Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:31

pien_2010 schreef:
Binnen blijven is gewoon verstandig in deze voor diegene die dichtbij zitten. Gordijnen dicht, deuren op slot en dan moet het toch wel heel erg gek gaan lopen als je het haasje zou zijn. Vooral niet naar buiten gaan. Laat het maar aan de professionals over. :(:) Ga tv kijken of iets anders doen waar je bij kan ontspannen. On verra zeggen we hier (we zullen wel zien).
Xoe :(:) niet echt leuk en fijn een auto ongeluk.

de kans is kleiner, maar bij Parijs kwamen ze er later achter dat er een kogel een huis is was gekomen en dat er iemand overleden was.

Anoniem

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:32

Ik denk niet dat het erg veel nut heeft om dit te zeggen tegen iemand die bang is op dit momt :) Met je deuren en gordijnen dicht is de kans in ieder geval erg klein dat er iets gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:34

Een Waalse omroep meldt schoten in de buurt van de Grote Markt. Zwaar onbevestigd!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:36

In Dilbeek blijven de scholen maandag ook dicht volgens het nieuwsblad.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:36

Emmaa_ schreef:
Een Waalse omroep meldt schoten in de buurt van de Grote Markt. Zwaar onbevestigd!!!!

Als het waar is hoop ik dat ze ze pakken. Net als in Parijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:37

Als het waar is hoop ik dat onze kennis er veilig vanaf komt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:49

moonsparkle schreef:
pien_2010 schreef:
Binnen blijven is gewoon verstandig in deze voor diegene die dichtbij zitten. Gordijnen dicht, deuren op slot en dan moet het toch wel heel erg gek gaan lopen als je het haasje zou zijn. Vooral niet naar buiten gaan. Laat het maar aan de professionals over. :(:) Ga tv kijken of iets anders doen waar je bij kan ontspannen. On verra zeggen we hier (we zullen wel zien).
Xoe :(:) niet echt leuk en fijn een auto ongeluk.

de kans is kleiner, maar bij Parijs kwamen ze er later achter dat er een kogel een huis is was gekomen en dat er iemand overleden was.

Dat was ik nog vergeten te vermelden. Weg bij de ramen is ook nog belangrijk. Zeker niet gaan kijken als je schieten of ander raar geluid hoort. Dat is tegen onze nieuwsgierige aard. Maar het is wel veiliger. En een beetje geluk hebben dat is altijd belangrijk in het leven, net als positief denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:58

Je krijgt misschien geen kogel te zien maar wie weet wel een gruwelijk tafereel van iemand die zichzelf opblaast, een zwaargewond persoon of wat dan ook. Dat is ook een vorm van trauma waar je je hele leven door achtervolgt zal blijven.

Ik zou nu ook niet graag op een trein zitten die via brussel gaat. Volgens mij zit je geen seconde gerust of er geen terrorist opgestapt is in een poging om te ontkomen.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:58

de kans dat ik word ontvoerd door een alien is groter, maar mocht er zich ooit een wild-westen tafereel afspelen in mijn straat weet ik precies waar ik moet gaan zitten :+ Dan zouden ze me alleen kunnen raken als ze recht door het beton heen schieten. En zit ook nog is onder mijn bureau, voor t geval de boel naar beneden komt. Je kan maar een plan hebben :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:59

Klopt Varekaj en as is verbrande turf. Of anders gezegd zullen we het bij de feiten houden zonder bangmakerij? }>

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:01

RTL nieuws doet niet echt mee aan de media stilte zo te zien op twitter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:02

Die trein passeert hier op 100m van mijn deur en er zijn in ons dorp meer vreemdelingen dan belgen volgens mij :Y) Is sowieso al geen fijne rit om te maken 's avonds, maar dan eerder door opdringerige personen, een geur van wiet en alcohol.
De grote markt ligt vlakbij het centraal station, de trein rijdt daar ondergronds. Verbaasd me dus dat ze daar niks over zeggen.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:06

Varekaj schreef:
Je krijgt misschien geen kogel te zien maar wie weet wel een gruwelijk tafereel van iemand die zichzelf opblaast, een zwaargewond persoon of wat dan ook. Dat is ook een vorm van trauma waar je je hele leven door achtervolgt zal blijven.

