Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10652
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:01

Dat ging toch over iemand anders?

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:16

Dat ging volgens mij inderdaad over iemand anders. Het gaat dus wel lekker bij D66 :+

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:17

Dat ging inderdaad heel ergens anders over.

Punt is dat bij iedere politieke partij interne sh*t voorkomt. Het gaat erom hoe de betreffende partij daarmee dealt. Daar gaat nogal eens iets mis. Kijk ook naar CDA en VVD en de reeks schandalen m.n. op lokaal niveau.

FvD heeft hierin overigens de grootste klont boter op het hoofd. Zie ook iets verder naar boven. Hun zogeheten interne onderzoek was een lachertje, de nazi-dwepertjes zitten nu stuk voor stuk op een Kamerzetel gemeenschapsgeld te incasseren.
En ondertussen maar schijnheilig verontwaardigd doen over het partijkartel.

D66 doet er goed aan nu heel doortastend op te treden. Ofwel, weg met die gast. Het gaat om politieke geloofwaardigheid. Niet alleen van deze partij, maar ook van de Nederlandse politiek in het algemeen.

_lautje_

Berichten: 9317
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:22

Als Zuid-Afrikaner nazaat (mijn vaders familie is begin 20e eeuw al teruggekeerd) nee dat is geen cultuur zoals die van ons. Maar bijzonder conservatief en rascistisch.
Echt op idiote af. Vrouw zit thuis en zorgt voor eten en manlief werkt en wordt verwelkomd met een drankje en z’n pantoffels worden aangedaan terwijl het vrouwtje gedienstig rondrent.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:29

_lautje_ schreef:
Als Zuid-Afrikaner nazaat (mijn vaders familie is begin 20e eeuw al teruggekeerd) nee dat is geen cultuur zoals die van ons. Maar bijzonder conservatief en rascistisch.
Echt op idiote af. Vrouw zit thuis en zorgt voor eten en manlief werkt en wordt verwelkomd met een drankje en z’n pantoffels worden aangedaan terwijl het vrouwtje gedienstig rondrent.

Conservatief zijn is geen misdrijf natuurlijk. Ik heb prettige ervaringen gehad met Zuid Afrikaners tijdens mijn rondreis daar. Vriendelijk en gastvrij en absoluut the good old westerse mentaliteit (niet die afschuwelijke woke-beweging die nu oprukt)

BigOne
Berichten: 38690
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:31

elnienjo schreef:
_lautje_ schreef:
Als Zuid-Afrikaner nazaat (mijn vaders familie is begin 20e eeuw al teruggekeerd) nee dat is geen cultuur zoals die van ons. Maar bijzonder conservatief en rascistisch.
Echt op idiote af. Vrouw zit thuis en zorgt voor eten en manlief werkt en wordt verwelkomd met een drankje en z’n pantoffels worden aangedaan terwijl het vrouwtje gedienstig rondrent.

Conservatief zijn is geen misdrijf natuurlijk. Ik heb prettige ervaringen gehad met Zuid Afrikaners tijdens mijn rondreis daar. Vriendelijk en gastvrij en absoluut the good old westerse mentaliteit (niet die afschuwelijke woke-beweging die nu oprukt)

Racistisch haal je niet aan ?

mysa

Berichten: 10652
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:41

De good old westerse cultuur? De VOC mentaliteit en zo?

Maar goed, wat mij opvalt is dat D66 enorm wordt aangevallen op sociale media. Met name door de ultra-rechtse zijde maar ook door de iets gematigder conservatieven. Dat was dus al zo voordat deze man en die in december in het nieuws kwamen. Ook al voordat Kaag lijsttrekker werd. Al is met haar aantreden helemaal het hek van de dam. Ik lees echt benamingen voor haar waar mijn mond van open valt. Vind ik toch vreemd. Of hoort dat gewoon bij het nieuwe normaal van polarisatie.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:57

bigone schreef:
Racistisch haal je niet aan ?

Blanken worden daar vermoord en vanuit de regering wordt opgehitst tot blanke boeren haat/moord dus kan me voorstellen dat ze geen positieve gedachten hebben over de donkere Afrikanen.

mysa

Berichten: 10652
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:06

Nee, dat snap ik ook. Maar misschien is het dan verstandiger dat ze terug gaan naar hun eigen land?

