Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benzz schreef:Ik denk niet dat dit gedrag iets met cultuur te maken heeft. Dit is meer gedrag dan cultuur. En dat gedrag kennen we van bepaald soort mannen en die hebben echt een totaal verschillende achtergrond.
Citaat:Khalid Kasem heeft namens Ali B met de advocaat van Jill Helena gebeld in de zedenzaak rondom de rapper. Het telefoontje was een poging om het vermeende slachtoffer aan tafel te krijgen voor een bemiddelingsgesprek.
Slachtofferadvocaat Sébas Diekstra, die Jill bijstaat, bevestigt aan NU.nl dat voormalig advocaat en presentator Kasem contact met hem heeft opgenomen. Het telefoongesprek kwam aan het licht na onderzoek van RTL Boulevard.
"Eind mei werd ik gebeld door Khalid Kasem", zegt Diekstra. "Hij vroeg mij of ik ervoor open zou staan om persoonlijk met Ali B in gesprek te gaan. Meer dan dat was het niet."
Een week eerder had Diekstra "een laatste verzoek om mediation" ontvangen van Ali B's advocaat Bart Swier. "Het werd mij direct duidelijk dat dit voor de verdachte een andere manier was om mijn cliënte alsnog richting mediation te krijgen", zegt Diekstra.
Ook Swier bevestigt aan NU.nl dat Kasem contact heeft gezocht. Volgens Swier was zijn advocatenkantoor daar niet bij betrokken. Kasem heeft Diekstra gevraagd om het eerdere verzoek te beantwoorden, zegt Swier. "Er lag al een verzoek van mij en daar had Diekstra nog niet op gereageerd."
Na een van de zittingen van vorige week zei Diekstra al dat een BN'er Jill had benaderd. Die BN'er blijkt dus Kasem te zijn geweest.
Zaterdag werd al bekend dat advocaat Michael Ruperti namens Ali B contact had opgenomen met de advocaat van Ellen ten Damme. De zangeres heeft geen aangifte gedaan tegen Ali B, maar heeft in 2022 wel een verklaring over hem afgelegd. Het OM heeft toch besloten om tot vervolging over te gaan.
Ook dat telefoontje was een poging van de rapper om buiten de rechtszaak om met Ten Damme in gesprek te gaan. Net als Kasem is Ruperti verder niet betrokken bij de zedenzaak. Zij zijn beiden ingegaan op een verzoek van Ali B.
Tallie1979 schreef:Wat is dat trouwens voor iets bizars?
Proberen om in gesprek te gaan met de (vermeende) slachtoffers om uit de rechtszaal te blijven. Ik wist niet eens dat dat kan?
Hij heeft daarmee nog meer geloofwaardigheid verloren. Dit is gewoon lastig vallen van de getuigen in mijn ogen.
Tallie1979 schreef:Wat is dat trouwens voor iets bizars?
Proberen om in gesprek te gaan met de (vermeende) slachtoffers om uit de rechtszaal te blijven. Ik wist niet eens dat dat kan?
Hij heeft daarmee nog meer geloofwaardigheid verloren. Dit is gewoon lastig vallen van de getuigen in mijn ogen.
Babootje schreef:Khalid Kasem, ook zo'n "frisse" jongen met vermoedelijke banden met Taghi. Die was trouwens in zijn advocatenbestaan advocaat van rapper Boef, die als artiest ook bij Spec zit. Lekker kliekje allemaal.
BeFunny schreef:Babootje schreef:Khalid Kasem, ook zo'n "frisse" jongen met vermoedelijke banden met Taghi. Die was trouwens in zijn advocatenbestaan advocaat van rapper Boef, die als artiest ook bij Spec zit. Lekker kliekje allemaal.
Dat vind ik wel even een onzin vergelijking.
Over Khalid weten we wat dat betreft te weinig. Enkel dat hij advocaat was en het e.a waarschijnlijk achter de hand hield voor als hij eens bedreigd zou worden. Je zal maar zulke criminelen moeten bijstaan zeg. Je bent je leven niet zeker.
