Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:En ik kom toch niet uit Amsterdam
Geen idee hoe ik er ooit aan gekomen ben, maar gebruik hem ook best lang al voor mensen die hun verstand niet gebruiken.
Ook wel eens het verstand van een goudvis, maar dat vond ik zo sneu voor die goudvis.
Nee mezelf duidelijk maken zonder een sterk scheldwoord te gebruiken. Terwijl ik poffertje eigenlijk vaak te lief vind
Citaat:Orvelte Drenthe
17-10-2024
09.50 uur
Middenveldsweg Orvelte wolf gezien, liep richting de kiel.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Jessix schreef:Erwin is zeker niet bang. Luister de podcast Geleidewolf maar voor een grotere bijdrage van hem. Daarin geeft hij zijn mening heel duidelijk weer. Wolven zijn zijn passie maar NL vraagt om een andere beleid. Hij is bijvoorbeeld ook voorstander van het wolven zenderen en inzetten van paintball of de stap erna rubber kogels. Uit onderzoeken in andere landen heeft dat voor goed resultaat gezorgd. De wolven waarvoor dit niet werkt en die voor problemen zorgen kun je dan alsnog doodschieten.
Ik geloof ook niet in het uitzetten van wolven.
Popstra schreef:Over dat wat die idioten van animal rights allemaal denken te willen,
gelukkig zijn er heel veel mensen, meer dan hun bij elkaar tegen wat zij wensen!
Onrealistisch ook
Wintu schreef:Ik ben net gestart met het luisteren naar de Podcast, ik ben benieuwd. Wat me gelijk opvalt, is dat hij in het voorstukje zegt dat hij niet wil dat er nog huisdieren zijn, maar tegelijkertijd heeft ie zelf wel honden in huis.
Wintu schreef:Ik ben net gestart met het luisteren naar de Podcast, ik ben benieuwd. Wat me gelijk opvalt, is dat hij in het voorstukje zegt dat hij niet wil dat er nog huisdieren zijn, maar tegelijkertijd heeft ie zelf wel honden in huis.
DuoPenotti schreef:Wintu schreef:Ik ben net gestart met het luisteren naar de Podcast, ik ben benieuwd. Wat me gelijk opvalt, is dat hij in het voorstukje zegt dat hij niet wil dat er nog huisdieren zijn, maar tegelijkertijd heeft ie zelf wel honden in huis.
Ja is de geweldige uitzondering
Hij heeft dieren opgevangen en dan mag het wel...
Waar ik met paarden moet blijven die ik al langer heb dan de wolf in Nederland is.
Dat zal hem niet uitmaken.
En mijn ruin vond ik ook maar een zielig jaarlingetje vol met wormen en dik buikje met ribben zichtbaar.
Mag het nu wel?
Hypocriet op en top.
Maar hij verteld het later.
Jessix schreef:Ik denk dat, dat inderdaad de insteek is. Als huisdieren niet meer worden gefokt dan zijn er straks ook geen afdankertjes meer.
Hij gaf in de podcast het verschil aan tussen een dierenwelzijnsorganisatie en de dierenrechtenorganisatie die Animal Rights is. De eerste probeert het welzijn te verbeteren van gehouden dieren terwijl AR zich dus echt bezig houdt met de juridische kant en de rechten van de dieren. Met als voorbeeld dus de door ons gehouden dieren en de zorgplicht die we wettelijk voor ze hebben. Zoals bekend klaagt AR de schaaphouders aan die meerdere wolf aanvallen hebben gehad.
Dat kun je stom vinden, maar ik denk dat ze wettelijk gezien nog wel eens gelijk kunnen gaan krijgen. Ik vraag me wel af hoelang er nog vergoedingen worden gegeven wanneer dieren niet achter wolf werende omheiningen gehouden worden. En of er eens een keer een rechter is die AR wel in het gelijk stelt over de zorgplicht.
Ik geef hem dan ook wel gelijk in het feit wat hij ook aanhaalde dat de situatie in Nederland veranderd is. Er zijn grote roofdieren bij gekomen waar we rekening mee moeten houden, of dat nu links om of rechtsom is. Ik zie ze voorlopig niet verdwijnen.