Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:08

rapido schreef:
Trump is oog om oog, tand om tand...hard tegen hard.. Vuur met vuur bestrijden Snijden ze elders christelijken hun koppen er af dan gaan wij Quantanamo bay uitbreiden en weer Waterboarding toe passen.
Man van statements maken.

Was het beleid van Obama anders dan?Wat zijn ze nu in Syrie aan het doen?Iets anders dan een goed gesprek volgens mij

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:31

Ik vraag me ten zeerste af of iémand (van buiten Syrië) had kunnen voorkomen wat er nu in Syrië aan het gebeuren is.
Ze moeten ook wel zelf willen he, in zo'n land.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:33

Amaris schreef:
Ik vraag me ten zeerste af of iémand (van buiten Syrië) had kunnen voorkomen wat er nu in Syrië aan het gebeuren is.

Syrie was een land met een redelijke sterke economie,net als Nederland....ruzie om olie heeft gezorgt dat wij vonden dat Assaad maar op moest zouten....en kijk nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:35

geerke schreef:
Amaris schreef:

Syrie was een land met een redelijke sterke economie,net als Nederland....ruzie om olie heeft gezorgt dat wij vonden dat Assaad maar op moest zouten....en kijk nu.

Hmmmmwah. Ik denk dat de olie zeker een onderdeel is geweest van de motivatie om in te grijpen, maar de burgeroorlog in syrie is gestart omdat Assad demonstranten overhoop begon te schieten.

Syrië is zo'n gevoelige situatie. Juist daar ben ik nou zo bang dat hij 1 misstap maakt en de situatie nog verschrikkelijker maakt...

geerke

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:44

geerke schreef:
http://www.stopdebankiers.com/oorlog-in ... m-terreur/

tja,ik denk dat het inderdaad ingewikkelt is,maar we bemoeien ons er mee en dat maakt het volgens mij niet beter.Ik denk dus dat het om olie en geld gaat...

Oh ik ben het helemaal met je eens dat het uiteindelijk altijd om olie en geld gaat in de wereld. Maar in dit geval wel over de rug van de burgers die daar nog vast zitten..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:57

geerke schreef:
Amaris schreef:

Mwah....Syrie is maar een kleintje als het gaat om olie. Slechts 0,5% van alle geproduceerde olie ter wereld komt uit Syrie. Je wil niet dat ISIS die olie krijgt om de oorlog mee te financieren, maar verder......Het grootste deel van het BNP van Syrie komt/kwam uit de dienstverlening.

Wat een serieuzere bijdrage heeft geleverd aan het interne conflict is demografische groeicijfers: in 1980 had Syrie bijna 9 miljoen inwoners, 30 jaar later zijn dat er 21 miljoen(!!!). Bijna 60% van de bevolking is jonger dan 20 jaar. Geen enkele arbeidsmarkt kan op dit soort groei anticiperen, dus de werkloosheid en armoede rijsden de pan uit. Dan krijg je bijna vanzelf een voedingsbodem voor ontevredenheid, verzet en extremisme. Zet er dan ook nog een dictator op die met Russische wapens alle verzet probeert neer te slaan en voila.......

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:18

Ik heb wat pagina's teruggelezen, maar heb hem nog niet voorbij zien komen, excuses als ik em heb gemist, het transcript van het interview van journalist David Muir met Trump dat ie van de week heeft gehouden. http://abcnews.go.com/Politics/transcri ... d=45047602

Wat. Een. Ellende. -O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:39

Citaat:
DAVID MUIR: Mr. President, I want to start -- we're five days in. And your campaign promises. I know today you plan on signing the order to build the wall.

PRESIDENT TRUMP: Correct.

DAVID MUIR: Are you going to direct U.S. funds to pay for this wall? Will American taxpayers pay for the wall?

PRESIDENT TRUMP: Ultimately it'll come out of what's happening with Mexico. We're gonna be starting those negotiations relatively soon. And we will be in a form reimbursed by Mexico which I will say ...

DAVID MUIR: So, they'll pay us back?

PRESIDENT TRUMP: Yeah, absolutely, 100 percent.

DAVID MUIR: So, the American taxpayer will pay for the wall at first?

PRESIDENT TRUMP: All it is, is we'll be reimbursed at a later date from whatever transaction we make from Mexico. Now, I could wait a year and I could hold off the wall. But I wanna build the wall. We have to build the wall. We have to stop drugs from pouring in. We have to stop people from just pouring into our country. We have no idea where they're from. And I campaigned on the wall. And it's very important. But that wall will cost us nothing.

