Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:37

jantergouw schreef:
Het grootste deel van de 145.000 immigranten komen niet uit armoedegebieden zoals door jou beschreven. Dat is een karikatuur van de werkelijkheid die je schetst.

http://www.cbs.nl

Jammer. Echt jammer Jantergouw. Het is zo jammer dat je niet respectvol naar je discussiepatrners bent. Het komt namelijk niet heel intelligent over als je op die manier met mensen met een andere mening omgaat.

Ten eerste begrijp je me weer verkeerd. Economische vluchtelingen, want daar heb ik het over, worden ons land niet eens meer binnen gelaten. Of jij en je kinderen nou verhongeren, dat is geen reden om asiel aan te vragen. Je komt er gewoon niet in. Bovendien leven deze mensen in extreme armoede en hebben niet de mogelijkheid te vluchten uit hun omstandigheden.

Maar, laat het nou zo zijn dat ook Afrika de meeste politieke vluchtelingen heeft:

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... 1&STB=T,G3

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/vei ... 045-wm.htm

En wie komen er dan volgens jou wel het land binnen? Wat is dan de etnische afkomst van de migranten volgens jou?

(Oja, dankjewel nog voor de CBS bron)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:49

Krips schreef:
jantergouw schreef:
Het grootste deel van de 145.000 immigranten komen niet uit armoedegebieden zoals door jou beschreven. Dat is een karikatuur van de werkelijkheid die je schetst.

http://www.cbs.nl

Jammer. Echt jammer Jantergouw. Het is zo jammer dat je niet respectvol naar je discussiepatrners bent. Het komt namelijk niet heel intelligent over als je op die manier met mensen met een andere mening omgaat.

Ten eerste begrijp je me weer verkeerd. Economische vluchtelingen, want daar heb ik het over, worden ons land niet eens meer binnen gelaten. Of jij en je kinderen nou verhongeren, dat is geen reden om asiel aan te vragen. Je komt er gewoon niet in. Bovendien leven deze mensen in extreme armoede en hebben niet de mogelijkheid te vluchten uit hun omstandigheden.

Maar, laat het nou zo zijn dat ook Afrika de meeste politieke vluchtelingen heeft:

En wie komen er dan volgens jou wel het land binnen? Wat is dan de etnische afkomst van de migranten volgens jou?

Niet respectvol????
Wat is er niet respectvol aan mijn zin of commentaar?
Volgens mij lees jij iets tussen de zinnen door dat er helemaal niet staat. :?

Wat de cijfers betreft, kijk zelf maar dan zul je zien hoe weinig er uit gebieden komen zoals jij beschrijft. Veruit de meesten zijn gelukszoekers en komen uit landen waar het helemaal zo slecht niet is.

joostvangestel

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:11

Zo, die cijfers zijn nogal schokkend. Onze bevolking is maar 83 duizend gegroeid en we hadden dus 145000 immigranten? Pff, gelukkig dat we die immigranten nog hebben, anders zaten we al echt aan de krimp. Die krimp komt nou wel aardig dichtbij moet ik zeggen. Pensioenleeftijd moet naar 80 als we geen immigranten binnenhalen ;)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:17

De Grieken hebben het goed bekeken, die gaan lekker op hun 55ste of zo met pensioen. 3x raden wie daaraan meebetaald.....

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:04

kanniet: maar we willen ze toch zo graag daar houden? ;) Met de Grieken is er wel meer aan de hand, maar ik geloof niet dat we het nu hier over hebben.. of wel soms? Die fout met de Grieken is al lang genoeg geleden gemaakt, daar wordt aan gewerkt om dat om te buigen.

Verder lijkt het me niet zo handig om teveel woorden aan Griekenland vuil te maken, want kennelijk lost dat onze problemen toch niet op.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:21

Onze problemen lossen we zeker niet op door de grenzen open te zetten. Dat is een droom van links die kant nog wal raakt.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:22

jantergouw schreef:
Krips schreef:

Niet respectvol????

Wat de cijfers betreft, kijk zelf maar dan zul je zien hoe weinig er uit gebieden komen zoals jij beschrijft. Veruit de meesten zijn gelukszoekers en komen uit landen waar het helemaal zo slecht niet is.

