Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 17:51

Wat zullen zijn ouders trots zijn!

Ik zou me werkelijk helemaal kapot schamen als al die details zo openbaar te horen waren.

BeFunny

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 19:48

In zijn jeugd was hij al een dealer en drugs verslaafde en verkeerde hij in de verkeerde kringen. Dus die ouders weten ook wel wat voor jong het is. Hij kan alleen nu nooit meer zeggen dat hij geen kans heeft gehad in de maatschappij.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 19:50

Zijn vader leeft niet meer.

Maar moeder denk ik wel.
Kansen zat gehad hij. Vooral zijn geweldige vrouw. Heeft het zelf verknald de domkop.

Maar hij kent de advocaat van Tagliatelle al.
Misschien hem zelf ook wel. Kan die nog altijd zijn oude beroep uit gaan voeren...
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 17-06-24 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 19:51

Oh god, ik heb wat aangehaald met mn knuffel marokaan uitspraak.

Laatste wat ik er over zeg, ik heb nimmer zijn afkomst bedoeld, ali b had de bijnaam knuffel marokaan.
Wellicht dat het in zijn cultuur anders werkt, daar zijn de mannen toch wel wat dominant naar de vrouwen en is dat bij hem wat doorgeslagen.... we zullen het niet weten.
Feit dat ik riep dat hij wel wat therapie zou kunnen gebruiken komt vooral omdat hij zelf kennelijk echt niet doorheeft welke signalen vrouwen geven als ze iets niet willen als het komt op bepaalde sexuele handelingen...

En ja... knuffel marokaan heeft toch ook bij mij toch wel een verkeerde betekenis gekregen....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 19:51

DuoPenotti schreef:
Zijn vader leeft niet meer.

Maar moeder denk ik wel.
Kansen zat gehad hij. Vooral zijn geweldige vrouw. Heeft het zelf verknald de domkop.

Maar hij kent de advocaat van Tagliatelle al.
Misschien hem zelf ook wel. Kan die nog altijd zijn oude beroep uit gaan voeren...

Haha, Tagliatelle :))

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 19:56

Ik denk niet dat dit gedrag iets met cultuur te maken heeft. Dit is meer gedrag dan cultuur. En dat gedrag kennen we van bepaald soort mannen en die hebben echt een totaal verschillende achtergrond.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:57

Benzz schreef:
Ik denk niet dat dit gedrag iets met cultuur te maken heeft. Dit is meer gedrag dan cultuur. En dat gedrag kennen we van bepaald soort mannen en die hebben echt een totaal verschillende achtergrond.

Het heeft mijns inziens wel te maken met cultuur, alleen niet met landscultuur. Wél met een patriarchale cultuur waar dus weer bepaald gedrag uit voortkomt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 22:40

Wauw, ik ben heel erg benieuwd of Ali het nog steeds blijft ontkennen dat hij aan advocaten heeft gevraagd om contact op te nemen met de tegenpartijen:
https://www.nu.nl/media/6317362/ali-b-v ... deren.html

Citaat:
Khalid Kasem heeft namens Ali B met de advocaat van Jill Helena gebeld in de zedenzaak rondom de rapper. Het telefoontje was een poging om het vermeende slachtoffer aan tafel te krijgen voor een bemiddelingsgesprek.

Slachtofferadvocaat Sébas Diekstra, die Jill bijstaat, bevestigt aan NU.nl dat voormalig advocaat en presentator Kasem contact met hem heeft opgenomen. Het telefoongesprek kwam aan het licht na onderzoek van RTL Boulevard.

"Eind mei werd ik gebeld door Khalid Kasem", zegt Diekstra. "Hij vroeg mij of ik ervoor open zou staan om persoonlijk met Ali B in gesprek te gaan. Meer dan dat was het niet."

Een week eerder had Diekstra "een laatste verzoek om mediation" ontvangen van Ali B's advocaat Bart Swier. "Het werd mij direct duidelijk dat dit voor de verdachte een andere manier was om mijn cliënte alsnog richting mediation te krijgen", zegt Diekstra.

Ook Swier bevestigt aan NU.nl dat Kasem contact heeft gezocht. Volgens Swier was zijn advocatenkantoor daar niet bij betrokken. Kasem heeft Diekstra gevraagd om het eerdere verzoek te beantwoorden, zegt Swier. "Er lag al een verzoek van mij en daar had Diekstra nog niet op gereageerd."

