Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:00

Rowdine schreef:
[Ik wil verder totaal niemand een oor aannaaien, en zie heel goed bij mijn schoonfamilie hoe de andere kant van de medaille eruit ziet. Dat neemt niet weg dat ik in verhouding even veel verdien voor de uren die ik draai als iemand die de helft minder werkt. Zo kan je het ook zien.

Ik wil niet onbeleefd zijn, maar tel je de bokturen daar ook bij ? :9
Laatst bijgewerkt door ceasario op 13-09-12 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:01

Even voor de duidelijkheid: verslaving is ook een ziekte..;-) Denk je dat mensen er bewust voor kiezen om verslaafd te raken?

Anoniem

ceasario schreef:
Rowdine schreef:
[Ik noemde maren voorbeeld. Samson mag wat mij betreft het zelfde krijgen (mits hij niet voor dergelijke mate van gelijkheid zou zijn ;))
Overigens; iemand mag best 20-40u van me hebben hoor. Graag zelfs :)

Morgen is er nog meer wind. :(:)

Mooi, dan heb ik hopelijk wind mee op t fietsie naar mn werk

Anoniem

ceasario schreef:
Rowdine schreef:
[Ik wil verder totaal niemand een oor aannaaien, en zie heel goed bij mijn schoonfamilie hoe de andere kant van de medaille eruit ziet. Dat neemt niet weg dat ik in verhouding even veel verdien voor de uren die ik draai als iemand die de helft minder werkt. Zo kan je het ook zien.

Ik wil niet onbeleefd zijn, maar tel je de bokturen daar ook bij ? :9

Nee, ik bok eigenlijk heel weinig zoals je aan mn berichten zou kunnen zien. Vandaag een studiedag ivm tentamens voor de orde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:03

Pletje123 schreef:
Even voor de duidelijkheid: verslaving is ook een ziekte..;-) Denk je dat mensen er bewust voor kiezen om verslaafd te raken?

Deze discussie ga ik niet in dit topic aan, want dan dwalen we erg af.
Een verslaving is een ziekte die je zelf hebt ontwikkeld. Laat ik het daarbij houden ;)
Je hoeft geen drugs te gebruiken, of er überhaupt ooit mee te beginnen he.
Eten kan ook een verslaving zijn. Deze mensen kosten alleen de maatschappij wel handen vol met geld.

SophievdV

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:05

Die je zelf hebt ontwikkeld? Waar je gevoelig voor bent zul je bedoelen en dat is genetisch bepaald. Jij denkt zeker ook dat je homo wordt ipv bent? :roll:

Vind je erg kortzichtig in je uitspraken en vraag me af of je wel helemaal weet waar je over praat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:07

Rowdine schreef:
Ik realiseer mij prima dat ik heel veel geluk heb! Nergens zeg ik ook dat ik het anderen niet gun of zelfs maar misgun.

Je zegt het niet inderdaad - maar je bent ook niet bereid om na te denken wat jouw houding en handelen voor consequenties heeft. Dat is lekker makkelijk :) "Ik gun ze echt het beste - zolang ik er maar geen last van heb, want ik heb recht op wat ik grotendeels door geluk heb gekregen."
Juist voor iemand die zich beroept op betere kwaliteiten (en dus prima in staat zou moeten zijn om verder te kijken) is het een erg goedkoop excuus.

Citaat:
Ik ben alleen niet voor steeds maar de zogenaamde 'rijkeren' onder ons steeds op te laten draaien voor degenen die het minder hebben. Want laten we eerlijk zijn, degenen die boven modaal verdienen betalen al erg veel belasting!

40%. Ik vind het reuze meevallen.
Bovendien, en ook dat is al veel vaker gezegd, is een belangrijk probleem dat de kloof toeneemt. Dat mensen met pech steeds meer in moeten leveren. Dat de verschillen niet alleen in stand blijven, maar zelfs vergroot worden.

Citaat:
Daarom heb ik ook al ergens in het topic gezet dat ik liever midden zou willen stemmen, maar dat het CDA van nu voor mij niet bepaald een optie is.

Ach, zo zie je maar. Het leven is voor niemand makkelijk :(:)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:10

Rowdine schreef:
Pletje123 schreef:

Deze discussie ga ik niet in dit topic aan, want dan dwalen we erg af.
Een verslaving is een ziekte die je zelf hebt ontwikkeld. Laat ik het daarbij houden ;)
Je hoeft geen drugs te gebruiken, of er überhaupt ooit mee te beginnen he.
Eten kan ook een verslaving zijn. Deze mensen kosten alleen de maatschappij wel handen vol met geld.

Een verslaving is een psychische ziekte. Er moet geen verschil zijn in deze maatschappij tussen een psychische of lichamelijke ziekte.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:13

Pletje123 schreef:

Ik denk in ieder geval dat mensen er bewust voor kiezen om er wel of niet van af te komen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:14

gummie schreef:
Ik denk in ieder geval dat mensen er bewust voor kiezen om er wel of niet van af te komen.

