wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:47

sarabande schreef:
Moniek schreef:
dan mag ik toch aannemen geen domme mensen of ook wel schapen genoemd :D

Al eerder is gezegd dat niet iedereen die een domme keuze maakt ook dom behoeft te zijn.

Kunnen we nu dan eindelijk stoppen met PVV stemmers dom en achterlijk te noemen?

Ik denk namelijk dat heel veel PVV stemmers niet snappen hoe er in deze tijden nog voor links gekozen kan worden.
Echter, worden hier linkse stemmers voor vanalles uitgemaakt??

Zegt voor mij genoeg over het niveau.

Moniek

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:49

dat bedoel ik dus ook
ik heb pvv gestemd en iedereen die erna vraagr wat ik heb gestemd zeg ik dit ook.
ook vertel ik mijn motivatie waarom ik dit heb gedaan.
en ja daar stond zeker het asielbeleid bij maar met dat punt nog veel meer.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:53

maar goed dan draaien we de vraag om.
wat zullen jullie anti pvv-ers doen met de problemen die we hier in nederland hebben.
het asielbeleid is daar 1 van, volgens jullie heeft geert de verkeerde aanpak.
maar wie heeft dan wel een goede aanpak of hoe zouden jullie het willen zien?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:55

christel1857 schreef:
Suzeltje schreef:
Ja dat is inderdaad zo. Hij maakt er zo'n groot punt van dat de rest van zijn programma eigenlijk in de schaduw staat van het punt over allochtonen. En dat is jammer, aangezien ik het over andere punten best wel met de partij eens ben.

En als ie dan milder wordt dan is het weer niet goed want dan is het gelijk kiezersbedrog. Kortom, hij doet het gewoon nooit goed. Dus stem lekker op iemand anders. Want zo werkt de democratie. De meerderheid bepaalt. En als je het daar niet mee eens bent dan moet je in een ander land gaan wonen. Zelfde geld voor mij. Wanneer groenlinks de grootste partij zou worden dan verhuist mijn vader zijn hoofdkantoor naar een ander land en dan gaan we daar wonen. De meerderheid bepaalt, en daar hoor je in te schikken. Want wanneer de democratie wegvalt dan krijg je pas echt enge situaties. Dictaturen enzo, en dat willen we ook niet.

Goede posts van Karl66 de laatste paar pagina's. :)

Er is een verschil tussen onderhandelen over de punten in jouw verkiezingsprogramma, op grond waarvan de kiezer voor jou heeft gekozen, zodat je uiteindelijk in een coalitie terechtkomt en zo zoveel mogelijk van je gedachtengoed in beleid kan omzetten, en op voorhand al je belangrijkste punten te grabbel gooien.

Dan heb je niet eens geprobeerd om waar te maken wat je beloofde en zeg je feitelijk: 'kiezer, ik heb geen zin om voor jou mijn best te doen.'

Geen PVV-kiezer die er wakker van lijkt te liggen, nee, ze verdedigen Wilders ook nog. Want het gaat toch alleen maar om die immigranten/Islam?

Mensen, er zijn tientallen belangrijke issues gaande in dit land, we leven nog steeds in een vrij instabiele wereldeconomie, laten we de verhoudingen in dit land maar eens lekker even op scherp stellen.
Strak plan.

Dictators worden overigens ook nog wel eens democratisch in het zadel geholpen.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:57

sarabande schreef:
Moniek schreef:
dan mag ik toch aannemen geen domme mensen of ook wel schapen genoemd :D

Al eerder is gezegd dat niet iedereen die een domme keuze maakt ook dom behoeft te zijn.

Fijne opmerking sarabande... Mijn respect voor jouw mening begint met de minuut te dalen. Wil je dat je serieus genomen wordt? Neem dan ook de PVV-kiezers serieus.
Fijn hoor dat je jezelf zo superieur voelt dat je de politieke voorkeur van andere mensen als een domme keuze neerzet. Maargoed als je je eigen keuze maar intelligent vind, dan is het goed he ;)
Laatst bijgewerkt door christel1857 op 13-06-10 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:59

er werd hier al 1000x verteld dat het asielbeleid 1 van de punten is maar wat mij niet heeft overgehaald om te stemmen.
en over de wereldeconomie gesproken er is in nederland geen 1 maar dan ook geen 1 kamerlid ,partij of beatrix zelf die daar ook maar enig invloed op kan uitoefenen

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:04

randalinpony schreef:
Dan heb je niet eens geprobeerd om waar te maken wat je beloofde en zeg je feitelijk: 'kiezer, ik heb geen zin om voor jou mijn best te doen.'

Geen PVV-kiezer die er wakker van lijkt te liggen, nee, ze verdedigen Wilders ook nog. Want het gaat toch alleen maar om die immigranten/Islam?

