ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:16

Weet je wat ik me opeens zit te bedenken he, stel nou, stel nou dat ze nog leeft en later alle krantenknipsels zal lezen...oei.

Wat er met het geld gebeurd interesseerd me niet, zit geen cent van mij in, ik zou zoiets nooit particulier doneren, juist omdat er veel gezegd wordt, maar niet gedaan..sneu mijn reactie voor MAddie, maar dan had ik het naar een algemeen fonds gestort, waar ouders geen controle over hebben en er iemand anders beslist war het heen gaat..omdat ik denk dat die €5000 pm aan huur van hun, ontzettend goed een nieuwe campagne voor een ander vermist kindje worden opgestart etcetc.
Dat is waar ik persoonlijk vooral over struikel, de mnaier en het luxe gedoe erom heen..wie gaat er nou naar de paus, wat maakt MAdie anders dan al die andere kindjes etc? Alle publiciteit eromheen..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:22

Daar ben ik volledig mee eens, waarom geen normale kamer in het hilton, wat ook al een vermogen kost. Waarom een huis van 5000, waarom niet gewoon vliegen. Zijn toch dingen die mij tegenstaan, en ook al is dat geld niet van mij betekent niet dat ik het spijtig mag vinden, dan andere organisaties mogen fluiten voor een beetje centjes. Als ik me niks mocht aantrekken waar ik niet in ben betrokken zou de wereld nog wat zwarter worden denk ik Lachen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:24

dat heb je mooi gezegd, de laatste zin..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:26

Is er nog iets gezegd wat de politie nu aan het doen is?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:32

katiavl schreef:
Is er nog iets gezegd wat de politie nu aan het doen is?

Ja dat is eigenlijk het enige nieuws wat nog relevant is en daar horen we heel weinig van.

Ann ik stel niet dat anderen moeten beslissen wat er met het geld gebeurt, zelfs niet dat mensen een mening mogen hebben waarom ze daarvan in de meest mogelijke luxe willen verblijven (toen ik ooit heel veel verdriet had om een verlies was het laatste waar ik naar taalde een hotelkamer van een paar 1000 euro per nacht of een bezoek aan een hoogwaardigheidbekleder, dat soort dingen drong niet eens tot me door)

Ik vebaas me alleen dat het zo nodig allemaal in het openbaar moet, dat geeft me zo langzamerhand een minder prettig gevoel.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:39

Ann schreef:
en stel dat ze wél gevonden wordt door die extra publiciteitscampagne?

Verder is het niet aan ons om te beslissen wat er met dat geld gebeurt. Het is gedoneerd door mensen die begaan zijn met de McCann's (of om publiciteitsreden Clown). Het komt niet misschien ten goede van andere vermiste kinderen, maar ook niet ten laste...

En misschien zorgt deze zaak er wel voor dat er juist gekeken wordt naar financiële middelen voor andere zaken?

HOE denk je dat nog ene campagne er voor bij kán dragen dat ze alsnog gevonden wordt, helemaal als die zich weer hier concentreerd waar ze het nieuws nog niet uit is geweest en ze nog dagelijks met vele doto's in de krant staat? en ook nu ze toch al weer in vele kranten komen waar toch ook vaak haar foto weer bijstaat, en ook op internet op nieuwssites enzo. denk je dat er nog mensen zijn die haar gezicht nog niet kennen, en dat je die nu plotseling wél bereikt?

De opzet van het fonds was vindne van Maddie en de rest zou gaan naar anderen. Er is van te voren natuurlijk allang geweten dat er geen rest zou zijn, dat is denk ik zelf een clausule die ze er in hebben moeten zetten om het fonds legaal te maken of om beter voor te komen dan ze zijn. Een advokaat kan daar waarschijnlijk meer over vertellen hoe dit soort fondsen werken.
In de eerste instanties waren de donatie anoniem, nu is het allemaal publiciteit én die rijke stinkerds kunnen zo weer ene hoop belasting ontduiken. Niet dat het ook maariets met de zaak te maken heeft en ze moeten het allemaal zelf weten, als ik rijk ben zal ikme rot schenken aan goede doelen, maar het is gewoon allemaal too much voor mensen die al tien jaar tegen muren lopen in zoektochten naar hun kinderen en mensen die geen nagel hebben om hun kont te krabben. Daar kan ik (als arm mens bv) óók inkomen.