Ik zou nu ook niet graag op een trein zitten die via brussel gaat. Volgens mij zit je geen seconde gerust of er geen terrorist opgestapt is in een poging om te ontkomen.

En dan is een hele goede vriend van mij treinbestuurder die elke keer start in Brussel Zuid. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:10

Wij hebben een vriend/ploeggenoot die militair is en daar nu waarschijnlijk rondloopt. Morgen zitten mijn 10 oud-collega's weer aan hun balie in het ziekenhuis, ook in Etterbeek, met de grens van Molenbeek vlakbij.
Sowieso vind ik de lijn die hier passeert 's avonds onveilig, gewoon al aan het type volk dat altijd meerijdt. Ik ga er van uit, zolang die mensen hun werk mogen doen, dat er dan ook echt geen dreiging is. Zeker nu zouden ze geen enkel risico nemen.

Edit: het schiet me nu net te binnen dat een vriend van ons ook in brussel-zuid werkt, als onderstationschef ofzoiets.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:15

Vandeurzen vraagt Brusselse crèches om te sluiten
Vlaams minister van Welzijn Jo Vandeurzen (CD&V) heeft de Nederlandstalige crèches in Brussel gevraagd om maandag hun opvang te sluiten. Kleinschalige gezinsopvang heeft de keuze om in opvang te blijven voorzien. De crèches zijn gevraagd de ouders op de hoogte te brengen. Ze zullen financieel niet worden gesanctioneerd. De verantwoordelijken van de crèches zullen gecontacteerd worden met de vraag om met hun lokale politiezone te overleggen om veiligheids- en evacuatieplannen aan te scherpen en afspraken te maken over bijkomende beveiliging. (de redactie)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:17

Ik hoop stiekem dat we snel nieuws krijgen, maar meer omdat het dan wellicht weer voorbij is. Nu zit je zo in onzekerheid, maar ik snap natuurlijk dat het noodzakelijk is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:19

een vriendin hoort veel sirenes *knip exacte locatie*
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 22-11-15 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:21

Varekaj schreef:

Dat niet alleen maar kogels kunnen ook afketsen en van richting veranderen en nog steeds je dodelijk verwonden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:23

Zoe_97 schreef:
een vriendin hoort veel sirenes

Er wordt gevraagd om radiostilte op social media. Bokt hoort daar ook bij...
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 22-11-15 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:25

er was al eerder gepost dat daar iet gaande was. dus ik verondersteld eniet dat het erg was.. ik haal de plaats er even uit, doe jij dat ook met je quote?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:26

Die terroristen zullen van hun eigen leden ook wel weten dat er sirenes loeien... De radiostilte gaat vooral over plaatsbepalingen en wat er exact aan de hand is. Met sirenes weten ze niks specifiek.

Mijn collega's gaan lachen voor morgen als de crèches dicht blijven. Kan me voorstellen dat niet iedereen zomaar een oplossing heeft ivm opvang voor de allerkleinsten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:26

Doe ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:35

Zag net van een vriendin op FB voorbijkomen dat hun werkgever vraagt om over te gaan tot thuiswerk. En diegene die niet kunnen thuiswerken (ik gok vb geen laptop of login), die zijn verplicht om verlof op te nemen.
Vind ik persoonlijk nogal absurd, alsof deze mensen hier voor kiezen.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:38

Zie net op Twitter voorbijkomen dat er een #BrusselsLockdown is, waar de mensen allemaal katten plaatjes posten om zo de terroristen tot last te zijn die mee lezen. :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:41

_xrose schreef:
Zie net op Twitter voorbijkomen dat er een #BrusselsLockdown is, waar de mensen allemaal katten plaatjes posten om zo de terroristen tot last te zijn die mee lezen. :+

Dat zag ik ook.
ik ben benieuwd of er straks nog bericht wordt op de late nieuwsuitzendingen.