DAVID MUIR: But you talked -- often about Mexico paying for the wall. And you, again, say they'll pay us back. Mexico's president said in recent days that Mexico absolutely will not pay, adding that, "It goes against our dignity as a country and our dignity as Mexicans." He says ...

(OVERTALK)

PRESIDENT TRUMP: David, he has to say that. He has to say that. But I'm just telling you there will be a payment. It will be in a form, perhaps a complicated form. And you have to understand what I'm doing is good for the United States. It's also going to be good for Mexico.

We wanna have a very stable, very solid Mexico. Even more solid than it is right now. And they need it also. Lots of things are coming across Mexico that they don't want. I think it's going to be a good thing for both countries. And I think the relationship will be better than ever before.

You know, when we had a prisoner in Mexico, as you know, two years ago, that we were trying to get out. And Mexico was not helping us, I will tell you, those days are over. I think we're gonna end up with a much better relationship with Mexico. We will have the wall and in a very serious form Mexico will pay for the wall.

Bron: http://abcnews.go.com/Politics/transcri ... d=45047602

Er is maar één smiley die hierbij past: |o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:48

er hebben wel heel veel mensen werk door die muur af te maken...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:52

geerke schreef:
er hebben wel heel veel mensen werk door die muur af te maken...

En een groot deel zal van Zuidamerikaanse afkomst zijn...... _O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:57

Ik wou net zeggen, die muur gaat hoogstwaarschijnlijk niet gebouwd worden met legale werknemers. Of door bouwvakkers die netjes het minimumloon betaald krijgen :=

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:11

Foaly schreef:
Ik wou net zeggen, die muur gaat hoogstwaarschijnlijk niet gebouwd worden met legale werknemers. Of door bouwvakkers die netjes het minimumloon betaald krijgen :=

_O- dat zou wel heeeeeeel dom zijn. Als je je iets niet wil laten gebeuren als overheid dan is het dat natuurlijk.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:13

geerke schreef:
rapido schreef:
Trump is oog om oog, tand om tand...hard tegen hard.. Vuur met vuur bestrijden Snijden ze elders christelijken hun koppen er af dan gaan wij Quantanamo bay uitbreiden en weer Waterboarding toe passen.
Man van statements maken.

Was het beleid van Obama anders dan?Wat zijn ze nu in Syrie aan het doen?Iets anders dan een goed gesprek volgens mij

Toch wel ja, hij heeft waterboarden afgeschaft en Quantanamobay willen sluiten...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:39

Citaat:

De kop van dit artikel/ deze column vind ik raar.
Zo is mij niet precies duidelijk, wat het verschil is tussen geld, macht, stabiliteit, aanzien, invloedssfeer, veiligheid...? Not to mention dat olie momenteel een verliesgevend goedje is. (Zo'n vat op de markt brengen kost 60 dollar - je krijgt er 50 voor.)

Ook is de schrijver mij niet erg duidelijk.

Ik weet niet wat ik hier mee moet.

Feit is, dat Obama altijd al aan de kant van de rebellen stond. De Arabische lente van 2011 - weten we het nog?
Na lang aarzelen (terecht!) heeft hij die steun ook militair vorm gegeven. (Spaar me kolder dat wij eerst ruzie over olie hadden en toen maar binnenvielen. Dat waren de presidenten Bush in Irak.)

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:23

Syrie gaat niet zo over olie, maar gas en pijplijnen spelen absoluut een rol.

"Grapje" over het bouwen van de muur: Er was al een of andere governor die het wel een goed idee leek om de muur door gevangenen te laten bouwen, goedkope mankrachten!
Dat Mexico op nr 1 staat als bestemming als je uit de gevangenis onsnapt, en het misschien een beetje een dom idee is om dus gevangenen op die grens te parkeren was hem ontgaan.