Na een van de zittingen van vorige week zei Diekstra al dat een BN'er Jill had benaderd. Die BN'er blijkt dus Kasem te zijn geweest.

Zaterdag werd al bekend dat advocaat Michael Ruperti namens Ali B contact had opgenomen met de advocaat van Ellen ten Damme. De zangeres heeft geen aangifte gedaan tegen Ali B, maar heeft in 2022 wel een verklaring over hem afgelegd. Het OM heeft toch besloten om tot vervolging over te gaan.

Ook dat telefoontje was een poging van de rapper om buiten de rechtszaak om met Ten Damme in gesprek te gaan. Net als Kasem is Ruperti verder niet betrokken bij de zedenzaak. Zij zijn beiden ingegaan op een verzoek van Ali B.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 07:56

Ik ben benieuwd of Swier zijn uitspraak over het laten vallen van Ali als cliënt nu ook na gaat komen en wie hem nu nog zou willen verdedigen...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 07:58

Hij accepteert ook al geen nee als het gaat om in gesprek gaan

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:24

Wat is dat trouwens voor iets bizars?

Proberen om in gesprek te gaan met de (vermeende) slachtoffers om uit de rechtszaal te blijven. Ik wist niet eens dat dat kan?

Hij heeft daarmee nog meer geloofwaardigheid verloren. Dit is gewoon lastig vallen van de getuigen in mijn ogen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:55

Khalid Kasem, ook zo'n "frisse" jongen met vermoedelijke banden met Taghi. Die was trouwens in zijn advocatenbestaan advocaat van rapper Boef, die als artiest ook bij Spec zit. Lekker kliekje allemaal.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 09:24

Tallie1979 schreef:

Proberen om in gesprek te gaan met de (vermeende) slachtoffers om uit de rechtszaal te blijven. Ik wist niet eens dat dat kan?

Hij heeft daarmee nog meer geloofwaardigheid verloren. Dit is gewoon lastig vallen van de getuigen in mijn ogen.

Natuurlijk kan dat. In de meeste gevallen wordt dan flink geld betaald aan de slachtoffers als ze hun aanklacht intrekken. Maar als ik dit geval bekijk en zie dat Ali geen inzicht in zijn fouten heeft dan zou ik vermoeden dat hij niet met smartengeld zou gaan strooien maar eerder met bedreigingen (Hij zou toch ook over Ellen ten Damme allerlei lelijks gaan vertellen als ze haar aanklacht niet introk).Maar goed, ik ken de betreffende personen niet en heb het ook allemaal maar uit de media- als het anders zit dan hoor ik het graag.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 09:43

Tallie1979 schreef:

Alles kan als je flink geld betaalt :7

Daarom is het in zulk soort zaken vaak zo dat degene met het meeste smeergeld wint.
Dat AliB nog steeds niet vrijgesproken is bewijst des te meer hoe schuldig hij is m.i.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:01

Babootje schreef:
Khalid Kasem, ook zo'n "frisse" jongen met vermoedelijke banden met Taghi. Die was trouwens in zijn advocatenbestaan advocaat van rapper Boef, die als artiest ook bij Spec zit. Lekker kliekje allemaal.

Dat vind ik wel even een onzin vergelijking.

Over Khalid weten we wat dat betreft te weinig. Enkel dat hij advocaat was en het e.a waarschijnlijk achter de hand hield voor als hij eens bedreigd zou worden. Je zal maar zulke criminelen moeten bijstaan zeg. Je bent je leven niet zeker.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:47

BeFunny schreef:
Babootje schreef:

Dat vind ik wel even een onzin vergelijking.

Over Khalid weten we wat dat betreft te weinig. Enkel dat hij advocaat was en het e.a waarschijnlijk achter de hand hield voor als hij eens bedreigd zou worden. Je zal maar zulke criminelen moeten bijstaan zeg. Je bent je leven niet zeker.