Wat het ergste is, is dat zoveel engelsen het standpunt pro McCann innemen dat ze door de krant met onwaarheden is voorgekauwd.... Ongeacht of de McCanns schuldig zijn of niet. het is niet hun eigen idee. Hadden ze niet zoveel ophef gemaakt, dan waren er ook meer mensen onverschillig gebleven. Een campagne was dán trouwens wél op zijn plaats geweest. Maar niet nu ze al zoveel gratis publiciteit hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:40

De politie wacht op de labuitslagen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:46

Wat ik al dacht, die onderzoeken die ze door privé detectives uit willen laten voeren, zijn illegaal en ze worden dan ook niet toegelaten om in Portugal aan het werk te gaan.
Als ze de detectives over laten komen, kunnen ze in de gevangenis komen. http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... al=9&p=200

"Kate had altijd een feeling over Afrika". Ik denk dat het niet per ongeluk is dat ze daar zogenaamde getuigen vandaan haalde (weken na de verdwijning). Hoe verder weg er gezocht wordt, hoe verder men van de waarheid is. Als er nou eens een getuigen in dat hotel in Marokko waar die een Britse getuigen zat, van een andere nationliteit was, en niet toevallig getrouwd met een Brit (zoals die Noorse), zou ik geneigd kunnen zijn er enige waarde aan te hechten. Maar niet zoals het nu ligt. Maar goed dan ben ik, vertrouwende op sporen die uitwezen dat ze al dood was.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 25-09-07 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:50

Waarom kunnen ze daardoor in de gevangenis komen dan? Voor het 'tegenwerken' van het officiële politieonderzoek?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:51

Het zijn sas, die zijn getrained om niet gevangen te worden Tong uitsteken (stom grapje ik weet het Tong uitsteken)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:57

Ann schreef:
Waarom kunnen ze daardoor in de gevangenis komen dan? Voor het 'tegenwerken' van het officiële politieonderzoek?

Ja. Dat is weken geleden ook al gezegd, toen ze een tegenonderzoek wilde doen tegen die resultaten van die auto sporen, dat het illegaal was ZOLANG de politie de zaak nog in onderzoek heeft.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:01

Waarom is dat illegaal trouwens, bij mijn weten gebeurt zoiets wel vaker. Verward
Zolang het officiële onderzoek niet gehinderd wordt? Lijkt me een beetje sterk dat ze daarvoor in de gevangenis terecht kunnen komen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:03

Mitchell (en velen met hem) is er van overtuigd dat de beschuldiging van de McCanns zuiver een politie zaak is.
Hij zegt verder niet beïnvloed te worden door regeringszaken.
Hij beweert bewijzen te hebben voor hun onschuld (waarom moeten er dansteeds meer advokaten ingehuurd?) en dat het einde van het verhaal zal zijn dat hun naam geschoond wordt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:04

katiavl schreef:
Daar ben ik volledig mee eens, waarom geen normale kamer in het hilton, wat ook al een vermogen kost. Waarom een huis van 5000, waarom niet gewoon vliegen. Zijn toch dingen die mij tegenstaan, en ook al is dat geld niet van mij betekent niet dat ik het spijtig mag vinden, dan andere organisaties mogen fluiten voor een beetje centjes. Als ik me niks mocht aantrekken waar ik niet in ben betrokken zou de wereld nog wat zwarter worden denk ik Lachen

Mee eens, maar stel nu dat ze daar niet voor hebben hoeven betalen. Dat dit ze door hun rijke vrienden gewoon is aangeboden?
Misschien hadden ze beter kunnen bedenken wat voor indruk het zou wekken, maar ja in zo'n situatie laat je het denk ik maar gewoon over je heenkomen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:04

Ann schreef:
Waarom is dat illegaal trouwens, bij mijn weten gebeurt zoiets wel vaker. Verward
Zolang het officiële onderzoek niet gehinderd wordt? Lijkt me een beetje sterk dat ze daarvoor in de gevangenis terecht kunnen komen.

