Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:35

Jan je moet wel lezen :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:48

janderegelaa schreef:
Niet zo zeer uit mijn duim gezogen. Wel een veronderstelling. Een ondernemer die links stemt die stemt niet met zijn portemonnee. Dat is een ding wat zeker is. Overigens wel keurige cijfers op IENS.

Maar als voorstanders van de Islam op Bokt zeggen dat Nederland Islamiseert dan heb je het uit eerste hand en kun je ervan uitgaan dat het waar is.

In plaats van naar GL leden met een niet Nederlandse naam te zoeken, zou het zinnig zijn om eerste het programma te lezen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:15

Het ligt eraan wat een ondernemer onderneemt. Iemand met een transportbedrijf zal niet gauw op GL stemmen lijkt mij.

jantergouw

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 23:57

Nauwelijks interesse in handtekeningenactie tegen PVV
vrijdag 13 augustus 2010 08:40

De handtekeningenactie die een groep bezorgde CDA-leden is begonnen tegen een regering met de PVV kan maar op weinig enthousiasme rekenen. Tot dusver hebben slechts een paar honderd mensen het manifest ondertekend.

Verhagen vindt dat CDA'ers eerst maar de resultaten van de formatie moeten afwachten
Een groep CDA'ers die een regering met de PVV wél steunt, is vrijdag een tegenactie begonnen: 'Wij staan achter het CDA'. 'Wij, leden van het Christen Democratisch Appèl, staan pal achter het CDA. Daarom spreken wij ons uit voor de mogelijkheid van een regeringssamenwerking, ook in de huidige gedoogconstructie, van onze partij met de Partij voor de Vrijheid.'

Dagblad Trouw publiceerde de oproep, die te vinden is op de website wijstaanvooronzegrondrechten.org, donderdag op de voorpagina.

Vandaag signaleert de krant 'toenemende bezorgdheid' en 'onrust'. Ook de Volkskrant bericht dat het verzet binnen de CDA-gelederen 'toeneemt'.

In de praktijk is daar echter weinig van te merken. Enkele honderden CDA'ers hebben tot nog toe hun steun betuigd aan de campagne tegen een regering met de PVV. Ter vergelijking: de actie tegen Paars-plus haalde in korte tijd tienduizenden handtekeningen op.

Ook een peiling van Maurice de Hond nuanceert het beeld van de 'ophef'. Acht op de tien CDA-stemmers (79 procent) wil dat de formatie van een VVD-CDA-kabinet, met gedoogsteun van de PVV, slaagt.

Lees hele artikel hier

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:26

Het is niets anders dan de linkse vleugel van het CDA die probeert de samenwerking te voorkomen. Ze zijn natuurlijk vrij om over te stappen naar de PvDA...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:25

Net zo goed als ze vrij zijn het niet zo fijn te vinden dat het CDA van plan is met gedoogsteun van de PVV te gaan regeren. Daarvoor hoeven ze niet van partij te veranderen.

Een gedachte die net door mijn hoofd gaat: er zijn in ieder geval al meer bezorgde CDA-leden dan radicale Moslims in Nederland: een paar honderd CDA'ers tegenover 150 radicale Moslims. ;)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:39

Alet74 schreef:
Net zo goed als ze vrij zijn het niet zo fijn te vinden dat het CDA van plan is met gedoogsteun van de PVV te gaan regeren. Daarvoor hoeven ze niet van partij te veranderen.

Een gedachte die net door mijn hoofd gaat: er zijn in ieder geval al meer bezorgde CDA-leden dan radicale Moslims in Nederland: een paar honderd CDA'ers tegenover 150 radicale Moslims. ;)

Ach...de actie tegen paar plus haalde in dezelfde periode tienduizenden handtekeningen op dus dat willen ze zeker niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:41

Alet74 schreef:

Er waren maar 4 radicale moslims nodig om 2 vliegtuigen het World Trade Center in te vliegen en duizenden doden te veroorzaken. Je hebt zeker nog niet stilgestaan bij wat 150 radicale moslims dan aan kunnen richten.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 12:57

janderegelaa schreef:
Alet74 schreef:

Ach...de actie tegen paar plus haalde in dezelfde periode tienduizenden handtekeningen op dus dat willen ze zeker niet.

Ik heb dat even opgezocht, en het bleken er in korte tijd 53.164 te zijn!