Karl66

Berichten: 29789
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:10

mysa schreef:
Dat ging toch over iemand anders?


Ja en daar deed D66 eerst ook of hun neus bloedde. Toen kwam er een onafhankelijk onderzoek, omdat ze geen andere keuze hadden. Maar dat bureau kwam gelukkig tot de conclusie dat er er eigenlijk niks aan de hand was. Ze hadden weliswaar niet de moeite genomen om contact op te nemen met de klokkenluider of uit te zoeken hoe het nou zat met dat contactverbod, maar er was gelukkig niks bijzonders aan de hand....

Het is dat het in de media is gekomen, anders was dit verhaal ook gewoon onder het tapijt geveegd. En straks na een onderzoek zal blijken dat het allemaal heel erg meeviel en dat het veel groter is gemaakt dan dat het werkelijk was, want ze moeten namelijk allemaal D66 hebben.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:17

mysa schreef:
Nee, dat snap ik ook. Maar misschien is het dan verstandiger dat ze terug gaan naar hun eigen land?

Dat is dan vaak Nederland, Engeland of Duitsland lijkt me. Dus snap niet dat sommigen FvD er op aanvallen dat zij hen welkom heten als ze hun heil in het land van hun roots zouden willen zoeken.
En de generatie die daar nu leeft is daar geboren en getogen dus beschouwen ze waarschijnlijk Zuid Afrika als hun eigen land. Daar hebben ze wel veel meer ruimte dan in overbevolkt Nederland waar boeren ook nog weggepest worden.

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:18

_lautje_ schreef:
Als Zuid-Afrikaner nazaat (mijn vaders familie is begin 20e eeuw al teruggekeerd) nee dat is geen cultuur zoals die van ons. Maar bijzonder conservatief en rascistisch.
Echt op idiote af. Vrouw zit thuis en zorgt voor eten en manlief werkt en wordt verwelkomd met een drankje en z’n pantoffels worden aangedaan terwijl het vrouwtje gedienstig rondrent.


Of personeel heeft (meestal eigenlijk). Heb vrienden die jaren geleden uit Z-Afrika zijn teruggekeerd naar NL. Echt heel lieve mensen; zijn nu begin 70. Maar als ze het over het personeel hebben, hebben ze het over "de Zwartjes". En zijn zich echt van geen kwaad bewust.

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:22

elnienjo schreef:
_lautje_ schreef:
Als Zuid-Afrikaner nazaat (mijn vaders familie is begin 20e eeuw al teruggekeerd) nee dat is geen cultuur zoals die van ons. Maar bijzonder conservatief en rascistisch.
Echt op idiote af. Vrouw zit thuis en zorgt voor eten en manlief werkt en wordt verwelkomd met een drankje en z’n pantoffels worden aangedaan terwijl het vrouwtje gedienstig rondrent.

Conservatief zijn is geen misdrijf natuurlijk. Ik heb prettige ervaringen gehad met Zuid Afrikaners tijdens mijn rondreis daar. Vriendelijk en gastvrij en absoluut the good old westerse mentaliteit (niet die afschuwelijke woke-beweging die nu oprukt)


He bah, wat een vies gevoel krijg ik van jouw bericht. Dat ze vriendelijk en gastvrij zijn tegenover jou als witte toerist wil nog niet zeggen dat ze niet racistisch zijn. En over de 'woke-beweging', wat hebben ze jou aangedaan wat het zo afschuwelijk maakt? Heb je er last van dat mensen zich bewuster worden van de maatschappij waarin ze leven?

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:05

mysa schreef:
De good old westerse cultuur? De VOC mentaliteit en zo?

Maar goed, wat mij opvalt is dat D66 enorm wordt aangevallen op sociale media. Met name door de ultra-rechtse zijde maar ook door de iets gematigder conservatieven. Dat was dus al zo voordat deze man en die in december in het nieuws kwamen. Ook al voordat Kaag lijsttrekker werd. Al is met haar aantreden helemaal het hek van de dam. Ik lees echt benamingen voor haar waar mijn mond van open valt. Vind ik toch vreemd. Of hoort dat gewoon bij het nieuwe normaal van polarisatie.