Wat bedoel je daar precies mee?
In mei 2020 verdacht het OM Kasem ervan dat hij informatie had gelekt naar de groep van Ridouan Taghi,[5] een oud-klasgenoot van hem. De Amsterdamse deken van de Nederlandse orde van advocaten onderzocht de aantijgingen en concludeerde dat Kasem niet schuldig was aan het lekken van informatie, vanwege gebrek aan ondersteunend bewijs ('technische vrijspraak')
Of
de verdenking van omkoping van een ambtenaar om een cliënt van hem vervroegd vrij te krijgen. Dit speelde ten tijde dat hij mede-eigenaar was van advocatenkantoor De Vries & Kasem. Hiervan waren geluidsopnamen. Kasem ontkende. De klacht ging weer naar de deken en die oordeelde (ondanks de geluidsopnames) dat er geen aanwijzingen waren gevonden van omkoping of dat hij dit had geprobeerd.

Dat is toch wel een beetje cheesy nietwaar?
Het advocatenkantoor waar hij eerder naar verwees dat dat een soort "goed gebruik" was, vond dat niet chill en heeft hem een proces aangedaan. Loopt volgens mij nog.

Maar dat heeft toch niets te maken met "iets achter de hand houden". Maar wel dat hij machtige vriendjes heeft die IMO zelfs indruk weten te maken op de Amsterdamse deken die tot 2 x toe hem vrijpleit terwijl er toch zeker bij de laatste zaak overduidelijk bewijs ligt.

Dat wetende, en weer terug naar de zaak Ali B ligt er met de inzet van Kasem en de advocaat van Taghi wel een lijntje naar een niet al te frisse kliek. Maar dat is mijn idee erover; hoef jij het niet mee eens te zijn.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:42

Hij hield die cassette toch zelf bewust achter de hand. Nogmaals we weten niet wat er precies speelde net als bij Weski (die ik als advocaat altijd echt heel hoog had zitten)
Ze hebben te maken met een persoon die mensen om laat leggen zelfs zijn eigen familie.

Ik vind dat we daar het fijne niet van weten en het iig geen vergelijking is hier.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 13:42

BeFunny schreef:
Ik vind dat we daar het fijne niet van weten en het iig geen vergelijking is hier.

Casette? Geluidsopname bedoel je? Ja die is logischerwijs ook niet via hemzelf op komen duiken he?

Ik vergelijk niks.
Ik zeg alleen dat het geen frisse kliek is rond Ali B. Maar dat is mijn mening.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 14:54

Dat het geen frisse kliek is rond Ali B dat ben ik met je eens.

Ook niet rond John de Mol die bepaalde lui kansen heeft gegeven ;)

Wat dat met Khalid te maken heeft dat is mij een raadsel. En waarom je Khalid noemd en niet bijv Inez ook.

Die geluidsopname is niet door hem naar buiten gebracht. Dat wilde hij voorkomen op dat moment maar er staat meer op die opname waar wij mogelijk geen weet van hebben en wat misschien de rede is dat die opname nooit verwijderd is. Dus nog maals we weten er het fijne niet van. Waarom dan dit erbij halen in een toppic over Tvoh?

Of ga je iedereen benoemen waar geen zuivere kliek omheen zit, dan ben je wel even zoet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:06

BeFunny schreef:
Dat het geen frisse kliek is rond Ali B dat ben ik met je eens.

Ook niet rond John de Mol die bepaalde lui kansen heeft gegeven ;)

Wat dat met Khalid te maken heeft dat is mij een raadsel. En waarom je Khalid noemd en niet bijv Inez ook.

Die geluidsopname is niet door hem naar buiten gebracht. Dat wilde hij voorkomen op dat moment maar er staat meer op die opname waar wij mogelijk geen weet van hebben en wat misschien de rede is dat die opname nooit verwijderd is. Dus nog maals we weten er het fijne niet van. Waarom dan dit erbij halen in een toppic over Tvoh?

Of ga je iedereen benoemen waar geen zuivere kliek omheen zit, dan ben je wel even zoet.

Door dit bericht lijkt mij?

Cayenne schreef:
Wauw, ik ben heel erg benieuwd of Ali het nog steeds blijft ontkennen dat hij aan advocaten heeft gevraagd om contact op te nemen met de tegenpartijen:
https://www.nu.nl/media/6317362/ali-b-v ... deren.html

Citaat:
Khalid Kasem heeft namens Ali B met de advocaat van Jill Helena gebeld in de zedenzaak rondom de rapper. Het telefoontje was een poging om het vermeende slachtoffer aan tafel te krijgen voor een bemiddelingsgesprek.

