Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:36

Altijd leuk, 'het schijnt dat'. Bron etc?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:42

riegje schreef:
Iemand al plaatjes gezien van de laptop from hell, van Hunter Biden?

In Amerika schijnt er op het moment heel veel gegoogle de vraag of je nog kan switchen als je al gestemd hebt.

Riiiight. Sinds wanneer doet Hunter mee aan de verkiezingen?

Maar ja, een of ander fake verhaal is natuurlijk veel geloofwaardiger dan een president die zijn aanhangers letterlijk in de kou laat staan. Mooie metafoor voor zijn presidentschap trouwens. Hij laat zijn cult hem aanbidden, vertrekt, en laat ze in de kou staan. Hoop oudjes die medische zorg door onderkoeling nodig hadden.

https://www.nbcnews.com/news/amp/ncna12 ... ssion=true

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:48

Nee, ik heb vandaag wel gelezen dat het wetenschappelijke bureau van het Witte Huis verklaart dat corona verslagen is. Ik heb wel gelezen over de stafchef van het Witte Huis, die aan het begin van de coronacrisis vertelde dat er niks aan de hand was en tegelijkertijd grote investeerders waarschuwde dat corona wel een probleem was, zodat ze hun aandelenportefeuille konden beschermen. Ik heb wel gelezen over de zoon van de Amerikaanse ambassadeur in China en vriend van Trump, die een Chinees bedrijf van de lijst met importbeperkingen in de VS af liet halen door het Witte Huis, omdat hij daar belangen in had. Allemaal onderbouwd met feitelijke bronnen. Ik lees ook voldoende over de laptop van Hunter Biden en dat niemand van de reguliere media daar zijn handen aan wil branden. Omdat daar én een hele sterke geur van een Russische set-up omheen hangt en omdat ze geen goed met feitelijke en betrouwbare bronnen ondersteund verhaal ervan kunnen maken. Ik lees ook dat Trump de directeur van de FBI na de verkiezingen wil ontslaan, omdat die niet mee wil werken aan een smeer campagne tegen Biden.

Ik lees ook overal in de media, van links tot rechts, dat het de Amerikanen geen bal interesseert. Ze hebben iets belangrijkers om zich mee bezig te houden. De coronacrisis, met de medische en economische schade die daar het gevolg van is en een zittende president, die daar een puinzooi van maakt.

Oh en ik las vandaag dat er alleen al in Nederland bijna vijfhonderd trolaccounts in Nederland actief zijn, die misinformatie over de Amerikaanse verkiezingen verspreiden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:57

Karl66 schreef:
Oh en ik las vandaag dat er alleen al in Nederland bijna vijfhonderd trolaccounts in Nederland actief zijn, die misinformatie over de Amerikaanse verkiezingen verspreiden.

Ja, inderdaad, en wanneer je op Twitter zit dan kom je ze zo tegen bij bijvoorbeeld reacties onder tweets van Erik Mouthaan. Zo vermoeiend.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:10

Rinske schreef:
Karl66 schreef:

Ja, inderdaad, en wanneer je op Twitter zit dan kom je ze zo tegen bij bijvoorbeeld reacties onder tweets van Erik Mouthaan. Zo vermoeiend.
Bizar eigenlijk |o

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:30

https://amp.abc.net.au/article/12801162
Deze Australische krant legt goed uit wat er aan de hand is met de verdachtmakingen aangaande de laptop van Hunter Biden. En waarom de serieuze media het zogenaamde schandaal niet verslaan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:21

Mijn haat zit geloof ik toch wel diep, ik speel online een kaartspel tegen anderen, ene Lisa Marie was gezien haar afbeelding pro Trump en kreeg al de pestkaarten + wat online eieren naar haar hoofd :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:19

Ailill schreef:
Mijn haat zit geloof ik toch wel diep, ik speel online een kaartspel tegen anderen, ene Lisa Marie was gezien haar afbeelding pro Trump en kreeg al de pestkaarten + wat online eieren naar haar hoofd :')

_O- _O- _O-

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:38

Zo, jij bent echt de schaamte voorbij...

In het openbaar op Bokt toegeven dat je online kaartspelletjes speelt _O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:41

O:)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:45

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:57

Ik mag het geloof ik niet meer zeggen, maar: Auw.

Kan die man nou echt totaal niet naar zichzelf kijken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:03

Ach, dit was toch allang duidelijk. Al die doden, collateral damage. Die mensen hebben geen hart. En geen gevoel.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:49

Klopt, maar als je dan in je bed ligt en aan het nadenken bent over de afgelopen dag/week/maand/periode, en je kijkt naar de uitkomst + je eigen aandeel/bijdrage, dan ga je toch conclusies trekken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:09

Wie? Trump? Die is zelfs jaloers dat het in de media over Corona gaat en niet over hem. Maar ik verwacht steeds meer dat hij een flinke teleurstelling gaat krijgen, straks gaat het helemaal niet meer over hem behalve zijn taxes.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 04:39

bigone schreef:
Wie? Trump? Die is zelfs jaloers dat het in de media over Corona gaat en niet over hem. Maar ik verwacht steeds meer dat hij een flinke teleurstelling gaat krijgen, straks gaat het helemaal niet meer over hem behalve zijn taxes.
Ik help het je hopen :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:08

