkomt, hoewel, het meeste van haagse nieuwsmensen die ik volg) komt er een soort revolutie aan omdat de witte mensen dit niet willen pikken..
MCE schreef:er komt wat reuring:
De (oud) hockeyer Fatima Moreira de Melo: Kan Oranje nog wel naar Qatar?
citaat:
Al langer is bekend dat de omstandigheden waarin gastarbeiders uit arme landen in Qatar aan WK-stadions in het land moeten werken, onmenselijk zijn. Er zouden zelfs doden bij vallen. Zo zei Amnesty International hierover: „Een groot sportevenement zoals het WK kan niet plaatsvinden over de rug van twee miljoen arbeidsmigranten.”
elnienjo schreef:MCE schreef:er komt wat reuring:
De (oud) hockeyer Fatima Moreira de Melo: Kan Oranje nog wel naar Qatar?
citaat:
Al langer is bekend dat de omstandigheden waarin gastarbeiders uit arme landen in Qatar aan WK-stadions in het land moeten werken, onmenselijk zijn. Er zouden zelfs doden bij vallen. Zo zei Amnesty International hierover: „Een groot sportevenement zoals het WK kan niet plaatsvinden over de rug van twee miljoen arbeidsmigranten.”
Daar had men tijdens de Olympische Spelen in Beijing ook geen problemen mee.
Nu 'n beetje moralistisch gaan lopen doen nu ze zelf oudspeler is en er geen eer/medaille/geld meer te halen is voor haar op sportgebied.
elnienjo schreef:MCE schreef:geleerde hebbende van destijds!!! voorkom herhalingen!!
Dan kun je dus nooit meer kampioenschappen houden in landen/werelddelen die niet zo moralistisch verheven zijn als wijzelf (oh wacht ff: wij zitten midden in het schandaal van de uitbuiting van Oost Europese arbeidsmigranten...)
MCE schreef:https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/22/ge ... t-a4003588
gaan we deze produkten nu ook boycotten
kopen we nu alleen producten met nederlanders met 2 paspoorten in de hoofdrol?
MCE schreef:https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/22/ge ... t-a4003588
gaan we deze produkten nu ook boycotten
kopen we nu alleen producten met nederlanders met 2 paspoorten in de hoofdrol?