Oh, oke. Nee als jij dat niet onrespectvol vind dan snap ik het. Ik vind het wel onrespectvol om tegen iemand te zeggen dat je een karnikatuur van de werkelijkheid maakt of dat je geen idee hebt van wat er speelt. Ik vind het nogal onrespectvol om zo eigenlijk te zeggen dat iemand er niets van begrijpt in jou ogen. Maar als jij dat respectvol vind dan verklaard dat een hoop.

Welke tabel zie jij dat dan, want nu laat jij me het dossier allochtonen zien. En het is sowieso geen reactie op wat ik net geschreven heb. Gelukszoekers? In welke tabel zie jij dan dat het geen politieke maar economische vluchtelingen zijn die op dit moment asielaanvragen? Want mijn twee links waren immers ook van het CBS.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:25

joostvangestel schreef:
Zo, die cijfers zijn nogal schokkend. Onze bevolking is maar 83 duizend gegroeid en we hadden dus 145000 immigranten? Pff, gelukkig dat we die immigranten nog hebben, anders zaten we al echt aan de krimp. Die krimp komt nou wel aardig dichtbij moet ik zeggen. Pensioenleeftijd moet naar 80 als we geen immigranten binnenhalen ;)

Dat is dan 83.000 te veel, want we zouden helemaal niet meer moeten groeien.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:37

Krips schreef:
jantergouw schreef:

Niet respectvol????

Oh, oke. Nee als jij dat niet onrespectvol vind dan snap ik het. Ik vind het wel onrespectvol om tegen iemand te zeggen dat je een karnikatuur van de werkelijkheid maakt of dat je geen idee hebt van wat er speelt. Ik vind het nogal onrespectvol om zo eigenlijk te zeggen dat iemand er niets van begrijpt in jou ogen. Maar als jij dat respectvol vind dan verklaard dat een hoop.

Welke tabel zie jij dat dan, want nu laat jij me het dossier allochtonen zien. En het is sowieso geen reactie op wat ik net geschreven heb. Gelukszoekers? In welke tabel zie jij dan dat het geen politieke maar economische vluchtelingen zijn die op dit moment asielaanvragen? Want mijn twee links waren immers ook van het CBS.

in dit artikel staan alle linkjes die je nodig hebt.

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=11903

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:57

jantergouw schreef:
Krips schreef:

in dit artikel staan alle linkjes die je nodig hebt.

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=11903

Wat een site zeg, vol propeganda. Maarre, ik heb het even vluchtig doorgelezen. Waarom geef je niet gewoon antwoord op mijn vraag trouwens. Je bent er nu wel heel lang om heen aan het draaien en het posten van een website waarvan ik grote vraagtekens heb bij de betrouwbaarheid is ook niet echt een antwoord op mijn vraag.

Ook in het artikel wordt onder arbeidsmigranten migranten uit de rest van de Europese Unie verstaan. Dat zijn niet de politieke vluchtelingen waar wij het over hebben? Die vallen onder een heel ander kopje. Dat zijn gewoon weer de open grenzen tussen bijvoorbeeld Nederland en Polen.

Er wordt inderdaad gesproken over de immigratie van niet-westerse personen. Islamieten misschien wel. Maar als dit politieke vluchtelingen zijn doet het er toch niet toe of ze islamiet zijn, christen of weet ik veel wat? Het zijn politieke vluchtelingen. Of is dat jou hele punt? De mensen die de grens over komen zijn ook islamieten?

De discussie gaat er toch om of de mensen die nu nog de grens over komen economische of politieke vluchtelingen zijn. Want economische vluchtelingen willen we niet, politieke vluchtelingen vond je net nog moesten wel asiel krijgen. Of gaat het er eigenlijk om dat je geen Islamieten meer in Nederland wil hebben?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:02

jantergouw schreef:
joostvangestel schreef:

Niet moeten groeien, we zitten in vergrijzing hoor..! Ik bedoel maar; wie moet er straks mijn pensioen betalen?
We moeten de boel wel een beetje op pijl houden... :)

Wat ik heel erg vind is dat ze zo gaan bezuinigen op chronisch zieken en gehandicapten; alsof die voor hun situatie gekozen hebben...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:16

Ik begrijp je vraag ook niet meer Krips.

