Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:25

Cowboy55 schreef:
Cer schreef:
“De mensen in dit topic…”. .. dat is ook een generalisatie .. :)

Uhm…..nee. Waarom zou dat een generalisatie zijn zolang het gecombineerd wordt met een vraag zoals prompter die stelt?

Sec is het waar wat je zegt.. er zit een soort retorische vraag in, maar als je m platslaat dan is t een gewone vraag.
I stand corrected :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:37

_San87_ schreef:
sterregoud schreef:
Maar als je je werk opzegt, benje verwijtbaar werkloos, en krijg je normaliter niet zomaar een bijstandsuitkering. Hoe kan het dat deze groep mensen dit wel krijgt ? Gelijke rechten, gelijke plichten, gewoon geen uitkering geven, terugverwijzen maar banen net zoals ze bij de rest van de Nederlanders doen. Toch ?

Dat is wanneer je een WW uitkering wil aanvragen, dat wordt door het UWV geregeld. Bijstand is voor iedereen die dat nodig heeft, behalve als je in het buitenland zit, jonger bent dan 18 of in detentie zit.

Vragen ze dan niet waarom je geen werk meer hebt?
Ik heb er nog nooit gebruik van hoeven maken dus vandaar mijn vraag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:46

chanicha schreef:
_San87_ schreef:

Dat is wanneer je een WW uitkering wil aanvragen, dat wordt door het UWV geregeld. Bijstand is voor iedereen die dat nodig heeft, behalve als je in het buitenland zit, jonger bent dan 18 of in detentie zit.

Vast wel. Maar ik geloof niet dat er gecontroleerd wordt waarom je ontslag hebt genomen of dat daar consequenties aan verbonden zijn vwb bijstand. Dat krikg je gewoon.

Ik heb er verder ook geen ervaring mee qua wat ze allemaal van je willen weten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 20:16

Nou dat gaat makkelijk dan :=

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 20:50

Ik heb niet alle pagina's doorgeworsteld, want het meeste is stompzinnig Calimero geneuzel van een aantal al eerder door mij genoemde bokkers (indien nodig zal ik de namen nog een keertje herhalen, para nada)

In Nederland is het simpelweg zo dat het verkrijgen van bijstandsuitkering verplichtingen met zich meebrengt. Waaronder sollicitatie plicht en accepteren van werk. Maar op basis van een artikeltje uit het AD, en natuurlijk de belangrijkste bron FVD is het vonnis alweer geveld.
Dat er blijkbaar iets misgegaan is in de communicatie is natuurlijk geen optie. Lang zullen die statushouders in Utrecht geen uitkering ontvangen, want ze hadden werk, kunnen het weer terugkrijgen en moeten werk accepteren. Dus dat wordt wel weer opgelost.
Maar in dit topic weet men natuurlijk alle ins en outs, en zie je wel, alle asielzoekers zijn profiteurs die naar het rijke aantrekkelijke Nederland komen waar alles zo goed is geregeld. Yeah right 8)7

Het topic wordt hier voornamelijk gerund door het zelfde groepje mensen dat in veel nieuws & maatschappij topics opduikt om elkaar lekker te bevestigen in hun populistische standpunten.
Bokt vindt dit stigmatiseren en haat zaaien blijkbaar acceptabel.
Nou wees maar trots op jezelf, dat je zo in het leven staat, met jullie winnen we de oorlog wel *\%/*

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:01

Denk dat jij heel trots op jezelf bent dat je zo reageert in dit topic.
Niemand verplicht je hier te lezen dus waarom doe je dat dan als er toch alleen stompzinnige mensen reageren want daar ben je vèr boven verheven toch met je dedain.
Ik ga je temmen en op de foei zetten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:04

Nikass schreef:
Ik heb niet alle pagina's doorgeworsteld, want het meeste is stompzinnig Calimero geneuzel van een aantal al eerder door mij genoemde bokkers (indien nodig zal ik de namen nog een keertje herhalen, para nada)