Het CDA heeft 65.000 leden en daarvan hebben al een kleine 600 het anti-manifest ondertekend. :(:)

De Volkskrant

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:38

janderegelaa schreef:
Alet74 schreef:

Er waren maar 4 radicale moslims nodig om 2 vliegtuigen het World Trade Center in te vliegen en duizenden doden te veroorzaken. Je hebt zeker nog niet stilgestaan bij wat 150 radicale moslims dan aan kunnen richten.

ik zie de taakverdeling toch heel anders.
misschien wat minder vaak naar het nieuws luisteren maar gewoon zelf op onderzoek uitgaan. er zijn al zooveel sites, boeken, docus etc die bewijzen dat 9/11 een inside job was. dat er heel veel medeplichtigen nu nog vrij rondlopen...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:11

Dat heb ik ook gezien Jameyskatje en ik vond het wel erg overtuigend eigenlijk!

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 20:21

Iedereen weet dat de job van inside Al Qaida kwam, wereldschokkend nieuws is dat niet.

Dit waren de daders die allen geïdentificeerd zijn;

Mohammed Atta
Satam al Suqami
Waleed al Shehri
Wail al Shehri
Abdul Aziz al Omari
Fayez Banihammad
Ahmed al Ghamdi
Hamza al Ghamdi
Saeed al Ghamdi
Mohand al Shehri
Ahmad al Haznawi
Ahmed al Nami
Majed Moqed
Salem al Hazmi.

Het merendeel (15) was afkomstig uit Saoedi-Arabië, twee kwamen uit de Verenigde Arabische Emiraten, een uit Egypte en een uit Libanon.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:23

jantergouw schreef:
Iedereen weet dat de job van inside Al Qaida kwam, wereldschokkend nieuws is dat niet.

Iedereen behalve ik ;)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 20:45

Nu weet jij het ook! :-)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:16

En nu weer on-topic: wat heeft dit alles met Nederland en de PVV-stemmers te maken?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:35

Dit heeft het te maken met Nederland en de PVV.

Nederlander overmeestert terrorist in vliegtuig
zaterdag 26 december 2009 12:39

De 32-jarige Nederlander Jasper Schuringa heeft de Nigeriaanse terrorist Abdul Farouk Abdulmutallab (23) overmeesterd in het vliegtuig van Amsterdam naar Detroit en heeft zo een terreuraanslag voorkomen.

Twintig minuten voor de landing in Detroit pakte de Nigeriaan Abdulmutallab een poederachtige substantie, mengde dat met een vloeistof en bracht die tot ontbranding. Hierbij was een serie korte ontploffingen te horen en ontstond brandlucht.

De dader vertelde de autoriteiten dat hij explosief poeder op zijn been had vastgetapet. Hij gebruikte daarnaast een injectiespuit gevuld met chemicaliën. Door die twee met elkaar in contact te brengen zou de boel ontploffen. Hij zegt in opdracht van de islamitische terreurorganisatie Al-Qa'ida te hebben gehandeld.
Schuringa, een ondernemer uit Amsterdam, zag dat Abdulmutallab opstond uit zijn vliegtuigstoel en iets aanstak. Hij dook meteen bovenop de terrorist en wist hem te overmeesteren, vertelt hij aan de Amerikaanse nieuwszender CNN.

Schuringa hield Abdulmutallab in een houdgreep tot na de landing.

Verbrand
Bij zijn heldendaad liep Schuringa brandwonden op en is hij zijn schoenen verloren. Na de landing werd hij als een held behandeld, vertelt Lydia Faber, compagnon bij het mediabedrijf van de Amsterdammer aan de Telegraaf.

De ouders van Schuringa laten weten 'heel erg trots' op hem te zijn. Een vriend van Schuringa, Kasem Challiou, vertelt dat de terrorist ingepakt zat in explosieven. 'Het was absoluut geen vuurwerk, maar héél serieus,' zegt de vriend van Schuringa, die hem na de mislukte aanslag heeft gesproken. PVV-leider Geert Wilders wil dat Schuringa wordt onderscheiden met een lintje.

In eerste instantie meldde vliegmaatschappij Delta Airlines dat de man vuurwerk had afgestoken in het vliegtuig. Later maakte Amerikaanse instanties bekend dat het ging om een serieuze aanslag.

De grote vraag is nu hoe de 23-jarige terrorist de explosieven aan boord van het vliegtuig heeft weten te krijgen.

Medewerkers van de Koninklijke Marechaussee en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) onderzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ook de Amerikaanse inlichtingendienst FBI is op Schiphol om te onderzoeken hoe de man drie uur op het vliegveld rond heeft kunnen lopen met explosieven in zijn tas.

Gewoon in Nederland op het vliegtuig gestapt. Die terroristen worden allemaal in Westerse landen opgeleid. 2 van de terroristen van 9/11 hadden ook vliegles gehad van een Nederlander. En daarom is de PVV er. Niet voor de prima geïntegreerde moslim.