Maar hier staat hoeveel (politiek) asielzoekers er per jaar komen: http://www.ind.nl/nl/inbedrijf/asiel/Le ... erland.asp als dat tenminste je vraag was.
Als er jaarlijks 145.000 immigranten komen, dan zijn er 16.000 vluchteling.

Is dat wat je wilde bediscussieren?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:41

En het grootste deel van die immigratie is de migratie tussen de lidstaten van de EU. Wie zijn dan die groep migranten die Jantergouw bedoeld? Want economische vluchtelingen van buiten Europa worden gewoon geweigerd.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:57

Iemand die vanuit Turkije naar Duitsland verhuist is een EU onderdaan en mag vrij vestigen en uitkering krijgen, ook al is het oorspronkelijk bijv. een Turk, dit is ook een van de dingetjes (tegen de EU) van de PVV geloof ik.

*edit pin me er niet op vast maar ik had laatst zoiets gelezen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:06

Krips schreef:
En het grootste deel van die immigratie is de migratie tussen de lidstaten van de EU. Wie zijn dan die groep migranten die Jantergouw bedoeld? Want economische vluchtelingen van buiten Europa worden gewoon geweigerd.

Wat ik bedoel met economische vluchtelingen is iedereen die naar Nederland komt terwijl hij of zij niet op de vlucht is voor een levensbedreigende situatie. Voor iedereen die naar Nederland vlucht omdat in eigen land zijn of haar leven gevaar loopt, daar moet altijd plaats voor zijn.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:10

Nicolletje schreef:
Iemand die vanuit Turkije naar Duitsland verhuist is een EU onderdaan en mag vrij vestigen en uitkering krijgen, ook al is het oorspronkelijk bijv. een Turk, dit is ook een van de dingetjes (tegen de EU) van de PVV geloof ik.

*edit pin me er niet op vast maar ik had laatst zoiets gelezen.

Zo is het inderdaad. Het is ook zo dat als je in een van de Europese landen toestemming hebt om je daar te vestigen dat je vrij bent om je in een ander land te vestigen. De andere kant van de medaille is dat als je in een van de lidstaten geweigerd bent, je het niet weer bij een andere lidstaat mag proberen. Zie wat dat betreft Europa maar als één groot land. Als je binnen bent, ben je binnen. Ben je geweigerd, dan ben je overal geweigerd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:17

jantergouw schreef:
Bejaarden die nog maar één stukje fruit krijgen per dag. Die niet eens geld hebben om op bezoek te gaan bij hun kleinkinderen.

Misschien moet een behoorlijk aantal Nederlanders dan zichzelf eens wat kritischer bekijken en wat meer aandacht besteden aan hun ouders, ipv ze weg te stoppen in bejaardentehuizen alsof het afdankertjes zijn.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:22

Heino schreef:
jantergouw schreef:
Bejaarden die nog maar één stukje fruit krijgen per dag. Die niet eens geld hebben om op bezoek te gaan bij hun kleinkinderen.

Misschien moet een behoorlijk aantal Nederlanders dan zichzelf eens wat kritischer bekijken en wat meer aandacht besteden aan hun ouders, ipv ze weg te stoppen in bejaardentehuizen alsof het afdankertjes zijn.

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat is nu eenmaal de maatschappij die we geschapen hebben waarbij zowel man als vrouw de kost moeten verdienen omdat het anders armoe troef is.
Hetzelfde geldt voor de kinderen die meer door anderen opgevoed worden dan door de ouders zelf. Een gemiddelde docent ziet die kinderen dagelijks vaker dan de ouders.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:33

Ook met een fulltime baan kan men doorgaans best zelf wat meer tijd aan familie besteden. Dus dat vind ik geen excuus. Veel mensen verrotten het gewoon om dankbaar te zijn voor alles wat hun ouders hen geboden hebben, en laten die mensjes wegrotten in een bejaardentehuis. Wel zo makkelijk, toch? Er zijn gelukkig echter genoeg culturen waarin het wél normaal is om tot de dood voor je ouders te zorgen, als dat nodig is. Mochten mijn ouders ooit in een brak bejaardentehuis terechtkomen haal ik ze direct in huis (wel in aparte kamers want ze zijn gescheiden :+)