Kunnen we daarnaast ook nog even bedenken dat:
- Deze president die ene was van het quid pro quo schandaal;
- Hij met Mohammed bin Salman in de Oval Office zat terwijl hij foto's liet zien van militaire speeltjes die hij hen allemaal verkocht;
- Hij vorig jaar met een permanent marker een orkaanpad tekende dat over Alabama heen zou gaan omdat hij niet wilde toegeven dat hij fout zat, tot grote paniek van de inwoners van die staat;
- Hij kort na zijn aanstelling een reisverbod uit bepaalde gebieden instelde, wat tot grote problemen leidde bij Amerikaanse staatsburgers die niet meer naar huis konden;
- Hij in het eerste debat (naar mijn mening echt een verachtelijke actie) Joe Biden aanviel op zijn 5 jaar geleden overleden zoon.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. En het is echt tekenend dat we dit soort dingen lezen en denken "Ohja, dat was toen een ding" :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:34

Zo kun je heel wat a4-tjes vullen inderdaad :=
Het terugdraaien van veel van Obama's regels zonder enige andere reden dan het schoppen tegen Obama vind ik ook zoiets.. Het verbieden van de wanpraktijken rondom de Tennessee walking horses was er ook zo eentje: https://www.wkms.org/post/first-week-tr ... y#stream/0
Waaróm zou je dat terugdraaien |o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:54

En toch.... toch zou ik er echt niet te hard vanuit gaan dat hij niet herkozen wordt. Ja, in de polls staat hij achter. Ja, hij zegt de meest idiote dingen. Ja, de dingen die hij heeft gedaan vallen veelal in de categorie 'twijfelachtig'.

Maar hem nu al als verliezer in de hoek wegzetten is imo echt niet verstandig. Ik denk dat echt nog geen gelopen race is, en dat hij een eventueel verlies ook zeker niet zonder meer zal aanvaarden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:18

Maar waar baseer je dat op? Ja, hij heeft nog een kans van elf procent om te winnen tegen Biden achtentachtig procent. Hij loopt niet alleen landelijk achter in de peilingen, maar ook in de meeste swingstates. En niet alleen in de swingstates, Trump moet opeens tijd, geld en aandacht gaan besteden aan staten die altijd als zekere republikeinse staten werden gezien. De kans dat hij de verkiezingen wint is ondertussen echt minimaal, vooral omdat er al heel veel mensen gestemd hebben. Dat hij het via juridische handigheidjes gaat proberen is een ander verhaal. Maar in dat geval zal hij nog steeds in de buurt van Biden moeten eindigen, om in ieder geval op die manier een kleine kans te hebben.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:21

Ik help je het ook hopen, Karl.

Al was het alleen al omdat ik dat zo'n leuke uitdrukking vind :D :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:03

Tja, ik wil eerst een beer dood zien voor ik de huid verkoop ;) Polls zijn wat dat betreft ook niet zaligmakend, en zeker niet iets om blind op te vertrouwen.

Laat duidelijk zijn, ik hoop oprecht dat Biden wint. Niet omdat ik Biden zo'n topkandidaat vind, maar omdat ik hem de betere kandidaat van de twee vind.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:16

Waar ik steeds meer voor vrees, is het scenario dat Biden wel wint, maar slechts met een kleine meerderheid. En dat Trump en zijn kliek de boel dan gaan opstoken, de uitslag ongeldig proberen te verklaren, het proces van stemmen tellen gaan traineren en saboteren, en dat er rellen ontstaan waarbij alle BLM-tumult in het niet valt.
Wat Trump en de Republikeinen momenteel doen is niet minder dan het saboteren van het democratische proces. Stemmen per post tegenwerken door bezuinigen op de postdienst en roeptoeteren over fraude voordat er ook maar een poststem geteld is. Het aantal stembussen in arme Democratisch gezinde regio's minimaliseren. Er is zelfs een rechter die het verbod op vuurwapens in de buurt van stemlokalen heeft geschrapt. Wat voor signaal gaat daarvan uit?

Ik hoop op een landslide voor Biden maar ik vrees een fotofinish met alle desastreuze gevolgen vandien.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:23

Daar ben ik inderdaad ook bang voor, dat het verschil dusdanig klein wordt dat Trump het aan gaat vechten en dan... dan zijn de gevolgen niet te overzien.

De manier waarop stemmers inderdaad worden tegengewerkt is ongekend. En dat noemt zich een democratie en 'leader of the free world' :n

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:26

Berdien schreef:
Daar ben ik inderdaad ook bang voor, dat het verschil dusdanig klein wordt dat Trump het aan gaat vechten en dan... dan zijn de gevolgen niet te overzien.

De manier waarop stemmers inderdaad worden tegengewerkt is ongekend. En dat noemt zich een democratie en 'leader of the free world' :n

Dat en dan ook nog oprecht verbaasd zijn dat die democratie elders brengen enkel tot ellende en geweld leidt.