In Nederland is het simpelweg zo dat het verkrijgen van bijstandsuitkering verplichtingen met zich meebrengt. Waaronder sollicitatie plicht en accepteren van werk. Maar op basis van een artikeltje uit het AD, en natuurlijk de belangrijkste bron FVD is het vonnis alweer geveld.
Dat er blijkbaar iets misgegaan is in de communicatie is natuurlijk geen optie. Lang zullen die statushouders in Utrecht geen uitkering ontvangen, want ze hadden werk, kunnen het weer terugkrijgen en moeten werk accepteren. Dus dat wordt wel weer opgelost.
Maar in dit topic weet men natuurlijk alle ins en outs, en zie je wel, alle asielzoekers zijn profiteurs die naar het rijke aantrekkelijke Nederland komen waar alles zo goed is geregeld. Yeah right 8)7

Het topic wordt hier voornamelijk gerund door het zelfde groepje mensen dat in veel nieuws & maatschappij topics opduikt om elkaar lekker te bevestigen in hun populistische standpunten.
Nou wees maar trots op jezelf, dat je zo in het leven staat, met jullie winnen we de oorlog wel *\%/*

Er is ook veel uitkeringsfraude onder Oost Europese arbeidsmigranten heeft ook gewoon ik mainstreammedia gestaan, ook een sprookje en opgeblazen? Tijd dat Nederland niet meer zo naïef is want dit alles heeft een enorm aanzuigen werking.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:33

_San87_ schreef:
chanicha schreef:

Vast wel. Maar ik geloof niet dat er gecontroleerd wordt waarom je ontslag hebt genomen of dat daar consequenties aan verbonden zijn vwb bijstand. Dat krikg je gewoon.

Dus je roept maar wat?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:36

elnienjo schreef:
Nikass schreef:

Er is ook veel uitkeringsfraude onder Oost Europese arbeidsmigranten heeft ook gewoon ik mainstreammedia gestaan, ook een sprookje en opgeblazen? Tijd dat Nederland niet meer zo naïef is want dit alles heeft een enorm aanzuigen werking.

De enige reden waarom je kunt weten dat er gefraudeerd is, is door mensen te betrappen, toch? Dus er wordt wel degelijk gecontroleerd, toch? Of zijn de fraudeurs spijtoptanten die zichzelf aangegeven hebben?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:38

Cowboy55 schreef:
De enige reden waarom je kunt weten dat er gefraudeerd is, is door mensen te betrappen, toch? Dus er wordt wel degelijk gecontroleerd, toch? Of zijn de fraudeurs spijtoptanten die zichzelf aangegeven hebben?

Omdat de gene die de UWV brieven in de bus kreeg aan de bel trok en toen UWV niet van plan was om er iets aan te doen naar de pers stapte.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:42

tamary schreef:
Cowboy55 schreef:

Omdat de gene die de UWV brieven in de bus kreeg aan de bel trok en toen UWV niet van plan was om er iets aan te doen naar de pers stapte.

Dus ze controleren?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:44

Cowboy55 schreef:
tamary schreef:

Dus ze controleren?

Nope, wilden er niks mee doen hoewel het overduidelijk niet klopte.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:46

tamary schreef:
Cowboy55 schreef:

Dus ze controleren?

Nope, wilden er niks mee doen hoewel het overduidelijk niet klopte.

Maar hoe weten we dan nu dat ze frauderen? En waarom worden uitkeringen stopgezet sinds pakweg 2017? Of is dat niet zo?

WilDEN, dat is verleden tijd, toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:57

Cowboy55 schreef:
_San87_ schreef:

Dus je roept maar wat?

Nou nee. Als je aan de voorwaarden voldoet kan je gewoon een bijstandsuitkering aanvragen. Hoe je je baan verloren bent is daarbij geen punt van aandacht. Dit zijn de voorwaarden:

u woont rechtmatig in Nederland;
u bent 18 jaar of ouder;
u heeft niet genoeg inkomen of vermogen om in uw levensonderhoud te voorzien;
u kunt geen beroep doen op een andere voorziening of uitkering, waarmee u in uw levensonderhoud kunt voorzien;
u zit niet in de gevangenis of een huis van bewaring.

Als je eenmaal bijstand hebt, dan heb je wel plichten, natuurlijk.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 22:01

_San87_ schreef:
Cowboy55 schreef:

Dus je roept maar wat?