Ben het niet met je eens. Ik geloof in een rechts kabinet, en dat is nu mogelijk dankzij een grote PVV opkomst. Wil niet zeggen dat het er komt, maar er is in ieder geval een kans.
Daarnaast sta ik achter Geert Wilders. En ik vind het hele concept 'breekpunt' al belachelijk, en daarmee hecht ik ook weinig waarde aan het laten vallen van een 'breekpunt'. Wil absoluut niet zeggen dat Wilders wanneer hij in de coalitie zit niet zijn best zal doen om tóch de partijen te overtuigen om de AOW leeftijd niet te verhogen.
Het gaat niet alleen om de immigranten en de islam.
Geert Wilders zegt niet, en al helemaal niet feitelijk, dat hij geen zin heeft om zijn best te doen. Je kunt veel van Wilders zeggen, maar het is een doorzetter, een doordrammer, en hij zal absoluut niet meer inleveren om te regeren dan nodig is.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:05

randalinpony schreef:
Er is een verschil tussen onderhandelen over de punten in jouw verkiezingsprogramma, op grond waarvan de kiezer voor jou heeft gekozen, zodat je uiteindelijk in een coalitie terechtkomt en zo zoveel mogelijk van je gedachtengoed in beleid kan omzetten, en op voorhand al je belangrijkste punten te grabbel gooien.

Mensen, er zijn tientallen belangrijke issues gaande in dit land, we leven nog steeds in een vrij instabiele wereldeconomie, laten we de verhoudingen in dit land maar eens lekker even op scherp stellen.
Strak plan.

Alle partijen zullen water bij de wijn moeten doen om een coalitie te vormen. Wilders wil graag regeren en heeft daarom zijn breekpunt laten varen als breekpunt. maar hij staat wel achter zijn programma. Net zoals alle partijen dat waarschijnlijk wel zullen doen. Maar als je samen moet gaan om een meerderheid te vormen zul je naar elkaar toe moeten komen.
Nu zegt iedereen hij laat zijn breekpunt wel erg makkelijk varen maar als Wilders vast gehouden had aan zijn breekpunt had iedereen weer gezegd: zie je wel hij wil gewoon niet regeren....

Ik moet zeggen als ik kijk naar bijv de PVDA die een keer of 4 zijn programma aanpast tijdens de campagne... nou dat schept geen vertrouwen...

Daarnaast we hebben genoeg links gehad, laat nu rechts maar eens regeren! Kijken wat die ervan bakken...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:17

Moniek schreef:
maar goed dan draaien we de vraag om.
wat zullen jullie anti pvv-ers doen met de problemen die we hier in nederland hebben.
het asielbeleid is daar 1 van, volgens jullie heeft geert de verkeerde aanpak.
maar wie heeft dan wel een goede aanpak of hoe zouden jullie het willen zien?

Het asiel beleid is de laatste jaren al drastisch veranderd. Ik vind dat zeker geen hoofdpunt en begrijp niet dat dat zo opgeblazen wordt.
Natuurlijk is op ikke ikke ikke en de rest kan stikke, en ze halen ons werk weg.. spelen erg gemakkelijk en het zaait angst.

Maar er zijn zoveel andere zaken die aandacht en zorg behoeven dat het me telkens weer verbijsterd dat juist dat ene punt, terwijl de meeste mensen geen enkel zicht hebben op de werkelijke situatie, zo verschrikkelijk belangrijk is.

Men vermengd lastige jongetjes wier ouders hier geboren zijn met asielbeleid, noemt iedereen die hier binnenkomt moslim en schetst zo een beeld van een werkelijkheid die niet bestaat.

Net zo als kreten dat al het ontwikkelingsgeld naar corrupte regeringen gaat en iedere moslim vrouw onderdrukt wordt, met als uiterlijk bewijs daarvan het hoofddoekje.
Wilders weet heel goed dat dat niet waar is, maar tot zijn genoegen geloven zijn kiezers hem blindelings.
En dan kunnen 100 zelfstandige meiden met een hoofddoekje getuigen dat het hun keuze is, prachtige projecten getoond worden die met ontwikkelings geld verwezenlijkt zijn, men draait zich af en zegt dat de publieke omroepen opgeheven moeten worden.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:19

Auks schreef:
randalinpony schreef:

Strak plan.

Alle partijen zullen water bij de wijn moeten doen om een coalitie te vormen. Wilders wil graag regeren en heeft daarom zijn breekpunt laten varen als breekpunt. maar hij staat wel achter zijn programma. Net zoals alle partijen dat waarschijnlijk wel zullen doen. Maar als je samen moet gaan om een meerderheid te vormen zul je naar elkaar toe moeten komen.
Nu zegt iedereen hij laat zijn breekpunt wel erg makkelijk varen maar als Wilders vast gehouden had aan zijn breekpunt had iedereen weer gezegd: zie je wel hij wil gewoon niet regeren....

