Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:52

En beweren dat de Mexicanen die gaan betalen _O-
Die lui zullen ook wel denken, vreemde vent 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:55

NatasjavE schreef:
Probleem waar Obama tegenaan liep was dat de meerderheid van het congres republikeins is. Daar heeft Trump dus minder last van.

Het congres (senaat + huis v afgevaardigden) was democratisch in 2009 en 2010, en pas sinds 2015 is het congres republikeins. Je kan dus niet simpel zeggen dat Obama er weinig doorheen kreeg omdat het congres republikeins is want dat is pas sinds 2 jaar terwijl het de 6 jaar ervoor gemixed of democratisch was.

2009: Obama - Senate = democratic, House = democratic
2010: Obama - Senate = democratic, House = democratic
2011: Obama - Senate = democratic, House = republican
2012: Obama - Senate = democratic, House = republican
2013: Obama - Senate = democratic, House = republican
2014: Obama - Senate = democratic, House = republican
2015: Obama - Senate = republican, House = republican
2016: Obama - Senate = republican, House = republican
2017: Trump - Senate = republican, House = republican
2018: Trump - Senate = republican, House = republican

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:08

Cer schreef:
ohhh nou ja in dat geval.... dan doet ie niets geks met die muur eigenlijk. Behalve claimen dat ie een muur gaat bouwen die er al staat :?
Die tocht door de woestijn is ook vreselijk, dan kunnen ze het idd maar beter niet proberen misschien?

Of, andersom benaderd (en dat blijkt wel uit de hele serie uitzendingen): hoe wanhopig moet je wel niet zijn als je dit soort risico's gaat nemen?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:59

enzino schreef:
Het congres (senaat + huis v afgevaardigden) was democratisch in 2009 en 2010, en pas sinds 2015 is het congres republikeins. Je kan dus niet simpel zeggen dat Obama er weinig doorheen kreeg omdat het congres republikeins is want dat is pas sinds 2 jaar terwijl het de 6 jaar ervoor gemixed of democratisch was.

2009: Obama - Senate = democratic, House = democratic
2010: Obama - Senate = democratic, House = democratic
2011: Obama - Senate = democratic, House = republican
2012: Obama - Senate = democratic, House = republican
2013: Obama - Senate = democratic, House = republican
2014: Obama - Senate = democratic, House = republican
2015: Obama - Senate = republican, House = republican
2016: Obama - Senate = republican, House = republican
2017: Trump - Senate = republican, House = republican
2018: Trump - Senate = republican, House = republican

Dat is niet geheel waar: http://www.ohio.com/blogs/mass-destruct ... s-1.332977

Citaat:
Starting January 2009, at the beginning of the 111th Congress, in the month that Barack Obama was inaugurated president, the House of Representatives was made up of 257 Democrats and 178 Republicans. There is no question that Democrats had total control in the House from 2009-2011.

Even with numerous "blue-dog" (allegedly fiscally conservative) Democrats often voting with Republicans.....Speaker Pelosi had little difficulty passing legislation in the House. The House does not have the pernicious filibuster rule which the Senate uses. A majority vote in the House is all that's necessary to pass legislation, except in rare occurrences (treaty ratification, overriding a presidential veto).

Okay, that's the House during the first two years of Barack Obama's presidency. For a lie to prosper, as it were, there needs to be a shred of truth woven inside the lie. It is absolutely true that from 2009-2011, Democrats and President Obama had "total control" of the House of Representatives.

But legislation does not become law without the Senate.

The Senate operates with the 60-vote-requirement filibuster rule. There are 100 Senate seats, and it takes 60 Senate votes for "closure" on a piece of legislation....to bring that piece of legislation to the floor of the Senate for amendments and a final vote....that final vote is decided by a simple majority in most cases. But it takes 60 Senate votes to even have a chance of being voted upon.

"Total control", then, of the Senate requires 60 Democratic or Republican Senators.

On January 20th, 2009, 57 Senate seats were held by Democrats with 2 Independents (Bernie Sanders and Joe Lieberman) caucusing with the Democrats...which gave Democrats 59 mostly-reliable Democratic votes in the Senate, one shy of filibuster-proof "total control." Republicans held 41 seats.

The 59 number in January, 2009 included Ted Kennedy and Al Franken. Kennedy had a seizure during an Obama inaugural luncheon and never returned to vote in the Senate.....and Al Franken was not officially seated until July 7th, 2009 (hotly contested recount demanded by Norm Coleman.)

The real Democratic Senate seat number in January, 2009 was 55 Democrats plus 2 Independents equaling 57 Senate seats.