Slachtofferadvocaat Sébas Diekstra, die Jill bijstaat, bevestigt aan NU.nl dat voormalig advocaat en presentator Kasem contact met hem heeft opgenomen. Het telefoongesprek kwam aan het licht na onderzoek van RTL Boulevard.

"Eind mei werd ik gebeld door Khalid Kasem", zegt Diekstra. "Hij vroeg mij of ik ervoor open zou staan om persoonlijk met Ali B in gesprek te gaan. Meer dan dat was het niet."

Een week eerder had Diekstra "een laatste verzoek om mediation" ontvangen van Ali B's advocaat Bart Swier. "Het werd mij direct duidelijk dat dit voor de verdachte een andere manier was om mijn cliënte alsnog richting mediation te krijgen", zegt Diekstra.

Ook Swier bevestigt aan NU.nl dat Kasem contact heeft gezocht. Volgens Swier was zijn advocatenkantoor daar niet bij betrokken. Kasem heeft Diekstra gevraagd om het eerdere verzoek te beantwoorden, zegt Swier. "Er lag al een verzoek van mij en daar had Diekstra nog niet op gereageerd."

Na een van de zittingen van vorige week zei Diekstra al dat een BN'er Jill had benaderd. Die BN'er blijkt dus Kasem te zijn geweest.

Zaterdag werd al bekend dat advocaat Michael Ruperti namens Ali B contact had opgenomen met de advocaat van Ellen ten Damme. De zangeres heeft geen aangifte gedaan tegen Ali B, maar heeft in 2022 wel een verklaring over hem afgelegd. Het OM heeft toch besloten om tot vervolging over te gaan.

Ook dat telefoontje was een poging van de rapper om buiten de rechtszaak om met Ten Damme in gesprek te gaan. Net als Kasem is Ruperti verder niet betrokken bij de zedenzaak. Zij zijn beiden ingegaan op een verzoek van Ali B.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:22

O die had ik even gemist.

Maargoed zie nog niet in waarom het in de context "ook zo'n frisse jongen" geplaatst wordt.

Dat is waarom ik erop reageerde.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 17:41

Ze hebben inderdaad beiden bij mij op school gezeten vroeger. Ik zat niet bij ze in de klas.
Maar goed, ik snap niet wat Khalid dan voor invloed zou hebben op de advocaat van Jill? Waarom zou je dit vragen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 19:36

Waarschijnlijk heeft hij gewoon een verzoek in gediend of ze er voor open stonden om in gesprek te gaan.
Daar zie ik nou niet bepaald iets vreemds in. Er is ook bekend gemaakt dat Khalid verder niks met de zaak te maken heeft.

Wat betreft in gesprek gaan.
Het gebeurd vaak dat in zulke gevallen de verdachte met geld over de brug komt dus dat zal Ali wel hebben willen proberen. Je ziet ook vaak dat slachtoffers daarmee akkoord gaan dus niet geschoten altijd mis. Maar dit is speculatie van mijn kant.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 19:47

BeFunny schreef:
Waarschijnlijk heeft hij gewoon een verzoek in gediend of ze er voor open stonden om in gesprek te gaan.
Daar zie ik nou niet bepaald iets vreemds in. Er is ook bekend gemaakt dat Khalid verder niks met de zaak te maken heeft.

Wat betreft in gesprek gaan.
Het gebeurd vaak dat in zulke gevallen de verdachte met geld over de brug komt dus dat zal Ali wel hebben willen proberen. Je ziet ook vaak dat slachtoffers daarmee akkoord gaan dus niet geschoten altijd mis. Maar dit is speculatie van mijn kant.

Mediatie wordt soms ook aangeraden, zeker als.de bewijslast moeilijk is.

De boodschapper, Khalid, hoeft daar verder natuurlijk niets mee te maken hebben.
Door zijn bekendheid misschien gevraagd door team Ali.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 20:14

Ja ook dat. Maar het verzoek kwam echt van Ali zelf schijnt. Kan wel zijn dat iemand anders hem dat weer heeft aangeraden. Het waarom blijft dus speculatie.

Maar dat een verzoek tot een gesprek gedaan wordt is echt niet vreemd. Eerder als dat niet zou gebeuren denk ik.