Het compenseert iig de oorverdovende stilte vanuit NPO/KRO-NCRV/RTL en co :+ Als Smeets een PVV-er of (nog liever) FvD-er was geweest, waren de praatprogramma's waarschijnlijk te kort geweest om iedereen zijn/haar gal te laten spuwen over de politicus in kwestie. En laten we vooral niet vergeten dat er D66-ers (oa Tjeerd de Groot) zijn die net zo hard polariseren als een Wilders/Baudet dat doet.

Of ik zit er totaal naast en gaat het vanavond op tv over niets anders dan Smeets, dat kan natuurlijk ook nog :D

mysa

Berichten: 10652
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:11

Ik weet het niet, ik kijk geen televisie. Wat ik online zie zijn vooral aanvallen op D66. Meer dan op fvd en pvv.
In de kranten die ik lees staan vooral achtergrondartikelen want lees alleen de papieren zaterdagedities van nrc, Volkskrant en Trouw. Daar gaat het zelden om rechtstreekse aanvallen op een persoon.

_lautje_

Berichten: 9317
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:14

mysa schreef:
Nee, dat snap ik ook. Maar misschien is het dan verstandiger dat ze terug gaan naar hun eigen land?


Maar wat als zuid Afrika hun land is. Vergis je niet hoeveel generaties mensen daar soms wonen. Net als mijn familie. Die heeft er meerdere generaties gewoond. Ondertussen was er geen land van herkomst meer want was het een mengel van Iers, Duits en Nederlands bloed.

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:18

elnienjo schreef:
Tiepfoudt schreef:
Maar waarom geen onderzoek laten doen door een externe, onafhankelijke partij? D66 weet al sinds 31 maart van deze beschuldigingen, houdt zich muisstil en plotseling, heel toevallig, als iemand in de openbaarheid treedt komt er een 'intern onderzoek'.

Geloofwaardigheid diep onder nul.

Vorig jaar was dit al in 't nieuws. Maar er zijn nooit kritische vragen gesteld bij al die talkshows de afgelopen maanden, want de NPO zit diep in de D66 tunnel. D66 is een gluiperige partij, altijd al geweest.



Zo krijg je nu roddels en fakenews.
Dat ging om een andere politicus. Daar is in ieder geval door een extern bureau onderzoek naar gedaan. Dat daar niets uitkomt doordat het anonieme getuigen zijn, vind ik wel goed. Het zou wat zijn, als mensen veroordeeld worden op basis van anonieme berichten.

Op jouw berichten over Zuid-Afrika, ga ik maar niet in. Zonder jouw naam te zien, wist ik al dat dit soort berichten van jou zijn. Zo openlijk racistisch en discriminerend en zonder enig gevoel van schaamte.

mysa

Berichten: 10652
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:22

_lautje_ schreef:
mysa schreef:
Nee, dat snap ik ook. Maar misschien is het dan verstandiger dat ze terug gaan naar hun eigen land?


Maar wat als zuid Afrika hun land is. Vergis je niet hoeveel generaties mensen daar soms wonen. Net als mijn familie. Die heeft er meerdere generaties gewoond. Ondertussen was er geen land van herkomst meer want was het een mengel van Iers, Duits en Nederlands bloed.


Deze opmerking van mij was voor Elnienjo bedoeld, die stemt graag in met partijen die vinden dat mensen maar 'terug moeten naar hun eigen land'. Helaas heeft ze hem handig gepareerd door fvd's enthousiasme voor voormalige kolonisten erbij te halen. ;)

ravellie

Berichten: 3101
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:32

Tiepfoudt schreef:
mysa schreef:
De good old westerse cultuur? De VOC mentaliteit en zo?

Maar goed, wat mij opvalt is dat D66 enorm wordt aangevallen op sociale media. Met name door de ultra-rechtse zijde maar ook door de iets gematigder conservatieven. Dat was dus al zo voordat deze man en die in december in het nieuws kwamen. Ook al voordat Kaag lijsttrekker werd. Al is met haar aantreden helemaal het hek van de dam. Ik lees echt benamingen voor haar waar mijn mond van open valt. Vind ik toch vreemd. Of hoort dat gewoon bij het nieuwe normaal van polarisatie.