Citaat:
The truth....then....is this: Democrats had "total control" of the House of Representatives from 2009-2011, 2 full years. Democrats, and therefore, Obama, had "total control" of the Senate from September 24, 2009 until February 4, 2010. A grand total of 4 months.

Did President Obama have "total control" of Congress? Yes, for 4 entire months. And it was during that very small time window that Obamacare was passed in the Senate with 60 all-Democratic votes.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:01

Cowboy55 schreef:
Cer schreef:
ohhh nou ja in dat geval.... dan doet ie niets geks met die muur eigenlijk. Behalve claimen dat ie een muur gaat bouwen die er al staat :?
Die tocht door de woestijn is ook vreselijk, dan kunnen ze het idd maar beter niet proberen misschien?

Of, andersom benaderd (en dat blijkt wel uit de hele serie uitzendingen): hoe wanhopig moet je wel niet zijn als je dit soort risico's gaat nemen?

Op zijn Europees: duizenden mensen zijn verdronken in de middellandse zee. |( Wellicht omdat sommigen geen Hollander waren en het verschil tussen een drijvende doodskist en een ordentelijk schip niet kennen.
...maar vanwege de oprukkende woestijnen rond de evenaar: zo wanhopig zijn velen. |(
Climate change is not a hoax en deze mensen kunnen niet meer leven op hun oude grond.... |(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:07

Cer

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:10

Ik begreep van t nieuws zojuist dat alle officiële documenten over het klimaat door trump offline worden gehaald.... Dan kan ie het wel makkelijker als hoax verkopen ... (Zou ie echt zo suf zijn dat ie dat geloofd ook :? #retorisch )

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:22

Er is nu ook een wet aangeschreven dat wetenschap niet meer openlijk gepubliceerd mag worden, alleen nog in speciale wetenschap magazines. Ook mogen ze niks meer op social media zetten, dat geld ook voor organisaties die climate change proberen terug te dringen.

Ik vraag me af wanneer de rest van het volk mond dood gemaakt gaat worden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:36

De vrienden van Standing Rock gaan naar de rechter.
En de minister van onderwijs schijnt nog steeds niet aangesteld te zijn vanwege kritiek in het congres.
Er zijn ook barstjes, dwz dat er republikeinse senatoren tegengas geven...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:44

Janneke2 schreef:
En de minister van onderwijs schijnt nog steeds niet aangesteld te zijn vanwege kritiek in het congres.

En ik meen gelezen te hebben dat Jerry Brown, de Gouverneur van CA, heeft aangekondigd geen emissiewetten terug te draaien en evenmin illegalen te gaan jagen. Kijken of ik de link nog vindt..... Juist, CNN, gisteren. Bevestigd door de LA Times en Reuters.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:56

Janneke2 schreef:

Ik reken er toch zeker op, dat een deel van de Republikeinen tegengas gaat geven en Trump onder druk gaat zetten om sommige idiote plannen terug te draaien of tegen te houden.
Of misschien is het wishfull thinking.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:20

Electra63 schreef:
Janneke2 schreef:

Ik reken er toch zeker op, dat een deel van de Republikeinen tegengas gaat geven en Trump onder druk gaat zetten om sommige idiote plannen terug te draaien of tegen te houden.
Of misschien is het wishfull thinking.

Nee hoor die zijn er. Onder anderen degenen die eerder door Trump afgeze*kt zijn. Google maar ' republican senators against Trump'. Overigens heeft John Coryn, senator van de Republikeinen van Texas aangegeven dat in Texas 6 miljoen mensen leven van de handel met Mexico. Of de murenbouwer zich dat wil realiseren. De vraag is hoe ver die senatoren uiteindelijk zullen gaan natuurlijk......

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:26

Al deze wijzigingen... eerst hoopte ik op veel geblaat, weinig wol. Maar hij is nog geen week aan de macht en moet je zien wat hij al de nek omdraait of kapot maakt.. Dat kán toch niet? Mág toch niet? Standing rock, de online publicaties, etc. etc. etc.... Ik houd echt mijn hart vast, waar staan we over vier jaar? Ik was niet echt pro-Hilary, maar ik kan me niet voorstellen dat zij beslissingen van dezelfde mate van idiotie had doorgevoerd.