Ik moet zeggen als ik kijk naar bijv de PVDA die een keer of 4 zijn programma aanpast tijdens de campagne... nou dat schept geen vertrouwen...

Daarnaast we hebben genoeg links gehad, laat nu rechts maar eens regeren! Kijken wat die ervan bakken...

Wanneer heeft Links de regering gevormd dan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:35

sarabande schreef:
16%(14% hbo, 2% universitair)

Dat vind ik niet echt veel :o
Overgrote meerderheid is nog altijd laagopgeleid.
Niets mis mee, maar er wordt hier wel heel moeilijk over gedaan

En waarom ik denk dat GroenLinks het probleem beter op gaat lossen heb al tig keer uitgelegd. Ik heb geen zin om mezelf te blijven herhalen. Ik zou zeggen, check de partijpunten en shoot!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:39

christel1857 schreef:
Geert Wilders zegt niet, en al helemaal niet feitelijk, dat hij geen zin heeft om zijn best te doen. Je kunt veel van Wilders zeggen, maar het is een doorzetter, een doordrammer, en hij zal absoluut niet meer inleveren om te regeren dan nodig is.

Ben het met je eens dat Wilders een doordrammer is. Hij heeft zich ook erg in zjn punten vastgebeten maar.. daardoor kan je ook een tunnelvisie ontwikkelen en blind worden voor bepaalde zaken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:47

sarabande schreef:
Het asiel beleid is de laatste jaren al drastisch veranderd. Ik vind dat zeker geen hoofdpunt en begrijp niet dat dat zo opgeblazen wordt.

Ik vraag mij af hoeveel de gemiddelde PV-stemmer weet over het huidige asielbeleid. Nederland is tegenwoordig een aardige vesting geworden.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:52

Karl66 schreef:
janesmith schreef:
Dat is zeker waar, dat kun je wel zien aan een potentieel rijk land als Italië waar belastingontduiking als een sport gezien wordt. Dat land is bezig er aan onderdoor te gaan. Daarentegen is het ook wel zo dat zwart geld de smeerolie van de economie is. Veel branches hebben voordeel van het zwarte geld dat in omloop is.

En dat is dus niet waar, doordat er zwart geld in de omloop is, komt er geen extra geld in de omloop. Het vervangt gewoon het geld dat ik extra aan de belastingdienst moet betalen. Als over dat zwarte geld gewoon belasting betaald wordt, dan hoef ik minder te betalen, dan hou ik extra over en kan ik dus meer uitgeven en op die manier de economie smeren.
Trouwens de belasting die wij betalen, die wordt voor het overgrote deel ook weer in de nederlandse economie teruggebracht, denk bijvoorbeeld aan ambtenarenlonen of de betaling aan aannemers die nieuwe wegen aanleggen en komt op die manier ook weer in de economie terecht.

Als je dat zo een belangrijk punt vindt, dan zou jij ook voordeel moeten zien in het sluiten van de grenzen want een feit is dat een heel groot deel van het geld dat ze hier vangen rechtstreeks naar hun moederland gestuurd wordt en daar zien we nooit meer iets van terug.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:53

Heino schreef:
sarabande schreef:
16%(14% hbo, 2% universitair)

En waarom ik denk dat GroenLinks het probleem beter op gaat lossen heb al tig keer uitgelegd. Ik heb geen zin om mezelf te blijven herhalen. Ik zou zeggen, check de partijpunten en shoot!

Partijkeuze hoger opgeleiden:
http://www.wegwijs.nl/3435/?type=98&no_cache=1

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:54

sarabande schreef:
christel1857 schreef:

en daarmee dus een tegenstander van de mensen die dat niet vinden. Doe moeilijk :o

Waarmee je dus aangeeft het met dat verwerpelijke punt eens te zijn

Verwerpelijk in jouw ogen, maar niet in dat van zijn stemmers. Dat zijn twee verschillende dingen.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:56

Rebeccatjuh schreef:
Heino schreef:

Inderdaad niets mis met laagopgeleid zijn en het stemgedrag, maar bij mij in mijn omgeving komt het totaal niet overeen.
Overgrote deel van hbo en/of wo studenten/afgestudeerden die ik ken stemmen VVD of PVV .

Volgens deze site , de partijkeuze van hoger opgeleiden:
http://www.wegwijs.nl/3435/?type=98&no_cache=1

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:57

janesmith schreef:
Dat heb je wel fout want Mark Bovens is hoogleraar aan de Universiteit Utrecht en Anchrit Wille is senior onderzoeker aan de Universiteit Leiden, dus dit zijn echt niet zomaar nitwits die maar een mening geven.