Ook niet. Zeker niet als hulp in toenemende mate onbereikbaar wordt.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:15

gummie schreef:
Pletje123 schreef:

Dan zou ik me toch maar eens wat meer verdiepen in die wereld :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:16

Pletje123 schreef:
Die je zelf hebt ontwikkeld? Waar je gevoelig voor bent zul je bedoelen en dat is genetisch bepaald. Jij denkt zeker ook dat je homo wordt ipv bent? :roll:

Vind je erg kortzichtig in je uitspraken en vraag me af of je wel helemaal weet waar je over praat.

Er zijn vele mensen verslavingsgevoelig, maar niet allen gebruiken ze middelen. Ga het nou niet afschuiven op de genen, zoals sommigen mensen dat ook wensen te doen in geval van obesitas of iets dergelijks. Want dat is pas echt kortzichtig. Sorry.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:16

Pletje123 schreef:
gummie schreef:

Dan zou ik me toch maar eens wat meer verdiepen in die wereld :)

Nee dank je, ik ben net uit die wereld. Op eigen kracht overigens.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:17

Ik wist niet dat je van te voren kon ruiken dat je verslavingsgevoelig bent.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:18

gummie schreef:
Pletje123 schreef:

Net zoals de (gevaarlijke) sporters dan maar niet meer moeten stoppen, men vooral niet te hard moet rijden en zeker niet moet roken of drinken of vet eten.

Een verslaafde kan vaak niet meer bewust kiezen, er is vaak sprake van een gecombineerd probleem met een psychische ziekte, daarom hoop ik dat de bezuinigingen op de GGZ worden teruggedraaid. Een psychische zieke heeft IMO net zo veel recht op hulp als een "lichamelijke" zieke.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:19

gummie schreef:
Pletje123 schreef:

Er zijn vele mensen verslavingsgevoelig, maar niet allen gebruiken ze middelen. Ga het nou niet afschuiven op de genen, zoals sommigen mensen dat ook wensen te doen in geval van obesitas of iets dergelijks. Want dat is pas echt kortzichtig. Sorry.

Kortzichtig? Als je ergens gevoelig voor bent, ben je niet direct ziek ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:20

gummie schreef:
Ga het nou niet afschuiven op de genen, zoals sommigen mensen dat ook wensen te doen in geval van obesitas of iets dergelijks. Want dat is pas echt kortzichtig. Sorry.

Ik drink geen druppel uit zelfbescherming (genen), ik ben opgevoed door een alcoholist.
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... &vraag=133

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:21

F_Orumster schreef:
Sonja_vR schreef:
ook is het zo dat ondanks dat er gezegd word dat ze mensen met een Wajong willen stimuleren om te gaan werken, zij vooral financieel er op achteruit gaan zodra ze gaan werken(stimulans???)

Is geld dan de enige stimulans? Ik zou gek worden elke dag thuiszittend.

geld is absoluut niet de enige stimulans :n
ik zou graag meer werken, maar als ik op dit moment meer ga werken, wat mij in verhouding , door een functiebeperking, meer energie, stress en geregel kost dan de gemiddelde mens zonder ingrijpende functiebeperking, dan is het erg zuur als je daar meer voor gekort word, dan dat je bijverdient.

Ik snap heel goed dat bijverdienen tijdens een uitkering aan banden gelegd word, niet meer dan logisch, maar het is toch vreemd dat je als je in de wajong zit en je best doet om te werken wat je kunt, je daardoor kwa financiën er alleen maar op achteruit gaat?
waardoor je opeens ondanks dat je dus meer inlevert dan dat je bijverdient en dus per maand minder geld over houd , maar je er in de tussentijd wel meer kosten bij krijgt(vervoer, gemeentelasten die opeens wel betaald moeten worden ondanks dus lager inkomen.)
dan is het op een gegeven moment nuttiger voor iemand met een 80/100% afkeuring om minder te werken dan dat mogelijk zou zijn omdat je anders je levensonderhoud in het gedrang komt?

ipv die paar uurtjes die ik dan extra betaald zou kunnen werken die mij tot meer korten dan verdienen zal leiden...kies ik er voor die paar uurtjes dan maar vrijwilligers werk te gaan doen ,
op die manier lever ik nog steeds ene bijdrage aan de maatschappij binnen de mogelijkheden die ik heb, maar snijd ik mezelf ook niet in de vingers wat betreft inkomsten.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:22

Mensen moeten eens ophouden met dat gelul over "als je het niet zelf hebt meegemaakt, weet je niet waar je over praat". "Je weet niet waar je over hebt". "Ze kunnen niet anders". "Ze kunnen er niets aan doen". Er zijn genoeg mensen die iets WEL hebben meegemaakt, en die dus WEL weten waar ze over praten, maar die er anders mee om gaan, andere keuzes maken, etc. eventueel met hulp.

Die betutteling is nergens voor nodig. Mensen kunnen, eventueel met hulp, beter voor zichzelf zorgen dat hier door sommigen wordt beschreven. Het is niet zo dat die snuif of spuit naar je toe komt gelopen ofzo. Ook niet als je verslaafd bent.