Nee hoor, mag volgens mij nooit. Enkel wanneer de politie hulp vraagt van buiten af Lachen
Maar dan geven ze ook geld aan de personen die de zaak oplossen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:05

Ann schreef:

Mag je 1 voorbeeld noemen. Hier is het in elk geval illegaal, DUS kunnen ze daarvoor opgepakt. Ze mogen NA het politie onderzoek doen waar ze zin in hebben.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:12

Ann schreef:

Mee eens, beter is het samen te werken. Ik neem aan dat dit soort mensen niet zijn omgekocht om het onderzoek te frustreren. Laten ze maar lekker zoeken, misschien vinden ze wel iets.

Voor wat betreft de Maddie waarnemingen. Vaak zie je als 1 iemand iets beweerd te hebben gezien anderen dat ineens ook hebben. (Net als dat je een kwaaltje hebt, en de ander heeft in eens hetzelfde en nog 10 x erger) Dat soort mensen heb je nu eenmaal. Zonder een flintertje bewijs (blond kindje op bewakingsvideo), of meer getuigenverklaringen in hetzelfde hotel heb je niks om op af te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:39

sarabande schreef:
Die anti Mc Canns gevoelens komen vooral voort uit het feit dat ze vanaf dag 1 zo voortdurend in de media willen.

Ja Ja Misschien wel omdat ze hun kindje terug willen??

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:42

Ann schreef:
sarabande schreef:
Uit jouw posts begrijp ik dat jij denkt dat Maddy nog gevonden zou kunnen worden. Waar maak jij dat uit op??

Hoop.
Misschien omdat ik zelf jonge kinderen heb en daardoor anders tegen de zaak aankijk?

Maar stel dat de McCann's wél onschuldig zijn, en stel dat het meisje wél leeft, en stel dat ze wél gevonden wordt door die extra publiciteitscampagne?

Verder is het niet aan ons om te beslissen wat er met dat geld gebeurt. Het is gedoneerd door mensen die begaan zijn met de McCann's (of om publiciteitsreden Clown). Het komt niet misschien ten goede van andere vermiste kinderen, maar ook niet ten laste...

En misschien zorgt deze zaak er wel voor dat er juist gekeken wordt naar financiële middelen voor andere zaken?

Daar ben ik het mee eens.

De moeder van Natascha Kampusch was trouwens ook hoofdverdachte in die zaak. Ik geloof dat er nog steeds getwijfeld wordt of ze niet toch iets met de zaak te maken heeft gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:43

Citaat:
.wie gaat er nou naar de paus, wat maakt MAdie anders dan al die andere kindjes etc? Alle publiciteit eromheen..

Misschien omdat Maddie hún dochter is en dat ze daar niet zitten voor die andere kindjes??

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:56

Terugkomend op het privé detective gebeuren, dat is hier alleen toegestaan in bepaalde omstandigheden wat de politie dus niet doet (gaat mijn man vreemd enzo). Zodra er politie op een zaak zit, is het niet toegestaan. Sterker nog, alles wat er uitkomt, kunnen ze niet wettelijk gebruiken (dus het heeft geen nut, evenals de leugendetector die ze wel wilden laten gebruiken, tenzij ze, natuurlijk, daadwerkelijk het kind levend vinden). Als een privé detective die binnen de wet werkt (dus bv een man volgt) iets vindt dat met misdaad te maken heeft, moet hij de politie daarvoor inschakelen.

Sergey huppeldepuppie, die Rus, wil nu ook ineens een klacht gaan indienen omdat de politie hem zo genaamd ruw verhoord heeft. De eerste keer, vlak na het verhoor, heeft hij gezegd dat hij zeer correct behandeld is. Hij heeft trouwens drie keer zijn verklaring veranderd ten opzichte wanneer hij Murat voor het laatst gesproken had, eerst was het drie maanden, toen een jaar en vervolgens "kon hij het zich niet herinneren".

Krant meldt ook dat Kate bij de politie wel degelijk gehuild heeft, zelfs op de schouder van een politie, en dat het een beetje vreemd is iemand te veroordelen om het feit dat ze in het openbaar niet huilt.

