Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:20

Verkeerde conclusie... Heb je azijn gedronken vanochtend? Je reageert zo zuur ? :(:)

Op deze manier ga ik deze discussie niet verder voeren...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:24

Sammie schreef:
Heb je azijn gedronken vanochtend?

Nee hoor.
Maar ik houd niet van selectief reageren. ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:26

Gelukkig gebeurt dat ook niet.. :+ <iig niet door mij>

:evaw:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:28

Sammie schreef:
Verkeerde conclusie... Heb je azijn gedronken vanochtend? Je reageert zo zuur ? :(:)

Op deze manier ga ik deze discussie niet verder voeren...

Dat komt mooi uit, ik ben toch even niet in de gelegenheid om te reageren.

Jij doet altijd voorkomen of je neutraal bent en laat vaak in het midden Hoe je iets bedoelt. Misschien iets duidelijker je mening neer zetten, dan hoeft een ander geen verkeerde interpretatie te doen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:30

Sammie schreef:
Ja jullie doen wel naïef.. Ten eerste denken jullie dat mijn bericht negatief bedoeld is, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn (teruglezen doet echt wonderen) en omdat je denkt dat het negatief bedoeld is wordt er gezocht in allerlei uitvluchten om dat aantal te relativeren. Terwijl dat helemaal niet hoeft..

Relativeren doe je niet alleen met zaken die je negatief acht. Tenminste, ik niet. Ik probeer dingen zo vaak mogelijk van meerdere kanten te bekijken. Ik heb geen oordeel over jouw oordeel.

Sammie schreef:
Bovendien.. hier zit geen twijfel over de afkomst (hiermee doel ik op de asielaanvraag) over..

Citaat:
70 duizend asielmigranten verwacht in 2016
In 2016 zullen er naar verwachting 240 duizend immigranten in de Nederlandse bevolking bij komen. Een belangrijk deel daarvan (70 duizend) is asielmigrant. Dat zijn asielzoekers die zich inschrijven als inwoner van Nederland. Een deel van hen is nu al in ons land, een deel zal volgend jaar komen als asielzoeker of nareizend familielid van een asielmigrant.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dos ... n-2016.htm Staat ook in
Citaat:
Naast de asielmigranten komen er in 2016 naar verwachting nog 170 duizend overige immigranten naar Nederland. Voor een groot deel zijn dat arbeidsmigranten en terugkerende Nederlandse emigranten. Er zullen naar verwachting 151 duizend mensen emigreren. Het migratiesaldo komt daarmee op 88 duizend uit.

Tja. Dat is weer een aparte link, die had ik er net niet bij (en ik heb zo vlak voor Kerst en mijn verjaardag ook wel wat anders te doen dan Google uitpluizen op zoek naar meer info). Het verhaal bevestigt alleen mijn relativering. 'Bijna een kwart miljoen immigranten' zal een groot deel van de Nederlanders op de achterste benen zetten, want die lezen (en denken) niet verder, die bedenken alleen maar dat er een kwart miljoen vluchtelingen het land in komen. Dat is dus absoluut niet van toepassing.

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:34

Die laatste link heb ik idd er nu bij gezet, omdat het AD op een aantal punten niet duidelijk was. O.a. dus de titel. Dus bon.. dat had ik zelf ook wel even eerder kunnen op zoeken bij dat artikel van het AD. Pas toen die ik hier typte dat er ook cijfers van waren bedacht ik mij dan zoek ik die dus ook zelf gelijk even op bij het CBS. :+

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 15:38

Dan zit ik even bij te lezen in dit topic en dan denk ik, ook hier kunnen we geen fatsoen en respect voor elkaar brengen |o laten we gewoon normaal tegen elkaar communiceren of je nou voor of tegen iets bent, linkjes plaatst of niet, iets misschien niet duidelijk is of iemand lijnrecht tegenover jouw punt staat. Reageer met hetzelfde respect zoals je zelf benaderd wilt worden.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 02:46

Afbeelding

Wat zouden wij doen na zo'n november in Syrië?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 09:38

Ik kan het onderschrift slecht lezen? En ik snap je vraag ook niet?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:00

1481 doden waarvan 963 door je eigen beschermheer(Assad)... In één maand... Bedoel het als reminder om niet te vergeten waar deze mensen vandaan komen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:36

Mixje90 schreef:
[ Afbeelding ]

Weg wezen natuurlijk!
Maar zou jij je als vluchteling gaan misdragen in de landen die jou onderdak bieden en welkom heten?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:51

rapido schreef:
Mixje90 schreef:
[ Afbeelding ]

Weg wezen natuurlijk!
Maar zou jij je als vluchteling gaan misdragen in de landen die jou onderdak bieden en welkom heten?

