Esperanza schreef:Ik zit omgekeerd en wilde in mijn appartementen dus wel Oekrainers opvangen na het skiseizoen, want dan zijn we toch leeg. Alleen in mei gaan we weer open voor het zomerseizoen en dan heb ik boekingen staan. Even los van of die mensen hun boekingen zouden willen opgeven, ik heb de boekingen ook nodig, het is mijn inkomen. Dus al zou ik willen, na verplicht dicht hebben moeten zijn door Corona heb ik geen buffer meer en kan ik het me niet veroorloven om boekingen voor deze zomer af te zeggen.
Maar ik had met toch aangemeld, tijdelijk is beter als niets als er nood is toch? Maar hier in Oostenrijk hebben ze blijkbaar permanente plek zat, want bij het plaatsen van mensen kiezen ze natuurlijk daarvoor.
Dat vind ik ook logisch, voor jou is het geen luxe, maar inkomen. Voor mij ging het alleen om het niet pikken oid wat eerder gemeld werd door de Nederlanders die vakanties geboekt hadden bijvoorbeeld. Ik snap best dat eigenaren van die accommodatie het geld nodig hebben en er dus niet voor zouden kiezen als er zo'n enorm verschil in vergoeding in zit. Maar in het hypothetische geval dat de vergoeding gelijk zou zijn zou ik meteen mijn luxe opgeven voor opvang van iemand die veiligheid zoekt.
Ik vind het mooi dat je je jouw accommodatie zo aangeboden hebt. Maar snap zeker dat het tijdelijk is.
Doubtless, mooi weet ik niet. Genoegen nemen met minder wel
En tuurlijk klaag ik wel eens, maar dit zou geen reden voor klagen zijn voor mij, maar ook niet voor mijn omgeving.