De zaak Joana mag er op geen enkele manier bij betrokken worden, daar gaan ze zelfs officieel een aanklacht tegen indienen als dat wel gebeurd. De bewuste vrouw die de politie beschuldigd van haar in elkaar slaan, is volgens de politie van de trap gesprongen in een zelfmoordpoging (dit klopt trouwens wel met het type verwondingen) en de man die ze beschuldigd zat niet eens op de zaak, maar een vervanger. Verder heeft ze nooit de mensen geïdentificeerd die het dan gedaan zouden hebben.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:46

Interpol bestudeert vakantiefoto over Madeleine
Uitgegeven: 25 september 2007 15:39
Laatst gewijzigd: 25 september 2007 15:39

ALBACETE - Interpol bestudeert een vakantiefoto van Spaanse toeristen rond de verdwijning van het Britse meisje Madeleine McCann in mei in Portugal. Dit heeft Interpol bevestigd tegenover het Spaanse persbureau EFE.

Spaanse toeristen in Marokko hebben foto's genomen en op een daarvan staat een meisje dat gelijkenissen vertoont met de verdwenen 4-jarige Madeleine McCann. Het blonde meisje is op de foto in gezelschap van Noord-Afrikaans ogende volwassenen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:17

russel schreef:
Citaat:
.wie gaat er nou naar de paus, wat maakt MAdie anders dan al die andere kindjes etc? Alle publiciteit eromheen..

Misschien omdat Maddie hún dochter is en dat ze daar niet zitten voor die andere kindjes??

al la dat begrijp ik nog he, maar het fonds hebben ze opgericht met als doel, voor Maddie én alle andere vermste kindjes. Het gaat dus om zn geheel, maar zij putten alle luxe eruit..het was ter voorbeeld voor die €5000 per maand aan huur, bezoek aan het Vaticaan etc, weet je wat dat allemaal kost..geloof dat er nog velen andere kindjes zoveel publiciteit verdienen als Maddie en dat kan keurig van het opgerichte fonds als deze familie het eens met wat minder genoegen zal nemen dan een hoge huur per maand..

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:27

al la dat begrijp ik nog he, maar het fonds hebben ze opgericht met als doel, voor Maddie én alle andere vermste kindjes. Het gaat dus om zn geheel, maar zij putten alle luxe eruit..het was ter voorbeeld voor die €5000 per maand aan huur, bezoek aan het Vaticaan etc, weet je wat dat allemaal kost..geloof dat er nog velen andere kindjes zoveel publiciteit verdienen als Maddie en dat kan keurig van het opgerichte fonds als deze familie het eens met wat minder genoegen zal nemen dan een hoge huur per maand..[/quote]

en daar geef ik je gelijk in,er zijn nog vele andere kindjes vermist erg genoeg.
dat is het zeker ook voor maddie maar ze is niet de enigste

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:38

Liezel1 schreef:
Interpol bestudeert vakantiefoto over Madeleine
Uitgegeven: 25 september 2007 15:39
Laatst gewijzigd: 25 september 2007 15:39

ALBACETE - Interpol bestudeert een vakantiefoto van Spaanse toeristen rond de verdwijning van het Britse meisje Madeleine McCann in mei in Portugal. Dit heeft Interpol bevestigd tegenover het Spaanse persbureau EFE.

Spaanse toeristen in Marokko hebben foto's genomen en op een daarvan staat een meisje dat gelijkenissen vertoont met de verdwenen 4-jarige Madeleine McCann. Het blonde meisje is op de foto in gezelschap van Noord-Afrikaans ogende volwassenen.

Ik heb bewuste foto net voorbij zien komen op het nieuws. Nou, dat zijn echt geen Noord Afrikanen, maar gewone Europese toeristen (ik zou zeggen engelse hippies) met gewoon hun eigen blonde kindje op de rug. De enige overeenkomst is het haar, en er zijn wel een miljoen meisjes die hun haar hebben van die kleur en zo geknipt. Ver gezocht hoor. Ik hoop dat de mensen op de foto zichzelf herkennen en naar voren komen met dat kind.
Ik zag het in elk geval niet als en groep ontvoerders met Maddie (er staan wel 6 personen ofzo op de foto).