Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Eén andere mogelijkheid is dat als er nu geen kabinet komt, we straks weer verkiezingen krijgen waar nog meer mensen een proteststem aan PVV geven.... En we met hetzelfde of nog groter probleem als nu te maken krijgen...Dat lijkt me zeker niet wenselijk. Dan hoop ik toch dat partijen nu nog naar elkaar toekomen, maar eigenlijk verwacht ik niet dat dit gaat lukken.
journee schreef:Ik heb net met verbazing nog twee keer teruggelezen, maar heb ik het nu goed dat iedereen hoopt (om zijn eigen reden) dat partijen met elkaar gaan regeren? Als wij het op bokt ergens met elkaar over eens kunnen worden, is er misschien toch nog hoop voor de politiek.
pien_2010 schreef:Ikke wel, heb ik al vanaf dag 1 gezegd, daar anders de PVV nog groter wordt want Wilders gaat die oppositie volledig uitspelen op zijn Wilders.
Laat hem nu maar aan zijn kiezers zien dat ik me vergis. Dat het een geweldige partij is, min president etc. En dat hij het vluchtelingen probleem weet op te lossen en een min president voor ALLE Nederlanders.
Maar dat moet ik nog zien gebeuren
Loretta schreef:Er wordt in dit topic door sommigen terecht zorgen uitgesproken over de rechtsstaat. En de laatste jaren is vaak genleken dat die zorgen terecht waren.
Maar nu kom ik zojuist een nieuw item van omroep Powned tegen waarvan ik toch wel schrik dat dit in Nederland mogelijk is.
Op de openbare weg complete GTA achtige toestanden waarbij journalisten door burgers met hoge snelheden achtervolgd worden, opzettelijke aanrijdingen en bedreigingen waarbij de politie gewoon openlijk partij kiest voor de belagers.
https://youtu.be/g6jC865ZQU0?si=jIssQtEf3h_Ly4rm
En dan wordt het nog gekker. Als dit een willekeurige burger was overkomen dan was het met alle waarschijnlijkheid nog veel slechter afgelopen. Maar aangezien de omroepbaas connecties met minister Dilan Yeşilgöz wordt er uiteindelijk toch nog iets gedaan.
https://www.transport-online.nl/site/16 ... and-video/
Het is gewoon bizar welke mentaliteit er bij sommige politieagenten heerst, maar ook bij burgemeesters. Nu gaat het over een of ander stom verkleedfeest. Maar deze mentaliteit van politieagenten past ook helemaal in het straatje van drugskartels. Want ook daarin vraag ik mij zo langzamerhand af of je de politie nog wel kunt vertrouwen.
Er is duidelijk iets grondig mis met de mentaliteit van een groot aantal overheidsfunctionarissen die er blijkbaar nog maar weinig moeite mee hebben om hun eigen regels boven de wet te zetten.
Loretta schreef:Dat ben ik het met je eens. Powned heeft elk normaal fatsoen aan hun laars getrapt.
Alleen gaat het om het principe dat overheidsfunctionarissen zoals politieagenten niet de wetten bedenken maar de wetten moeten handhaven. Ik verwacht eerlijk gezegd dat hier nog weleens een lelijk staartje achteraan kan komen.
Wintu schreef:Ik snap niet zo goed waarom ze toch zijn gegaan met camera om verslag te doen. Ze zijn een week van te voren gewaarschuwd dat ze niet welkom waren dat het een besloten iets is, waarom dan toch respectloos zijn en toch gaan.
Maar goed, dit feest hebben ze voor de amelanders verziekt, volgend jaar staat half Nederland er om te rellen, en goed gedaan Powned.
Janneke2 schreef:Just for fun een stukje YT powned gezien.
1) Aanwezigheid wordt niet op prijs gesteld.
2) "Toch doen...!"
3)... want we willen weten hoe of dat gaat.
En volgens mij kunnen we concluderen
4) dat weten ze inmiddels.
"We worden achtervolgd door enge mannen...!"
Ja, dat wilde je toch...?!?!?
Zo gaat Sunneklaas...
Wintu schreef:Ik snap niet zo goed waarom ze toch zijn gegaan met camera om verslag te doen. Ze zijn een week van te voren gewaarschuwd dat ze niet welkom waren dat het een besloten iets is, waarom dan toch respectloos zijn en toch gaan.
Maar goed, dit feest hebben ze voor de amelanders verziekt, volgend jaar staat half Nederland er om te rellen, en goed gedaan Powned.
pien_2010 schreef:Een stap vooruit in de onderhandelingen. De PVV met Wilders en NSC met Omzigt hebben o.l.v Plasterk een goed gesprek gehad. Het was een open gesprek vanuit de beiden mannen en geeft een begin om meer inhoudelijke gesprekken te voeren.
Dus de lucht is geklaard, volgens de mannen. Hoopgevend begin dus. Aldus het journaal op 1 van 20 uur.
Branka goed gezien.
Loretta schreef:Wintu schreef:Ik snap niet zo goed waarom ze toch zijn gegaan met camera om verslag te doen. Ze zijn een week van te voren gewaarschuwd dat ze niet welkom waren dat het een besloten iets is, waarom dan toch respectloos zijn en toch gaan.
Ik vrees echter wel dat dit ook voor de traditie nog weleens nare consequenties kan gaan krijgen. Lijkt me niet dat Den Haag het naast zich neer kan leggen wanneer politieagenten en burgemeesters hun eigen wetten gaan bedenken.