Natuurlijk niet, al helemaal niet als ik te gast ben in een land :) Uiteraard zitten er rotte appels tussen.
Maar, denk je dat 100 syriers die zich super gedragen het journaal zouden halen? Ik denk dat de media met ons speelt en we altijd op meerdere manieren naar zulke uitdagingen moeten kijken.
Dan hoor je bijvoorbeeld mensen dat ze niet mogen zeuren als een moslim varkensvlees krijgt en dat ze zich maar aan moeten passen, maar dan denk ik... zou jij in China hondenvlees gaan eten als je ook voor een vega maaltje oid kan gaan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 15:10

Beggers Can't be choosers.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 15:19

Sammie schreef:
Beggers Can't be choosers.

Wat bedoel je daarmee?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 15:27

Dat je in bepaalde situaties niet moet zeuren over de omstandigheden maar gewoon blij moet zijn met wat je hebt. Letterlijk staat er dan een bedelaar niet kieskeurig kan zijn.

Nog eentje dont bite the hand that feeds you.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 15:30

Wel een beetje heel breed die uitspraak... Waar doel je exact op? Neem aan dat je t niet random plaats.
Waarin mag een bedelaar niet kieskeurig zijn?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 15:45

Als je naar een land vlucht moet je niet gaan klagen over de boterhammen met kaas bijv.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 15:57

Dus als jij naar een China zou moeten vluchten zou je gewoon een broodje hond en kat eten?
Zitten hier grenzen aan of... zou je dan theoretisch bij een of andere kannibalenstam in een oerwoud een broodje mens moeten eten?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 15:58

Mixje90 schreef:
Dus als jij naar een China zou moeten vluchten zou je gewoon een broodje hond en kat eten?
Zitten hier grenzen aan of... zou je dan theoretisch bij een of andere kannibalenstam in een oerwoud een broodje mens moeten eten?

Nou dit is dan ook wel heel extreem wat jij opnoemt.
Trouwens kattenvlees is niks mis mee,smaakt een beetje zoet.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 16:01

Dus voor jou zitten er wel grenzen aan? Waar ligt de grens voor jou? En hoe moet je omgaan met mensen die andere grenzen hebben? Voor kannibalen is er niets mis met een broodje mens...
En geldt dit dan alleen voor voedsel? Of zou je ook elk type werk moeten accepteren?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:07

Mixje90 schreef:

Ik zou blij zijn dat ik te eten had.. zeker als de situatie zou zij zoals hij hier geschetst wordt. Als je je vege lijf moet redden klaag je niet over hond of kat.. Hoe meer je moet overleven Hoe verder je grenzen komen te liggen. Niet voor niks aten ze in wo2 bloembollen (en kat) en ja als ik in een situatie zou komen dat het dood of leven is zou ik met weerzin wellicht mens naar binnen werken. Insecten zal er ook ingaan Echte overlevingsdrang gaat zo diep dan zeur je niet op den duur echt niet over of het vlees wel halal is klaar gemaakt.

Ik raad je aan de film Alive eens te bekijken. (Waargebeurd verhaal)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:24

In de situatie die jij schetst is het halal om bijvoorbeeld varken te eten. Verschillende islamitische geleerden hebben het toegestaan(halal gemaakt) voor Syriër die in Syrië doodgaan van de honger om ratten te eten.

Maar hebben wij deze hongersnood hier nu? Waarom schets je een situatie die verre van de realiteit is nu?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:30

Zij komen toch uit een dergelijke situatie? Althans dat wordt geopperd. En wie begon er hier over mens eten? Ik niet. Ze gaan wrs dood als ze daar blijven dus vluchten ze voor hun leven. Zij zijn dan die beggers.. dan moet je blij zijn en niet kieskeurig.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:36

Dat zijn toch niet de landen waar ze nu in zitten?Volgens mij hebben we hier wel wat meer te eten....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:47

Wat daar vooral uit spreekt is heel weinig respect voor de ander. We zijn hier niet in Syrie, we hebben geen hongersnood, we zijn hier in Nederland. Waar we de boel best prima zouden kunnen regelen als we dat zouden willen, maar waarbij heel veel partijen het nadrukkelijk niet willen en daarom het minimaalste kunnen bieden wat ze kunnen. Sommige dingen grenzen aan opzettelijke pesterij.
En dan als excuus 'dan ga je maar terug naar Assad, die is erger, dus niet zeuren.'

Ik schaam me er voor dat we zo met mensen, met WIE dan ook, omgaan. Dat is toch niet de beschaving waar wij ons zo trots op voelen, wel?

En daarbij, zou het erg geloofwaardig overkomen als we vervolgens op de inburgeringscursus proberen uit te leggen dat 'we' heel veel respect hebben voor mensen met verschillende levensovertuigingen? Ik kan het me niet voorstellen :=