Ik ben hier even de draad kwijt want Mark Bovens zei dit in 2009:

Citaat:
De Utrechtse hoogleraar bestuurskunde Mark Bovens spreekt van een 'nieuwe klassenmaatschappij langs de lijnen van opleiding', waarbij de PVV moet worden gezien als de politieke vertegenwoordiger van de lager opgeleiden.

Zie:
http://www.intermediair.nl/artikel/werk ... lders.html

Beweer jij nu dat hij in 2010 het tegenovergestelde zegt? Van mij mag hij zichzelf tegenspreken, maar erg wetenschappelijk lijkt me dat niet.

@Karl
Alles wat jij schrijft over criminaliteit klopt dat heb je heel duidelijk opgeschreven. Dat zie je ook in andere landen waar immigratiegolven zijn geweest. Dit zijn problemen die overal en altijd voorkomen. En aangezien we nu niet zoals Engeland ooit deed mensen naar Australië kunnen verbannen moeten we andere oplossingen verzinnen,

In dit kader is het trouwens interessant hoe er over de mensen die in de Stokstraat in Maastricht woonden werd geschreven in de jaren 50/60 van de vorige eeuw. Nu is de Stokstraat een hele dure winkelstraat (voor prinsessen, filmsterren, mensen met veel zwartgeld of mensen die op grote schaal fraude plegen :+ ). Toen was het een hele arme volksbuurt waar hele grote gezinnen vaak maar een paar kamers hadden om in te wonen. De gegoede burgerij van Maastricht wandelde er 's zondags doorheen alsof het een dierentuin was waar men naar de "aapjes" ging kijken. Toen men de mensen ging herhuisvesten ten tijde van de renovatie werd er ook over ze gesproken alsof het een lagere diersoort betrof, ze waren asociaal, vies, crimineel, onaangepast, agressief en recidivisten. De jonge "aapjes" die altijd op straat rondhingen, werden als het ergste en meest onbeschofte tuig beschouwd. Deze gezinnen mochten dan ook niet verspreid worden over de stad want een gewoon huis kon je ze niet geven, maar ze werden allemaal samen gehuisvest in "woonscholen" of "woonkazernes" waar ze eerst moesten leren wonen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:59

sarabande schreef:

Ja, opmerkelijk is dat he? Mensen blijven roepen dat het moet veranderen, ook al IS het al lang veranderd. Het gaat blijkbaar niet om de werkelijkheid, maar om Het Idee.

In buurten waar de criminaliteit na duidelijk optreden gezakt is tot onder het gemiddelde blijft men toch volhouden dat er meer 'blauw op straat' moet zijn omdat men zich onveilig voelt, ook al zijn er al jaren geen problemen meer. Het beeld van verspillende, feestende studenten blijft, ook al feesten ze allemaal op kosten van hun ouders, het geld dat ze zelf bij elkaar werken of op leningen van de toekomst (wat ik niet handig vind maar dat heeft geen moer met het studiefinancieringsstelsel te maken.)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:10

fransje23 schreef:
sarabande schreef:

Ik vraag mij af hoeveel de gemiddelde PV-stemmer weet over het huidige asielbeleid. Nederland is tegenwoordig een aardige vesting geworden.

Toch nog lang niet vesting genoeg want Nederland heeft in 2008/2009 een recordaantal van 143 duizend immigranten mogen verwelkomen. Een dergelijk aantal is niet eerder waargenomen, zegt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag.

Uiteraard plaatsen we hier de bron

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:10

fransje23 schreef:
christel1857 schreef:

Ben het met je eens dat Wilders een doordrammer is. Hij heeft zich ook erg in zjn punten vastgebeten maar.. daardoor kan je ook een tunnelvisie ontwikkelen en blind worden voor bepaalde zaken.

Dat het zou kunnen wil niet meteen zeggen dat het bij Wilders het geval is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:11

Rebeccatjuh schreef:

De partijkeuze onder de gemiddeld wat hoger opgeleide groep is niet geheel in lijn met die van de overige polls omdat daar de stem van de gemiddelde Nederlander telt.
Sorry :')

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:11

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:12

Shadow0 schreef:
Ja, opmerkelijk is dat he? Mensen blijven roepen dat het moet veranderen, ook al IS het al lang veranderd. Het gaat blijkbaar niet om de werkelijkheid, maar om Het Idee.

Mja net als dat links nog steeds knuffelt en theedrinkt en meer niet :z

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:12

janesmith schreef:
Toch nog lang niet vesting genoeg want Nederland heeft in 2008/2009 een recordaantal van 143 duizend immigranten mogen verwelkomen. Een dergelijk aantal is niet eerder waargenomen, zegt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag.

Uiteraard plaatsen we hier de bron

Maar immigranten zijn niet hetzelfde als asielzoekers.