BeFunny schreef:Dat het geen frisse kliek is rond Ali B dat ben ik met je eens.
Ook niet rond John de Mol die bepaalde lui kansen heeft gegeven![]()
Wat dat met Khalid te maken heeft dat is mij een raadsel. En waarom je Khalid noemd en niet bijv Inez ook.
Die geluidsopname is niet door hem naar buiten gebracht. Dat wilde hij voorkomen op dat moment maar er staat meer op die opname waar wij mogelijk geen weet van hebben en wat misschien de rede is dat die opname nooit verwijderd is. Dus nog maals we weten er het fijne niet van. Waarom dan dit erbij halen in een toppic over Tvoh?
Of ga je iedereen benoemen waar geen zuivere kliek omheen zit, dan ben je wel even zoet.
Cayenne schreef:Wauw, ik ben heel erg benieuwd of Ali het nog steeds blijft ontkennen dat hij aan advocaten heeft gevraagd om contact op te nemen met de tegenpartijen:
https://www.nu.nl/media/6317362/ali-b-v ... deren.htmlCitaat:Khalid Kasem heeft namens Ali B met de advocaat van Jill Helena gebeld in de zedenzaak rondom de rapper. Het telefoontje was een poging om het vermeende slachtoffer aan tafel te krijgen voor een bemiddelingsgesprek.
Slachtofferadvocaat Sébas Diekstra, die Jill bijstaat, bevestigt aan NU.nl dat voormalig advocaat en presentator Kasem contact met hem heeft opgenomen. Het telefoongesprek kwam aan het licht na onderzoek van RTL Boulevard.
"Eind mei werd ik gebeld door Khalid Kasem", zegt Diekstra. "Hij vroeg mij of ik ervoor open zou staan om persoonlijk met Ali B in gesprek te gaan. Meer dan dat was het niet."
Een week eerder had Diekstra "een laatste verzoek om mediation" ontvangen van Ali B's advocaat Bart Swier. "Het werd mij direct duidelijk dat dit voor de verdachte een andere manier was om mijn cliënte alsnog richting mediation te krijgen", zegt Diekstra.
Ook Swier bevestigt aan NU.nl dat Kasem contact heeft gezocht. Volgens Swier was zijn advocatenkantoor daar niet bij betrokken. Kasem heeft Diekstra gevraagd om het eerdere verzoek te beantwoorden, zegt Swier. "Er lag al een verzoek van mij en daar had Diekstra nog niet op gereageerd."
Na een van de zittingen van vorige week zei Diekstra al dat een BN'er Jill had benaderd. Die BN'er blijkt dus Kasem te zijn geweest.
Zaterdag werd al bekend dat advocaat Michael Ruperti namens Ali B contact had opgenomen met de advocaat van Ellen ten Damme. De zangeres heeft geen aangifte gedaan tegen Ali B, maar heeft in 2022 wel een verklaring over hem afgelegd. Het OM heeft toch besloten om tot vervolging over te gaan.
Ook dat telefoontje was een poging van de rapper om buiten de rechtszaak om met Ten Damme in gesprek te gaan. Net als Kasem is Ruperti verder niet betrokken bij de zedenzaak. Zij zijn beiden ingegaan op een verzoek van Ali B.
BeFunny schreef:Waarschijnlijk heeft hij gewoon een verzoek in gediend of ze er voor open stonden om in gesprek te gaan.
Daar zie ik nou niet bepaald iets vreemds in. Er is ook bekend gemaakt dat Khalid verder niks met de zaak te maken heeft.
Wat betreft in gesprek gaan.
Het gebeurd vaak dat in zulke gevallen de verdachte met geld over de brug komt dus dat zal Ali wel hebben willen proberen. Je ziet ook vaak dat slachtoffers daarmee akkoord gaan dus niet geschoten altijd mis. Maar dit is speculatie van mijn kant.