Dat de kinderopvang anders moet ben ik met je eens, maar hoe?
Wat mij betreft iig niet door op partijen als CDA en VVD te stemmen die niet bepaald moeite hebben om te bezuinigen op dergelijke instanties als kinderopvang en toeslagen (waardoor ouders nóg meer moeten werken om rond te kunnen komen en hun kinderen nóg minder zien)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:53

Maar ook niet door op Groen Links te stemmen die juist bevorderen dat zoveel mogelijk kinderen naar de opvang gestuurd worden omdat zoveel mogelijk vrouwen aan het werk moeten.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:57

Moeten niet hoor. Kunnen wel. Het gaat om mogelijkhedenm niet om plichten. Maar over kinderopvang en de gevolgen daarvan is er al een topic op NM.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 23:03

Niet iedereen heeft maar tijd, plaats en ook een goede relatie met de betreffende (schoon)ouders om fulltime voor ze te zorgen als ze oud en/of dement zijn.

En niet elke oma wil gezellig bij haar kinderen wonen ofzo. Je moet maar willen, van moeder ben je ineens weer terug kind, als je verzorgd moet worden.
Nee, dat had niks voor mijn oma geweest :n

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 23:25

Ach Nicolletje, onzin! Niemand werkt 24 uur per dag. Iedereen heeft best tijd om opa/oma of moeder/vader af en toe eens te verzorgen/mee uit te nemen. Als je dat onderling verdeeld is er echt geen probleem. Dat probleem wordt in mijn ogen gemaakt door luie, gemakzuchtige mensen. Ouders die niet door de kinderen verzorgd wíllen worden zijn uiteraard een ander verhaal.

Jan, ik denk dat je de visie van GroenLinks op kinderen opvoeden, kinderopvang en werkbevorderen niet helemaal begrijpt. Kinderen moeten nooit de dupe worden van werkende ouders, maar aan de andere kant is het juist erg goed voor kinderen wanneer de ouders beide actief op de arbeidsmarkt zijn (in meer of mindere mate).

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 04:06

Heino schreef:
Ach Nicolletje, onzin! Niemand werkt 24 uur per dag. Iedereen heeft best tijd om opa/oma of moeder/vader af en toe eens te verzorgen/mee uit te nemen. Als je dat onderling verdeeld is er echt geen probleem.

Ik dacht dat je bedoelde om moeders 24/7 in huis te nemen en met die gedachte reageerde ik.
In andere dan Islamitische culturen (Rusland bijv.) is dat ook vrij normaal.
Maar je haalt je dan wel veel op de hals en in een land waar individualisme hoogtij viert kan dat erg moeilijk zijn.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 07:02

jantergouw schreef:

We? Ik denk dat je jullie/Nederland zal bedoelen. Als je in het buitenland woont, heb je hier namelijk maar weinig mee te praten (weet ik uit ervaring).

Maar goed, ik merk dat je met je verhaal een groter probleem hebt met mede EU-burgers dan met met immigranten uit landen buiten de EU. Dat is feitelijk een heel interessant gegeven. Ik vraag me af over hoeveel gelukszoekers we het hier hebben. Gelukszoekers kunnen hier namelijk geen uitkering aanvragen en krijgen ook niet zomaar een verblijfsvergunning (met name vanwege het feit dat de EU deelstaten samen hebben afgesproken dat ze niet voor elkaars sociale kosten willen opdraaien.

Nederland heeft gewoon veel werkgelegenheid, met name in de lagere inkomensregionen, wat nou eenmaal veel immigranten trekt. Dat heeft meer te maken de Nederlandse demografische en sociaal-economische ontwikkeling. Je kan wel gaan doelen op een aantal Roma, maar dat zijn er geen 145000, ben ik bang. Daarnaast ben ik er niet van overtuigd dat die mensen zelfs geteld worden door het CBS, want ik betwijfel ernstig of de Roma een permanente verblijfsvergunning hebben aangevraagd. Mensen zonder permanente verblijfsvergunning worden mijns inziens ook niet geteld in de immigratiecijfers.

Wat de cijfers dus interessanter zou maken is om uit te vinden welk deel van die 145000 nu feitelijk hier komt als uitkeringstrekkers. En ik ben er vrij zeker van dat je ook die cijfers kan tevoorschin toveren ;)