En met een volledig Republikeins feestje wat daar nou aan de macht is, is er niemand die hem tegen kan houden. Toch? Wat een ellende.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:27

Berdien schreef:
Al deze wijzigingen... eerst hoopte ik op veel geblaat, weinig wol. Maar hij is nog geen week aan de macht en moet je zien wat hij al de nek omdraait of kapot maakt.. Dat kán toch niet? Mág toch niet? Standing rock, de online publicaties, etc. etc. etc.... Ik houd echt mijn hart vast, waar staan we over vier jaar? Ik was niet echt pro-Hilary, maar ik kan me niet voorstellen dat zij beslissingen van dezelfde mate van idiotie had doorgevoerd.

En met een volledig Republikeins feestje wat daar nou aan de macht is, is er niemand die hem tegen kan houden. Toch? Wat een ellende.

Hillary had in de eerste week al ruzie gemaakt met Poetin....en als je op de wereldbol kijkt zie je dat dat niet zo heel gunstig is voor Europa :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:30

Bedrien, je verwoordt precies mijn gevoel... Als een soort nachtmerrie waar je niet uit wakker wordt...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:36

geerke schreef:
Berdien schreef:

Hillary had in de eerste week al ruzie gemaakt met Poetin....en als je op de wereldbol kijkt zie je dat dat niet zo heel gunstig is voor Europa :+

Zeer waarschijnlijk ja. En onder Trump pikt Poetin 'slechts' de Baltische Staten binnen bij het eerste teken van NATO (lees: VS) zwakte. Die gaan dan volgens Moskou -net als de Krim- 'spontaan' besluiten dat ze ineens toch bij Rusland willen komen. Maar daar hadden we toch al niks mee, met die Baltische Staten, toch?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:40

Mwah weet niet of Hillary dat had gedaan. Die heeft in ieder geval meer politieke ervaring, en weet (denk ik) meer wat er op het spel staat. Wat er nou gebeurt is zo vreselijk kinderachtig, frustrerend en ontzettend vernietigend. Waar houdt dit op?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:49

Berdien schreef:
Mwah weet niet of Hillary dat had gedaan. Die heeft in ieder geval meer politieke ervaring, en weet (denk ik) meer wat er op het spel staat. Wat er nou gebeurt is zo vreselijk kinderachtig, frustrerend en ontzettend vernietigend. Waar houdt dit op?

Hillary is een erkende havik. Trump is een mafkees, maar Hillary heeft qua buitenladse politiek wat scherpe randjes waar je ook bang van hoort te worden. Lees: how Hillary became a hawk, NY Times, april 2016.

Waar houdt het op? It's gonna get a lot worse before it gets *maybe* better.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:57

Ik vraag me werkelijk af wie deze destructieve man gaat stoppen.

Binnen 5 dagen heeft hij bijna elk punt uit zijn verkiezingscampagne erdoor gejaagd en mooie dingen kapot gemaakt en ik vrees echt voor wat hij in de komende 4 jaar vernietigen gaat.

Oh ik kan me nog zo goed die eerste dagen na 9/11 herinneren. Dat de wereld op het puntje van zijn stoel zat in afwachting van wat er zou gaan gebeuren... Maar dit voelt nog dreigender dan toen.

En ik hoop écht dat er íemand is die opstaat en hem stopt...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:23

Hij komt tenminste wel z'n beloftes na hoe banketstaaf het ook is. Kan de Nederlandse politiek nog wat van leren

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:13

Trump is oog om oog, tand om tand...hard tegen hard.. Vuur met vuur bestrijden Snijden ze elders christelijken hun koppen er af dan gaan wij Quantanamo bay uitbreiden en weer Waterboarding toe passen.
Man van statements maken.
Laatst bijgewerkt door Popstra op 26-01-17 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:13

Ik denk dat hij met vrij veel dingen niet eens met het congres te maken gaat krijgen eigenlijk.. als het niet door het congres komt (wat me onlogisch lijkt door partijloyaliteit) tekent hij hem alsnog.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:20

purny schreef:
Hij komt tenminste wel z'n beloftes na hoe banketstaaf het ook is. Kan de Nederlandse politiek nog wat van leren

Dat moet ik hem wel nageven. Hij gaat nu al in sneltreinvaart...

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:46

purny schreef:

Wat mij betreft een extra argument voor de polderdemocratie van NL. Lang leve de gulden middenweg, ook al voelt dat alsof politici hun beloften niet nakomen.

Sorry, brak even in, ik zit het nieuws uit de VS met verwondering en een gevoel van onbehagen te lezen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:07

Cayenne schreef:
purny schreef:

Dat moet ik hem wel nageven. Hij gaat nu al in sneltreinvaart...

tja...wat er in Nederland meestal gebeurt net na de verkiezingen is dat ze compleet kwijt zijn wat ze beloofd hebben.