Nou nee. Als je aan de voorwaarden voldoet kan je gewoon een bijstandsuitkering aanvragen. Hoe je je baan verloren bent is daarbij geen punt van aandacht. Dit zijn de voorwaarden:

u bent 18 jaar of ouder;
u kunt geen beroep doen op een andere voorziening of uitkering, waarmee u in uw levensonderhoud kunt voorzien;

Mooie copy-paste.
Dat snap ik allemaal maar je riep dit:

Ik heb er verder ook geen ervaring
mee qua wat ze allemaal van je willen weten.

Ga je dat ook onderbouwen? Of riep je maar wat?
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 10-10-22 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 22:02

En jij denkt aanvragen = altijd krijgen?
Proberen mag je het inderdaad altijd, dat is waar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 22:05

Cowboy55 schreef:
_San87_ schreef:

u bent 18 jaar of ouder;

Mooie copy-paste.
Dat snap ik allemaal maar je riep dit:

Ik heb er verder ook geen ervaring
mee qua wat ze allemaal van je willen weten.

Ga je dat ook onderbouwen? Of riep je maar wat?

Ik geloof inderdaad niet dat er gecontroleerd wordt waarom iemand zijn/haar baan kwijt is geraakt omdat het er bij de aanvraag voor bijstand niet toe doet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 22:08

Nikass schreef:
En jij denkt aanvragen = altijd krijgen?
Proberen mag je het inderdaad altijd, dat is waar.

Ik had inderdaad aanvragen moeten typen, geen krijgen. Dat is waar :j.

Poosje81

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 23:14

Als ze bijstand bij sociale dienst willen aanvragen (ongeacht wie ze zijn) moet je eerst een WW afwijzing hebben. Daar wordt dus wel gecontroleerd of je verwijtbaar werkloos bent, echter als je na 6 maanden tijdelijk contract zelf doei zegt, terwijl werkgever je nieuw contract wil aanbieden, glip je er best regelmatig doorheen.

Mocht je geen WW krijgen > bijstand
Krijg je wel WW (vaak maar 3 maand ivm werkverleden), dan 2 opties, vrij snel na toekenning ziek melden, na 13 weken of einde WW > ZW. Dat is 2 jaar vol te houden maar moet je wel redelijk van goede huize komen. Anders is het na WW alsnog bijstand.

Vroegah werkte ik bij UWV en ook afdeling fraude en invordering. Wordt er misbruik van het systeem gemaakt? Ja...enorm veel. En er is simpelweg niet genoeg mankracht om te controleren. Er is al niet eens genoeg mankracht om WW en andere uitkeringsaanvragen correct te behandelen. En dan is het vaak goedkoper om maar gewoon op de knop 'toezeggen' in het systeem te drukken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 23:19

Poosje81 schreef:
Als ze bijstand bij sociale dienst willen aanvragen (ongeacht wie ze zijn) moet je eerst een WW afwijzing hebben. Daar wordt dus wel gecontroleerd of je verwijtbaar werkloos bent, echter als je na 6 maanden tijdelijk contract zelf doei zegt, terwijl werkgever je nieuw contract wil aanbieden, glip je er best regelmatig doorheen.

Mocht je geen WW krijgen > bijstand
Krijg je wel WW (vaak maar 3 maand ivm werkverleden), dan 2 opties, vrij snel na toekenning ziek melden, na 13 weken of einde WW > ZW. Dat is 2 jaar vol te houden maar moet je wel redelijk van goede huize komen. Anders is het na WW alsnog bijstand.

Vroegah werkte ik bij UWV en ook afdeling fraude en invordering. Wordt er misbruik van het systeem gemaakt? Ja...enorm veel. En er is simpelweg niet genoeg mankracht om te controleren. Er is al niet eens genoeg mankracht om WW en andere uitkeringsaanvragen correct te behandelen. En dan is het vaak goedkoper om maar gewoon op de knop 'toezeggen' in het systeem te drukken.

