Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annemiek80 schreef:Emmaa_ schreef:Vind de brief van die vader een beetje apart om te lezen. Snap dat hij zijn woede om wilt zetten in sarcasme, maar het leest toch nogal vreemd op één of andere manier. Het gedicht van de moeder die ik voorbij zag komen vond ik aangrijpender, daar heb ik echt om zitten huilen...
http://images.scribblelive.com/2014/7/1 ... d7_400.jpg
Het gedicht van de moeder is geschreven door een songtekstwriter en is fictief. Het blijft een mooi gedicht daar niet van, en chapeau voor de writer dus omdat het zo herkenbaar/invoelbaar is voor mensen
LadyMadonna schreef:Als er hier een Russisch vliegtuig neer stort zetten we daar ook onze eigen mensen op
LadyMadonna schreef:Min of meer vergelijkbare situatie (aflevering air crash investigation)
http://youtu.be/_zLUiLCx3vY
Wat me hier opvalt is dat je het vliegtuig op de radar uit elkaar ziet vallen?
Blanket schreef:LadyMadonna schreef:Als er hier een Russisch vliegtuig neer stort zetten we daar ook onze eigen mensen op
Daar zit wel degelijk een verschil in. Nederland is geen oorlogsgebied, is niet onder invloed van bepaalde andere hoge piefen, is economisch stabiel, heeft de juiste middelen en hulpdiensten en dit alles is binnen korte tijd beschikbaar. In Nederland zal dus snel, objectief en juist kunnen worden gehandeld. Ook ten opzichte van andere landen. Dat is nou net waar het misgaat in dit geval.
Emmaa_ schreef:Ik vind het roven van bezittingen net zo erg als het verdoezelen van belangrijke informatie en het verpesten van een crashsite waardoor je automatisch geen onderzoek meer kan doen.
Die separatisten zijn net zulke achterbakse slangen als Poetin is... Het ene zeggen, het andere doen. Het zou me niet verbazen als internationale onderzoeksteams worden weggestuurd, of nog erger, doodgeschoten.
Ann schreef:Ik vind het behoorlijk naïef om er van uit te gaan dat deze rebellen goede bedoelingen hebben. Denk eerder dat ze druk bezig zijn om bewijslast (tegen hen) te verdoezelen. Verder, hoe arm je ook bent, bezittingen roven van overleden mensen is in mijn ogen nooit goed te praten.
F_Orumster schreef:Blanket schreef:
Daar zit wel degelijk een verschil in. Nederland is geen oorlogsgebied, is niet onder invloed van bepaalde andere hoge piefen, is economisch stabiel, heeft de juiste middelen en hulpdiensten en dit alles is binnen korte tijd beschikbaar. In Nederland zal dus snel, objectief en juist kunnen worden gehandeld. Ook ten opzichte van andere landen. Dat is nou net waar het misgaat in dit geval.
Als we neutraal zijn wel ja, maar als friese rebellen dat ding uit de lucht geschoten zouden hebben ligt het alweer gevoeliger.
LadyMadonna schreef:Als die rebellen zomaar iedereen daar toe laten, zijn ze alles waar ze voor gevochten hebben weer kwijt.
Ik probeer niets goed te praten, ik probeer vanuit een andere kant te denken.
Daarnaast heeft de media ook een hele grote brok in de pap hè. Wij nemen maar wat ons voorgeschoteld wordt... Zie foto van man met aapje
Raponsje schreef:De lichamen hadden allang in Nederland kunnen zijn als de rebellen niet hadden dwars gezeten.
Ann schreef:Ik vind het behoorlijk naïef om er van uit te gaan dat deze rebellen goede bedoelingen hebben. Denk eerder dat ze druk bezig zijn om bewijslast (tegen hen) te verdoezelen. Verder, hoe arm je ook bent, bezittingen roven van overleden mensen is in mijn ogen nooit goed te praten.
SAKKIA schreef:Raponsje schreef:De lichamen hadden allang in Nederland kunnen zijn als de rebellen niet hadden dwars gezeten.
Dat is niet waarMijn tante is 2 jaar geleden in Frankrijk overleden en het heeft een week geduurd voor ze overbracht kon worden naar Nederland. In een loden kist, licht en lucht dicht omdat haar doodsoorzaak niet bekend was. Ook de lijken die daar nu liggen beginnen een gevaar voor de volksgezondheid te vormen. En daarbij heb je gewoon geen 300 lijkkisten op voorraad waar ze mee vervoerd kunnen worden. Het os logistiek gezien ook gewoon een probleem om al die lijken op de ruimen, te identificeren en naar het juiste land te brengen. Dat is in een land zonder oorlog al lastig genoeg
Raponsje schreef:LadyMadonna schreef:Als die rebellen zomaar iedereen daar toe laten, zijn ze alles waar ze voor gevochten hebben weer kwijt.
Ik probeer niets goed te praten, ik probeer vanuit een andere kant te denken.
Daarnaast heeft de media ook een hele grote brok in de pap hè. Wij nemen maar wat ons voorgeschoteld wordt... Zie foto van man met aapje
Dan moet je eens de nieuwsfilmpjes op CNN en wat meer grafische websites bekijken.
Daar wordt pijnlijk duidelijk dat deze rebellen er geen nacht minder om slapen.
Er wordt gelachen omdat ze nu wel allemaal nieuwe horloges hebben, ze slepen met lijken en maken bodybags open. Wanneer er dan vervolgens gevraagd wordt door iemand of ze dat niet respectloos vinden haalt hij alleen zijn schouders op en gaat vervolgens weer aan de zuip.
Om nog maar niet te spreken over het feit dat ze expres met lijken slepen, dingen "opruimen" en mee nemen.
F_Orumster schreef:Emmaa_ schreef:Ik vind het roven van bezittingen net zo erg als het verdoezelen van belangrijke informatie en het verpesten van een crashsite waardoor je automatisch geen onderzoek meer kan doen.
Die separatisten zijn net zulke achterbakse slangen als Poetin is... Het ene zeggen, het andere doen. Het zou me niet verbazen als internationale onderzoeksteams worden weggestuurd, of nog erger, doodgeschoten.
Doodgeschoten worden ze denk ik niet, nu de hele wereld toekijkt.
Raponsje schreef:Daar wordt pijnlijk duidelijk dat deze rebellen er geen nacht minder om slapen.
LadyMadonna schreef:Ann schreef:Ik vind het behoorlijk naïef om er van uit te gaan dat deze rebellen goede bedoelingen hebben. Denk eerder dat ze druk bezig zijn om bewijslast (tegen hen) te verdoezelen. Verder, hoe arm je ook bent, bezittingen roven van overleden mensen is in mijn ogen nooit goed te praten.
Prima, dan ben ik maar naïef...
Ik praat ook niks goed, ik probeer alleen even verder te denken dan wat de media ons voor schotelt
LadyMadonna schreef:Dat is wat de media ons voorschotelt, die willen maar wat graag dat wij de rebellen heel slecht vinden.
Volgens mij weet jij ook niet wat ik wel of niet kijk