Zolas ik al eerder zei; welwillende moslims kunnen beter op de PVV stemmen dan op de PvDA. Juist door het pappen en nathouden van onder andere de PvDA wordt een grote groep moslims aangekeken op iets wat ze niet gedaan hebben. Met de ideeën van de PVV worden die elementen niet meer getolereerd in de samenleving en kunnen welwillende moslims een prima leven hebben in Nederland.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:43

Je denkt toch niet werkelijk dat mensen zonder de PVV niet in staat zijn die nuance te zien? Ik denk juist dat veel PVV-stemmers het niet zo genuanceerd zien en andere mensen vaak wel.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 21:48

Dat hebben ze dan heel goed verborgen gehouden de laatste 30 jaar, of zo. Er was een Pim Fortuyn en Geert Wilders voor nodig om het echt onder de aandacht te brengen. Voor die tijd werd er angstvallig over gezwegen en had de linkse stroming nog de algehele opinie mee. Dat is door die twee helemaal omgeslagen, en nu pas zien we de nuances echt goed.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:54

Alet74 schreef:
Je denkt toch niet werkelijk dat mensen zonder de PVV niet in staat zijn die nuance te zien? Ik denk juist dat veel PVV-stemmers het niet zo genuanceerd zien en andere mensen vaak wel.

Nee, als ze nu een moslim met een baard zien is dat automatisch een haatbaard. Juist Wilders en voorheen Fortuyn schudden de mensen wakker. Als heel veel PVV stemmers geen last hebben van allochtonen die de buurt onveilig maken en geen angst hebben voor aanslagen zijn ook zij heel tolerant. Net zoals de moslims die wel goed geïntegreerd zijn. Want die kunnen hun mond nu ook niet open doen zonder dat ze door hun wat meer radicalere broeders aangepakt worden.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 22:04

Zo is het heel vaak. De gematigde moslims zijn misschien in hun hart wel tegen de daden van de extremisten, maar als ze dit openlik durven te uiten dan worden ze gelijk als afvalligen gezien en door velen met de nek aangekeken. Als je als gematigde moslim dat een paar keer in je kring ziet gebeuren, dan kijk je zelf wel uit om iets te zeggen. Niemand wil een paria worden in de eigen groep. Desondanks: Zwijgen is toestemmen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:26

janderegelaa schreef:
Als vrouwen stelselmatig als objecten worden gezien, h**ren worden genoemd, kortom als vierderangsburgers worden behandeld zonder rechten en als "ongelovigen" als honden moeten worden behandeld door lui, die zelf helemaal niets positiefs voor de maatschappij betekenen, dan noem ik dat een ontwikkeling, waartegen ieder beschaafd mens tegen moet optreden.
Of is onze vrije,ontwikkelde en geëmancipeerde samenleving het niet waard om op te treden tegen dit soort personen?

Het meest bijzondere vind ik wel dat eigenlijk bijna iedereen die het hier opneemt voor de moslimcultuur een vrouw is. Bedenken jullie je dan niet dat je voor iedere moslim die de Koran volgt een waardeloos persoon bent die ze gelijk stellen met een hond?

Soms vraag ik me echt af, hoe je daar bij komt?
Ik ontmoet dagelijks moslims, maar ik wordt nooit prutsmuts genoemd??? En nee, ik ben niet grijs, 50 kilo te zwaar etc.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:27

janderegelaa schreef:
Als heel veel PVV stemmers geen last hebben van allochtonen die de buurt onveilig maken en geen angst hebben voor aanslagen zijn ook zij heel tolerant.

Heel tolerant ja, als je hun boek verbiedt en hun kleding wil belasten. Vreemd... ik zie dat toch anders. Omdat ik wel genoeg mensen ken die wel een koran hebben en zelfs hoofddoekjes dragen en toch geen buurt onveilig maken of wat dan ook. En toch wil Wilders ook die groep dwarszitten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:34

janderegelaa schreef:
Er worden te pas en te onpas stille tochten georganiseerd tegen zinloos geweld. Het had de Nederlandse moslimgemeenschap gesierd als ze dat hadden gedaan na 9/11. Maar niets van dat al, zelfs geen verklaring dat ze afstand namen van deze aanslag.

Misschien dat je eens uit je huis in Noord Limburg moet komen en een tijdje in de grote stad moet gaan wonen. Ik kan je verzekeren dat je dan andere dingen meemaakt.