Het idee om Mexico de muur te laten betalen is tot nu toe op 3 manieren naar voren gebracht:
- Ze betalen uit zichzelf -> Dat lijkt me sterk
- Ze betalen omdat we alle betalingen van illegale Mexicanen naar Mexico tegenhouden en dat geld inpikken -> Gaat misschien een tijdje lukken, tot het rondom bekend is, dan komt er een gat in de markt voor de gewone Amerikaan: tegen betaling geld naar Mexico sturen voor illegalen.
- We gaan importtarieven hanteren -> Die gaan natuurlijk gewoon doorberekend worden in de prijs van het produkt dus dan is het alsnog de consument, dus de gemiddelde burger, die betaalt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:26

geerke schreef:
Berdien schreef:
Al deze wijzigingen... eerst hoopte ik op veel geblaat, weinig wol. Maar hij is nog geen week aan de macht en moet je zien wat hij al de nek omdraait of kapot maakt.. Dat kán toch niet? Mág toch niet? Standing rock, de online publicaties, etc. etc. etc.... Ik houd echt mijn hart vast, waar staan we over vier jaar? Ik was niet echt pro-Hilary, maar ik kan me niet voorstellen dat zij beslissingen van dezelfde mate van idiotie had doorgevoerd.

En met een volledig Republikeins feestje wat daar nou aan de macht is, is er niemand die hem tegen kan houden. Toch? Wat een ellende.

Hillary had in de eerste week al ruzie gemaakt met Poetin....en als je op de wereldbol kijkt zie je dat dat niet zo heel gunstig is voor Europa :+

Nee fijngeknepen worden door twee grootmachten die dikke mik zijn en vervolgens europa niet nodig hebben.. putin krijgt gewoon vrij spel daar in die regio, want trump zal geen tegengas geven..

Als putin het in z'n hoofd haalt kan hij doodleuk europa binnenwandelen zonder dat trump er 1 oliebol om geeft.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:55

Nou....dat laten zelfs conservatieve republikeinen niet toe lijkt me. Bovendien hebben het VK en Frankrijk kernwapens en die van de Fransen zijn in elk geval in eigen beheer. Maar sommige voormalige Sovjet republieken kunnen het schudden ben ik bang.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:14

Oma herinnert zich de echte Koude Oorlog nog - en een beetje de Cubacrisis van 1962.

Denkbaar had president Clinton Rodham stevig de confrontatie gezocht met Poetin - zo doen fatsoenlijke mensen dat nu van tijd tot tijd met dictators.
Zowel Poetin als Clinton Rodham hebben hun sporen verdiend in internationale diplomatie en kennen de regels.

Djt kent deze regels totaal niet, heeft in de verste verte niet het kaliber van JFKennedy en totaal onbetrouwbaar in onderhandelingen vanwege zijn zwakke karakter.

Hopelijk blijft ons een nieuwe Varkensbaai bespaard...
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 26-01-17 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:27

Janneke2 schreef:
Hopelijk blijft ons een nieuwe Varkensbaai bespaard...

Waar gebeurt zijstapje: halverwege de jaren 80 zag ik in mijn studentenhuis een huisgenoot lopen met wat op een retro design pak Biotex wasmiddel leek.

Het bleek geen retro pak te zijn maar door zijn moeder gehamsterd wasmiddel uit de tijd van de Cuba Raketcrisis in 1962.....23 jaar later hadden ze nog steeds een bende wasmiddel uit die tijd op voorraad! _O- _O- _O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:35

+:)+
Onverslijtbaar, dat spul!!!
_/-\o_

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:15

Cowboy55 schreef:
Nou....dat laten zelfs conservatieve republikeinen niet toe lijkt me. Bovendien hebben het VK en Frankrijk kernwapens en die van de Fransen zijn in elk geval in eigen beheer. Maar sommige voormalige Sovjet republieken kunnen het schudden ben ik bang.

VK en Frankrijk kunnen zelfs met hun kernwapens niets uitrichten tegen 2 grootmachten.
enige dat Rusland en Amerika hoeven te doen is elkaar openbaar negeren en in een achterkamertje een high five te geven. VK en Frankrijk gaan echt geen kernwapens inzetten om bijvoorbeeld polen te beschermen zonder grootmacht als alliantie. Die wapperen alleen met de knop van de kernwapens als een van beiden zou proberen om de VK of Frankrijk om ver te werpen. ja NAVO NATO etc... maar dat gaat ook alleen maar goed zolang de grootmachten daaraan mee wensen te werken. grootmacht 1 had al schijt aan de wereld.. en grootmacht 2 maakt al duidelijk dat hij zijn kont afveegt met de wereld als hij dat in het belang van de VS vind.

de kracht van kernwapens is ze te hebben maar nooit te gebruiken.. (de vraag is of Trump dat snapt).

