Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Electra63 schreef:Maar de 2 kamers (en Europa) willen dit verbod op die prikkers, dan is het toch onwenselijk dat een demissionaire minister met een kleine achterban, gewoon besluit om dit wetsvoorstel niet te tekenen?
juval schreef:Dat mag jouw mening zijn. En een volgende minister gaat misschien een andere koers varen, maar op dit moment zit Wiersma nog aan de knoppen.
Misschien verduidelijkt dit artikel een beetje:
https://www.varkens.nl/nieuws/2025/07/0 ... chil-maken
juval schreef:wat ik zeg, ik begrijp de beweegredenen. Waarschijnlijk zijn er niet veel mensen in die 2 kamers die stieren of beren moeten laden. Het alternatief is ook niet zo geweldig.
juval schreef:Electra63 schreef:Maar de 2 kamers (en Europa) willen dit verbod op die prikkers, dan is het toch onwenselijk dat een demissionaire minister met een kleine achterban, gewoon besluit om dit wetsvoorstel niet te tekenen?
wat ik zeg, ik begrijp de beweegredenen. Waarschijnlijk zijn er niet veel mensen in die 2 kamers die stieren of beren moeten laden. Het alternatief is ook niet zo geweldig.
BigOne schreef:Tja, snelheid is geld, er gaan gemiddeld 40.000 varkens per DAG op transport van boer naar slachthuis. Dus het moet volgens zeer strakke planning en een andere manier van laden en lossen kost wat meer tijd dus geld! Dat Wiersma in de zak van de bio industrie zit wisten we toch al langer.
en ook fijn dat ze onze adresgegevens moest afgeven. Heel fijn. juval schreef:en als het meer tijd en geld gaat kosten zal dat doorberekend worden aan de consument denk ik. Dus Nederlands varkensvlees zal duurder worden. Dus zal er waarschijnlijk weer meer uit het buitenland aangevoerd moeten worden (waar waarschijnlijk heel andere dierenwelzijnregels gelden).
maar goed, blij dat Wiersma is gezwicht hooren ook fijn dat ze onze adresgegevens moest afgeven. Heel fijn.
En ik kan me niet permitteren een vierde keer te vallen.juval schreef:geschermd?
ja, het is prima hoor. Maar Nederlandse boeren kunnen door alle opgelegde regels noooit concurreren met het buitenland. Ik ben benieuwd of daar ook wel aan gedacht wordt?
Consumenten kijken toch echt eerst naar hun portemonnee (en terecht)
juval schreef:geschermd?
ja, het is prima hoor. Maar Nederlandse boeren kunnen door alle opgelegde regels noooit concurreren met het buitenland. Ik ben benieuwd of daar ook wel aan gedacht wordt?
Consumenten kijken toch echt eerst naar hun portemonnee (en terecht)
juval schreef:en als het meer tijd en geld gaat kosten zal dat doorberekend worden aan de consument denk ik. Dus Nederlands varkensvlees zal duurder worden. Dus zal er waarschijnlijk weer meer uit het buitenland aangevoerd moeten worden (waar waarschijnlijk heel andere dierenwelzijnregels gelden).