Laat ik nou net in Rotterdam wonen in Charlois.;)
En ik heb zelden ergens last van.
En dan lees ik nog iets over buitenlandse achternamen??????
Die heb ik ook en toch ben ik 100% Nederlander.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:47

Electra63 schreef:
janderegelaa schreef:
Er worden te pas en te onpas stille tochten georganiseerd tegen zinloos geweld. Het had de Nederlandse moslimgemeenschap gesierd als ze dat hadden gedaan na 9/11. Maar niets van dat al, zelfs geen verklaring dat ze afstand namen van deze aanslag.

Misschien dat je eens uit je huis in Noord Limburg moet komen en een tijdje in de grote stad moet gaan wonen. Ik kan je verzekeren dat je dan andere dingen meemaakt.

Laat ik nou net in Rotterdam wonen in Charlois.;)
En ik heb zelden ergens last van.
En dan lees ik nog iets over buitenlandse achternamen??????
Die heb ik ook en toch ben ik 100% Nederlander.

Onderstaand stukje is van 8 juni 2010 en gaat over Charlois. als jij beweerd nergens last van te hebben dan denk ik dat je altijd binnenzit.

De acceptatie van geweld in de Rotterdamse deelgemeente Charlois is ver opgerekt. 'Zolang ze maar niet slaan.' Een verhaal in de serie 'Oorlog achter de Dijken'. Jaap van Schijndel (62), bril en kort grijs haar en links op bovenstaande foto, voelt of het hek van de brandgang is afgesloten. 'Anders sluipt geboefte via de achteringang de huizen binnen.' Deze vrijdagavond verbetert hij met een groep wijkbewoners de leefbaarheid in Rotterdam. Daar is alle reden toe: de Maasstad is volgens de misdaadmeter van het Algemeen Dagblad, die de criminaliteit in Nederland meet, de op een na onveiligste stad. En deelgemeente Charlois, met 63.000 inwoners, scoort fors lager dan het toch al lage stadsgemiddelde. Zes van de acht wijken waren tot februari geheel of gedeeltelijk bestempeld als veiligheidsrisicogebied, zodat politie burgers preventief mag fouilleren op het bezit van wapens.

De situatie in Charlois wil de winkelier niet vergelijken met een echte oorlog. De harde confrontatie ontbreekt namelijk. 'Echte mannen heb je niet meer op Zuid, zoals de havenarbeiders in de jaren zeventig die lastige vrijgezelle Turken op het Afrikaanderplein wegjoegen. De strijd is voorbij.' De Nederlanders hebben verloren, meent hij. Ouderen respecteren sinds jaar en dag een avondklok. Wie in het donker niks op straat heeft te zoeken, blijft binnen.

Bij het gesprek zit Frank (47). Hij runt een computerzaak in de Tarwewijk aan de overzijde van de straat. De Tarwewijk scoort het allerlaagst op de gemeentelijke veiligheidsindex van 2010, namelijk 3,9 punten op tien, categorie 'probleemwijk'. Het gemiddelde cijfer van de stad bedraagt 7,3. 'Hier zie je geen huizen met kogelgaten, maar wel een constante strijd tussen criminelen en politie. 'Oost-Europeanen vinden het hier een goudgekkenland. Marokkanen dagen je uit en vragen: 'Wat doe je hier? Je hebt hier niks te zoeken...', terwijl ik op Zuid ben geboren.'

Bron: http://www.arnoldkarskens.com/index.php ... &Itemid=50

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:02

HAHAHAHAHa,

Ten eerste is Charlois groot.
Ik woon niet in de Tarwewijk, daar zijn sommige straten inderdaad een stuk minder.

Ik doe mijn boodschappen gewoon in mijn buurt hoor, dat durf ik echt.
Wij gaan veel uit, en ik kom een aantal keren per week 's avonds laat thuis. Mijn auto moet ik dan 3 straten verder parkeren en ik bel toch echt mijn man niet of hij me dan uit mijn auto komt halen.
Verder heb ik 2 hele knappe dochters en die gaan gewoon stappen en lopen gewoon over straat.
Verder zit ik op een sportschool. Daar is 90% man en van die 90% is (schat ik) 60% van buitenlandse afkomst.
Dus, ik denk dat ik aardig kan beoordelen hoe het in Charlois is.
Tuurlijk zijn er problemen met hangjeugd (ook nederlandse hangjeugd). Ik erger me meer aan straatvuil (en dan bedoel ik geen hondenpoep) en onderhoud van sommige straten.
En het stikt tegenwoordig van de Polen, maar daar hoor je bijna niemand over, want die zijn wit, dus valt het niet of minder op.