De oude sovjets kunnen het wel schudden hoogstwaarschijnlijk.. maar ik zou niet te hard rekenen op de VS als putin zou besluiten nog een stapje verder te gaan.. en waarom niet.. er wordt dan immers ook al toegelaten dat hij het met de voormalige sovjets maar uit moet zoeken.. VS is duidelijk, die komen alleen ergens in actie als zij de grote benificiars zijn aan het eind. Dus dat wordt je zakken legen om hun hulp te kopen gok ik (en dan maar hopen dat putin niet meer betaald om te zorgen dat VS op z'n reet blijft zitten)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:19

elenaMM77 schreef:
Cowboy55 schreef:

VK en Frankrijk kunnen zelfs met hun kernwapens niets uitrichten tegen 2 grootmachten.
enige dat Rusland en Amerika hoeven te doen is elkaar openbaar negeren en in een achterkamertje een high five te geven. VK en Frankrijk gaan echt geen kernwapens inzetten om bijvoorbeeld polen te beschermen zonder grootmacht als alliantie. Die wapperen alleen met de knop van de kernwapens als een van beiden zou proberen om de VK of Frankrijk om ver te werpen. ja NAVO NATO etc... maar dat gaat ook alleen maar goed zolang de grootmachten daaraan mee wensen te werken. grootmacht 1 had al schijt aan de wereld.. en grootmacht 2 maakt al duidelijk dat hij zijn kont afveegt met de wereld als hij dat in het belang van de VS vind.

de kracht van kernwapens is ze te hebben maar nooit te gebruiken.. (de vraag is of Trump dat snapt).

De oude sovjets kunnen het wel schudden hoogstwaarschijnlijk.. maar ik zou niet te hard rekenen op de VS als putin zou besluiten nog een stapje verder te gaan.. en waarom niet.. er wordt dan immers ook al toegelaten dat hij het met de voormalige sovjets maar uit moet zoeken.. VS is duidelijk, die komen alleen ergens in actie als zij de grote benificiars zijn aan het eind. Dus dat wordt je zakken legen om hun hulp te kopen gok ik (en dan maar hopen dat putin niet meer betaald om te zorgen dat VS op z'n reet blijft zitten)

Ik ben het met je eens dat Frankrijk en Engeland niks zullen doen.....tenzij ze zelf rechtstreeks bedreigd worden....en die kans lijkt me toch echt minimaal.

De Baltische Staten daarentegen..... de Russische Marine heeft ijsvrije havens nodig voor al die mooie onderzeeërs met hun ICBM's. De belangrijke marinehaven in Moermansk (de beruchte Polyarny Inlet) valt dan af want niet 100% ijsvrij. Tot voor kort hadden ze alleen nog maar hun marinehaven in Tartous, Syrie (en DAT is dus de belangrijkste reden waarom de Russen Syrie steunen).

Inmiddels heeft de Krim zich 'volledig spontaan' weer aangesloten bij de Russen en hebben ze hun haven in Sebastopol terug. Niet ideaal, want de uitgang uit de Zwarte Zee voert via de Hellespont. Die is maar 1 km breed met aan weerskanten de NATO landen Griekenland en Turkije. Door het binnenpikken van de Baltische Staten hebben de Russen een extra ijsvrije haven en kan de roemruchte Baltische Vloot weer operationeel worden gemaakt.....vandaar de bezorgdheid in Estland, Letland en Litouwen.

Voor de oudere jongeren: herinnert u zich deze nog? https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_submarine_S-363

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:16

Er blijkt een klus te zijn ontstaan voor de Rijdende Rechter: https://speld.nl/2017/01/27/rijdende-re ... eslechten/

De heer Trump en zijn buurman, de heer Peña Nieto, hebben er al maanden ruzie over: de schutting die de heer Trump op de grens van hun erven wil bouwen. Een mooie klus voor de Rijdende Rechter!

Presentatrice Jetske van den Elsen en mr. John Reid vertrekken binnenkort naar de Amerikaanse staat Arizona, zodat de Rijdende Rechter de situatie met eigen ogen kan bekijken. Een paar weken later komen beide partijen naar de studio in Hilversum om de uitspraak van mr. Reid aan te horen.

De heer Trump wil de schutting bouwen om te voorkomen dat het volk van zijn buurman verkrachters en moordenaars zijn terrein op stuurt. Hij eist bovendien dat zijn buurman voor de schutting betaalt. De heer Peña Nieto wil niet meer met hem praten. Zijn de verhoudingen voor altijd verstoord of kan de Rijdende Rechter het goede nabuurschap herstellen? We weten het binnenkort!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:28

:D :)) _O-