Het compenseert iig de oorverdovende stilte vanuit NPO/KRO-NCRV/RTL en co :+ Als Smeets een PVV-er of (nog liever) FvD-er was geweest, waren de praatprogramma's waarschijnlijk te kort geweest om iedereen zijn/haar gal te laten spuwen over de politicus in kwestie. En laten we vooral niet vergeten dat er D66-ers (oa Tjeerd de Groot) zijn die net zo hard polariseren als een Wilders/Baudet dat doet.

Of ik zit er totaal naast en gaat het vanavond op tv over niets anders dan Smeets, dat kan natuurlijk ook nog :D[/quote

Precies.
Spijker op zn kop.
Maar de avond is nog niet voorbij he
Wie weet

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:33

Babootje schreef:
_lautje_ schreef:
Als Zuid-Afrikaner nazaat (mijn vaders familie is begin 20e eeuw al teruggekeerd) nee dat is geen cultuur zoals die van ons. Maar bijzonder conservatief en rascistisch.
Echt op idiote af. Vrouw zit thuis en zorgt voor eten en manlief werkt en wordt verwelkomd met een drankje en z’n pantoffels worden aangedaan terwijl het vrouwtje gedienstig rondrent.


Of personeel heeft (meestal eigenlijk). Heb vrienden die jaren geleden uit Z-Afrika zijn teruggekeerd naar NL. Echt heel lieve mensen; zijn nu begin 70. Maar als ze het over het personeel hebben, hebben ze het over "de Zwartjes". En zijn zich echt van geen kwaad bewust.


Oh ja, die opmerkingen heb ik ook wel eens gehoord. Aangevuld met hoe goed ze altijd voor ze zijn geweest. "Uh ja, dat lijkt me logisch... " :') Ik heb al heel lang een zuid Afrikaanse collega. Ooit na high school naar NL gekomen als au pair en daarna verliefd geworden op een jongen hier. Zij hoefde echt niet te vertellen aan haar ouders dat ze nu in NL ook zwarte vrienden had.

mysa

Berichten: 10652
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:40

Maar is het echt zo dat individuele schuinsmarcheerders van bijvoorbeeld pvv of fvd, die in hun privéleven (meestal seksueel getinte) misstappen begaan voor avondvullende programma's zorgen?
Zoals gezegd; ik kijk nooit maar zie online wel reacties op televisieprogramma's en dan gaat het vaak over het gedachtegoed van een parij/partijprominent. Dat vervolgens vaak veel kritiek krijgt, dat wel.

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:44

mysa schreef:
Maar is het echt zo dat individuele schuinsmarcheerders van bijvoorbeeld pvv of fvd, die in hun privéleven (meestal seksueel getinte) misstappen begaan voor avondvullende programma's zorgen?
Zoals gezegd; ik kijk nooit maar zie online wel reacties op televisieprogramma's en dan gaat het vaak over het gedachtegoed van een parij/partijprominent. Dat vervolgens vaak veel kritiek krijgt, dat wel.


Het lijkt sowieso of de halve wereld vergeven is van Me-too-schandalen.
Maar het moet wel bewezen zijn, voordat je als partij of werkgever stappen kan ondernemen.

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:00

mysa schreef:
Nee, dat snap ik ook. Maar misschien is het dan verstandiger dat ze terug gaan naar hun eigen land?

Zuid-afrika is hun land. En zover als de archeologie en de verdere verhalen er zijn, waren er in het huidige zuid-afrika ook geen mensen toen (iets met geen water en geografische barrieres als ik het goed onthouden heb). Kennelijk hadden de europeanen wel de middelen/machines om er een dorp/stad te bouwen.

mysa

Berichten: 10652
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:16

Uhm.. Er woonden echt wel mensen voordat de Nederlanders er een kolonie stichtten. Iets met Koi, weet niet precies. En Zoeloe's en zo.
(En mijn opmerking heb ik hierboven al ergens uitgelegd).

Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:28

... en alle nazaten van voormalige Nederlanders uit Oranje Vrijstaat "terug" naar Nederland: praktisch gesproken onuitvoerbaar.

(Al geef ik toe dat ik het Sudafrikâns baaie schoon vind. Maar dan het liefst Donald Pols aan het woord, Ou Bey (de overleden dominee Beyets Naudé) of Elisabeth Eybers.)