In plaats van de zieligheid en hulpeloosheid van mensen te benadrukken, kunnen we ook ervoor kiezen begrip te hebben maar dat niet te laten doorslaan in berusting, en dat is in het belang van die mensen zelf en heeft niets met gebrek aan empathie te maken!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:22

Quellian schreef:
gummie schreef:
Ga het nou niet afschuiven op de genen, zoals sommigen mensen dat ook wensen te doen in geval van obesitas of iets dergelijks. Want dat is pas echt kortzichtig. Sorry.

Ik drink geen druppel uit zelfbescherming (genen), ik ben opgevoed door een alcoholist.
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... &vraag=133

Dat bedoel ik dus :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:23

gummie schreef:
Pletje123 schreef:

Wist jij dat veel verslaafden, stemmingsstoornissen hebben? ADHD? Depressies? Laag IQ?
Valt me tegen van je, Gummie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:24

Shadow0 schreef:
Rowdine schreef:
Ik realiseer mij prima dat ik heel veel geluk heb! Nergens zeg ik ook dat ik het anderen niet gun of zelfs maar misgun.

Je zegt het niet inderdaad - maar je bent ook niet bereid om na te denken wat jouw houding en handelen voor consequenties heeft. Dat is lekker makkelijk :) "Ik gun ze echt het beste - zolang ik er maar geen last van heb, want ik heb recht op wat ik grotendeels door geluk heb gekregen."
Juist voor iemand die zich beroept op betere kwaliteiten (en dus prima in staat zou moeten zijn om verder te kijken) is het een erg goedkoop excuus.

Citaat:
Ik ben alleen niet voor steeds maar de zogenaamde 'rijkeren' onder ons steeds op te laten draaien voor degenen die het minder hebben. Want laten we eerlijk zijn, degenen die boven modaal verdienen betalen al erg veel belasting!

40%. Ik vind het reuze meevallen.
Bovendien, en ook dat is al veel vaker gezegd, is een belangrijk probleem dat de kloof toeneemt. Dat mensen met pech steeds meer in moeten leveren. Dat de verschillen niet alleen in stand blijven, maar zelfs vergroot worden.

Citaat:
Daarom heb ik ook al ergens in het topic gezet dat ik liever midden zou willen stemmen, maar dat het CDA van nu voor mij niet bepaald een optie is.

Ach, zo zie je maar. Het leven is voor niemand makkelijk :(:)

Box 3 is 52%!
Ik beroep me niet bepaald op betere kwaliteiten. Als je 40% of 52% afdraagt dan draag je toch al meer bij? Hoeveel willen jullie dat er bijgedragen wordt? 75% net als in Frankrijk?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:24

gummie schreef:

Verslaving zit aantoonbaar in je hersenen. Als je eenmaal ergens aan verslaafd bent geraakt zal een bepaald doel van je hersenen altijd activeren zodra je zintuigen iets wat met ie verslaving te maken heeft waarnemen.

Zo verhoogd de hersenactiviteit bij een voormalig alcoholverlaafde, ook na jaren droog, nog steeds bij een plaatje van een glas wijn.

De ontwikkeling van dat bepaalde deel van je hersen zorgt er ook voor dat een meer verslavingsgevoelig is dan de ander. Ik ben bijvoorbeeld helemaal niet verslavingsgevoelig.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:26

gummie schreef:
Mensen moeten eens ophouden met dat gelul over "als je het niet zelf hebt meegemaakt, weet je niet waar je over praat". "Je weet niet waar je over hebt". "Ze kunnen niet anders". "Ze kunnen er niets aan doen". Er zijn genoeg mensen die iets WEL hebben meegemaakt, en die dus WEL weten waar ze over praten, maar die er anders mee om gaan, andere keuzes maken, etc. eventueel met hulp.

Die betutteling is nergens voor nodig. Mensen kunnen, eventueel met hulp, beter voor zichzelf zorgen dat hier door sommigen wordt beschreven. Het is niet zo dat die snuif of spuit naar je toe komt gelopen ofzo. Ook niet als je verslaafd bent.

In plaats van de zieligheid en hulpeloosheid van mensen te benadrukken, kunnen we ook ervoor kiezen begrip te hebben maar dat niet te laten doorslaan in berusting, en dat is in het belang van die mensen zelf en heeft niets met gebrek aan empathie te maken!

Er wordt hier nergens gezegd dat verslaafden er per definitie niks aan kunnen doen. Er wordt alleen gewezen op het feit dat verslaving ook een ziekte is en dat is wel even iets anders dan een bewuste keuze. Als jij bekend bent met deze wereld, dan weet je ook dat een verslaving zich opbouwt en dat de weg terug vaak moeilijk is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:26

Wel blijven opletten he.

Rinske schreef:
Vera schreef:
Maar dat gebeurd toch al?
" Rijken" betalen 52% belasting.
" Armen" betalen 33% belasting.
Vind beide woorden overigens zeer denigerend..... :(

Door de hypotheekrenteaftrek die vooral door hoge hypotheken worden geïnd (20% hoogste hypotheken ontvangen 50% van alle aftrek)(en alle andere soorten belasting en premies), betalen beide ongeveer 38% aan belastingen in Nederland. Het is dus niet zo verdeeld als jij beweert.