Dank voor je toelichting.
Het is wel duidelijk dat asielzoekers hier weer de grote schuldigen zijn _O-

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 23:20

chanicha schreef:
_San87_ schreef:

Nou en of de sociale dienst dat heel goed gaat controleren waarom je je baan kwijt bent, Die zijn veel strenger dan het UWV. En normaal gesproken krijg je dan 3 maanden geen uitkering, want je bent verwijtbaar werkloos. Na 3 maanden mag je dan een nieuwe aanvraag doen en begint de hele aanvraag opnieuw. Voor je werkelijk dan bijstand hebt ben je zo 5 maanden verder...
Tenzij je idd, zoals Poosje81 omschrijft bij contractwissel/verlenging, er door weet te glippen, maar dat is met een nog lopend contract een stuk lastiger om dat voor elkaar te krijgen.

De gemeente hier is daar in elk geval heel streng in.

Het zou dus echt schandalig zijn als diegenen die daadwerkelijk nu ontslag hebben genomen, gewoon nu bijstand krijgen.

Raineri

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 23:32

Topic al een tijdje niet meer geopend maar lekker sfeertje weer hier :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 07:09

xxCYNNxx schreef:
_San87_ schreef:

Nou en of de sociale dienst dat heel goed gaat controleren waarom je je baan kwijt bent, Die zijn veel strenger dan het UWV. En normaal gesproken krijg je dan 3 maanden geen uitkering, want je bent verwijtbaar werkloos. Na 3 maanden mag je dan een nieuwe aanvraag doen en begint de hele aanvraag opnieuw. Voor je werkelijk dan bijstand hebt ben je zo 5 maanden verder...
Tenzij je idd, zoals Poosje81 omschrijft bij contractwissel/verlenging, er door weet te glippen, maar dat is met een nog lopend contract een stuk lastiger om dat voor elkaar te krijgen.

De gemeente hier is daar in elk geval heel streng in.

Het zou dus echt schandalig zijn als diegenen die daadwerkelijk nu ontslag hebben genomen, gewoon nu bijstand krijgen.

Ik vind de nieuwsberichten nogal summier qua info, maar ik lees dat ze blijkbaar al een uitkering hebben en de gemeente ze gaat proberen over te halen toch weer aan het werk te gaan.

Misschien is de gemeente Utrecht niet heel streng, dat zou natuurlijk kunnen.

Het is wel jammer dat dit soort acties van individuen weer een grote weerslag heeft op de groep.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:32

Nikass schreef:

Sjonge het feit dat je het ontkend maakt je zelf stompzinnig imo, nogmaals lees de linkjes eens over het Deense stelsel.

In theorie zou het zo moeten werken zoals jij schrijft maar zo werkt het helaas niet in de praktijk. Poosje81 legt dat heel mooi uit.

En nee dat gaat niet alleen mis bij statushouders, ook bij Nederlanders die een bijstanduitkering krijgen waarvan vele verslavingsproblematiek hebben.

De belasting op het sociale stelsel wat er nu stelselmatig gebeurd door het wanbeleid maakt dat dit ten koste gaat van de normale burger. Dit is niet houdbaar en daar maken mensen zich druk om.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 09:37

Nikass schreef:

En jij voelt je kennelijk nogal verheven op de mensen die hier reageren want dat blijkt uit veel van jou reacties. Ook een nare eigenschap, je eigen verheven voelen.

Maar verklaar ook even het feit de gelukzoeker die naar hier komen elkaar inlichten over hoe goed de voorzieningen hier zijn. Want dat gebeurd namelijk. Dat is al vaker gezien.
Waarom wilden al die Jonge jongens zo nodig naar Engeland dat ze met man en macht proberen de oversteek te maken en zo veel rotzooi schopten dat de chauffeurs geeneens meer fatsoenlijk hun werk konden doen. Niet omdat het daar zo klote was lijkt mij.
Ze weten precies en dondersgoed waar ze wezen moeten. En dat geld ook voor ons land.
En dat heeft niks met haat zaaien of populisme te maken.

Gister was nog een item op het nieuws over een bakker die zijn dorps genoten om hulp moest vragen omdat ze de energie rekening niet meer kunnen betalen. Hoe krom is dat!? Mensen die altijd hard gewerkt hebben, belasting af dragen en geeneens steun krijgen van hun eigen overheid. Schandalig!!
En dan al die (buitenlandse)steun neuzen die hier maar denken hun handje op te kunnen houden zielig vinden?? Ik niet.